آموزش سئو برای مبتدیان + 9 مرحله اصلی در سئو

اشتراک گذاری در :
فهرست محتوا

آیا شما به تازگی با مفهوم سئو آشنا شده‌اید و می‌خواهید وارد این حوزه شوید؟ خوب است چون ما در این راهنما می‌خواهیم آموزش سئو برای مبتدیان را بررسی کنیم و بگوییم برای شروع بهتر است ابتدا چه مباحثی را بیاموزید و 9 مرحله اصلی در سئو را به شما یاد خواهیم داد. پس با ما همراه شوید زیرا ما راه های حرفه ای شدن در این مسیر را خوب می‎‌دانیم.

بیایید اول با مفهوم سئو آشنا شویم، SEO یا بهینه‌سازی موتور جستجو عملی است برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما به‌ منظور بالا بردن رتبه آن در نتایج جستجوی ارگانیک (غیرپرداختی) موتورهای جستجو. هدف از این کار دیده شدن بیشتر توسط مشتریانی است که ممکن است به وب‌سایت شما مراجعه کرده و حتی خریدی انجام دهند.

مثلا تصور کنید ما در گوگل عبارت شرکت سئو را سرچ می‌کنیم قطعا تعداد خیلی زیادی وب سایت در این زمینه فعالیت دارند اما ما باید سایتمان را به گونه ای بهینه کنیم که اولا جزو ده سایت اول نمایش داده شود و هم به گونه ای باشد که مخاطب سایت ما را از بین سایت های دیگر انتخاب کند.

به تصویر زیر نگاه کنید؛ نتایج جستجوی ارگانیک(Organic Results)، فهرست‌هایی هستند که به‌ طور طبیعی و بدون پرداخت هزینه برای آن‌ها ظاهر می‌شوند و معمولاً در کنار نتایج پرداختی(Paid Results) که تبلیغ‌کنندگان برای آن‌ها هزینه پرداخت کرده‌اند مشاهده می‌شوند.

نمایش نتایج جستجوی ارگانیک و پرداختی در جستجوی گوگل به چه شکلی است؟| سئو برای مبتدیان

می‌دانم به دنبال سئو هستید اما اگر در مورد تبلیغات پرداختی نمی‌دانید این راهنما را مطالعه کنید زیرا دانستنش خالی از لطف نیست: تبلیغات کلیکی

سئو مفید است زیرا جریان مداومی از ترافیک را با هزینه‌ای بسیار کمتر نسبت به تبلیغات پرداختی فراهم می‌کند. و هنگامی که شروع به کسب رتبه‌ های بالا در نتایج جستجوی ارگانیک می‌کنید،دارید با صرف هزینه کمتر، ترافیک دریافت می‌کنید. علاوه بر این، سئو به ایجاد اعتبار و اعتماد برند در میان مصرف‌کنندگان کمک می‌کند که در نهایت می‌تواند به افزایش فروش برای کسب و کار شما منجر شود.

اما قبل از شروع آموزش سئو، باید اصول اولیه عملکرد موتورهای جستجو را درک کنید.

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل از ربات‌های وب (که به آن‌ها عنکبوت‌ نیز گفته می‌شود) استفاده می‌کنند تا وب‌سایت‌ها را در سراسر اینترنت کشف و بازدید کنند. این ربات‌ها با دنبال کردن لینک‌های موجود در وب‌سایت‌های شناخته‌شده، به مرور صفحات وب می‌پردازند.

ربات‌ها محتوای هر صفحه را تحلیل می‌کنند تا بفهمند صفحه درباره چه موضوعی است. و سپس (در صورتی که مشکلی در این روند وجود نداشته باشد) این اطلاعات را در یک پایگاه داده بزرگ به نام “index” ثبت می‌کنند.

زمانی که کاربران جستجوی گوگل را انجام می‌دهند، گوگل به فهرست مراجعه کرده و درخواست جستجو را از طریق الگوریتم خود که شامل عوامل رتبه‌بندی مانند کیفیت محتوا و سازگاری با موبایل است، اجرا می‌کند تا مرتبط‌ترین صفحات را برای نمایش تعیین کند.

این فرآیند را می‌توان به صورت زیر تصور کرد:

موتور های وب چطور عمل میکنند؟

حالا که با اصول اولیه آشنا شدید، می‌توانید وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا دیده‌شدن آن افزایش یابد.

