تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

customer@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سئو کلاه سفید چگونه ماندگاری شما را در نتایج برتر گوگل تضمین میکند؟!

اشتراک گذاری در :
سئو کلاه سفید چگونه ماندگاری شما را در نتایج برتر گوگل تضمین میکند؟!
فهرست محتوا

سئو کلاه سفید یکی از مهم ترین بخش های بهینه سازی و سئو سایت می باشد.امروزه بسیاری از سئوکارها و وبمسترها استراتژی های خود را براساس تکنیک های کاربردی سئو کلاه سفید می چینند. اگر کمی با تولید محتوا آشنایی داشته باشید، باید بدانید که یک محتوا با کسب رتبه‌بندی‌های مختلف در گوگل چه تاثیری بر کسب‌وکار اینترنتی شما دارد. درصورتی‌که محتوای تولیدی بتواند با استفاده از نکات سئو رتبه بالاتری در گوگل کسب کند، باعث پیشرفت در کسب‌وکار شما می‌شود؛ اما عکس این اتفاق نیز ممکن است رخ دهد. درصورتی‌که محتوا تولیدی نتواند رتبه‌خوبی کسب کند، نتیجه عکس داده و باعث شکست شما در شغلتان خواهد شد.در نتیجه استفاده اصولی و درست از تکنیک های سئو می تواند باعث افزایش رتبه محتوای شما درگوگل و پیشرفت کسب و کارتان شود. استفاده از این نکات برای هرکسی بدون توجه به سطح آشنایی آن با تکنیک‌ های سئو کار راحتی به نظر می‌آید، در صورتی که اصلا اینگونه نیست و ما در این آموزش علاوه بر اینکه به شما می گوییم سئو چیست؟ تکنیکهای سئو کلاه سفید را به شما آموزش می ‌دهیم.

 

سئو کلاه سفید(White Hat SEO) چیست؟

سئو چیست؟ و انواع سئو

تفاوت بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

تکنیک های کاربردی سئو کلاه سفید برای افزایش رتبه در گوگل

 

سئو کلاه سفید(White Hat SEO) چیست؟

سئو کلاه سفید به مجموعه ای از تکنیک های بهینه سازی سایت گفته می شود که در راستای قوانین موتورهای جستجو به ویژه گوگل انجام می شود. سئو کلاه سفید یکی از بهترین و امن ترین روش های بهینه سازی سایت می باشد زیرا هر آنچه که در آن اتفاق می افتد مطابق با الگوریتم ها و تکنیک های خود گوگل می باشد و مانع از پنالتی شدن سایت شما می شود.
سئوی کلاه سفید، مجموعه ای از علم و هنر سئو است که سئو کارها با رعایت این قوانین موجب میشوند سایتها به درآمد رسیده وعلاوه بر آن مخاطبین بیشتری به دست آورند. برای اینکه بخواهیم در مورد سئو کلاه سفید بیشتر توضیح دهیم، باید در ابتدا به شما خود سئو و انواع سئو را معرفی نماییم.

 

سئو چیست؟ و انواع سئو

این تعریف را عینا از گفته های آقای مهریزدان یکی از مدرسان و اساتید دیجیتال مارکتینگ ایران نقل میکنیم، ایشان سئو را اینگونه تعریف می کنند:
سئو کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است و دلیل محکمی برای آن دارم، که با مثالی برای شما توضیح میدهم، کدامیک از این دوحالت موجب می شود احتمال خرید و یا دریافت خدمات از یک شرکت توسط شما افزایش یابد:
حالتی که خودتان نیاز و یا دغدغه‌ای دارید که میخواهید آن را برطرف نمایید
و یا حالتی که در تیرس تبلیغات یک شرکت قرار گرفته اید؟
مسلما هر کدام از این دو مورد تاثیر خود را دارد و علاوه بر آن وابسته است به شرایطی که شما در آن به عنوان مشتری قرار گرفته‌اید، میزان پول و اهمیت فراهم کردن آن محصول و خدمت، درجه اعتبار برند و ….. ولی اگر بدون رودروایستی با هم صحبت بکنیم، زمانی که خود ما دغدغه خرید یک کالا را داریم و با توجه به اینکه این کالا چقدر ارزشمند است و چقدر گران است، شروع به پرس و جو از دوستان در مورد کیفیت و مقایسه برندها میکنیم و حتما یکی از مراجعی که برای کسب اطلاعات بیشتر به آن سر خواهید زد گوگل و یا موتورهای جستجوست. اینجاست که نقش سئوی سایت خودنمایی میکند، چرا؟

چون شما خود را در مسیر افرادی قرار داده‌اید که در آن زمان واحد به شما و خدمات و محصولات شما نیا دارند و حالا می توانید راحت‌تر به فروش کالا و خدمات خود اقدام نمایید.پس آنچه سئو برای شما انجام می دهد مانند یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ است که در درست‌ترین منطقه و محل نصب شده است چون مشتریان و لیدهای واقعی را به سمت شما هدایت میکند مابقی کارها به تکنیکهای دیگر بازاریابی‌تان وابسته است.

در آژانس تبلیغاتی امپریال برند می توانید متن کامل این محتوا و نقل قولی که را خوانید را به دست آورید و بدانید چرا سئو کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است، یک محتوای خوب سئو که هر سئو کاری باید آن را بخواند: برای مطالعه این مقاله روی لینک روبه رو کلیک نمایید: سئو کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ
برای اینکه بیشتر بدانید سئو برای شما چه کار میکند، این ویدئو را ببینید!



حال که نقش سئو را در کسب و کار اینترنتی خود متوجه شدید و اهمیت آن را در دیجیتال مارکتینگ خود حس کردید می‌خواهیم انواع سئو را به شما به زبان ساده معرفی نماییم ولی قبلش بدانید خود سئو از سه فرایند کاری و سه مرحله اساسی تشکیل شده است:

سئوی داخلی یا ON-PAGE SEO

سئوی تکنیکال و یا سئوی فنی TECHNICAL- SEO

سئوی خارجی یا OFF- PAGE SEO

 

 در حوزه سئوی داخلی که این محتوا و آموزش برای شما کاملا مسیر روشنی را ایجاد میکند ولی در حوزه سئوی تکنیکال و سئوی خارجی پیشنهاد میگردد، این محتواها را مطالعه کنید:

تولید محتوای حرفه‌ای برای سئوی سایت
رازهای سئو کارها بهترین راهنمای سئو برای هر سئو کار
سئوی خارجی چیست و رازهای ساخت بک لینک
تحلیل رقبا برای سئوی سایت
کدام ابزار سئو برای آژانس های سئو بهتر هستند
SCHEMA و یا قوانین نشانه گذاری چیست و نقش آن در سئوی سایت
تمامی رازهای سئو برای عنوان نویسی
اهمیت بک لینک در سئو

حال برسیم به بررسی انواع سئو

سئو در حالت کلی به سه دسته:

سئو کلاه سفید

سئو کلاه خاکستری

و سئوی کلاه سیاه

تقسیم میشود.

