تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

support@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سئو کلاه سیاه، چگونه سر گوگل کلاه بگذاریم!

اشتراک گذاری در :
سئو کلاه سیاه، چگونه سر گوگل کلاه بگذاریم!
فهرست محتوا

سئو کلاه سیاه به مجموعه تکنیک هایی گفته می‌شود که برای بالا بردن رتبه سایت ها در سریع ترین زمان ممکن، انجام می شود. در واقع شما با اجرای تکنیک های سئو کلاه سیاه سر گوگل کلاه میگذارید. در گذشته شاید این تکنیک ها جواب میداد و گوگل متوجه این رفتارها نمیشد، اما امروزه با آپدیت شدن الگوریتم های جدیدش، گوگل به راحتی متوجه اشخاصی که از این روش های سیاه برای بالا بردن رتبه سایت هایشان استفاده می کنند، می شود و آنها را جریمه و حتی در بعضی مواقع پنالتی می کند.

جالب است بدانید که اصطلاح «کلاه سیاه» از فیلم‌های غربی سرچشمه گرفته است که برای تشخیص «آدم‌های بد» استفاده می‌شد. اخیراً از عبارت کلاه سیاه بیشتر برای توصیف هکرهای رایانه، سازندگان ویروس و کسانی که با رایانه‌ها اقدامات غیراخلاقی انجام می‌دهند، استفاده می‌شود.

در دنیای سئو هم به سئوکاری که از سئو کلاه سیاه برای رسیدن به اهدفش استفاده می کند، سئو کار کلاه سیاه گفته می شود و در نظر گوگل این شخص نوعی آدم بد تلقی می شود که باید شناسایی و جریمه شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با روش هایی آشنا کنیم که در صورت استفاده از آنها، سایت شما وارد لیست سیاه گوگل می شود.

آنچه در این مقاله می خوانید:

سئو کلاه سیاه چیست؟

آشنایی با تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

از سئو کلاه سیاه استفاده کنیم یا نه؟

سخن پایانی

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه چیست؟

BLACK HAT SEO یا سئو کلاه سیاه عملی برخلاف دستورالعمل‌های موتورهای جستجو است که برای کسب رتبه بالاتر سایت در زمان کم در نتایج جستجو استفاده می‌شود. این تکنیکهای غیراخلاقی اغلب به جریمه شدن توسط موتورهای جستجو و آسیب به رتبه سایت در SERP منجر می‌شود.

بودن در نتایج جستجو برای رشد کسب و کار مسئله ای حیاتی است که هر سئوکار یا صاحب کسب و کاری به دنبال رسیدن به این هدف می باشد. برای رسیدن به این هدف عموما دو راه وجود دارد. یا شما از راه صحیح و درست، طبق قوانین و مقررات گوگل (سئو کلاه سفید) به این هدف می رسید که نیازمند صبر و استمرار زیاد می باشد یا اینکه چون اصولا آدم صبوری نیستید و دوست دارید خیلی سریع به خواسته های خود برسید، سعی میکنید با دور زدن گوگل و انجام یک سری کارهای سیاه و غیرقانونی این جایگاه را کسب کنید.

با آپدیت های اخیر گوگل متوجه میشویم که اکنون گوگل بیشتر از پیش به رضایت کاربر توجه می کند و رضایت او را از محتوای شما بالاتر از رضایت خودش قرار داده است. اگر محتوای شما نتواند جواب کاربر را بدهد و فقط برای موتورهای جستجو نوشته شده باشد، گوگل متوجه این رفتار می شود و به محتوایتان رتبه نمی دهد.

پس اگر هنوز هم سعی میکنید با تکنیک های سئو کلاه سیاه رتبه کسب کنید، باید بگویییم که این راه نتیجه ای جز از دست دادن رتبه و جایگاه شما در نتایج جستجو نخواهد داشت. البته این در خوشبینانه ترین حالت است. در بدترین حالت هم ممکن است گوگل سایت شما را جریمه و حتی پنالتی کند.

تکنیک های سئوی کلاه سیاه

آشنایی با تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

افراد زیادی برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو به آموزش سئو کلاه سیاه می‌پردازند و از تکنیک‌های این نوع سئو استفاده می‌کنند. این روش شاید در ابتدا مؤثر باشد اما در ادامه سایت شما را با ضررهای بزرگی روبه‌رو خواهد کرد؛ بنابراین در این مقاله فقط قصد آشنایی شما با این تکنیک ها را داریم.