آموزش 9 مرحله ای سئو برای مبتدیان

سئو ممکن است برای مبتدیان پیچیده به نظر برسد، اما ما قصد داریم مرحله به مرحله نحوه انجام سئو برای وب‌سایت شما را توضیح دهیم.

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط در سئو

کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو وارد می‌کنند تا آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کنند.
این کلمات ممکن است به محتوای مربوط به صنعت شما یا محصولات و خدماتی که می‌تواند مشکلات خاص آن‌ها را حل کند، مربوط باشند.
وظیفه شما این است که این کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کنید و محتوای وب‌سایت خود را حول آن‌ها بهینه کنید. به این ترتیب وب‌سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود و دیده‌شدن و ترافیک بالقوه شما افزایش می‌یابد.
برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط، از ابزار “Keyword Magic Tool” در Semrush استفاده کنید.
فرض کنید شما یک کسب و کار برنامه‌ریزی عروسی دارید.
می‌توانید عبارت “تشریفات عروسی” را وارد ابزار کنید.

چطور از ابزار Keyword Magic Tool برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

و این ابزار فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط که افراد به دنبال آن‌ها هستند را تولید می‌کند.

چطور با ابزار Keyword Magic Tool کار کنیم؟

شاید با تعداد زیادی کلمه کلیدی مواجه شوید که می‌خواهید وب‌سایت شما برای آن‌ها رتبه بگیرد.

اما کمی زمان بگذارید تا معیارهای هر کلمه کلیدی را ارزیابی کنید. مانند حجم جستجو (Volume) که نشان‌دهنده تعداد دفعات جستجوی هر کلمه کلیدی به‌طور ماهانه است تا پتانسیل ترافیک را بسنجید.

با این حال، به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا ممکن است رقابت زیادی نیز داشته باشند. که می‌توانید با استفاده از ستون “دشواری کلمه کلیدی” (KD %) سختی آن را ارزیابی کنید. هرچه عدد بیشتر باشد، رقابت برای رتبه‌گیری سخت‌تر است. بنابراین به عنوان یک مبتدی، بهتر است ابتدا به کلمات کلیدی با رقابت کمتر اولویت دهید.
قبل از اینکه محتوایی را حول این کلمات کلیدی ایجاد کنید، باید درک کنید که چرا مردم به دنبال این کلمات جستجو کرده‌اند. در ادامه، به این موضوع خواهیم پرداخت.

هدف جستجوی کاربر در گوگل چیست؟

زمانی که افراد کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند، یک نیت و هدف در پشت این جستجوها وجود دارد. درک این نیت بسیار مهم است، زیرا موتورهای جستجو به احتمال زیاد نتایجی را که پاسخی درست نه نیاز مخاطب نداده باشد نمایش نمی‌دهند.

به طور کلی چهار نوع نیت جستجو وجود دارد

  • اطلاعاتی: کاربر می‌خواهد اطلاعاتی درباره یک موضوع پیدا کند. مثال‌ها: مشکلات رایج در عروسی یا نکات برنامه‌ریزی عروسی
  • ناوبری: کاربر می‌خواهد به یک وب‌سایت یا صفحه خاص برود. مثال: ایده‌های عروسی در پینترست
  • تجاری: کاربر در حال تحقیق پیش از خرید است. مثال: بهترین برنامه‌ریزان عروسی در ایران
  • معاملاتی: کاربر آماده خرید است. مثال‌ها: استخدام برنامه‌ریز عروسی و یا رزرو تالار عروسی

شما ابتدا باید نیت جستجوی کلمات کلیدی خود را درک کنید. سپس این کلمات کلیدی را به صفحات مناسب مرتبط کنید تا بتوانید محتوای متناسبی ایجاد کنید.
گزارش همان ابزار “Keyword Magic Tool” که پیشتر مشاهده کردیم می‌تواند نیت جستجوی هر کلمه کلیدی را به شما بگوید.

چگونه هدف جستجوی مخاطبان را بفهمیم؟

برای مثال، اگر یک کلمه کلیدی خاص نیت اطلاعاتی دارد (با علامت “I” نشان داده شده است)، بهتر است آن را در یک پست وبلاگ یا نوع دیگری از محتوا که به آموزش و اطلاعات‌دهی اختصاص دارد قرار دهید. .و همچنین توجه کنید صفحات فروش برای کلمات کلیدی تجاری و معاملاتی بهترین کارایی را دارند.

چگونه محتوای خوب برای موتور های جستجو بنویسیم؟

موتورهای جستجو می‌خواهند محتوای مرتبط و باکیفیت را برای هر جستجو به نمایش بگذارند. بنابراین، ایجاد محتوای باکیفیت یکی از مهم‌ترین مراحل در این آموزش سئو است.
در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوای باکیفیت را بیان کردیم.

  • نیت جستجو: ارزشی به کاربر ارائه دهید که تمایل پیدا کند در سایت شما بماند. این ارزش می‌تواند به صورت اطلاعات مفید، پاسخ به سوالات آنها یا راه‌حل‌های مشکلاتشان باشد.
  • همکاری با کارشناسان: با کارشناسان حوزه خود همکاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما دقیق، قابل اعتماد و ارزشمند است. این نه تنها اعتبار محتوای شما را افزایش می‌دهد بلکه اعتماد مخاطبان را نیز جلب می‌کند.
  • منحصر به فرد بودن: تلاش کنید دیدگاه یا اطلاعات جدیدی ارائه دهید که در سایر منابع به راحتی در دسترس نباشد. این کمک می‌کند محتوای شما متمایز شود.
  • ساختاردهی به‌خوبی: از قالب‌بندی مناسب مانند عنوان‌ها، نقاط بولد و تصاویر استفاده کنید تا محتوای شما به‌راحتی قابل مرور و درک باشد.
  • اضافه کردن عناصر بصری: ویدئوها، گرافیک‌ها و سایر عناصر بصری را برای ارتقاء محتوا اضافه کنید.

هدف این است که محتوایی غنی و باارزشی ایجاد کنید که کاربران دلیلی برای جستجوی دیگر منابع و ترک سایت شما نداشته باشند.

در یک راهنمای دیگر ما به تفصیل اصول نوشتن محتوای درست و بهینه شده را بررسی کردیم. بنابراین، قبل از شروع نوشتن، مطمئن شوید که این اصول پایه را آموخته اید: سئو محتوا چیست؟

استفاده از تکنیک‌های سئو داخلی

تکنیک‌های سئو داخلی اقداماتی هستند که برای بهبود رتبه‌بندی صفحات وب و کمک به کاربران انجام می‌دهید.
محتوای شما فرصت‌های زیادی برای این نوع بهینه‌سازی دارد:

  • عناوین صفحات: عنوان یک صفحه وب یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای موتورهای جستجو به منظور درک موضوع صفحه است. کلمه کلیدی هدف هر صفحه را در عنوان آن بگنجانید و از زبان توصیفی استفاده کنید تا بیشترین تأثیر را روی مخاطب بگذارید.
  • برچسب‌های عنوان (Title Tags): برچسب عنوان کدی HTML است که عنوان صفحه را مشخص می‌کند و می‌تواند در زبانه‌های مرورگر و نتایج جستجو ظاهر شود. بهتر است کلمه کلیدی هدف خود را در برچسب عنوان گنجانده و آن را با عنوان صفحه تطبیق دهید (یا نزدیک به آن)، و طول آن را بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر نگه دارید.

تگ تایتل چگونه در گوگل نمایش داده میشود؟

انتخاب عنوان مناسب مبحث بسیار مهم و گسترده ای است که ما در این دو مقاله به تفصیل به آن پرداختیم: راهنمای جامع گزینش عنوان

  • توضیحات متا (Meta Descriptions): توضیحات متا کدی HTML است که خلاصه‌ای از صفحه را ارائه می‌دهد و می‌تواند زیر عنوان در نتایج جستجو ظاهر شود. هرچند توضیحات متا عوامل رتبه‌بندی مستقیم نیستند، می‌توانند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارند. بنابراین، یک توضیح متا جذاب بنویسید که حدود ۱۰۵ کاراکتر باشد.

آموزش سئو برای مبتدیان + 9 مرحله اصلی در سئو

  • هدینگ‌ها (Headers): هدینگ‌ها (H1، H2 و غیره) به تقسیم متن، ایجاد ساختار برای محتوا و مشخص کردن عنوان های فرعی و اصلی کمک می‌کنند. در صورت امکان، کلمات کلیدی را در هدینگ‌ها بگنجانید و از یک سلسله‌مراتب منطقی استفاده کنید تا خوانندگان راحت‌تر بتوانند صفحه را مرور کنند.
  • متن بدنه: محتوای اصلی صفحه فرصت‌های زیادی برای گنجاندن کلمات کلیدی دارد. اما از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید و به گونه‌ای از آنها استفاده کنید که به ارزش محتوا افزوده شود تا از سئو کلاه سیاه (استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی برای دستکاری موتورهای جستجو) جلوگیری کنید.
  • URL Slugs: این‌ها بخش‌های آخر URL هستند که موضوعات صفحات شما را مشخص می‌کنند. هر URL slug باید کلمه کلیدی اصلی صفحه را در برداشته باشد و خوانا باشد.

ابزار بررسی سئو داخلی Semrush می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید تلاش‌های بهینه‌سازی داخلی شما چقدر مؤثر است و پیشنهاداتی برای بهبود ارائه دهد.

یک پروژه برای وب‌سایت خود تنظیم کنید و سپس به بخش “Optimization Ideas” بروید.
شما تمام صفحات وب‌سایت خود و تعداد ایده‌های پیشنهادی برای هر صفحه را مشاهده خواهید کرد.
روی دکمه “# ideas” کنار صفحه‌ای که می‌خواهید بهبود دهید کلیک کنید.

آموزش سئو برای مبتدیان + 9 مرحله اصلی در سئو

شما یک تحلیل دقیق از اینکه چگونه آن صفحه برای دسته‌بندی‌های مختلف بهینه‌سازی شده است، مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، بخش «Content» اطلاعات زیادی درباره اینکه چقدر مؤثر از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کرده‌اید، نشان می‌دهد.

آموزش سئو برای مبتدیان + 9 مرحله اصلی در سئو

ایجاد تجربه کاربری عالی

یک تجربه کاربری عالی به معنای آن است که وب‌سایت شما استفاده آسان، طراحی بصری جذاب و سرعت بالایی داشته باشد که به نفع کاربران و سئوی سایتتان است.
برای اطمینان از تجربه خوب، با طراحی ساده و تمیز شروع کنید که از نظر بصری جذاب، دارای ناوبری مستقیم و فونت‌های خوانا باشد.
سپس، سرعت بارگذاری صفحه خود را بهینه کنید، زیرا صفحات با بارگذاری سریع کاربران را راضی نگه می‌دارد و می‌تواند به بهبود سئو کمک کند.
در اینجا چند نکته برای افزایش سرعت سایت شما آورده شده است:

  • از ابزارهای فشرده‌سازی فایل مانند Unminify برای کاهش حجم فایل‌های CSS، HTML و JavaScript استفاده کنید. این کار باعث حذف کاراکترهای غیرضروری از فایل شده و اندازه آن را کاهش می‌دهد و زمان بارگذاری صفحات شما را بهبود می‌بخشد.
  • مطمئن شوید که تصاویر بزرگتر از حد نیاز نباشند، در فرمت صحیح (JPEG برای عکس‌ها و PNG برای گرافیک‌ها) باشند و برای وب به کمک ابزارهایی مانند ShortPixel فشرده شوند.
  • از CDN استفاده کنید، که وب‌سایت شما را در چندین سرور در سرتاسر جهان توزیع می‌کند. این کار به کاربران این امکان را می‌دهد که از نزدیک‌ترین سرور به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند و سرعت بارگذاری آن را افزایش دهند.

ساختار وب‌سایت در سئو چه اهمیتی دارد؟

ساختار وب‌سایت نحوه سازماندهی صفحات در وب‌سایت شماست. و یک ساختار سایت منظم هم برای بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو، اهمیت دارد. چرا؟
زیرا به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات شما را بهتر پیدا کرده و درک کنند. در واقع شما محصولات یا خدمات خود را دسته بندی می‌کنید تا راحت بتوان به نقطه مورد نظر رسید.

در اینجا نحوه‌ای از ساختار خوب وب‌سایت را مشاهده می‌کنید.

ساختار منظم در یک وب سایت چه اهمیتی دارد؟

رفع خطاها و مشکلات فنی سایت

  • سئو فنی به بررسی جنبه‌های فنی سایت شما می‌پردازد که می‌تواند بر عملکرد شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارد. و این بسیار حیاتی است زیرا حتی محتوای با کیفیت و بهینه‌شده نیز در صورتی که سایت شما دارای مشکلات فنی باشد، احتمالاً رتبه نمی‌گیرد.

برخی از مشکلات فنی سایت و چک لیستی از سئوی تکنیکال را در این راهنما بیان نمودیم که برای تبدیل از یک سئوکار مبتدی به یک متخصص سئو لازم است آنها را بدانید: سئوی تکنیکال

  • برای پیدا کردن مشکلات فنی، از ابزار Site Audit استفاده کنید.
  • راهنمای تنظیم پروژه Site Audit را دنبال کنید.
  • سپس، به گزارش “Issues” بروید.
  • در لیست مشکلاتی که باید برای بهبود وضعیت فنی سایت خود به آن‌ها رسیدگی کنید، نمایش داده می‌شود.
    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر مشکل و نحوه رفع آن، روی ” Why and how to fix it” در کنار هر مورد کلیک کنید.

چگونه مشکلات فنی سایتمان را پید کنیم؟

ابتدا با خطاها (جدی‌ترین مشکلات) شروع کنید. سپس به هشدارها (مشکلات با شدت متوسط) و در نهایت به اطلاعیه‌ها (مسائل غیر بحرانی که رفع آن‌ها مفید است) بپردازید.
ممکن است نیاز باشد با یک توسعه‌دهنده همکاری کنید تا به شما در اجرای برخی از این تغییرات کمک کند.

آموزش ساخت بک‌لینک‌

بک‌لینک‌ها، لینک‌هایی هستند که از وب‌سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند. این لینک‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی در موتورهای جستجو به شمار می‌روند.
به طور کلی، هرچه تعداد لینک‌ها بیشتر باشد، بهتر است. اما تنها تعداد لینک‌ها اهمیت ندارد، کیفیت و ارتباط لینک‌ها نیز مهم است.

این بدان معناست که شما به لینک‌هایی از وب‌سایت‌های معتبر نیاز دارید، مانند رسانه‌های خبری، وب‌سایت‌های محبوب در صنعت شما و وب‌سایت‌های آموزشی و دولتی.
اگر محتوای با کیفیت تولید کنید، به طور طبیعی لینک‌های بیشتری جذب خواهید کرد.

بک لینک یکی از مباحث بسیار مهم در سئو است که که به شما پیشنهاد می‌کنم حتما این دو راهنما را برای شناخت کامل بک لینک مطالعه کنید:

بک لینک چیست

ابزار های آنالیز بک لینک

نتایج سئوی خود را دنبال کنید

پیگیری نتایج سئو بسیار مهم است تا متوجه شوید تلاش‌های شما چقدر موثر بوده‌اند و بتوانید تغییرات لازم را اعمال کنید.
به طور خاص، دو معیار اصلی وجود دارد که باید پیگیری کنید:

ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک به بازدیدکنندگانی اشاره دارد که از طریق نتایج جستجوی رایگان موتورهای جستجو به وب‌سایت شما می‌رسند. این معیار نشان می‌دهد که تلاش‌های شما چقدر موفقیت‌آمیز بوده است.
برای به دست آوردن یک دید کلی و سریع از ترافیک ارگانیک خود، از ابزار Organic Research استفاده کنید.
این ابزار را باز کنید، نام دامنه خود را وارد کنید، کشور را انتخاب کنید و روی “Search” کلیک کنید.

چگونه نتایج سئوی سایت را دنبال کنیم؟

شما اطلاعات زیادی درباره وب‌سایت خود مشاهده خواهید کرد، از جمله میزان ترافیکی که دریافت می‌کند و روند پیشرفت آن در طول زمان.

ابزار Organic Research چه اطلاعاتی در مورد سایتتان به شما میدهد؟

اگر افزایش ترافیک مشاهده کردید، به این معنی است که تلاش‌های سئوی شما موفق بوده است و باید استراتژی خود را ادامه دهید.

بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت در گوگل

یکی دیگر از معیارهای مهم که باید پیگیری کنید، رتبه‌بندی کلمات کلیدی است؛ این معیار نشان می‌دهد وب‌سایت شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی هدف خود در چه جایگاهی قرار دارد.
این معیار به ترافیک ارگانیک شما بسیار وابسته است، زیرا هرچه وب‌سایت شما برای کلمات کلیدی هدف خود بالاتر رتبه‌بندی شود، احتمالاً ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

  • برای مشاهده رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود، از ابزار Position Tracking در semrush استفاده کنید.
  • ابتدا در این ابزار یک پروژه ایجاد کنید.
  • سپس به تب “Overview” بروید و به بخش “Rankings Overview” بروید.

چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظرمان را پیگیری کنیم؟

تمام کلمات کلیدی خود و جایگاه وب‌سایتتان برای هر یک از آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.
اگر رتبه‌هایی در موقعیت ۱۱ یا بالاتر مشاهده کردید، یعنی آن کلمات کلیدی نیاز به توجه بیشتری دارند. بنابراین، صفحات مربوطه را تحلیل کنید تا ببینید چگونه می‌توانید آن‌ها را بهبود بخشید.

عواملی در سئو که نباید نگران آن‌ها باشید

در حالی که عوامل زیادی در سئو وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند، برخی از آن‌ها بیش از حد برجسته شده یا به درستی درک نشده‌اند.
در اینجا مروری سریع بر این موارد داریم:

طول محتوا در سئو

طول یک محتوا به تعداد واژه‌های یک قطعه محتوا اشاره دارد. در سئو، بسیاری معتقدند که تعداد کلمات بیشتر منجر به رتبه‌بندی بهتر می‌شود. اما این یک عامل مستقیم در رتبه‌بندی نیست. علاوه بر این، تعداد کلمات به موضوع و محتوای صفحه بستگی دارد و چیزی که اهمیت بیشتری دارد این است که آیا محتوای شما نیاز کاربر را برآورده می‌کند یا خیر.

کلمات کلیدی متا و نقش آن در سئو

کلمات کلیدی متا، تگ‌های HTML هستند که به صاحبان وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهند کلمات کلیدی خاصی را برای یک صفحه تعیین کنند. اما موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل دیگر از آن‌ها برای رتبه‌بندی استفاده نمی‌کنند.
پس نیازی نیست نگران کلمات کلیدی متا باشید، زیرا تأثیری بر تلاش‌های سئوی شما ندارند.

جریمه‌های گوگل

گوگل جریمه‌هایی (که به آن‌ها اقدامات دستی گفته می‌شود) علیه وب‌سایت‌هایی اعمال می‌کند که به نظرش قوانین آن را نقض کرده‌اند.
شما معمولاً نیازی به نگرانی در مورد این موضوع ندارید، مگر این‌که در حال استفاده از تاکتیک‌های فریبنده باشید.
اگر از روش‌های سئوی اخلاقی مانند ایجاد محتوای باکیفیت، استفاده طبیعی از کلمات کلیدی، و ساختن بک‌لینک‌ها پیروی کنید، احتمال دریافت جریمه از طرف گوگل برایتان بسیار کم است.

چگالی یا تراکم کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی به میزان دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه ظاهر می‌شود نسبت به کل تعداد کلمات اشاره دارد.
در حالی که استفاده از کلمات کلیدی در محتوای شما مهم است، هیچ درصد جادویی برای تراکم کلمات کلیدی وجود ندارد که رتبه‌های بالاتری را تضمین کند.
به جای تمرکز بر رسیدن به یک عدد خاص، بهتر است به نوشتن طبیعی بپردازید و مطمئن شوید که محتوای شما برای مخاطبانتان مرتبط و ارزشمند است.

سئو را از کجا شروع کنیم

از نکات موجود در این آموزش برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود استفاده کنید و از شروع نترسید اما توجه کنید سئو کاری تجربی است و در طی زمان و به صورت عملی با  چالش های موجود در این کار درگیر میشوید و تجربه کسب می‌کنید و به یک متخصص سئو تبدیل می‎‌شوید پس صبور باشید و با ملایمت در جهت پیشرفت و یادگیری سئو قدم بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *