تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

customer@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سئو محتوا چیست و چگونه انجام می شود؟

اشتراک گذاری در :
سئو محتوا چیست و چگونه انجام می شود؟
فهرست محتوا

سئوی محتوا مانند خون در رگهای یک سایت و کسب و کار اینترنتی جاری است، در گذشته نوشتن محتوا و به روزرسانی سایت یکی از مهمترین بخشهای فعالیت برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بود و الان هم هست فقط با یک تفاوت بزرگ که موتورهای جستجویی مانند گوگل به دنبال به دست آوردن محتواهایی هستند که از نظر کیفی بتوانند پاسخ های درست تری را نسبت به نیاز کاربران ارائه دهند. در واقع امروز قواعد تولید محتوا علاوه بر اصول محتوا نویس که در بخش سئوی داخلی مورد بحث قرار میگیرد، شامل قواعد سئوی محتوا نیز میشود که اگر شما هم دوست دارید محتوایی که می نویسید و به وسیله آن سایت تان را به روز می کنید در رتبه های بالاتر موتور جستجو قرار بگیرد این مقاله برای شما نکات طلایی را به همراه دارد

اگر بدون داشتن اصول و چارچوب مشخصی شروع به تولید محتوا بکنید، ممکن است حتی پس از یک سال ببینید که محتواهای شما تقریباً هیچ ترافیک رایگانی را به سمت وب سایتتان جذب نمی کنند و نمی توانند در گوگل رتبه کسب کنند. تنها راه فرار از این گرداب، پیروی از اصول نویسندگی سئو و سئوی محتوا می باشد است. مراحل تولید محتوای سئو شده که در ادامه به آنها می پردازیم، نقشه و راهنمای مشخصی را پیش روی شما قرار می دهد، حقیقت این است که در دل هر استراتژی محتوایی موثر، باید یک سیستم بهینه‌ سازی محتوا حضور داشته باشد. خصوصا در سال 2023 که شدیدترین رقابت بین بازاریابان محتوا را تجربه می‌کنیم، بهینه‌سازی و سئو محتوا یک مهارت الزامی برای یک کمپین محتوایی موفق است.

این مقاله به عنوان یک راهنمای بهینه‌سازی محتوا و سئو محتوای سایت به شما کمک می‌کند که تمام چالش‌های ابتدایی را به راحتی پشت سر بگذارید و یک نقطه شروع مناسب برای افزایش شروع بازدید مطالب سایتتان داشته باشید. در این مقاله راهکارهایی برای بهینه سازی و سئو محتوای متنی ارائه خواهیم داد که نیاز به هیچ گونه دانشی در زمینه سئو ندارد زیرا بهینه سازی محتوای متنی از آسان‌ترین و قابل فهم‌ترین جنبه‌های سئو است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

اصول سئو در محتوانویسی، تکنیک های نگارش محتوای سئو شده برای بهبود سئو سایت کسب رتبه درگوگل

 

سئوی محتوا و یا بهینه سازی محتوا چیست؟

پاسخ این سئوال را خیلی ساده بیان میکنیم ، تولید محتوای هدفمند برای اینکه در موتورهای SERP رتبه های بالاتری را به دست آوری، ولی سوال مهم دیگر این است که محتواهای هدفمند را چگونه باید تولید کنیم؟

در پاسخ به این سوال نیز باید بیان کنیم محتوای هدفمند محتوایی است که در درجه اول مربوط به حوزه کسب و کار شماست و کاملا متناسب با نیاز مخاطب تولید شده است، یعنی محور تولید محتوای هدفمند، مخاطب شماست که نیاز آن را با پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب شناسایی کرده اید و حالا وقت آن است که به صورت کامل پاسخ و یا پاسخ هایی برای برطرف سازی این نیاز بیان نمایید.بگذارید یک مثال بزنیم:

فرض کنید شما شرکتی هستید که خدمات جای پارک میفروشید یعنی شما سیستمی را ایجاد کرده اید که مخاطبان شما می توانند بدون دغدغه و با هماهنگی با شما در خیابان های شلوغ تهران و ایران در زمانی که به جای پارک نیاز دارند، جای پارک رزرو کنید این کل داستان است و حالا فرض کنید یک کاربر با کلمه رزرو جای پارک در خیابان میرداماد و یا چگونه یک جای پارک مناسب در میرداماد به دست آورم و یا پارکینگ عمومی میرداماد میخواهد مشکل خود را برطرف کند، و وقتی وارد سایت شما و صفحه لندینگ شما می شود با این مقاله مواجه شود که مشکلات ترافیکی و جای پارک در تهران را چگونه می توان حل کرد، دیدید این یک مثال ساده است که کاملا به شما کمک میکند درک بهتری از تولید محتوای هدفمند داشته باشید.

بیایید یک مثال دیگر هم با هم بررسی کنیم:

فرض کنید شما میخواهید مقاله ای تولید نمایید که مشکلات خطای سری 500 که اکثرا مربوط به هاست و سرور است را در سایت خود تولید نمایید، مسلما افرادی که به این مقاله نیاز دارند اکثرا کسانی هستند که سایتشان دچار این خطا شده است و کاملا می خواهند انواع خطاهای 500 را بشناسند و بدانند دلیلش چیست و چگونه می توانند آن را حل کنند! پس شما باید محتوایی هدفمند را تولید نمایید که می تواند علاوه بر شناسایی انواع این خطاها برای صاحبان کسب و کار، راه حلهایی را نیز ارائه دهید.

با این دو مثال میخواهیم یک تعریف جامع در مورد تولید محتوای هدفمند داشته باشیم:

تولید محتوای هدفمند یعنی محتوایی که وابسته به نیاز مخاطب و در راستای اهداف و سیاست های سازمان شماست که بتوانید با ارائه این محتواها و رتبه گرفتن، ترافیک مناسب و ارگانیک و رایگانی را برای وب سایت خود دریافت نمایید، به صورت کلی محتوای هدفمند بنا به یکی از اهداف زیر نوشته و در سایت بارگذاری میگردد:

  • برای کسب رتبه در SERP؛
    برای به‌دست‌آوردن لینک؛
    برای آموزش به مخاطبان؛
    برای هدایت تعاملات اجتماعی؛
    برای تولید مشتریان احتمالی (سرنخ‌ها یا لیدها)؛

 یادتان باشد شما CONTENT MARKETER هستید یعنی با بازاریابی محتوایی میخواهید کسب و کارخود را رونق ببخشید، پس شما نباید الکی به صفحات وب سایت تان اضافه کنید و یا فقط برای اینکه بخواهید سایت تان را به روز کنید شروع به تولید محتوا نمایید، محتوای هدفمند به شما کمک میکند در کنار کمکی که به مخاطبان با محتوای خود میکنید، بتوانید کاربر و مخاطب هدف بهتری را جذب کنید و در نتیجه بتوانید با اصول دیجیتال مارکتینگ دیگر این مخاطبان را به مشتریان خود تبدیل نمایید. چون دوست داریم محتواهایی که ما می نویسم تجربه محور باشد و از انجا که برای بیش از 150 کسب و کار پروژه های سئو  و خدمات سئو را انجام داده ایم و به خوبی درک کرده ایم که تولید محتوا و بازاریابی محتوا چه تاثیری بر کسب و کارها دارد، یک مثال دیگر هم برایتان بزنیم که درک بهتری از این موضوع به دست آورید:

 مسلما شما که در حال مطالعه این محتوا هستید، میخواهید برای سایت خود محتوای اصولی و هدفمند تولید نمایید و دقیقا این دغدغه‌ای است که شما را به این محتوا کشانده است و با توجه به اینکه این محتوا را در موتور SERP گوگل به دست آورده اید، و خودتان با پای خودتان به دنبال برطرف کردن نیازتان وارد سایت وینت سئو شده اید، حالا ما اگر یک محتوای آبکی بنویسم که شما نیازتان را برطرف نکنید چه میشود؟ اگر این موضوع برای شما چندبار اتفاق بی افتد چه؟ یعنی چند بار به وسیله نیازهای متعدد خود کلماتی را سرچ کنید و دست بر قضا ما نیز محتواهای خود را بر اساس اصول سئو، سئو کرده باشیم و شما مجددا وارد وب سایت ما بشوید وقتی متوجه میشوید که محتواهای سایت ما محتواهایی نیستند که شما به دنبالش میگردید دیگر هیچگاه به وب سایت ما بر نمیگردید و حتی اگر مجددا یک محتوا و یک لینک ما را در گوگل ببینید به سرعت از آن خواهید گذشت، درسته؟ پس اعتماد شما به ما از دست خواهد رفت

حالا فرض کنید در این تعداد دفعات کاملا محتواهای اصولی و با پاسخ های کاربردی به شما ارائه کنیم و علاوه بر آن با استفاده از ابزارهای دیگر دیجیتال مارکتینگ که موجب جذب لید میشود کاری کنیم، که شما یکسری از اطلاعات تان را مانند شماره تماس و یا ایمیل تان را به ما بدهید مثلا در کنار همین محتوا یک بنر و یا یک CTA مناسب طراحی کنیم که در ازای دریافت شماره تماس و یا ایمیل شما، یک محتوای ویدئوی آموزشی رایگان سئوی محتوا را به شما هدیه دهیم آن هم رایگان. مسلما یک رابطه برد-برد را با شما ایجاد کرده ایم و موجب شده ایم شما در قیف بازاریابی ما قرار بگیرید و چون محتوای ویدئوی آموزشی هم مناسب شما بوده و بسیار خوب بوده، حالا دیگر کاملا به ما اعتماد میکنید و حتی ممکن است لینک محتوای ما را با دیگران به اشتراک بگذارید و علاوه بر آن ما موجب شده ایم که دیگر شما فقط یک ویزیتور  و بازدید کننده ساده در وب سایت ما نباشید  حالا شما تبدیل شده اید به یک لید که اگر ما در مسیر بازاریابی‌مان محتوای دیگری تولید نماییم و یا از شما دعوت نماییم در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ وینت سئو شرکت نمایید، این بار راحتر از قبل به ما اعتماد میکنید و کار ما برای جذب منایع مالی تان راحتر است.

دیگه شما کاملا تولید محتوای هدفمند را یاد گرفتید و متوجه شدید که منظور ما از تولید محتوای هدفمند چست حالا وقت آن است که به تعریف بهینه سازی محتوا و سئوی محتوا بپردازیم:

محتوای بهینه شده به محتوایی گفته می شود که در جهت افزایش ترافیک وب سایت ایجاد می شود و باعث ماندگاری کاربر در سایت می شود، این محتواها دقیقا در جهت کمک رسانی به مخاطبان و در راستای اهداف شماست اگر نخواهید محتوایی تولید بکنید که در رتبه های بالای موتورهای جستجو باشد، عملا پس چه می خواهید؟

فرض کنید شما بهترین مقالات را تولید بکنید ولی این مقالات هیچ بازدیدی نداشته باشد حالا این محتواها می توانند در قسمت بلاگ شما باشد و یا محتواهایی خاص برای صفحات فرودتان، اگر شما بازدید نداشته باشید چه میشود؟ دقیقا مثل اینکه یک فروشگاه بسیار زیبا در دل کویر داشته باشید و هیچ خریداری نداشته باشید پس باز تاکید میکنیم شما بازاریاب محتوا هستید و وظیفه تان این است که محتواهای هدفمند برای قرار گیری در رتبه های بالای موتورهای جستجو تولید نمایید محتواهایی که در قالب آنها، متن، عکس، ویدیو، جدول و حتی فایلهایی مانند PDF داشته باشید. بسته به نیازتان در آن محتوا ترکیبی از این موارد را ایجاد کنید و سعی کنید در طی این محتواها دکمه خرید مردم را بزنید. شما راه دیگری ندارید، برای بقا در دنیای دیجیتال باید با محتوای خوب جنگید!

در ادامه دلایل و موارد دیگری را بیان میکنیم که به شما کمک میکند قبل از آنکه تکنیکهای سئوی محتوا را بیاموزید، اهمیت تولید محتوای هدفمند و با ارزش را برای سایت و کسب و کار خود بیشتر درک نمایید:

اهمیت نوشتن محتوای بهینه شده در سایت

  • افزایش نرخ کلیک (CTR)

CTR یک عامل مهم در موتور جستجو گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما می باشد. هر چه کاربران بر روی لینک های بیشتری از سایت شما کلیک کنند، شانس شما برای کسب رتبه های بالاتر در گوگل بیشتر است. مقدار CTR را می توان از طریق ابزار گوگل سرچ کنسول به دست آورد.

  • پیشی گرفتن از رقبا

نوشتن محتوای با کیفیت و گوگل پسند با رعایت اصول سئو می تواند روشی مناسب و مطمئن برای رقابت با سایر رقبایتان در دنیای دیجیتال باشد.

  • افزایش اعتبار سایت

نوشتن محتوا در سایت و مشخص کردن انکرتکست های مناسب یک عامل بسیار مهم در لینک سازی داخلی و خارجی سایت به شمار می رود که می تواند منجر به افزایش Domain Authority یا همان اعتبار دامنه شما شود.

  • ایجاد تجربه کاربری بهتر

نوشتن محتوای مناسب و کاربر پسند یکی از عوامل مهم در ایجاد تجربه کاربری عالی و کاهش نرخ بانس ریت سایت شما می باشد. ممکن است بپرسید چگونه؟ فرض کنید وارد یک ساختمان مجلل و تاریخی برای عکاسی شده اید. نمای خارجی این ساختمان اولین نکته در جذب شما به بازدید از این ساختمان می باشد. در بحث خودمان ساختار محتوا یا مقاله شما از نظر عکس شاخص و عنوان جذاب حکم همان نمای بیرونی ساختمان را دارد. حالا فرض کنید که وارد ساختمان شده اید. هرچقدر تعداد اتاق ها بیشتر باشند و ورودی جذاب و دکوراسیون داخلی شیک تری داشته باشند شما بیشتر ترقیب می شوید از وسایل و قسمت های مختلف اتاق بازدید کنید و زمان بیشتری را در داخل این ساختمان برای عکاسی بگذرانید. در نتیجه بهینه سازی محتوا از نظر کلمات کلیدی مناسب به کاربرده شده ،لینک های داخلی کافی، ویدئو های جذاب و…  می تواند باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت و ایجاد تجربه کاربری بهتر در او شود.

 کلمه کلیدی

تکنیک های تولید محتوای سئو شده(راهنمای گام به گام)

با یادگیری این روش ها در کنار تکنیک های سئو، نویسندگی سئو شما بهبود خواهد یافت و مقالات شما به مقالاتی محبوب برای موتورهای جست و جو به ویژه گوگل تبدیل خواهند شد:

1. انتخاب کلمه کلیدی مناسب

2. طول ایده آل برای یک مقاله سئو بهتر است بین 2000 تا 2500 کلمه باشد

3. استفاده از متا تایتل و متا دیسکریپشن جذاب برای افزایش CTR

4. لینک دهی به سایت های معتبر و همچنین مقالات قبلی سایت

5. استفاده از مقدمه، نتیجه گیری ، تگ های هدینگ و متن جایگزین برای تصاویر و انکرتکست ها

6. استفاده از پرمالینک کوتاه

7. بک لینک سازی

 

1. انتخاب کلمه کلیدی مناسب

یکی از مهم ترین عوامل در رتبه بندی مقاله سئو، کلمات کلیدی هستند که استفاده می کنید. اگر دائم به دنبال کلمات کلیدی دشوار هستید که سابقه زیادی از آن ها در اینترنت وجود ندارد و پروفایل بک لینک آن ها ضعیف است، باید بگوییم که دارید وقت خود را تلف می کنید. شما باید کار خود را از کلمات کلیدی آسان و راحت شروع کنید.

برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی در نویسندگی سئو، می توانید در ابتدا یک لیست از کلمات کلیدی مد نظر خود تهیه کنید و سپس به  Google Keyword Planner و یا  Ahrefs رفته و کلمات کلیدی خود را در آن ها جست و جو کنید. در آن جا می توانید ببینید که کلمات کلیدی منتخب شما تا چه حد رایج هستند و درجه سختی آن ها چقدر است و همچنین آیا در طول ماه گذشته حداقل ۱۰۰ بار در اینترنت جست و جو شده اند یا نه. 

سنگ بنای همه استراتژی‌های بزرگ و کوچک در دیجیتال مارکتینگ، کلمات کلیدی هستند. به همین دلیل دانستن نحوه درست و اصولی تحقیق کلمات کلیدی برای تولید محتوای سئو شده از توانایی های یک متخصص سئو می باشد.

از انواع متغیر کلمات کلیدی استفاده کنید

اگر به همین مقاله که در حال مطالعه آن هستید توجه کنید، می توانید متوجه شوید که چگونه برای نوشتن آن از انواع متغیر کلمه کلیدی استفاده کرده ایم. در این طلب، کلمه کلیدی اصلی « مقاله سئو » است و ما از کلمات مرتبط و متغیر های آن مثل « روش های سئو – تکنیک های سئو در نوشتن محتوا – محتوای سئو شده و … » نیز استفاده کرده ایم.

به این کلمات مرتبط در سئو نویسی کلمات کلیدی LSI می گویند که معمولاً تحت عنوان «کلمات کلیدی مرتبط» در فارسی استفاده می شود. این کلمات باید با توجه به کلمه کلیدی اصلی انتخاب شوند و از اهمیت بسیار بالایی برای موتور های جست و جو برخوردار هستند.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب پایه اصلی انجام فرایند سئو می باشد

وقتی از کلمات کلیدی مرتبط یا همان LSI استفاده می کنید، نه تنها باعث بهبود رتبه مقاله سئو خود می شوید بلکه به موتور های جست و جو کمک می کنید تا بفهمند مقاله شما درباره چه موضوعی است و درک عمیق تری از محتوای سئو شما داشته باشند.

غلظت استفاده از کلمات کلیدی در یک مقاله نیز موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید. هدف شما در این زمینه باید چیزی حدود ۲ تا ۳ درصد باشد. برای رعایت این مقدار و پخش متوازن کلمات کلیدی در کل متن، ابزارهای زیادی وجود دارند که Yoast SEO  یکی از آن ها است و به شما کمک می کند تا غلظت کلمات کلیدی را در متن خود خیلی راحت و سریع بسنجید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

  

 

2.طول ایده آل برای یک مقاله سئو بهتر است بین 2000 تا 2500 کلمه باشد

یکی دیگر از مراحل سئو نویسی که از اهمیت بی نهایت بالایی برخوردار است، توجه به طول محتوا است. تحقیقات بسیاری در زمینه مقالات اینترنتی انجام شده که تقریباً همه آن ها نتیجه گرفته اند که مقالات طولانی، با اختلاف موفق تر از مقالات کوتاه و مختصر است و کاربران بیشتری را به خود جذب می کند.

چرا که مقالات طولانی باعث می شوند تا افراد وقت بیشتری را در سایت شما بگذرانند و اگر تا الان نمی دانستید، بهتر است بدانید که مدت زمان سپری شده توسط کاربران در سایت (time on site)، یکی از معیار های کلیدی در رتبه بندی سایت ها برای موتور های جست و جو سئو است.

بله درست است که نوشتن مقالات کوتاه راحت تر است و زمان کمتری از شما به عنوان نویسنده می گیرد، اما اگر می خواهید بهترین نتیجه ممکن را از نویسندگی سئو بگیرید، باید مقالات بلندتری بنویسید. اگر تا به حال مقاله طولانی ننوشته اید، نگران نباشید.

می توانید از همین حالا شروع کنید. فقط کافی است موضوع مورد نظر خود را با عمق بیشتری بررسی کنید و بیشتر راجع به آن مطالعه نمایید. در اغلب موارد نیز، این مطالعه اضافی باعث می شود تا چیزهایی جدیدی یاد بگیرید و حتی برای مقالات بعدی خود ایده پیدا کنید.

یک راهکار مطمئن برای تولید محتوای سئو طولانی و قدرتمند این است که موضوع مورد نظر خود را سرچ کرده و سپس اطلاعاتی که پنج تا ده وب سایت برتر در آن زمینه ارائه کرده اند را جمع آوری کنید. سپس با کنار هم قرار دادن این اطلاعات، می توانید یک مطلب جامع بنویسید که از همه سایت های رقیب به روز تر و کامل تر است و می تواند رتبه بهتری از آن ها در موتورهای جست و جو کسب کند.

 

3. استفاده از متا تایتل و متا دیسکریپشن جذاب برای افزایش CTR

گوگل برای رتبه بندی سایت ها در صفحه نتایج جست و جو، معیار های زیادی دارد که یکی از مهم ترین آن ها CTR (یا همان نرخ کلیک) است. سایتی که برای یک کلمه کلیدی مشخص رتبه اول را در اختیار دارد، به احتمال زیاد بیشترین تعداد کلیک ها را نیز به خود اختصاص می دهد.

بنابراین برای رقابت با این سایت و جذب کلیک های آن به سمت مقاله سئو خودتان، یکی از بهترین راهکار ها استفاده از عناوین جذاب و وسوسه انگیز است. طوری که حتی اگر سایت شما در رتبه های دوم یا سوم قرار داشته باشد، باز هم بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

برای نمونه، می توانید از این راهکار ها برای خلق یک عنوان سئو جذاب استفاده کنید:

  • از اعداد استفاده کنید؛ مثلا: «۶ حقیقت در مورد وزن کم کردن» یا «مورد پنجم شما را خواهد ترساند»
  • از کلماتی مثل «راهنمای کامل» یا «ضروری» استفاده کنید
  • از عناوینی مثل «بهترین دستور پخت ها برای پخت ماهی قزل آلا» یا «ده کتاب برتر روانشناسی» استفاده کنید چرا که مردم در اینترنت عاشق دیدن مجموعه های برتر هستند.
  • از تاریخ استفاده کنید: «آموزش بازاریابی اینترنتی در سال 2022»

در قسمت متا دیسکریپشن سعی کنید تا جای ممکن کوتاه و مختصر بنویسید. شما فقط 160 کاراکتر در این بخش دارید و باید بتوانید در یکی دو جمله ایده کلی مقاله خود را توضیح دهید. همچنین از یک نقطه تعلیق نیز استفاده کنید تا کاربر وسوسه شود که روی لینک شما کلیک کند و ادامه مقاله را بخواند.

نرخ کلیک یا CTR عاملی مهم در رتبه بندی گوگل

 

به هر کسی حتی با تجربه محدودی در سئو که به دنبال بهترین ابزار سئو می گردد، این دو ابزار خارق العاده پیشنهاد می شود

در این محتوا با ما همراه باشید تا با این دو ابزار کاربردی در سئو آشنا شوید 

بهترین ابزارهای سئو سال 2023 را بشناسید!

 

4. لینک دهی به سایت های معتبر و همچنین مقالات قبلی سایت

این که در مقاله سئو خود به صفحات دیگر لینک بدهید نه تنها باعث می شود تا کاربران وقت بیشتری را در صفحه شما بگذرانند، بلکه می توانند باعث جلب اعتماد کاربران به مقاله و سایت شما شود. دقت کنید که سایت هایی که به آن در محتوای سئو خود لینک می دهید باید به موضوع کلی مقاله شما مرتبط باشند اما در عین حال، نباید دقیقاً درباره همان کلمات کلیدی باشند که مقاله فعلی شما درباره آن نوشته شده است.

اگر چندین سایت مختلف را مدیریت می کنید، یک فرصت طلایی دارید تا کاربران را یکی پس از دیگری به سایت های مختلف خود هدایت کنید. به عنوان مثال، برای یک مقاله سئو که در سایت A نوشته اید، به یک مقاله در سایت B لینک سازی کنید. سپس از مقاله سایت B، به سایت C لینک دهید و به همین شکل همه وب سایت های مورد نظر خود را توسعه دهید.

 

5. استفاده از  مقدمه، نتیجه گیری، تگ های هدینگ، فونت بولد، و متن جایگزین برای تصاویر و انکر تکست ها

در مراحل سئو نویسی، باید یک چک لیست ثابت برای خود تعیین کنید که همه مقالات شما مطابق با آن تهیه شده باشند. برای نمونه، این یک چک لیست کلی است که شما نیز می توانید از آن استفاده کنید:

  • مطمئن شوید که فقط از یک تگ H1 در مقاله استفاده می کنید (این تگ باید برای عنوان اصلی مقاله به کار برود)
  • مقاله سئو خود را به بخش های H2, H3, H4 تقسیم کنید.
  • در هر یک از این بخش ها، کلمات کلیدی را نیز به کار ببرید تا ارتباط بیشتری به کلیت متن داشته باشند.
  • از مقدمه و نتیجه گیری استفاده کنید.
  • از تصاویر برای افزایش جذابیت محتوای خود استفاده کنید و حتما حتما نکات سئوی تصاویر را رعایت کنید.
  • از تگ Alt یا همان متن جایگزین تصویر روی همه تصاویر خود استفاده کنید.

 

6. استفاده از پرمالینک(نام مستعار ) کوتاه

به نوشته های انتهای URL که بعد از روت اصلی دامنه می آیند پرمالینک یا همان نام مستعار می گویند.

تلاش کنید تا پرمالینک مقاله شما تا جای ممکن کوتاه باشد و به موضوع اصلی مقاله در آن اشاره شده باشد. اگر دقت کنید در همه وب سایت هایی که رتبه بالایی در گوگل دارند، کلمه کلیدی هر یک از مقالات سایت در URL آن ها نیز تکرار شده است.

در بعضی از موارد، می توانید کلمات و حروف ربط را نیز حذف کنید تا URL کوتاه و مرتب تر به نظر برسند.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، مطمئن شوید که پرمالینک های شما از عنوان مقاله به عنوان پسوند استفاده می کنند. می توانید به تنظیمات پرمالینک در وردپرس رفته و گزینه Post Name را به عنوان پرمالینک خود انتخاب کنید.

برای مثال در تصویر زیر پرمالینک سایت وینت سئو را می بینید:

استفاده از پرمالینک کوتاه و مختصر

 

7. بک لینک سازی (این یک عامل مهم در رتبه بندی است)

گاهی تمرکز زیاد روی تکنیک های سئو باعث می شود تا نویسندگان سئو فراموش کنند که برای یک صفحه یا مقاله باید بک لینک هایی را نیز ایجاد نمایند. اگر نتایج برتر در گوگل را برای هر کلمه کلیدی که می خواهید آنالیز کنید، متوجه خواهید شد که اکثر مقالات برتر از پروفایل بک لینک قدرتمندی برای آن صفحه به خصوص بهره می برند.

برای ایجاد بک لینک قوی برای مقاله سئو خود، می توانید از بلاگر های مطرح در زمینه کاری خود بخواهید تا به مقاله شما لینک بدهند و یا خودتان در سایت های برتر به عنوان نویسنده مهمان فعالیت کنید و یا هر راهکار دیگری که به فکر خودتان می رسد.

بک لینک سازی عاملی مهم در سئوی خارجی سایت برای افزایش رتبه در گوگل

 

تبریک میگیم تا اینجای کار شما توانستید علاوه بر مفهوم تولید محتوای هدفمند، تکنیکهای سئوی محتوایی که بیشتر در حوزه سئوی داخلی مورد توجه قرار میگیرد را به دست آورید، این یک نکته مهم است که بدانید با این مقاله شما اطلاعاتی در مورد روش های و موارد ضروری تولید محتوا و بازاریابی محتوا را در بخش سئوی داخلی به دست آورید و برای اینکه پازل ذهنی تان را تکمیل کنیم پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با فهوم بک لینک سازی و اهمیت آن در سئو خارجی  مقالات زیر را حتما بخوانید:

اهمیت بک لینک سازی در سئو

Google alerts یک راهنمایی سریع و آسان برای بک لینک سازی

 و بعد از مطالعه این موارد پیشنهاد میکنیم با توجه به تکنیکهایی که در این مقاله فرا گرفتید شروع کنید به تولید محتوای هدفمند، و حواستان باشد، که در استفاده از این تکنیکها زیاده روی نکنید، مثلا حجم کلمات کلیدی و یا استفاده بیش از حد از کلمات کلید که ما در اصطلاح به آن KEYWORD DENSITY یا چگالی کلمات کلیدی  میگوییم را درنظر بگیرید، این نکته بسیار مهم است و باید این کلمات کلیدی، در سرتاسر محتوای‌تان استفاده نمایید و به صورت خاص این کلمات کلیدی و یا کلمات کلیدی مشابه آن در تمام طول محتوای‌تان پخش شده باشد و علاوه بر آن از کلمات کلیدی مشابه و دسته بندی کلمات کلیدی دیگر استفاده نمایید. 

نگران نباشید در مورد انواع کلمات کلیدی به زودی یک محتوای ویدئویی در حال آماده سازی است که توسط جناب آقای دکتر مهریزدان در دوره سئو و تولید محتوا تدریس و بیان شده است که مسلما شما را با مراحل انتخاب هدمفند کلمات کلیدی آشنا و در طی آن کار اجرایی خواهید کرد.اگر میخواهید از این محتوای ویدئویی استفاده نمایید و علاوه بر آن از یک پیشنهاد بهتر هم که ما الان به شما می دهیم استفاده نمایید و آن هم تولید محتوای هدفمند از شما یعنی شما محتوای خود را بنویسید و برای ما ارسال کنید، کارشناسان سئوی وینت با شما تماس خواهند گرفت و محتوای شما را به رایگان بررسی می نمایند و به شما کمک خواهند کرد که بتوانید با اصول تولید محتوای هدفمند و قواعد سئوی محتوا بیشتر آشنا شده و کاملا یک کار اجرایی و تمرینی را انجام نمایید. برای همین منظور از طریق کامنت زیر همین مقاله برای ما کامنت بگذارید و درخواست خود را ارسال نمایید. ما به سرعت با شما در ارتباط خواهیم بود. دیگه چی از این بهتر!!!

برای کسب دانش بیشتر در مورد چگالی کلمات کلیدی و کیورد استافینگ ( استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در محتوا و استفاده نادرست از این کلمات در جایگاه های مختلف مقاله) به شدت پیشنهاد میکنم این دو مقاله را بخوانید:

چگالی کلمات کلیدی یا [Keyword Density] چیست؟

کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) چیست و چرا برای سئو مضر است؟

برای به دست آوردن چگالی کلمات کلیدی به صورت رایگان از این ابزار استفاده نمایید: به دست آوردن چگالی کلمه کلیدی

حالا یک نگاه ساده داشته باشیم به اینکه سئو چیست چون شما به خوبی متوجه شدید که تولید محتوای هدفمند چه نقشی در سئوی سایت دارد برای همین به صورت کوتاه این موارد را برای شما بیان کردیم راستی در انتهای محتوا یک ابزار رایگان به شما معرفی کردیم که اگر دوست دارید بدانید:

 – مشکلات تولید محتوای صفحات داخلی تان چیست؟

– اگر دوست دارید بدانید کدام لینکهای درون محتوای تان شکسته است و لینک سازی داخلی تان مشکل دارد

– اگر دوست دارید بدانید کدام محتواهای شما خاص است کدام محتواهایتان تکراری است و حتی چند درصد محتوا هایتان تکراری است

فقط کافی است از این ابزار کارآمد و رایگان استفاده نمایید و مشکلات صفحات و محتواهای خود را به خوبی بررسی کنید، پس تا انتهای محتوا همراه ما باشید

سئو به زبان ساده یعنی چه؟

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. سئو در کنار طراحی سایت از موثرترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می باشد که باعث تحقق مهم ترین اهداف کسب و کاری شما از جمله جذب ترافیک رایگان و افزایش فروش می شود.

سئو چند بخش دارد؟

سئو سایت شامل سه بخش اساسی و مهم سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می باشد. نوشتن محتوای سئو شده از تکنیک های سئو داخلی وب سایت می باشد که درون سایت انجام می شود و تاثیر زیادی در کسب رتبه سایت در گوگل دارد.

چرا سئو برای گوگل مهم است؟

بر اساس آمارهای نشان داده شده، امروزه بیش از 90 درصد جستجوی مردم در گوگل انجام می شود. به همین جهت گوگل توجه ویژه ای به کیفیت محتوای درون وب سایت ها دارد و الگوریتم ها و قوانین سفت و سختی هم برای این منظور قرار داده است تا بر اساس نیاز مردم و جستجویی که در گوگل انجام می شود پاسخ مناسبی (در قالب خدمات، محصولات، اطلاعات و …) به آنها بدهد. از این رو داشتن سئوی سالم و مناسب از مولفه های اصلی گوگل برای رتبه دادن به سایت ها می باشد.

  

نتیجه گیری

در این جا مقاله ما در خصوص تکنیک های سئو که باعث می شوند تا گوگل مقاله سئو شما را به عنوان یک مقاله برتر طبقه بندی کند به پایان می رسد. برای جمع بندی، بیایید یک بار دیگر به شکل کوتاه و مختصر مراحل سئو نویسی را مرور کنیم:

  • کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید
  • مقالات سایت را در حدود 2000 کلمه بنویسید
  • برای افزایش نرخ کلیک (CTR) از متا های جذاب و گیرا استفاده کنید
  • در مقاله سئو خود با وب سایت های معتبر و با دیگر صفحات وب سایت خود لینک سازی کنید
  • مقاله سئو خود را با استفاده از انواع هدر، کلمات کلیدی بولد شده، متن جایگزین، مقدمه و نتیجه گیری ساماندهی کنید
  • از پرمالینک مختصر و مفید استفاده کنید
  • برای مقاله سئو جدید خود بک لینک های قوی بسازید

به زبان ساده تر بگذارید به شما بگوییم همین محتوایی را که خواندید را مجددا نگاه کنید و اینبار به عنوان یک سئوکار به محتوای سئوی محتوای ما دقت نمایید، میبینید که یک نمونه اجرایی خوب پیش شماست چرا چون این دستورات را ما در آن پیاده کردیم:

وجود کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه الزامی است
استفاده از کلمه کلیدی اصلی و مشابه در پاراگراف اول
استفاده از کلمه کلیدی اصلی و مشابه در زیر عنوان ها
استفاده از کلمات LSI در بدنه محتوا
وجود کلمه کلیدی در آدرس صفحه و توضیحات
لینک های داخلی در محتوا
لینک های خارجی در محتوا
خوانایی محتوا را بالا ببرید

در نهایت جا دارد تأکید کنیم که اگر نویسندگی نقطه قوت شما نیست و چندان دست به قلم نیستید و یا اگر فرصت نویسندگی و تولید محتوا در قالب مقاله سئو را ندارید، باید به طور جدی استخدام نیروی خارجی را برای انجام این امور در دستور کار خود قرار دهید. یا میتوانید با دیدن یک دوره سئو و تولید محتوا جامع و کامل این توانایی را در خود پرورش دهید. تولید محتوا امروزه بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد و اگر شما به آن توجه نکنید، مطمئن باشید که رقبای شما از این فرصت استفاده خواهند کرد و ترافیک رایگان ارزشمند موجود در اینترنت را به سمت سایت خود جذب می کنند.  و الان فقط مانده است که به شما کمک کنیم که محتواهای سایت خود را آنالیز کنید و این ابزار رایگان را به شما معرفی کنیم به نام سایت لاینر. سایت لاینر ابزاری است که به شما کمک میکند محتواهای سایت خود را به دقت تحلیل کنید . برای دستیابی به این ابزار و آموزش قسمتهای مختلف این محتوا را بخوانید: ابزار سئوی تحلیل محتوا و لینکهای شکسته و به صورت کلی سئوی داخلی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *