تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

customer@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بک لینک چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

اشتراک گذاری در :
همه آنچه که باید در مورد بک لینک و تاثیر آن در سئو بدانید
فهرست محتوا

بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ این سوالی است که در سئوی سالهای جدید مخصوصا از سال 2024 به بعد با حضور الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل شرایط را بسیار تغییر داده است.

در کنار این محتوا که در مورد بک لینک میخوانید خوانش این راهنماها برای شناسایی الگوریتم های اثر گذار بررتبه بندی گوگل را به شذت به شما پیشنهاد میکنیم:

جدیدترین تغییرات در الگوریتم های قدیمی و جدید اثر گذار بر رتبه بندی و سئوی سایتها را اینجا بخوانید: جدیدترین تغییرات در الگوریتم های گوگل

گوگل دیسکاور یکی از آن مسائلی است که به سرعت تغییرات اساسی در نرخ ورود و نتایج و رتبه های مبتنی بر متن ایجاد خواهد کرد، پس شما هم جز اولین نفراتی باشید که در این مورد بیشتر میداند: گوگل دیسکاور چیست و سیر تا پیاز گوگل دیکساور

الگوریتم E-A-T کوتاه شده کلمات Expertise (تخصص)، (اقتدار)Authoritativeness و (قابل اعتماد بودن)Trustworthiness است و به معنای تخصص، اقتدار و اعتماد می‌باشد. این الگوریتم بخشی از الگوریتم‌های مهم گوگل است . حالا چرا این الگوریتم برای هر دیجیتال مارکتر و سئو کار مهم شده است چون این الگوریتم یک راهنماست که به آنها کمک میکند چگونه گوگل محتواها را رتبه بندی میکند و در نتیجه میتوانند رتبه های خوبی در گوگل به دست آورند، دانش خود را در مورد این الگوریتم از طریق راهنمای الگوریتم EAT گوگل بالا ببرید

دیگر تعریف ساده بک لینک که همان دریافت لینک از سایتهای دیگر به سمت سایت مرجع میشود کارساز نیست موضوع پیچیده تر از این حرف هاست!!! همچنان نیز بک لینک در سئو دارای اهمیتی غیرقابل انکار است و یک نوع رای مثبت برای سایت محسوب می‌شود.  ولی نه هر نوع بک لینکی دیگر فقط سایت‌هایی که بک‌لینک‌های بیشتری داشته باشند،دارای رتبه بالاتری نیز در موتورهای جستجو نیستند، شواهد بسیاری برای این ادعا وجود دارد، کافی است از ابزارهای آنالیز بک لینک در سئوی خارجی استفاده نمایید خواهید دید این ادعا درست است.

امروزه برای ایجاد بک لینک های اثر گذار پیچیدگی های بیشتری برای تعیین استراتژی های وجود دارد و سایتهایی که استراتژی های قوی تری برای ساخت بک لینک خود استفاده میکنند، موفق تر هستند از استراتژی های ترکیبی بک لینکهای لایه ای، استراتژی درست  از رپورتاژهای آگهی، سیاست های درست استفاده از LINK FARMING یا همان مزارع لینک و …. ولی چیزی که مهم است، شما باید صبر و حوصله بیشتری در حوزه لینک سازی خارجی خود داشته باشید و به صورت کاملا طبیعی ( البته شبیه طبیعی) لینک های خروجی خود را ایجاد و مدیریت کنید و از دریافت لینکها از طرف سایتهایی که توسط گوگل به عنوان دهنده لینکهای SPAM هستند جلوگیری نمایید

ما روش مدیریت این لینکها و لینکهای اسپم و کلا بررسی و مدیریت لینکهای خارجی را در راهنمای DISAVOW چیست برای شما آماده کرده ایم امروزه هر متخصص سئو و سئو کاری باید DISAVOW کردن لینکها و رد و یا تایید نکردن لینکها را بلد باشد، مگر نه رقبا بلایی سر سئوی سایتش در می اورند که آن سرش نا پیدا، از ما گفتن بود، پس این مقاله را از دست ندهید.

پس اگر می‌خواهید نحوه دریافت بک لینک را بیاموزید یا با بازیابی بک لینک شکسته موقعیت‌های مناسب خود را بدست آورید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. ما در ادامه هر آنچه که باید درباره این پیوندهای ارزشمند بدانید را برای شما آورده‌ایم.

اهمیت بک لینک در سئو و بهترین استراتژی ساخت بک لینک

بک لینک چیست؟

Backlink یک پیوند ارزشمند است که سایت‌ها از وب‌سایت‌های دیگر دریافت می‌کنند. علاوه بر افزایش آگاهی از برند و بالا بردن ترافیک ارجاع، بک لینک می‌تواند به عملکرد سئو شما نیز کمک کند. بسیاری از سایت‌ها به طور طبیعی Backlinkها را دریافت می‌کنند، اما متخصصان سئو و دیجیتال مارکترها دائما برای تولید و نگهداری این پیوندها  تلاش میکنند، زیرا دریافت بک لینک به صورت طبیعی بیشتر زمانی اتفاق می افتد که آگاهی از برند شما بسیار خوب باشد و یا شما به عنوان یک سایت مرجع در زمینه فعالیت خود تولید کننده خبر باشید، پس غیر از این حالت شما نمی توانید منتظر بنشینید تا دیگران به شما بک لینک دهند پس باید خودتان دست به کار شوید.

به عنوان مثال سایت Semrush این بک لینک را از Adobe دریافت کرده است، این مثال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ مثال بسیار خوبی است، SEMRUSH را تقریبا تمامی متخصصین سئو میشناسند ابزاری بسیار کارآمد که متاسفانه در ایران فیلتر است ولی یکی از آن ابزارهایی است که از کار کردن با آن لذت میبرید، این یکی از ابزاری است که ما در وینت سئو به شدت به آن نیاز داریم و یکی از وظایف روزمره کارکردن با این ابزار است، همانطور که در این مثال و عکس زیر میبینید، SEMRUSH یک بک لینک طبیعی ( البته شاید به ظاهر طبیعی) از یک سایت معتبر دیگر به نام ADOBE دریافت کرده است.

بگذارید یک تعریف ساده از بک لینک و دریافت بک لینک طبیعی برای شما بیان کنیم:

بک لینک طبیعی چیست؟

بک لینک طبیعی به دریافت لینکهایی از سایتهای دیگر اشاره دارد که سایت لینک دهنده، به صورت خود آگاه و بدون دریافت مبلغی و بدون اینکه قصد و نیت تبلیغاتی از دادن لینک به سایت هدف داشته باشند، عملیا لینک دهی را انجام میدهد، به طور مثال همان کاری که ما در این محتوا و در چند سطر بالا به سایتهای SEMRUSH و ADOBE دادیم، این دو سایت هیچ مبلغی را به ما بایت دادن لینک به سایتشان نداده بودند ولی ما به علت اینکه نیاز خودمان را برطرف سازیم به این دو سایت مرجع لینک دادیم

در مثال بالا، Adobe سایت ارجاعی است که یک external link یا پیوند خارجی (خروج به دامنه دیگر) را در وب خود قرار داده است. همچنین Semrush سایت هدفی است که Backlink (ورودی از دامنه دیگر) را دریافت کرده است. پیوندهای یک دامنه به صفحات خودش را لینک داخلی می‌نامند.اگر بابت دادن لینک از طریق بارگزاری محتوا در یک سایت به سایت شما و دیگران بک لینک دریافت نمایید به این عمل رپورتاژ میگویند.

پس با این مثال و توضیحات شما تعریف کاملی از بک لینک را متوجه شدید ولیکن برای دریافت هر لینکی به صورت کلی دو حالت و دو مدل وجود دارد، لینکهای FOLLOW و لینکهای NOFOLLOW. شما برای دریافت بک لینک به هر دوی این حالتها نیاز دارید یعنی هم بک لینکهایی که FOLLOW هستند و هم بک لینکهایی که NOFOLLOW هستند، تفاوت این دو حالت را با مثالی به صورت زیر برای شما تعریف میکنیم:

فرض کنید یکی از دوستان تان میخواهد شما شخصی را به او معرفی کنید، اگر معرفی شما به او به گونه ای باشد که به او بگویید،ییسن شخصی را که به تو معرفی میکنم تمام و کمال ضمانتش میکنم و نگران چیزی نباش!!! انگار دقیقا دارید او را تایید میکنید و این عمل مشابه آن است که سایتی که به شما بک لینک میدهد، بک لینک FOLLOW میدهد.

و حال اگر به او بگویید ببین من او را به ت معرفی میکنم ولی خودت میدونی چطور و چگونه با او کار کنی و فقط من معرف هستم شما دارید شخصی را به او ارجاع میدهید ولی او را کاملا تایید نمیکنید دقیقا مانند زمانی است که شما از سایتی بک لینک حالت NOFOLLOW دریافت کرده اید او به شما ارجاع داده است ولی شما را کاملا تایید نکرده است.

مطمئن هستیم شما الان متوجه شدید کدام مدل بک لینکها ارزش بالاتری دارند، بله بک لینکهای FOLLOW ولی شما نمی توانید توقع اشته باشید تمامی بک لینکهایی که ایجاد میکنید و یا به شما ارجاع داده میشود از نوع FOLLOW باشد.

در هنگام دریافت بک لینک از یک سایت باید به چه فاکتورهایی دقت نماییم؟

به صورت کلی چهار فاکتور:

Domain Rating  قدرت دامنه 

Domain Authority  اعتبار دامنه

Spam Score یا امتیاز هرزنامه

Relevant یا مرتبط بودن موضوع صفحه و  سایتی که از آن بک لینک دریافت میکنید به صقحه ای از ساین و به صورت کلی موضوع سایت تان نیز بسیار اهمیت دارد

Domain Rating  قدرت دامنه  چیست؟

رتبه بندی دامنه (DR) یک معیار بازاریابی است که قدرت پروفایل بک لینک یک وب سایت را نشان می دهد. امتیازات DR از یک تا ۱۰۰ متغیر است. این یک معیار کاملاً مبتنی بر پیوند است، به این معنی که هنگام تعیین امتیاز دامنه شما سایر عوامل سئو را در نظر نمی گیرد. هرچه امتیاز DR شما بالاتر باشد، بک لینک های dofollow بیشتری دارید. این امتیاز قدرت بالقوه شما را در گوگل و سایر موتورهای جستجو پیش بینی می کند.

دامنه‌بندی در سئو به معنای یک امتیاز یا ارزش است که به یک وب‌سایت داده می‌شود تا میزان قدرت و اعتبار آن را در موتورهای جستجو نشان دهد. این امتیاز به عنوان Domain Rating (DR) شناخته می‌شود و توسط برخی ابزارهای تحلیل و مانیتورینگ سئو مانند Ahrefs و Moz اندازه‌گیری می‌شود.

Domain Authority  اعتبار دامنه چیست؟

Domain Authority (DA) یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که احتمال رتبه بندی وب سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) پیش بینی می کند. از عوامل مختلف سئو مانند لینک های ورودی و خروجی، کیفیت لینک و سن دامنه شما برای تعیین رتبه بندی پیش بینی کننده شما استفاده می کند. نمرات DA از یک تا ۱۰۰ متغیر است. هر چه امتیاز رتبه شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای رتبه بندی در صفحه یک یا نزدیک به آن در SERPها خواهید داشت.

Domain Authority (DA) یک مفهوم مشابه Domain Rating (DR) است که توسط شرکت Moz توسعه داده شده است. این امتیاز نیز مشابه DR، نشان دهنده اعتبار و قدرت یک دامنه‌بندی در موتورهای جستجو است. Moz از یک مقیاس از ۰ تا ۱۰۰ برای اندازه‌گیری Domain Authority استفاده می‌کند.

Spam Score یا امتیاز هرزنامه چیست؟

Spam Score که به اختصار به آن SS نیز میگوییم به موضوعی اشاره میکند که سایت مورد نظر نتوانسته است مدیریت لینکهای دریافتی را به خوبی انجام دهد و یا خود و یا رقبای آن به شدت از سابتهایی که به صورت Spam و یا لینکهای هرز را به سمت سایتهای دیگر ارسال میکنند و به آن ها بک لینک میدهند، لینک دریافت کرده است. این موضوع موجب میشود در زمانی که شما از این سایتها لینک دریافت میکنید بر امتیاز Spam Score شما نیز تاثیر بگذارد.

امتیاز Spam Score عددی بین 0 تا 100 است که به صورت درصد بیان میشود و هر چه قدر این امتیاز بالاتر رود، به معنی آن است که باید فکری به حال مدیریت لینکهای خارجی و یا هما نبک لینکهایی که دریافت کره اید بکنید به صورت معمول امتیاز مناسب را میتوان عددی بین 0% تا زیر 10% دانست. شما می توانید به راحتی در زمانی که میخواهید از یک سایت بک لینک دریافت کنید به ویژه در زمانی که میخواهید خودتانلینک سازی خارجی را انجام نمایید به هر صورتی مانند دریافت بک لینک به شیوه ایجاد رپورتاژ از سایت روبه رو به صورت رایگان استفاده نمایید و این اطلاعات را به دست آورید: سایت رایگان بررسی فاکتورهای بک لینک

بک لینک چیست؟ لینک سازی خارجی و تمامی رازهای سئوی خارجی

چرا بک لینک برای سئو مهم است؟

Backlink ها برای سئو مهم هستند زیرا گوگل برخی از این پیوندها را مانند توصیه‌ و نظر مثبت برداشت می‌کند. به طور کلی هر چه یک صفحه یا سایت دارای بک لینک بیشتری باشد، قابل اعتماد تر به نظر خواهد رسید. به خصوص اگر آن Backlink ها از منابع معتبر تهیه شده باشند.

ما برای اینکه بتوانیم به صورت خاص یک ابزار بررسی کامل بک لینکها را در این مقاله مورد تحلیل و آموزش قرار دهیم از ابزار مورد علاقه مان در حوطه بک لینکها در وینت سئو استفاده کریم و آن چیزی نیست به نام semrush، در ادامه روش بررسی رقبا و بک لینکهایشان را توسط این ابزار بررسی میکنیم

برای استفاده از این ابزار ابتدا کلماه کلیدی هدفتان را در قسمت keyword Overview وارد مینمایید و در قسمت گزارش سایتهای برتر میتوانید مشاهده نمایید رقبای شما و یا سایتهایی که بر روی این کلمه رتبه های بالایی دارند چه تعداد بک لینک برای این کلمه و صفحه هدف خودشان دریافت کرده اند

برای مثال بیایید نتایج جستجو برای «طراحی فاکتور» یا invoice template را با استفاده از ابزار Keyword Overview از Semrush تجزیه و تحلیل کنیم.

این تحلیل نشان می‌دهد که صفحات با رتبه برتر هزاران بک لینک دارند:

چرا بک لینک برای سئو مهم است؟

اگر بیشتر کاوش کنیم، می‌بینیم که بسیاری از این پیوندها از دامنه‌هایی با کیفیت بالا ارجاع شده‌اند. مانند دامنه microsoft.com کیفیت دامنه‌ها در ستون AS (امتیاز اعتبار) نشان داده شده است. این متریک Semrush برای سنجش و اندازه‌گیری اعتبار یک دامنه یا صفحه وب از امتیاز 100 است.

تاثیر بک لینک در سئو

بسیاری از عوامل دیگر در رتبه‌بندی گوگل نقش دارند. اما اگر می خواهید ترافیک زیادی از سایت‌های جستجو کسب کنید، تاثیر بک لینک در سئو را جدی بگیرید. به علاوه بک لینک به گوگل کمک می‌کند تا محتوای شما را کشف و رتبه‌بندی نماید، زیرا خزنده‌های وب‌سایت از پیوندها برای یافتن صفحات جدید در وب استفاده می‌کنند.

آیا همه بک لینک‌ ها برای سئو ارزشمند هستند؟

خیر، همه Backlink ها برای سئو ارزشمند نیستند و باید در نحوه دریافت بک لینک به این موضوع دقت کنیم.

پیوندهای نوفالو یا nofollow links به موتورهای جستجو می‌گویند ارزش و اعتبار لینک که سبب بهبود سئو می‌شود را به سایت هدف منتقل نکنند. پیوندهای Nofollow یکی از ویژگی‌های نوفالوی زیر را در کد خود دارند:

rel=nofollow: این ویژگی به گوگل اطلاع می‌دهد که سایت لینک‌دهنده هدف را تایید نمیکند.

rel=sponsored: این گزینه نشان می‌دهد که سایت هدف برای قرار دادن لینک هزینه پرداخت کرده است.

rel=ugc: این ویژگی نشان می‌دهد که پیوند در “محتوای تولید شده توسط کاربر” یا UGC ظاهر می‌شود.

برای مثال:

<a href=”https://www.example.com/” rel=”nofollow”>This is a nofollow link</a>

لینک‌هایی که دارای ویژگی nofollow نیستند، لینک‌های فالو یا dofollow نامیده می‌شوند. گوگل همچنین ممکن است یک بک لینک که در محتوایی بی‌کیفیت یا نامربوط وجود دارد یا در سایت‌های اسپم استفاده شده است را نیز نادیده بگیرد. علت این امر این است که به اندازه کافی به آنها اعتماد ندارد تا بر نتایج خود تاثیر بگذارد.

ارجاع پیوندهای نوفالو و پیوندهایی از وب سایت‌هایی با کیفیت پایین در طول زمان، طبیعی است اما معمولاً ارزش ندارد که آنها را برای اهداف سئو دنبال کنید. بنابراین بک لینک های ارزشمند در سئو را بشناسید و برای آنها هزینه و زمان صرف کنید.

مهمترین نکته این است که باید از ساختن انواع پیوندهایی که خط‌مشی‌های هرزنامه پیوند گوگل را نقض می‌کنند، اجتناب کنید. در دنیای سئو، گاهی اوقات به این نوع پیوندها بک لینک سمی می‌گویند. این موارد در بدترین حالت می‌توانند منجر به جریمه گوگل (یا اقدام دستی) شوند که به سئو شما آسیب می‌زند.

روش‌های نامناسب دیگر برای دریافت بک لینک عبارتند از:

● مبادله پول، کالا یا خدمات برای دنبال کردن پیوندها.

● تبادل لینک، یعنی شما به من پیوند دهید و من به شما پیوند خواهم داد.

● استفاده از برنامه‌های خودکاری که پیوندهایی به سایت شما ایجاد می‌کنند.

● قراردادن عبارت‌هایی که می‌خواهید برای آنها رتبه‌رتبه‌بندی شوید به عنوان انکرتکست و به شکلی هرزنامه و اسپم.

فراموش نکنید که روش‌های نامناسب اگرچه برای مدت کوتاهی تاثیرگذار باشند، اما در نهایت برای سایت مضر هستند. بنابراین نباید برای برخورداری از مزایای تاثیر بک لینک در سئو از آنها کمک بگیریم.

آیا همه بک لینک‌ ها برای سئو ارزشمند هستند؟

بهترین بک لینک ها در سئو کدام است؟

همانطور که گفتیم همه Backlink ها برای سایت مفید نیستند. در تشخیص بک لینک های ارزشمند در سئو می‌توانیم موارد زیر را بررسی کنیم: ‌

● جز لینک فالو یا follow link ها باشند.
● به طور طبیعی در محتوای مرتبط قرار بگیرند.
● به صفحات با کیفیت و کاربردی اشاره کنند.
● از وب‌سایت‌های معتبر ارجاع داده شده باشند.
● از متن لنگر یا انکر تکست مرتبط و طبیعی استفاده کنند.

به طور کلی هر چه بتوانید بک لینک با کیفیت بیشتری بسازید برای سایت شما بهتر خواهد بود. اما دقت کنید که تنوع نیز مهم است. سعی کنید پیوندها را در وبسایت‌های مختلف، با صفحات هدف متفاوت و انکرتکست‌های گوناگون قرار دهید. در غیر این صورت پروفایل Backlink شما یعنی مجموعه پیوندهایی که به دامنه شما اشاره می‌کنند، می‌تواند هرزنامه و غیر طبیعی به نظر برسد.

نحوه بررسی بک لینک وب سایت

بررسی سایت‌ها برای Backlink ها، چه در حال برنامه‌ریزی یک کمپین ساخت بک لینک باشید و چه در حال انجام تحقیقات درباره رقبا، می‌تواند بسیار مفید باشد. در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید اطلاعاتی در مورد پروفایل Backlink سایت خود از کنسول جستجوی گوگل (GSC) دریافت کنید.

البته گفتنی است که شما نمی‌توانید از طریق این ابزار اطلاعاتی در مورد Backlink های وب‌سایت‌های دیگر به دست آورید. بنابراین، نحوه انجام این کار را نیز با ابزاری از Semrush پوشش خواهیم داد.

نحوه بررسی بک لینک با GSC

برای انجام این کار با رفتن به صفحه GSC شروع کنید و وارد شوید. گزینه “links” یا پیوندها را در نوار سمت چپ و در پایین صفحه پیدا کنید.

نحوه بررسی بک لینک با GSC - مرحله 1

در ستون “پیوندهای خارجی” یا External links نمای کلی‌ای از پروفایل Backlink سایت خود را مشاهده خواهید کرد.

نحوه بررسی بک لینک با GSC- مرحله 2

این بخش شامل گزارش‌های زیر است:

● صفحات لینک شده برتر: صفحاتی که در سایت شما دارای بیشترین بک لینک هستند.

● سایت‌های لینک دهنده برتر: سایت‌هایی که بیشترین لینک را به شما ارجاع داده‌اند.

● متن لینک دهنده برتر: رایج ترین انکر تکست مورد استفاده برای Backlink ها.

برای مشاهده گزارش کامل، روی «بیشتر» یا More در زیر هر یک از این موارد کلیک کنید.

نحوه بررسی بک لینک با GSC-مرحله 3

شما همچنین می‌توانید پیوندهای خارجی سایت خود را در قالب یک فایل CSV دریافت کنید. بنابراین روی گزینه Export External Links در سمت راست، بالای صفحه کلیک کنید.

نحوه بررسی بک لینک با GSC-مرحله 4

نحوه تجزیه و تحلیل بک لینک با Semrush

ابزار Backlink Analytics از Semrush می‌تواند بینش بیشتری در مورد Backlink های سایت شما بدهد. همچنین با کمک این ابزار می‌توانید در مورد بک لینک رقبا نیز اطلاعات کسب کنید.

برای کار با Semrush، با انتخاب وب سایت یا یک URL خاص که می‌خواهید بررسی کنید، شروع نمایید. آن را در نوار جستجو قرار دهید و روی “Analyze” کلیک کنید.

نحوه تجزیه و تحلیل بک لینک با Semrush-مرحله 1

معیارهای اصلی‌ای که ابزار Backlink Analytics بررسی می‌کند عبارتند از:

● امتیاز اعتبار: معیاری برای کیفیت کلی دامنه.

● دامنه‌های ارجاع دهنده: تعداد کل دامنه‌های ارجاعی که به سایت شما اشاره می‌کنند.

● بک لینک: تعداد کل Backlink هایی که به سایت شما اشاره می‌کنند.

● بازدیدهای ماهانه: تعداد بازدیدهای منحصر‌به‌فرد از یک دامنه ریشه در ماه گذشته.

● ترافیک ارگانیک: تخمینی از ترافیک هدایت شده به یک دامنه ریشه از جستجوی گوگل.

● دامنه‌های خروجی: تعداد کل دامنه‌هایی که دامنه یا URL تجزیه و تحلیل شده به آنها اشاره می‌کند.

نحوه تجزیه و تحلیل بک لینک با Semrush-مرحله 2

برای مشاهده گزارش کامل، روی عدد آبی زیر هر معیار کلیک کنید.

برای مقایسه حداکثر پنج سایت در یک زمان، دامنه ریشه آنها را در قسمت بالا وارد کنید:

نحوه تجزیه و تحلیل بک لینک با Semrush-مرحله 3

سپس به بخش پایینی بروید تا ببینید سایت‌ها چگونه از نظر «انواع بک لینک»، «ویژگی‌های پیوند»، «دسته‌بندی‌های برتر دامنه‌های ارجاع‌دهنده» و موارد دیگر با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

نحوه تجزیه و تحلیل بک لینک با Semrush-مرحله 4

برای ذخیره داده های خود، روی “Export to PDF” در گوشه سمت راست و بالا کلیک کنید. اگر بخواهید Backlink ها را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید یا تحقیقات رقبا را برای مشتری ارسال نمایید، دریافت این فایل PDF مفید خواهد بود.

نحوه تجزیه و تحلیل بک لینک با Semrush-مرحله 5

چه بخواهید Backlink های خود را تجزیه و تحلیل کنید و چه بخواهید نحوه کار رقبا را بررسی نمایید، ابزار Backlink Analytics گزینه‌ای عالی برای شروع است.

نحوه دریافت بک لینک برای سایت

راه های زیادی برای دریافت پیوند از سایت‌های با کیفیت بالا به سایت شما وجود دارد. ما معمولا برای اهداف زیر به دنبال ایجاد Backlink ها هستیم:
• افزایش آگاهی از برند
• جذب مخاطب با ترافیک ارجاع
• رتبه‌بندی موتورهای جستجو