1. Cloaking

Cloaking یکی از تکنیک های حرفه ای سئو کلاه سیاه محسوب میشود که شامل نشان دادن دو نوع محتوای متفاوت، یکی به کاربر و دیگری به موتورهای جستجو میباشد.

در این روش، مدیر سایت با کمک ربات ها و یک سری کدهای برنامه نویسی، دو نوع صفحه متفاوت در سایت ایجاد کرده و یکی را به کاربران و دیگری را به ربات های موتور جستجو نمایش میداد. یعنی سایت با شناخت IP ربات ها، صفحه سئو شده و با کیفیت را به آنها نمایش داده و در مقابل با شناخت IP کاربران، صفحه تبلیغاتی را به آنها نشان میدهد.

2. ریدایرکت پنهانی

ریدایرکت شامل ارسال شخصی به آدرس اینترنتی متفاوت از آدرسی است که در ابتدا روی آن کلیک کرده است. سئو کلاه سیاه از ریدایرکت ها خارج از هدفی که برای آن در نظر گرفته شده است استفاده می‌کند. این روش شامل هدایت خزنده های موتور جستجو به یک صفحه و سایر کاربران به صفحه دیگر میباشد.

تولید محتوای بی کیفیت و کپی

3. تولید محتوای بی‌کیفیت و کپی

تولید محتوای بی‌کیفیت برای فردی که به دنبال پاسخ خود است نیز می‌تواند یک روش رایج در سئو کلاه سیاه باشد. در گذشته موتورهای جستجو مانند گوگل در تشخیص محتوای کپی شده از وب سایت‌های دیگر خوب عمل نمیکردند. اما به‌روزرسانی الگوریتم پاندای گوگل (Google Panda) در سال 2011 این مشکل را حل کرد. با روی کار آمدن این الگوریتم گوگل بسیاری از سایت‌های دارای محتوای تکراری در رتبه‌بندی خود دچار مشکل شدند و جایگاه های خود را از دست دادند.

4. کیوورد استافینگ (keyword stuffing)

یکی از تکنیک های بسیار رایج سئو کلاه سیاه که در گذشته وبمستران از آن استفاده می کردند، تکنیک کیورد استافینگ بود. کیورد استافینگ یعنی به کار بردن بیش از حد کلمه کلیدی در محتوا. برای مثال برای نوشتن مقاله 2000 کلمه ای درباره “بهترین دوره آموزش سئو” حدود 40 بار از این کلمه کلیدی استفاده میکردند که تجربه کاربری خوبی برای کاربران ایجاد نمیکرد. در آن زمان که چگالی کلمه کلیدی مطرح نبود این روش جواب میداد. اما امروزه گوگل بیش از پیش روی چگالی کلمات حساس شده است و فقط به محتواهایی رتبه می دهد که نه فقط برای کسب رتبه بلکه برای رفع نیاز کاربر نوشته شده باشند.

5. bait and switch

«طعمه و سوئیچ» یکی دیگر از تکنیک های غیر هوشمندانه سئو کلاه سیاه برای گمراه کردن موتورهای جستجو میباشد. این تکنیک شامل ایجاد محتوایی پیرامون موضوعی است که می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی خوبی داشته باشید. هنگامی که صفحه شما در نتایج جستجو برای این موضوع رتبه‌ گرفت، محتوا با چیز دیگری جایگزین می‌شود. مثلا محتوای شما که درباره افزایش سرعت سایت رتبه گرفته است ناگهان به یک صفحه محصول فروش فیلترشکن تغییر کند. این روش یک تجربه منفی برای کاربران ایجاد می‌کند زیرا محتوایی که برای دیدن آنها کلیک می‌کنند دیگر وجود ندارد.

خرید بک لینک

6. خرید و فروش بک لینک

موتورهای جستجو مانند گوگل به شدت خرید و فروش بک لینک‌ها را ممنوع کرده‌اند. آن‌ها در وب‌سایت خود بیان می‌کنند که «هر لینکی که برای دستکاری رتبه صفحه یا رتبه‌بندی یک سایت در نتایج جستجو باشد، ممکن است نقض دستورالعمل‌های Google در نظر گرفته شود.»

شما باید از پرداخت هزینه به هر سایت دیگری برای گرفتن بک لینک به سمت محتوای خود اجتناب کنید چون از روش‌های سئو کلاه سیاه است. Google از کاربران می‌خواهد مواردی از خرید یا فروش لینک توسط افراد را به آنها اطلاع دهند. آن‌ها اظهار می‌کنند که هم خریدار و هم فروشنده لینک‌ها را جریمه خواهند کرد.

7. اسپم در کامنت ها

همانطور که از نام آن پیداست، این تکنیک کلاه سیاه شامل قرار دادن لینک سایت در کامنت ها میباشد. این روش امروزه کمتر اتفاق می‌افتد زیرا موتورهای جستجو مانند Google الگوریتم خود را در این زمینه به‌روزرسانی کرده‌اند تا لینک های موجود در کامنت ها را کاهش دهند. اکثر وبلاگ‌های معتبر اکنون لینک‌های موجود در کامنت ها به صورت پیش فرض nofollow می‌کنند. این بدان معناست که موتورهای جستجو مانند گوگل لینک را دنبال نمی‌کنند و از هیچ مرجعی عبور نخواهند کرد.

8. لینک فارمینگ یا مزرعه لینک

مزرعه لینک شامل یک وب سایت یا مجموعه‌ای از وب سایت‌ها است که صرفاً با هدف ایجاد بک لینک ایجاد شده است. هر وب‌سایت به سایت یا سایت‌هایی که می‌خواهند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند لینک می‌دهد. موتورهای جستجو وب سایت‌ها را با مشاهده تعداد لینک‌هایی که به وب سایت اشاره می‌کنند و سایر عوامل رتبه بندی می‌کنند. سئوی کلاه سیاه با استفاده از مزارع پیوند برای افزایش تعداد بک لینک‌های یک سایت خاص از این موضوع سوء‌استفاده می‌کند.

ایجاد PBN از تکنیک های خطرناک سئو سیاه

9. PBN

Private Blog Network یا PBN شامل تعدادی از وب‌سایت‌های کاملاً معتبر به شکل مجموعه است که فقط برای ایجاد کردن لینک استفاده می‌شوند. آن‌ها شبیه مزارع لینک هستند زیرا هر دو هدفشان افزایش تعداد لینک هایی است که به یک وب سایت اشاره می‌کنند. هر سایت PBN به سایتی لینک می‌زند که می‌خواهد در نتایج جستجو رتبه بگیرد، اما به یکدیگر لینک نمی‌دهند.

سئوکاران کلاه سیاه که مایل به ایجاد یک شبکه خصوصی هستند معمولاً دامنه‌های منقضی شده‌ای را خریداری می‌کنند که قبلاً اعتباری کسب کرده اند. آن‌ها محتوایی مشابه آنچه قبلاً در دامنه قبل از انقضا وجود داشت می‌نویسند و لینک هایی را به سایت خود می دهند. آن‌ها امیدوارند که موتورهای جستجو متوجه نشوند که آنها شبکه‌ای از وب سایت‌ها را کنترل می‌کنند و وب سایت اصلی خود را در نتایج جستجو بسیار در جایگاه بالاتری قرار میدهند.

از سئو کلاه سیاه استفاده کنیم یا نه؟

با توجه به چیزهایی که گفتیم قطعاً پاسخ ما به این سؤال منفی است و نباید به سراغ آموزش سئو کلاه سیاه یا استفاده از این نوع سئو برویم‌. زیرا در صورت آگاه شدن گوگل از این موضوع سایت شما با جریمه سنگینی (از دست دادن رتبه) رو به رو میشود و در بعضی مواقع هم پنالتی!

امروزه موتورهای جستجو در تشخیص تکنیک‌های BLACK HAT SEO بسیار ماهرتر شده‌اند و دیگر مثل گذشته نمی توان به راحتی آنها را دور زد. بدون شک BLACK HAT SEO یک تجارت پرخطر است که ارزش شرکت در آن را ندارد.

سخن پایانی

BLACK HAT SEO یا سئوی کلاه سیاه به عنوان یک عمل تأیید نشده از سمت گوگل تعریف می‌شود. اگرچه ممکن است با این شیوه در ابتدا موفقیت کوتاه‌مدتی از طریق افزایش ترافیک سایت به دست آورید، اما بدانید که به مرور زمان گوگل متوجه این رفتار شما خواهد شد و شما را جریمه خواهد کرد.

الگوریتم‌های موتورهای جستجو با گذشت زمان پیچیده‌تر شده‌اند به همین دلیل است که باید به هر قیمتی از سئو کلاه سیاه خودداری کنید. سئو کلاه سفید روش بسیار بهتری برای بهینه‌سازی موتور جستجو است. این روش یک رویکرد اخلاقی‌تر است که از شرایط و دستورالعمل‌های تعیین شده توسط موتورهای جستجو پیروی می‌کند.

سئو کلاه سفید شامل ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه کاربری بهتر برای افرادی است که از سایت شما بازدید می‌کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *