تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

support@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین ابزارهای سئو در سال 2023 را بشناسید!

یکی از بهترین اختراعات بشر در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ، اختراع کاتالیزورهای سئو بود که شما آن را با نام ابزار سئو می شناسید. حالا چرا ما این اصطلاح کاتالیزور را به ابزارهای سئو نسبت دادیم؟! همانطور که می دانید یکی از مهم ترین کاربردهای کاتالیزور سرعت بخشیدن به واکنش های شیمیایی است. اگر سئو را یک واکنش شیمیایی در نظر بگیریم که نتیجه آن کسب رتبه در گوگل و افزایش ترافیک باشد، ابزارهای سئو کاتالیزورهایی هستند که این فرایند را سرعت می بخشد و کار ما، یعنی سئوکاران را در انجام برخی کارها راحت تر می کنند. در ادامه این محتوا قصد داریم گلچینی از بهترین ابزارهای سئو را به شما معرفی کنیم که سالهاست خودمان از آنها استفاده می کنیم و نتایج بسیار مطلوبی هم به دست آورده ایم.

 

بهترین ابزارهای سئو در سال 2023 را بشناسید!

ابزار سئو چیست؟

ابزار سئو، سایت و برنامه ای است که به واسطه قابلیت هایش می توانید سایت خود را از جهات مختلف آنالیز و بررسی کنید و نقاط ضعف و قدرت آن را بشناسید. از طرفی دیگر برای انجام برخی از مهم ترین فرایندهای سئو مثل تحقیق کلمات کلیدی، انالیز بک لینک های سایت خود و رقبا، تحلیل رقبا یا به اصطلاح خودمان زیر نظر داشتن رقبا و کارهایشان، بهبود سرعت سایت و … که نیازمند اطلاعات دقیق و درست می باشند، شما نیازمند یک سری ابزار هستید که این کارها را برایتان در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند. برخی از این ابزارهای سئو رایگان و برخی دیگر پولی اند و باید برای استفاده از آنها حق اشتراک ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. البته از برخی از قابلیت های ابزارهای پولی هم می توانید به صورت رایگان استفاده کنید. مثلا در ابزار Ahrefs می توانید از قابلیت Keyword generator آن به صورت رایگان استفاده کنید.

اهمیت استفاده از ابزار سئو در بهینه سازی سایت

در قسمت بالا توضیح دادیم که از ابزارهای سئو برای انجام فرایندهای مختلف سئو سایت و از همه مهم تر آنالیز خود سایت و عملکرد آن استفاده می شود. برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را در گوگل بهبود ببخشید و در بین 10 رتبه برتر گوگل قرار بگیرید نیازمند یک سری ابزار هستید که به شما در این مسیر کمک کنند. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای سئو در سال 2023 خواهیم پرداخت.

بهترین ابزارهای سئو از نگاه وینت سئو

در این قسمت قصد داریم ابزارهایی را به شما معرفی کنیم که بنا به تجربه خودمان از کار کردن با آنها، می توان گفت کارامدترین و بهترین ابزارهای سئو در حوزه های مختلف سئو سایت می باشند. برای کار کردن با هرکدام از این ابزارها می توانید روی عناوین تصاویر زیر کلیلک کنید و وارد صفحه مربوطه شوید:

یک معیار بسیار مهم گوگل برای رتبه بندی سایت ها سرعت بالای آنها می باشد به طوریکه کاربر از کارکردن با آن سایت نهایت لذت و آسودگی را ببرد. خیلی از مردم حوصله منتظر ماندن در سایت، برای دسترسی به اطلاعات موردنظرشان را ندارند و می خواهند خیلی سریع چیزی را که سرچ کرده اند پیدا کنند. از این رو ابزارهای افزایش سرعت سایت پدید امدند تا این نیاز کاربر را برطرف کنند. قبل از اینکه بهترین ابزارهای افزایش سرعت سایت در سال 2023 را معرفی کنیم ابتدا بیایید با هم بررسی کنیم که سرعت مناسب، چه سرعتی می باشد و چگونه باید اندازه سرعت سایت خود را تحلیل کنیم؟

بهترین سرعت صفحه سایت چقدر است؟

بهترین زمان سرعت سایت ۳ ثانیه است و بر اساس گزارش های دریافتی گوگل اکثر وبسایت ها نزدیک به این معیار نیستند. اگر وبسایتی بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد تا لود شود تا ۵۳ درصد از کاربران خود را از دست می دهد.

چگونه سرعت بارگذاری صفحه سایت خود را بررسی و آنالیز کنم؟

مراحل بررسی زمان بارگذاری وب سایت:

1. به Page speed insight یا Gtmetrix مراجعه کنید.

2. آدرس وب سایت را وارد کنید.

3. روی دکمه Start کلیک کنید.

آیا سرعت صفحه روی سئو تاثیر می گذارد؟

قطعا. سرعت صفحه یک عامل مستقیم در رتبه ‌بندی سایت ها ست واگر وبسایتی بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد تا لود شود حدود نیمی از کاربران خود را از دست می دهد.

خب حالا که فهمیدید بهترین سرعت سایت، چه سرعتی است بیاید برترین ابزارهای این حوزه را به شما معرفی کینم:

1.  Pingdom Website Speed Test

2. GTmetrix

3. PageSpeed Insights

در راهنمای گام به گام تحقیق کلمات کلیدی گفتیم که دو معیار اصلی انتخاب کلمه کلیدی مناسب، حجم جستجوی ماهانه و سختی آن کلمه می باشد. مشخص کردن مقدار دقیق این دو پارامتر به صورت دستی بسیار سخت است. از این رو ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به وجود امدند تا شما را در این کار یاری نمایند.

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در سئو کدام اند؟

آیا ابزارتحقیق کلمات کلیدی گوگل (Google Keyword Planner.) رایگان است؟

Keyword Planner به شما کمک می کند تا در مورد کلمات کلیدی کمپین های جستجوی خود تحقیق کنید. شما می توانید از این ابزار رایگان برای کشف کلمات کلیدی جدید مرتبط با کسب و کار خود و مشاهده تخمین جستجوهایی که دریافت می کنند و هزینه هدف گذاری آنها (CPC) استفاده کنید.

با استفاده از این ابزارهای آنالیز رقبا در سئو می توانید بفهمید رقبایتان در حوزه کاری شما چه کارهایی انجام داده اند که در کلمات کلیدی مدنظرتان رتبه گرفته اند.

از چه ابزارهایی برای تحلیل رقبا استفاده می شود؟

بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا:

  • با استفاده از این ابزارها می توانید سایت خود را آنالیز کنید و ایرادات داخلی آن را پیدا کنید تا بتوانید حلشان کنید.

    بهترین ابزارهای بررسی سئو داخلی سایت کدام اند؟

    بهترین ابزار برای سئو داخلی و نحوه استفاده از آنها:

    • SEOCrawler

    SEOCrawler یکی از صنایع پیشرو در ابزارهای سئو داخلی سایت است و بیش از 5000 کسب و کار به آن اعتماد دارند تا به آنها کمک کند کلمات کلیدی انتخابی خود را بهینه کنند.

    Siteliner یک ابزار رایگان سئو برای بررسی لینک های خراب، سرقت ادبی و مطالب تکراری جهت بهبود بخشیدن به رتبه ی سایت ها در موتور جستجوی گوگل است.

    این ابزار به دلیل بررسی کامل صفحات سایت و جستجوی عمقی که درون وب سایت دارد می تواند مواردی را که باعث کند شدن سایت، افت رتبه سایت درگوگل، تجربه کاربری نامناسب و هر مشکلی که مربوط به سئوی داخلی سایت می شود را در قالب یک گزارش به ما نشان دهد تا بتوانیم درصدد حل مشکلات و بهبود بخشیدن به سایت خود جهت بالا رفتن رتبه ی آن بر آییم.

  • در کنار ابزارهایی که به شما معرفی کردیم خود گوگل هم یک سری ابزار کاربردی برای بررسی و آنالیز سایت دارد که مهارت داشتن در استفاده از آنها از مهمترین قابلیت های یک سئوکار حرفه ای می باشد.

    مهم ترین ابزارهای گوگل برای سئو سایت

     

  • به نظر شما بک لینک سازی «خوب» باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ برای پاسخ به این سؤال، استفاده از ابزارهای آنالیز بک لینک کمک بزرگی به شما خواهند کرد.

    بهترین ابزار تحلیل بک لینک چیست؟

    Semrush بهترین توصیه ما برای بررسی بک لینک است. این یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در بازار است و دارای ابزارهای قدرتمند زیادی است که به شما امکان تجزیه و تحلیل بک لینک ها را می دهد. برای استفاده از ویژگی های آنالیز بک لینک این ابزار، وارد Semrush شوید، “Backlink Analytics” را انتخاب کنید و نام دامنه ای را که می خواهید بررسی کنید را تایپ کنید.

    • Ubersuggest

    • Ahrefs

    • Linkody

    • cognitiveSEO

    • Kerboo

    • LinkResearchTools

    • Majestic SEO

    و

    • Monitor Backlinks

    از دیگر ابزارهای آنالیز بک لینک در سئو هستند.

بهترین ابزارهای سئو از نگاه وینت سئو

ابزارهای سئو چیست؟

ابزارهای سئو برنامه یا سایت هایی هستند که اطلاعات و هشدارهایی را در مورد سلامت و موفقیت کلی وب سایت شما ارائه می دهند. آنها به کشف فرصت ها و شناسایی نقاط ضعف یا مسائلی که ممکن است مانع از رتبه بندی و کسب درآمد در SERP ها شوند، کمک می کنند.

هر ابزار سئو کاربرد متفاوتی دارد. برخی از آنها در یافتن کلمات کلیدی، برخی دیگر در تعیین استراتژی بک لینک سازی و برخی دیگر در پیدا کردن مشکلات سایت به شما کمک می کنند. ولی مهمترین دلیل استفاده از ابزار سئو را می توان آنالیز سایت خود و همینطور آنالیز سایت رقبا و به دست آوردن اطلاعات دقیق و درست دانست.

برخی از ابزارهای سئو رایگان و برخی دیگر مثل Semrush و Ahrefs پولی اند. البته از تعداد محدودی از قابلیت های این ابزارها هم می توان به صورت رایگان استفاده کرد.

لیست بهترین ابزارهای رایگان سئو:

  • گوگل آنالیتیکس
  • Keyword planner
  • سرچ کنسول
  • Page speed insight
  • Gtmetrix
  • siteliner
  • AnswerThePublic