 

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه از شیوه هایی بر خلاف رهنمودهای موتور جستجو استفاده می‌کند، بنابراین آنها این ریسک را به همراه دارند که وب سایت و یا محتوای شما از نتایج جستجو حذف شوند.
سئو کلاه سیاه شما را سریعتر به جایگاه مورد نظرتان می‌رساند. این کار معمولا ارزان تر است زیرا شما در حال حرکت در مسیری بر خلاف قوانین گوگل وبمستر هستید.
در واقع، بسیاری از تاکتیک های کلاه سیاه به طور خاص در دستورالعمل ها به عنوان کارهایی بیان شده اند که نباید انجام دهید. سئو کلاه سیاه به سرعت ارزش بوجود می آورد، اما خطر زیادی دارد چون این ارزش نمی‌تواند و نخواهد توانست پایدار بماند.

تکنیکهای سئو کلاه سیاه

  • پر کردن صفحه با کلمات کلیدی یا پنهان کردن آنها
  • سرقت ادبی
  • خرید بک لینک
  • محتوای کپی شده
  • پنهان کردن متن یا (Cloaking):

کلاکینگ Cloaking یک تکنیک سئو است که در آن محتوای ارائه شده به ربات خزنده موتور جستجو با آنچه در مرورگر کاربر ارائه شده متفاوت است. این پنهانکاری نوعی تکنیک اسپم است برای گول زدن موتورهای جستجو که به سایت یا صفحه مورد نظر رتبه بالاتری بدهد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

 

  • تکنیک PBN یا شبکه بلاگ شخصی:

تکنیک PBN مخفف کلمه Private Blog Network است که در آن از شبکه ای از سایتهای با اعتبار دامنه بالا و با ارزش استفاده می‌شود و برای وبسایتی که می خواهیم رتبه آن را افزایش دهیم باید لینک سازی می‌شود. این تکنیک رسیک بالایی دارد چون در صورتی که اینکار غیر اصولی انجام شود گوگل وبسایت مورد نظر را پنالتی خواهد کرد.

تنها دلیلی که باعث میشود خیلی از افراد به سئوی کلاه سیاه روی آورند این است که دوست دارند راه صدساله را یک شبه طی کنند و سریعتر به نتیجه دلخواه خود برسند به همین دلیل تصمیم به دور زدن گوگل میگیرند. درسئوی کلاه سفید شما باید بسیارصبور باشید و بدانید که نتایج خوب و ماندگار یک شبه به دست نمی آیند.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری بین تکنیک های کلاه سیاه و کلاه سفید قرار دارد زیرا تاکتیکها و تکنیکهای آن معمولا در دستورالعمل گوگل نیست. شما باید در مورد اتخاذ این روش هم احتیاط کنید.
فقط به این دلیل که تکنیک خاصی توسط گوگل به عنوان فریبنده و بر خلاف قوانین نامیده نشده است، تضمینی بر این نیست که در رتبه شما تاثیر منفی نخواهد گذاشت. در واقع گوگل می‌گوید:

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

۱ – تکنیک Clickbait یا طعمه کلیک

این روش شامل استفاده از عنوان ها و محتوایی است که هدف اصلی آن جلب توجه و تشویق کاربر به کلیک بر روی یک لینک یا صفحه خاص است و ارزشی ارائه نمی‌کند. با استفاده از این تکنیک، معمولا مخاطب کنجکاو شده و با کلیک بر روی آن لینک وارد سایت مقصد طعمه می‌شود.

۲ – محتوایی که کمی تغییر داده شده
۳ – تبادل لینک
۴ – تبلیغات پولی و بی ارزش برای کاربر
۵ – پرداخت پول برای کامنت گرفتن

 

اهمیت سئوی کلاه سفید برای موتورهای جستجو

در گذشته بسیاری از صاحبان وب سایت ها استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید را کاری بیهوده و زمان بر می دانستند زیرا زمان بسیار زیادی لازم بود تا به نتایج دلخواهشان برسند، به همین دلیل از سئوی کلاه سیاه استفاده می کردند. اما امروزه گوگل سخت گیری های خود را نسبت به گذشته چند برابر کرده به همین دلیل به سرعت متوجه تخلفات وب سایت ها می شود و آنها را جریمه میکند در نتیجه دور زدن قوانین گوگل دیگر مثل گذشته ساده نیست. از طرفی امروزه می توانید با استفاده از روش های جدیدی که در سئوی کلاه سفید به کار می برید با سرعت بیشتری به نتایج دلخواه خود برسید.
یکی دیگر از مزیت های استفاده از سئو کلاه سفید نسبت به کلاه سیاه این است که بهبود رتبه سایت شما را قطعی تضمین می کند; در حالیکه استفاده از سئوی کلاه سیاه ریسک بسیار بالایی دارد و خطرناک است.

 

 

تفاوت بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

همانطورکه دربالا اشاره کردیم  تکنیک های سئوی کلاه سفید هم راستا با قوانین گوگل است اما سئوی کلاه سیاه دقیقا عکس این موضوع است. به زبان ساده تر درسئوی کلاه سیاه از مجموعه تکنیک هایی برای فریب موتورهای جستجو به ویژه گوگل استفاده می شود تا جایگاه بهتری در مدت زمان کوتاه برای ما درنظر بگیرند.

یادتان باشد سئو ارزشمند است ولی نه به هر قیمیت، چون الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر هستند و دایما برای اینکه بهترین نتایج را به کاربران نشان دهند، به شکل کارآمدی، بهینه می‌شوند، پس با کسب دانش و دیدن دوره های سئو می توانید به بهترین شکل کاری کنید سایت شما مورد جریمه گوگل قرار نگیرد.

حالا که متوجه شدید اهمیت سئوی کلاه سفید چیست وقت آن رسیده که تکنیک های موجود در این روش را با هم بررسی و تحلیل کنیم.با ماهمراه باشید:

 

 

 تکنیک های کاربردی سئو کلاه سفید برای افزایش رتبه در گوگل

1. بهینه سازی عنوان محتوا، توضیحات و تیترها 

اگر می‌خواهید که در موتورهای جستجو گوگل، رتبه بالاتری را کسب کنید، باید به رعایت نکات سئو محتوا در وب‌سایت خود توجه نمایید. عناوین متای صفحه و توضیحات آن نقش زیادی در رتبه‌بندی گوگل ایفا می‌کنند؛ اما بیشتر افراد نسبت به این موضوع اهمیتی نشان نمی‌دهند. هنگامی‌که یک مقاله را در وب‌سایت خود قرار می‌دهید، گوگل سریع به رعایت نکات سئو متا تگ‌ها توجه کرده و با توجه به آن سایت شما را رتبه‌بندی می‌کند. برای افزایش رتبه‌بندی باید کلمات کلیدی اصلی را حتماً در متا تگ‌ها به کار ببرید؛ اما شاید این سؤال برای شما پیش‌آمده باشد که نکات سئو متا تگ چیست؟ علت اهمیت آن در تولید محتوا چیست؟ پس توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید.

  • برچسب‌های متا تگ

همانگونه که ذکر شد یکی از دلایل اهمیت متا تگ‌ها در تکنیک‌های سئو این است که باعث افزایش رتبه‌بندی سایت شما در گوگل خواهد شد و نشان می‌دهد که چند نفر از وب‌سایت بازدید کرده‌اند. متا تگ‌ها بر تمام مواردی که برای هر وب‌سایتی اهمیت دارد مانند نرخ تعامل، ترافیک، رتبه‌بندی و… تأثیر زیادی می‌گذارند. شما قطعاً بدون رعایت استفاده از تکنیک سئو کلاه سفید یک استراتژی خوب نخواهید داشت و هیچ وب‌سایتی محتوا شما را بر روی صفحه خود بارگذاری نخواهد کرد.

متا تگ‌ها یکی از نکات سئو بوده و شامل جملاتی است که به موتورهای جستجوی گوگل، در مورد موضوع محتوای تولیدشده اطلاعاتی را می‌دهند. متا تگ‌ها خود شامل موارد مختلفی است که از آن می‌توان به برچسب‌های عنوان، توضیحات متا، برچسب‌های View Port، برچسب‌های متعارف، برچسب‌های Hreflang و باز کردن برچسب‌های نمودار اشاره کرد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

 

  • عنوان صفحه

هر محتوایی که در وب‌سایت خود قرار می‌دهید، باید یک هدف مشخصی داشته باشد. به‌این‌ترتیب که اگر شخصی به صفحه شما مراجعه می‌کند، بتواند با توجه به‌عنوان موضوع محتوا و هدف شما را بفهمد. یکی از اشتباهات رایج افراد این است که عنوان صفحه اصلی را به‌صورت پیش‌فرض صفحه اصلی قرار می‌دهند. به‌عنوان‌مثال اگر یک محتوای درباره دندانپزشکی در نظر بگیریم، به کار بردن عنوانی مانند بهترین دندانپزشک تهران مناسب‌تر از بهترین سرویس‌های دندانپزشکی است.

یکی دیگر از تکنیک‌های سئو که هنگام انتخاب عنوان محتوا می‌توانید به کار ببرید، استفاده از اصلاح‌کننده‌های عنوان است. این اصلاح‌کننده‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند.

  • استفاده از اعداد در عنوان مانند 6 نکته، 7 ترفند، 10 تکنیک و…
  • به کار بردن سال مانند راهنمای 2023، دستورالعمل‌های 2022 و موارد دیگر
  • استفاده از یک سری کلمات خاص در عنوان مانند راهنما، ساده، آسان، گام‌به‌گام و…

حتما این محتوا را کامل بخوانید چون در آن از رازهای عنوان نویسی کارآمد برای شما صحبت کرده‌ایم و علاوه بر آن به شما قول می دهیم این محتوا به شما کمک شایانی خواهد کرد که به زبان ساده انواع عنوان و تگهای عنوان را بشناسید و بدانید چگونه عنوان‌های خوب و عالی برای سایت و سئوی آن بنویسید، برای خواندن این محتوای کارآمد روی لینک زیر کلیک نمایید:

تمامی رازهای سئو برای عنوان نویسی

  • توضیحات صفحه/ متا

یکی از تکنیک سئو کلاه سفید که باید بدانید این است که جهت رتبه‌بندی یک سایت، توضیحات صفحه در مقابل عناوین آن اهمیت چندانی ندارد. به این منظور که گوگل بیشتر نسبت به عناوین، سایت شما را رتبه‌بندی می‌کند. فردی که یک موضوع را در گوگل سرچ می‌کند، حدود 10 صفحه را در مقابل خود می‌بیند. توضیحات متا برای این است که صفحه شما را در مقابل 9 نتیجه دیگر انتخاب کند.
این توضیحات که تقریباً شامل 150 کاراکتر است، به‌عنوان توضیحات متا شناخته می‌شود. این توضیحات باید به‌گونه‌ای باشد که بیشترین کلیک‌ها و بازدیدها از صفحه شما انجام شود تا نرخ کلیکتان بالاتر رود. همچنین توضیحات باید به‌صورت خلاصه‌ای سریع و قابل‌فهم از موضوع صفحه باشد.
چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می‌کند؟ چگونه متمایز می‌شوید؟ بهتر است نسبت به اطلاعات درج‌شده در سایت خود صادق باشید. استفاده از توضیحات خاکستری برای بیان عنوان باعث بی‌اعتمادی در کاربران می‌شود و آنها صفحه شما را ترک کرده و به نتایج اصلی گوگل برمی‌گردند. این کار باعث پرش آنها می‌شود. درصورتی‌که تعداد پرش‌ها از سایت شما بیشتر شود، سبب کاهش ارزش وب‌سایت شما و کسب رتبه پایین‌تری در گوگل خواهد شد.

 

آیا می خواهید بدانید نرخ پرش یا بانس ریت چیست و چگونه محاسبه میشود، این محتوای ویدئویی آموزشی را در لینک زیر ببینید:

بانس ریت BOUNCE RATE نرخ پرش چیست؟

توضیحات صفحه به عنوان یکی از تکنیک‌های سئو یک مکان عالی برای قرار دادن کلمات کلیدی است که اشخاص معمولاً با توجه به آن، صفحه شما را در گوگل پیدا می‌کنند. کاربر با واردکردن کلمات کلیدی در گوگل دقیقاً هدف خود را می‌داند. توضیحات شما در این بخش باید مطابق با خواسته فرد باشد. همیشه بالاترین نتایج جستجو در گوگل، یک مکان عالی برای ایده گرفتن جهت نوشتن توضیحات متا داده‌شده است. به‌راحتی می‌توانید با کمک این مقاله از کلمات کلیدی مناسب در عناوین و توضیحات خود استفاده کنید.

  • برچسب های View Port 

ویو پورت یکی از نکات سئو است و به ناحیه‌ای از پنجره گفته می‌شود که محتوای وب در آن نمایش داده می‌شود. در صورتی که کاربر با تلفن همراه از صفحه شما بازدید کند، اندازه ویو پورت متفاوت است. این تفاوت خود بر کیفیت محتوای شما تأثیرگذار است. بهتر است صفحه خود را برای نمایش در موبایل بهینه‌سازی کنید. در غیر این صورت برای اینکه ویو پورت به‌اندازه مناسب خود برسد، باید سایز آن کوچک‌تر شود تا به‌درستی نمایش داده شوند. توجه نکردن به این تکنیک کلاه سفید سبب می‌شود که صفحه شما از دید کاربر بسیار بد به نظر آید.

استفاده از برچسب های view port برای بهینه سازی صفحات سایت در موبایل

  •  تگ کنونیکال

تگ‌های کنونیکال معمولاً برای تعیین نسخه اصلی کاربرد دارند و برای نمایش محتوای مناسب، همچنین رتبه بالا در موتورهای جستجو تأثیر زیادی دارند. استفاده از این تگ‌ها در صفحه شما یکی از نکات سئو است که به موتور جستجو بگویید کدام URL نشان‌دهنده کپی اصلی یک صفحه است. ممکن است چندین محتوا با ظاهری یکسان در تعداد زیادی آدرس اینترنتی وجود داشته باشد، در این صورت از لحاظ تکنیک سئو کلاه سفید مشکلات زیادی اتفاق خواهد افتاد. برخی از مشکلاتی که در صورت وجود محتواهای تکراری زیاد رخ می‌دهند، عبارتند از:

  • موتورهای جستجو می‌توانند URL اشتباهی را برای رتبه‌بندی انتخاب کنند.
  • وجود محتواهای تکراری ممکن است باعث کاهش رتبه شما در گوگل شود.
  • کاربرانی که محتواهای تکراری زیادی را مرور می‌کنند به‌راحتی از موضوع اصلی خود دور می‌شوند.

برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیق‌تری از تگ کانونیکال به دست آورید می توانید این محتوا را به صورت کامل مطالعه نمایید:

تگ کانونیکال چیست و چرا برای سئو مهم است؟

 

  • تگ‌های Hreflang

تگ‌های Hreflang یکی دیگر از تگ‌های مهم در تکنیک‌های سئو به‌حساب می‌آید. این تگ‌ها از ویژگی‌های است که به گوگل اجازه می‌دهد، بداند صفحه موردنظر به کدام زبان نوشته‌شده است. به همین دلیل گوگل می‌تواند نتیجه جستجو را به همان زبانی که فرد به دنبال آن است نشان دهد. برچسب‌های Hreflang در سال 2011 به‌وسیله گوگل شناخته و معرفی شد.
این برچسب به موتور جستجو اجازه می‌دهد که از ارتباط موضوع و صفحه شما به زبان‌های دیگر مطلع شود. با استفاده از این تکنیک سئو کلاه سفید شما می‌توانید برای کاربر خود محتوایی تولید کرده و آن را به هر زبانی که تمایل داشتید، ترجمه کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

 

  • از تگ های OG استفاده کنید

استفاده از تگ‌های Open Graph یکی از نکات سئو بوده برای داشتن محتوای پربازدید تر، قابل اشتراک‌گذاری و درمجموع زیباتر به نظر رسیدن آن، کاربرد دارند. این تگ‌ها در تکنیک‌های سئو معمولاً کدی است که نحوه نمایش آدرس اینترنتی را هنگام اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی کنترل می‌کند.
زمانی که در تولید محتوا تگ‌های نمودار با کمک نکات سئو بهینه‌سازی شده باشد، افراد از آن صفحه بازدید می‌کنند و این به معنی ترافیک بیشتر برای وب‌سایت است. استفاده از تگ‌های OG بهینه‌شده باعث می‌شود محتوای تولیدی شما زیباتر و در نگاه اول واضح‌تر نشان داده شود.
وجود این تگ‌ها به پلتفرم کمک می‌کند تا بفهمد محتوای شما در چه موردی است. حتی اگر اطلاعات زیادی از این تگ‌ها ندارید، بهتر است بدانید که تأثیر زیادی در رتبه‌بندی شما خواهند داشت. نحوه استفاده از این تگها، یکی از تکنیک‌های سئو است. برای یادگیری این موضوع می‌توانید از فردی که اطلاعات کافی دارد، کمک بگیرید و زمانی را صرف یادگیری آن کنید. به‌کارگیری و استفاده از این تگ‌ها در استراتژی کلی نکات سئو تأثیر زیادی دارند. ولی چون موضوع بسیار تخصصی است بهتر است برای دریافت راهنمایی و مشاوره سئو با کارشناسان وینت سئو تماس حاصل نمایید.

2. استفاده از آدرس های اینترنتی کوتاه

آدرس‌های اینترنتی کوتاه یکی دیگر از تکنیک‌های سئو محسوب می‌شود. ساختار پیوند دائمی [معروف به پیوندهای ثابت] اساساً به نحوه خواندن URL برای یک پست یا صفحه در نوار آدرس مرورگر اشاره دارد. این آدرس‌ها مکان عالی برای اضافه کردن کلمات کلیدی به ترکیب است و کاربران وب‌سایت گوگل با بازدید از آن باعث افزایش رتبه‌بندی شما در گوگل می‌شوند. چندین مطالعه این موضوع را تأیید کرده که استفاده از URL های کوتاه به نسبت URL بلند باعث افزایش رتبه‌بندی شما در گوگل خواهد شد. در ادامه مواردی که هنگام ایجاد URL به شما کمک می‌کند، بیان خواهیم کرد.

  • آدرس‌های اینترنتی را کوتاه و مناسب تهیه کنید.
  • در آدرس‌های اینترنتی کلمات کلیدی را به کار ببرید.
  • در آدرس‌ها از خط تیره – برای جدا کردن کلمات استفاده کنید.
  • URL ها را بر اساس محتوای آنها سفارشی کنید.
  • از یک ساختار URL استاندارد با دسته‌ها و زیرمجموعه‌ها پیروی کنید.
  • کلمات توقف را حذف کنید.
  • در صورت نیاز از تگ‌های متعارف استفاده کنید.

زمانی وجود دارد که نمی‌توانید راهی برای کوتاه کردن آدرس اینترنتی پیدا کنید. در این صورت بهتر است بدانید نرم‌افزارهایی وجود دارد که امکان کوتاه کردن URL با آنها وجود دارد و به کمک آن می‌توان یک URL طولانی را کوتاه کرد. وجود URL های طولانی باعث می‌شود، فضای کافی برای متنی که می‌خواهید در صفحه‌نمایش دهید، وجود نداشته باشد.

یکی دیگر از خدمات کوتاه کننده آدرس‌های اینترنتی این است که شما یک آدرس اینترنتی طولانی را در پیام‌های فوری ارسال می‌کنید. در این پیام می‌خواهید از لینک‌های شکسته و موارد دیگر جلوگیری کرد و استفاده نکنید؛ مثلاً می‌توان به آدرس اینترنتی کوتاه شده آن اشاره کرد.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از آدرس‌های اینترنتی کوتاه این است که گوگل و سایر موتورهای جستجو کننده آن را بسیار راحت پیداکرده و درک می‌کنند. وجود URL طولانی و سخت، صفحه شما را بی‌نظم و سازماندهی نشده نشان می‌دهد و بازدید از آن را برای کاربران گوگل سخت خواهد کرد. توجه نکردن به تکنیک‌های سئو باعث رتبه‌بندی پایین در گوگل می‌شود.

استفاده از URL های مختصر و مفید برای ایجاد تجربه کاربری عالی و بهبود سئو سایت | وینت سئو

3. استفاده درست از هدینگ‌های HTML 

هدینگ معمولاً عنوان یا راهنمای محتوا شناخته می‌شود. در مقاله اشاره به کدهای HTML، H1 و H2 و H3 و ……….. H6 به عنوان نکات سئو کلاه سفید باعث می‌شود که گوگل این موارد را مهم ببیند و به مقاله شما رتبه بالاتری بدهد. در ادامه شما را با این موارد آشنا می‌کنیم.

  • تگ‌های H1

قوانین استفاده از تگ‌های H1 آسان است. در تکنیک سئو کلاه سفید این تگ‌ها مانند سایر هدینگ‌ها موضوع اصلی مقاله را تشکیل می‌دهند و برای گوگل اهمیت زیادی دارند. شما برای رتبه بالاتر مقاله خود در هر صفحه باید یک‌بار از هر تگ H1 استفاده کنید؛ زیرا این تگ به‌عنوان هدینگ اصلی شناخته می‌شوند.
استفاده بیشتر از هدینگ باعث سردرگمی گوگل خواهد شد و این موضوع سبب کاهش رتبه‌بندی شما در موتورهای گوگل می‌شود. سعی کنید تگ‌های H1 ویژه و خاصی بسازید، همچنین باید از کلیدواژه اصلی در هر هدینگ H1 استفاده کنید. بهتر است به این نکته توجه کنید، هنگام ساخت تگ آن را به‌هیچ‌ عنوان طولانی نکنید.

  • تگ‌های H2

تگ‌های H2 مانند H1 مکان خوبی است که در آن از کلمات کلیدی استفاده شود. سعی کنید برای استفاده از عنوان تگ‌های H2 را بر اساس موضوعات فرعی صفحه بسازید؛ مثلاً اگر صفحه محتوای شما در مورد یک دندانپزشک است یک برچسب H2 خوب می‌تواند عنوانی در مورد خدمات دندانپزشکی باشد و به دنبال آن محتوایی مربوط به این تگ را ارائه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

 

نکته حرفه‌ای برای استفاده از ویرایشگر WYSIWYG وردپرس:

کلماتی را که می‌خواهید در تگ‌های H2 استفاده کنید را انتخاب کرده و سپس ctrl+alt+2 را فشار دهید تا به تگ‌های H2 تبدیل شوند. این تگ‌ها باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که خواننده را در مورد محتوای پاراگراف مربوطه آگاه کند یا به‌عبارتی‌دیگر کاربر باید با خواندن تگ‌های H2 بداند پاراگراف آن در چه موردی است.

  • برچسب‌های H3

    این برچسب‌ها شبیه به تگ‌های H2 است، اما آن را برای موارد کم‌اهمیت‌تر به کار می‌برند. برچسب‌های H3 از لحاظ تکنیک سئو کلاه سفید به‌عنوان موضوعات فرعی در تگ‌های H2 استفاده می‌شوند، به همین دلیل استفاده از آن ضرورتی ندارد؛ اما وجود آنها در صفحات هدف وب‌سایت شما را تقویت می‌کند. برای ساخت برچسب‌های H3 می‌توانید از برخی کلمات کلیدی استفاده کنید و حتی می‌توانید این برچسب‌ها را مانند سؤال نیز به کار ببرید.

نقش تگ های هدینگ یا تگ های HTML در بهتر درک کردن عناوین مهم و کلمات کلیدی محتوا توسط ربات های گوگل

  • تفاوت عنوان و H1

    سوالی که اغلب ذهن کاربران را درگیر می‌کند این است که از لحاظ تکنیک سئو کلاه سفید چه تفاوتی میان عنوان و برچسب‌های H1 وجود دارد؟ در شرایط HTML هر دو این موارد به‌صورت عنوان یا توصیف موضوع محتوای شما استفاده می‌شود؛ اما تفاوت بزرگ آنها در مورد جایی است که استفاده می‌شوند.

    عنوان صفحه در نوار عنوان و در بالاترین قسمت مرورگر به کار می‌رود و بیشتر کاربرد آن برای موتورهای جستجو است. عنوان مقاله به‌صورت لینک است که کاربران برای مشاهده صفحه به روی آن کلیک می‌کنند. تگ‌های عنوان در صفحه وب قابل‌مشاهده نبوده و این برچسب‌ها همان چیزی است که خواننده در صفحه اصلی شما می‌بیند. برچسب‌های H1 معمولاً در نتایج جستجوی موتور گوگل دیده نمی‌شوند.

  • چگونه تگ‌های هدینگ خوب بنویسیم؟

     زمانی که در محتوای از تگ‌های H1، H2، H3 و… استفاده می‌کنید، باید ابتدا به این موضوع فکر کنید که موضوع محتوای شما در مورد چیست و چه نکته‌ای را می‌خواهید به خواننده منتقل کنید؟ سپس بهترین کار این است که کلمات کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید تا متوجه شوید که افراد مختلف در موتور جستجو دنبال چه کلماتی بوده‌اند. با داشتن کلمات کلیدی می‌توانید بفهمید که موضوع مقاله را روی چه چیزی متمرکز کنید باید کلمات کلیدی را در برچسب‌های H1 و H2 قرار دهید.

4. افزایش سرعت وب سایت با استفاده از CDN 

بالا بودن سرعت وب‌سایت یکی از موارد مهم تکنیک‌های سئو در رتبه‌بندی سایت است. اگر برای بارگذاری صفحه وب‌سایت زمان زیادی نیاز باشد، ممکن است کاربر از صفحه شما خارج شود. با افزایش سرعت وب‌سایت شما نه‌تنها UX بهبود پیدا می‌کند، بلکه رتبه بالاتری در گوگل کسب خواهید کرد. این مورد نیز حتی یک فاکتور مهم در صفحات تلفن همراه است. معمولاً کاربران ترجیح می‌دهند زمان خود را در وب‌سایتی که سرعت بارگذاری آن بالاتر است، صرف کنند و تمایلی به بازدید از صفحات وب با سرعت‌پایین ندارند.
این عوامل سبب شده که گوگل سرعت وب‌سایت را یک عامل مهم در رتبه‌بندی آن بداند. درگذشته بهترین سرعت یک صفحه برای بارگذاری 3 الی 4 ثانیه بود، اما پیشرفت تکنولوژی باعث شد امروزه این میزان به 2 ثانیه کاهش پیدا کند. برای کسب رتبه بالاتر در گوگل نیاز به افزایش سرعت بارگذاری دارید. برای افزایش این سرعت صفحه وب‌سایت خود می‌توانید از چندین روش استفاده کنید که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

  • هاست خود را ارتقا دهید.
  • تصاویر خود را فشرده کنید تا با سرعت بیشتری ارائه شوند.
  • از تصاویر کمتری در یک صفحه استفاده کنید.
  • از افزونه‌های مختلفی مانند CSS، Minify javascript استفاده کنید.
  • از CDN یا شبکه تحویل محتوا برای ارائه سریع‌تر وب‌سایت‌ها در سراسر جهان استفاده کنید.

حتما بخوانید: ابزار GTmetrix یکی از شناخته شده ترین و پرکاربرترین ابزارهای افزایش سرعت سایت می باشد. برای یادگیری کار با این ابزار قدرتمند مقاله زیر را حتما بخوانید.

آموزش افزایش سرعت سایت با ابزار Gtmetrix

CDN چیست؟

اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره CDN یا شبکه تحویل محتوا بدانید با ما همراه باشید.

CDN اساساً به شبکه‌ای از سرورها گفته می‌شود که مسیر تبادل اطلاعات بین سرور و کاربر را راحت‌تر می‌کند. CDN، سرورهایی در چند مکان مختلف دارد که کاربردی در نرم‌افزارهای ساده ندارد. هنگامی‌که کاربر می‌خواهد یک صفحه وب‌سایت خاص را بارگذاری کند، نزدیک‌ترین CDN اطلاعات لازم را برای او ارائه می‌کند. با CDN زمان انتظار کاربر برای دسترسی به صفحه وب‌سایت موردنظر خود کاهش پیدا می‌کند. مثلا اگر کاربری از بندعباس وارد سایت شما شد، محتوای وب سایت شما از نزدیک‌ترین سرور به استان هرمزگان به او نمایش داده می‌شود و در نتیجه سرعت لود صفحات شما به شدت افزایش خواهد یافت.

استفاده از CDN ( شبکه توزیع محتوا ) برای افزایش سرعت سایت | وینت سئو

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

 

5. پیوند به مقالات دیگر [پیوند داخلی و خارجی]

یکی دیگر از تکنیک‌های سئو پیوند به مقالات دیگر است. اتصال صفحات دریک وب‌سایت با کمک کلمات کلیدی به‌عنوان متن لنگر، یک بک لینک داخلی به صفحه خود ایجاد می‌کنید. با استفاده از کلمات کلیدی برای متصل کردن صفحات، به گوگل می‌گویید صفحه‌ای که به آن پیوند شده در مورد چیست و باعث اعتبار صفحه می‌شود. این موضوع شبیه به موردی است که یک صفحه به دیگری ضمانت کند و محتوای یافت شده را در آنجا توصیه کند.

اما نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که می‌خواهید پیوندهای داخلی را به صفحاتی که رتبه‌بندی کنید، لینک دهید، این کار را در سئو به عنوان مدل محتوای PILLAR AND CLUSTER میشناسند.

6. بهینه کردن تصاویر

بهینه‌سازی تصاویر، به استفاده از تصاویر در محتوای سایت به‌منظور افزایش رتبه سایت گفته می‌شود. یک موتور جستجو جداگانه در گوگل وجود دارد که برای سرچ تصاویر است. به همین دلیل از موضوعاتی اشته که می‌توانیم با تصاویر به آنها بپردازیم که به موتور جستجوی استاندارد گوگل نیز کمک می‌کند.

زیبایی تصویر شما به عنوان یکی از تکنیک‌های سئو باعث افزایش سرعت صفحه وب‌سایت خواهد شد. در تمام موارد باید فایل تصویر خود را با استفاده از کلمات کلیدی برای سایت نام‌گذاری کنید. نام‌گذاری تصاویر با عناوینی مانند 268767 یا Sdfsd.jpg و مواردی مشابه هیچ اطلاعاتی در مورد تصاویر شما برای گوگل ارائه نمی‌دهد. به‌جای استفاده از این موارد جملاتی غنی از کلمه کلیدی به کار ببرید؛ مثلاً درصورتی‌که وب‌سایت دندانپزشکی دارید بهتر است از فایل تصویری بانام -dentist.jpg استفاده کنید.
استفاده از تگ alt یک ایده خوب است که با کمک آن کلمات کلیدی را در یک تصویر قرار دهیم. این تگ به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که به افراد کم‌بینا در مورد موضوع تصویر، ایده‌هایی می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که گوگل بداند، می‌خواهید صفحه‌ای بسازید که برای همه افراد در دسترس است و این باعث افزایش رتبه شما خواهد شد.
مورد قابل‌توجه دیگر سایز تصاویر است همان‌طور که بالاتر نیز ذکر شد، زمان لازم برای بارگذاری یک سایت 2 ثانیه است. این موضوع باعث می‌شود از بارگذاری تصاویر بزرگ با توجه به زمان زیاد آن خودداری کنید. از تصاویر کوچک استفاده کنید که سرعت وب‌سایت شما را افزایش دهد.

برای به دستاوردن ابعاد و اندازه بهینه عکس ها این محتوا را حتما بخوانید

وب سایتتان را طلایی کنید

کاهش سایز تصاویر را می‌توان با کمک نرم‌افزار Adobe Photoshop عملی کرد. علاوه بر این مورد می‌توانید از نرم‌افزارهای دیگری مانند Save for web، PIXLR و Canva نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید به تصاویر تزیینی دقت کنید. این تصاویر خود شامل پس‌زمینه، حاشیه‌ها و دکمه‌ها است که باعث می‌شود فایل ترکیبی بزرگی ایجاد شود اما سرعت سایت را کاهش می‌دهد.

7. استفاده از کنسول جستجوی گوگل 

یکی از تکنیک‌های سئو، استفاده از کنسول جستجوی گوگل است یا سرچ کنسول SEARCH CONSOL است که بیشترین موضوعات را به خود اختصاص می‌دهد. به‌کارگیری این ابزار قدرتمند برای تمام صاحبان وب‌سایت، مخصوصاً کسانی که از تکنیک سئوکلاه‌ سفید استفاده می‌کنند، ضروری است. این سرویس به‌صورت رایگان از طرف گوگل ارائه می‌شود و به شما امکان استفاده از ابزارهای دیگر را در بهینه‌سازی صفحه خود می‌دهد.
این سرویس دقیقاً همان فضایی است که می‌توانید به گوگل بگویید که چگونه می‌خواهید نتایج جستجو برای وب‌سایت شما نشان داده شود. کنسول جستجوی گوگل نشان می‌دهد که افراد چگونه و با استفاده از چه کلمات کلیدی سایت شما را انتخاب کرده‌اند. همچنین درصورتی‌که وب‌سایت شما در معرض هرگونه خطری مانند هکر و… قرارگرفته باشد به شما اطلاع خواهد داد.
کنسول جستجوی گوگل همچنین به شما این امکانات را می‌دهد که نقشه‌های وب‌سایت خود را برای گوگل ارسال کنید و این‌گونه به گوگل بگویید که صفحات شما در کجاها قرارگرفته است. این مورد نیز از مواردی است که به موتور جستجو این امکان را می‌دهد، سایت را بهتر درک کند و باعث افزایش رتبه‌بندی شما خواهد شد.

ابزار رایگان گوگل برای بررسی عملکرد وب سایت خود | سرچ کنسول | وینت سئو

8. ایجاد سایت مپ یا همان نقشه سایت

ارسال نقشه سایت به گوگل یک موضوع قدرتمند و یکی از تکنیک‌های سئو در افزایش رتبه‌بندی شما است که در بخش بالایی به آن اشاره کردیم. این نقشه به گوگل این امکان را می‌دهد که سایت شما را فهرست کند و بگوید کجا قرارگرفته است. وجود یک نقشه راه ممکن است سبب ارتقای صفحه یا کاهش اهمیت آن شود.
هیچ‌گونه نقطه‌ضعفی برای داشتن نقشه سایت وجود ندارد و در سایت‌هایی که صفحات پویا و فعال ایجاد می‌کنند، نقش مهمی دارد. یک‌راه سریع و آسان برای ارسال نقشه سایت به گوگل نصب افزونه Yoast SEO wordPress و پیروی از دستورالعمل‌های نقشه سایت XML آن‌ها است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

 

9. ایجاد محتوای طولانی 

گوگل تولید محتوا و کاربران آن را دوست دارد. اگر می‌خواهید رتبه 1 گوگل را کسب کنید، باید با کمک تکنیک‌های سئو پست‌های وبلاگی ایجاد کرده که موضوع مربوطه را به‌خوبی پوشش دهد. تعداد کلمات بر SERP ها تأثیر گذاشته و با پست‌های وبلاگ بیشتر از 1900 کلمه جز نتایج برتر گوگل رتبه‌بندی می‌شود.

شما با نوشتن پست‌های طولانی زمانی را که کاربر به بازدید از سایت شما قرار می‌دهد افزایش داده؛ بنابراین به شکل‌های مختلف انواع کلمات کلیدی را در مقاله خود بگنجانید. با این کار می‌توانید نرخ پرش را کاهش داده و به یک تکنیک سئو کلاه ‌سفید سالم کمک می‌کنید.

استفاده از کلمات LSI در محتوا برای رتبه گرفتن در گوگل | وینت سئو

• کلمات کلیدی LSI را اضافه کنید
کلمات کلیدی LSI اساساً مترادف کلمات کلیدی است که با آن سایت شما با افزایش رتبه‌بندی مواجه می‌شود. از این کلمات می‌توان به این مورد اشاره کرد. شما قصد نوشتن محتوایی در مورد بهبود خانه را دارید می‌توانید کلماتی مانند “پروژه‌های خانه” یا “خانه خود را تعمیر کنید” را جز این کلمات حساب کنید. وجود این کلمات باعث می‌شود برای کلمه کلیدی طولانی رتبه‌بندی کنید.

10. استفاده از ویدئوهای جذاب 

امروزه 55 درصد از کل جستجوهای کلیدواژه‌ها، یک ویدیو یوتیوب در صفحه اول خود دارد. با اضافه کردن این ویدیوها و رسانه‌های مشابه آن به محتوای خود، می‌توانید مدت‌زمانی را که کاربر به بازدید از سایت شما می‌پردازد افزایش دهید. این موضوع یکی از تکنیک‌های سئو است که باعث افزایش رتبه‌بندی شما در گوگل خواهد شد.

علاوه بر این مورد شما می‌توانید با کمک ویدیو موضوع موردنظر خود را به‌راحتی توضیح دهید. همچنین افراد نیز به دلیل این‌که تماشای ویدیو نسبت به خواندن یک مطلب زمان کمتری نیاز دارد، ترجیح می‌دهند که به تماشای ویدیو بپردازند. در ویدئو شما می‌توانید تأثیر بیشتری بر کاربر خود بگذارید، از عوامل تأثیرگذار ویدئو می‌توان به رفتار، نحوه گفتن موضوع، زبان بدن و… اشاره کرد. همه این موارد باعث جلب اعتماد کاربر از سایت شما خواهد شد.
این ویدئوها باعث افزایش تجربه کاربر شده و همچنین تماشای آن با گوشی همراه سختی چندانی نخواهد داشت این کار بسیار راحت‌تر از خواندن یک مطلب طولانی است.

11. بک لینک‌های باکیفیت بالا دریافت کنید

لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به صفحه شما متصل می‌شود، بک لینک گفته می‌شود. بک لینک یکی از تکنیک‌های سئو است و چند روش برای دریافت آن وجود دارد.

  • محتوای عالی ایجاد کنید که افراد به‌طور طبیعی بخواهند به آن لینک بدهند.
  • ایجاد محتوایی در سطح متوسط به بالا و تبلیغ آن برای وبلاگ نویسان، همچنین درخواست پیوند برای آنها
  • رفتن به پادکست یا مصاحبه در Future Sharks است.

درصورتی‌که سایت‌های دیگر برای شما لینک می‌فرستند، از باکیفیت بودن آنها اطمینان کافی پیدا کنید.

تکنیک های بک لینک سازی در سئو خارجی برای افزایش سرعت سایت
استراتژی‌های یک بک لینک

می‌خواهید به ساخت یک بک لینک اقدام کنید، اما نمی‌دانید چگونه؟ ما برای شما پیشنهاد‌هایی داریم که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

  • ایجاد لینک متقابل

یک لینک متقابل در مورد موضوع مرتبط، می‌تواند مفید باشد. صفحه دیگری با محتوایی مشابه موضوع خود پیداکرده و با او همکاری کنید؛ اما بهتر است بدانید که تقابل زیاد نیز باعث کاهش رتبه‌بندی شما در گوگل می‌شود.

  • ارسال مهمان

این ایده به عنوان یکی از تکنیک‌های سئو می‌تواند روش خوبی باشد، اما درصورتی‌که تعداد زیادی لینک به صفحه خود متصل نکنید. در این نوع استراتژی از کلمات کلیدی برند و عبارات ناوبری استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

 

  • پیوندهای دایرکتوری وب

بهترین دایرکتوری آنهایی است که اطلاعات مفیدی را برای بازدیدکنندگان سایت شما ارائه کند. نکته مهم در این مورد مرتبط بودن است؛ بنابراین دایرکتوری‌های که به اطلاعات مرتبط با محتوای منجر می‌شوند، می‌توانند در افزایش رتبه وب‌سایت شما کمک کنند.

  • تالار گفتمان و نظرات وبلاگ

سعی کنید انجمن‌ها و وبلاگ‌هایی که با موضوع محتوای شما ارتباط دارند، پیداکرده و در بحث‌های آنها شرکت کنید.

12. اشتراک گذاری‌ها و نظرات اجتماعی را تشویق کنید

درصورتی‌که مردم مقاله شما را به اشتراک بگذارند و در مورد آن نظرات خود را ثبت کند، گوگل به وب‌سایت شما رتبه بالاتری خواهد داد؛ بنابراین ساده‌ترین و مفیدترین راه دریافت نظرات و به اشتراک گذاشتن محتوای این است که به‌طور صریح از مردم بخواهید، در صورتی پست شما را ارزشمند می‌دانند آن را به اشتراک بگذارند.

یک روش دیگر کمک گرفتن از اینفلوئنسرها و رهبران فکر است. از این افراد بخواهید که برای محتوای شما تبلیغ کنند. علاوه بر این موارد می‌توان گفت که باید محتوایی را تولید کنید که واقعاً ارزشمند باشد. در هنگام نوشتن نهایت تلاش خود را کرده و به تمام جنبه‌های موضوع فکر کنید. اینگونه قطعاً محتوای بهتری را ایجاد خواهید کرد.

نکته قابل‌توجه دیگر در تکنیک‌های سئو محل قرارگیری محتوا است. سعی کنید مقاله خود را درجایی قابل‌مشاهده قرار دهید که خوانندگان بتوانند آن را مشاهده کرده و به اشتراک بگذارند. بهتر است با کاربران وب‌سایت خود ارتباط برقرار کنید و از آنها نظراتشان را جویا شوید و بخواهید که پیشنهادهای خود را به شما ارائه دهند.

13. ارائه یک تجربه عالی کاربری

تجربه کاربری موضوع بسیار مهمی است که باعث می‌شود کاربران زمان خود را در صفحه وب شما بگذرانند و به صفحه وفادار بمانند. همانگونه که ذکر شد یکی از مواردی که باعث تجربه عالی کاربری می‌شود، سرعت صفحه است که نتیجه آن باعث ایجاد یا شکست تجربه کاربری می‌شود؛ اما جز سرعت صفحه وب‌سایت عوامل، استراتژی و شیوه‌های دیگری نیز دراین‌باره نقش مهمی ایفا می‌کنند. شما باید روش و استراتژی‌های مختلفی را آزمایش و طراحی کنید و ببینید کدام مورد برای کاربران شما کار می‌کند و نتیجه موردنظر را ارائه می‌دهد.

14. بهینه کردن صفحات وب سایت برای موبایل

به‌روزرسانی صفحه وب‌سایت و فرآیندهای مرتبط، برای بهبود کیفیت نمایش در تلفن‌های همراه اهمیت بسیار زیادی دارد. در سال 2016 گوگل متوجه اهمیت جست‌وجوهای موبایلی شد و به همین منظور اعلام کرد که صفحه‌های وب‌سایتی که با تلفن همراه سازگار نیستند، به نسبت صفحات سازگار با گوشی موبایل رتبه بسیار پایین‌تری در گوگل دریافت خواهند کرد.

بعد از سال 2016 قوانین جدید وضع شد. امروزه تمام صفحات وب‌سایتی که به کاربران موبایل توجهی نداشته باشند نه‌تنها کاربران تلفن همراه هیچ بازدیدی از سایت آنها نخواهند داشت، بلکه ازنظر گوگل حتی اگر محتوای شما تبلیغاتی داشته، پایین‌ترین رتبه گوگل به آن داده می‌شود.
اگر می‌خواهید با کمک تکنیک‌های سئو صفحه شما با موبایل سازگار شود به‌حساب کنسول جستجوی خود بروید و تمام گزارشات مربوط به قابلیت استفاده از موبایل را مطالعه کنید. تمامی موارد اعلام‌شده توسط گوگل را پیداکرده و طبق آن مراحل کار را پیش ببرید.

15. فهرست مشاغل محلی [Google برای کسب‌وکار محلی من]

یکی دیگر از روش‌های مطابقت الگوریتم‌های Google باهدف کاربر، فهرست مشاغل محلی است. اگر شما مکان فیزیکی برای شغل خوددارید، ثبت آن در GMB ضروری است. درصورتی‌که کاربران دنبال آدرس کسب‌وکاری باشند، ترجیح می‌دهند گوگل نزدیک‌ترین مسیر را برای آنها نمایش دهد تا اینکه کیلومترها دورتر را نشان دهد. اینجاست که GMB به کمک شما می‌آید. اولویت‌بندی جست‌وجوگران می‌تواند یک فرصت ایده آل برای تبلیغ کسب‌وکار شما باشد.
فرآیند و مراحل دریافت GMB کار راحتی به نظر می‌آید. تنها کاری که انجام می‌دهید درخواست برای آن و تأیید مراحل GMB است. با فعال کردن این قابلیت می‌توانید آن را به‌صورت مداوم بهروز رسانی کنید و از طریق آن با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. 

 

16. رنکز

شاید به‌کارگیری و توجه به همه این فن‌ها کار دشواری باشد. به همین دلیل ابزارهایی ساخته‌شده که می‌تواند اجرایی کردن همه این فن‌ها را برای شما راحت کند. این برنامه Rankz نام دارد. رنکز یک برنامه است که به کمک تکنیک سئو کلاه سفید به مجموعه‌ها اجازه می‌دهد تا با برنامه‌ریزی و همکاری برای دستیابی به کمپین‌ها محتوای شگفت‌انگیزی را ارائه کنند.
با کمک این ابزار می‌توانید محتوای خود را در وبلاگ‌های باکیفیت بارگذاری کرده و از مزایا و تکنیک‌های سئو آن استفاده کنید. رنکز باعث می‌شود به‌راحتی برای کسب‌وکار خود تبلیغ کنید و یک بازاریابی مناسب به راه بیاندازید.

17. ابزار سئو و تولید محتوا و انتشار درشبکه‌های اجتماعی به نام Quuu

Quuu یک ابزار عالی جهت ارتقای محتوا است. این ابزار از افراد مختلف برای به اشتراک گذاری و توزیع محتوای تولیدی شما از طریق پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و لینکدین استفاده می‌کند. با کمک Quuu می‌تواند تعامل زیادی با مخاطبان خود ایجاد کنید، وجود این برنامه به کمک استفاده از تکنیک‌های سئو ترافیک زیادی را برای وب‌سایت شما به وجود می‌آورد. مخاطبان با خواندن محتوای شما ممکن است به آن علاقه داشته و به اشتراک‌گذاری آن ادامه دهند.

Quuu ابزار سئو برای تولید محتوا
کلام آخر
ممکن است حجم اطلاعات و تکنیک‌های سئو که برای شما ذکر کردیم، زیاد باشد؛ اما به این نکته هم توجه کنید که روش‌های مختلفی برای بهینه‌سازی محتوای شما وجود دارد. تکنیک ‌سئو کلاه ‌سفید برای ایجاد یک تصویر و محتوای باکیفیت برای موتورهای گوگل با رعایت چند کوچک است. اگر می‌خواهید در تولید محتوا پیشرفت کنید این مقاله را نشانه‌گذاری کنید و روی مراحل رتبه‌بندی آن تمرکز کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *