سئو داخلی (on page seo) چیست؟ | مهم ترین تکنیک های سئو داخلی 2023

اشتراک گذاری در :
سئو داخلی چیست و چرا تا این اندازه اهمیت دارد؟
فهرست محتوا

چرا سئو داخلی انقدر مهم است؟

یکی از مهم ترین بخش های سئو، سئو داخلی (on page seo) می باشد. در واقع بدون داشتن سئو آن پیج خوب، وبسایت شما دیده نمی شود. زیرا شما بدین وسیله به موتورهای جستجو کمک می کنید تا محتوای وب سایت شما را درک کنند و تشخیص دهند که آیا با دغدغه ها و سوالات کاربر مرتبط است یا خیر؟ حال ممکن است سؤال کنید سئو داخلی چیست و تکنیک‌های آن کدام است؟
به‌طورکلی به مجموع اقداماتی که جهت بهینه‌سازی اجزای متفاوت فرانت‌اند و بک‌اند وب سایت انجام میشود، سئوی درون صفحه یا سئو داخلی گفته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن پاسخ سؤالات خود، پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سئو داخلی چیست؟

به زبان ساده، سئو داخلی یا on page seo مجموعه فعالیت هایی ست که برای بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت انجام میشود. بیشترین تمرکز سئو داخلی در بهینه سازی عناوین، محتوا و لینک های داخلی جهت افزایش رتبه در موتورهای جستجو می باشد.
لازم به ذکر است پیاده‌سازی استراتژی‌های مناسب، کمک می‌کند که کاربران و موتورهای جستجو درک بهتری از سایت‌ها داشته باشند. از آنجایی که تمامی این کارها در داخل سایت انجام می‌گیرد به آن سئو داخلی سایت یا سئو آن‌پیج گفته می‌شود.از سوی دیگر سئو داخلی برای کسب ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجوی وب‌سایت، بسیار موثر می باشد.
توجه داشته باشید که سئو داخلی به یک صفحه کامل ختم نمی‌شود، بلکه باید به صورت مداوم به بررسی محتوای خود بپردازید تا اطمینان یابید که محتوای شما مرتبط، خوب و به‌روز است. از انجایی‌که گوگل همواره در حال آپدیت الگوریتم های خود است و روز به روز برای درک چگونگی برطرف کردن نیاز کاربران و اینکه دنبال چه چیزی هستند، بهتر و بهتر می‌شود. پس شما هم برای شکست دادن رقبا و پیشی گرفتن از آنها باید محتوای خوبی تولید کنید.

سئو داخلی یا On page seo به هر فعالیتی که برای بهینه سازی صفحات وب سایت انجام میشود، می گویند.| وینت سئو

فاکتور های مهم در سئو داخلی سایت

عنوان صفحه (Page Title)

یکی از مهم‌ترین عناصر سئو، عناوین صفحات وب سایت شما هستند. عناوین هم به بازدیدکنندگان و هم به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که در صفحات مربوطه چه چیزی را می‌توانند پیدا کنند. پس برای اطمینان از رتبه‌بندی صفحات سایت شما برای هدف مناسب، باید کلمه کلیدی مناسب برای هر صفحه را در عنوان قرار دهید. به بیان ساده باید کلمه کلیدی خود را تا حد امکان به صورت طبیعی وارد کنید.

توضیحات متا (Meta Description)

توضیحات متا توضیحات کوتاه صفحه هستند که در زیر عنوان در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. اگرچه متادیسکریپشن یک عامل رتبه‌بندی رسمی برای موتورهای جستجو نیست، اما می‌تواند روی کلیک یا عدم کلیک روی صفحه شما تأثیر داشته باشد. پس هنگام انجام سئوی داخلی به همان اندازه اهمیت دارد.

ساختار URL

توصیه می‌شود به شدت که ساختار صفحه‌ها بهینه شده باشد، زیرا موتورهای جستجوی مانند گوگل ترتیب صفحات را بر اساس ساختار آن‌ها ارزیابی می‌کنند. هر چه آدرس صفحه‌ها کوتاه‌تر باشد، احتمالاً نتایج بهتری در نتایج جستجوی گوگل دارد. با این حال، توجه به ساختار آدرس صفحه تنها عامل مهم در بهبود سئو داخلی نیست. یکی از عوامل مهم در بهینه‌سازی آدرس صفحه، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در آن است. توصیه می‌شود که حداقل یک بار از کلمه کلیدی مرتبط با موضوع صفحه استفاده کنید.

لینک داخلی

پیوند داخلی برای سئوی درون صفحه مهم است؛ زیرا پیوندهای داخلی خوانندگان را به صفحات دیگر در وب سایت شما جذب می‌کند، آن‌ها را در مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می‌دارد. این موضوع به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما ارزشمند و مفید است. به بیان دیگر هرچه بازدیدکنندگان بیشتری در وب سایت شما حضور داشته باشند، گوگل زمان بیشتری برای گشتن و فهرست بندی صفحات سایت شما خواهد داشت.

 سرعت سایت

فرقی نمی‌کند وب‌سایت شما توسط تلفن همراه و یا دسکتاپ مشاهده می‌شود، باید در هرصورت بتواند به سرعت بارگذاری شود. پس هنگامی‌که نوبت به سئو داخلی صفحه می‌رسد، سرعت صفحه بسیار مهم دارد؛ زیرا گوگل قبل از هر چیز به تجربه کاربری اهمیت می‌دهد. اگر سایت شما به کندی یا تصادفی بارگذاری می‌شود، نمی‌توانید افراد بازدیدکننده را در مدت زمان طولانی‌تری در وب‌سایت خود نگه دارید. همچنین سرعت سایت می‌تواند بر تبدیل و بازگشت سرمایه تأثیر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: با افزایش سرعت سایت، درآمدت را افزایش بده!

هدینگ ها(Heading)

این برچسب‌ها به سازماندهی محتوای شما برای خوانندگان و موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا با توجه به هدف جستجو، تشخیص دهند که کدام قسمت از محتوای شما مهم‌ترین و مرتبط‌تر است. به همین علت باید کلمات کلیدی مهم را در سرصفحه خود قرار دهید، اما کلمات کلیدی متفاوتی را نسبت به آنچه در عنوان صفحه شما است انتخاب کنید. پیشنهاد می‌دهیم مهم‌ترین کلمات کلیدی خود را در سربرگ h1 و h2 خود قرار دهید.

متن جایگزین تصویر

متن جایگزین تصویر مانند سئو برای تصاویر شما است. این به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان می‌دهد که تصاویر شما در مورد چه چیز مهمی هستند؛ زیرا گوگل به همان اندازه نتایج مبتنی بر متن را ارائه خواهد داد؛ به عبارت دیگر ممکن است مصرف‌کنندگان سایت شما را به‌ وسیله تصاویر کشف کنند. به همین علت باید متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید.

پاسخگویی موبایل (Mobile Responsive)

گوگل ترجیح می‌دهد سایت‌هایی را نشان دهد که برای سرعت‌های سریع‌تر موبایل و حتی برای جستجوهای دسکتاپ بهینه‌سازی شده‌اند. انتخاب یک سرویس میزبانی وب سایت، طراحی سایت و موضوع و طرح بندی محتوایی که در دستگاه‌های تلفن همراه قابل خواندن و پیمایش باشد، بسیار اهمیت دارد. پس اگر در مورد آمادگی سایت خود برای موبایل مطمئن نیستید؛ می‌توانید از ابزار تست موبایل دوستانه Google استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی(Keyword Research)

اولین گام برای ایجاد محتوای باکیفیت، پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط است. با جستجوی عبارات در گوگل و مشاهده اینکه چه چیزی برای رقبا و سایر وب سایت‌ها ظاهر می‌شود، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. می‌توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs، AnswerthePublic و UberSuggest برای تولید محتوای با کیفیت استفاده کنید.

یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی برای ایجاد یک محتوای باکیفیت، تحقیق کلمات کلیدی میباشد.| وینت سئو

الگوریتم E-A-T

الگوریتم E-A-T کوتاه شده کلمات Expertise (تخصص)، (اقتدار)Authoritativeness و (قابل اعتماد بودن)Trustworthiness است و به معنای تخصص، اقتدار و اعتماد می‌باشد. E-A-T یکی از انواع متعدد از دستورالعمل‌هایی است که موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کند. این موتور جستجو برای تعیین کردن اینکه آیا محتوای موجود برای خوانندگان و افراد ارزشمند و مفید است و آیا باید رتبه خوب و بالایی برسد یا خیر این الگوریتم را به کار می‌گیرد.

تصمیم‌گیری درباره مهمترین محتوا

این موضوع که مهم‌ترین محتوای شما کدام است؟ به شما بسیار کمک می‌کند. به بیان ساده این کار به شما کمک می‌کند که کامل‌ترین و بهترین محتوای خود را در مورد هسته کسب‌وکار انتخاب کنید. این همان محتوایی است که می‌خواهید افراد در هنگام جستجوی محصولات یا موضوعاتی که در آن تخصص دارید را به‌راحتی پیدا کنند.
از سوی دیگر باید پیوندهای زیادی را اضافه کنید تا با انجام این کار به گوگل مهم‌ترین محتوای خود را نشان دهید. نقاط مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به محتوای سنگ بنای خود پیوند دهید.

تکنیک‌های سئو داخلی یا on page seo

برای راه‌اندازی استراتژی لینک داخلی خود، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید. نحوه انجام این کار به اهداف و همچنین سایت شما بستگی دارد، اما بهتر است به تکنیک‌های سئو داخلی یا on page seo زیر توجه داشته باشید:

  1. محتواهای قدیمی خود را با اضافه کردن عکس و H2 ها ی مرتبط با نیاز کاربر به روز رسانی کنید.
  2. از آدرس‌های URL کوتاه اما واضح استفاده کنید.
  3. محتوا را نسبتا طولانی، با کیفیت و با توجه به نیاز مخاطب ( کلمات ترند در سوشال مدیا) تولید کنید .
  4. اهمیت سئوی تصاویر را دست کم نگیرید.
  5. کلمه کلیدی هدف را در عنوان صفحه، متادیسکریپشن و تگ H1 قرار دهید.
  6. از اسکیما برای افزایش نرخ کلیک استفاده کنید.
  7. کلمات کلیدی و کلمات مشابه یا LSI را هوشمندانه و متعادل در متن به کار ببرید.
  8. لینک سازی داخلی به صفحات هدف را فراموش نکنید.
  9. به سرعت لود صفحات وب سایت توجه جدی داشته باشید.
  10. نقشه سایت یا sitemap را حتما در گوگل ثبت کنید.
  11. سایت را برای Rank Brain گوگل بهینه سازی کنید.

تکنیک‌های سئو داخلی یا on page seo در این مقاله به طور کامل گفته شد. | وینت سئو

 سئو داخلی مهم تر است یا سئو خارجی؟

برای دستیابی به رتبه‌های برتر در نتایج جستجوی گوگل، بسیار مهم است هم به سئو داخلی و هم به سئو خارجی توجه کنید. این دو عامل به طور مشترک تاثیرگذاری دارند و بهینه‌سازی آنها برای دستیابی به نتایج موفقیت‌آمیز حیاتی است. تفاوت اصلی بین سئو داخلی و سئو خارجی در این است که در سئو داخلی، شما می‌توانید به راحتی چگونگی بهبود و بهینه‌سازی سایت خود را به لحاظ مختلف کنترل کنید. در حالی که در سئو خارجی، کنترل عواملی مثل بک‌لینک‌ها که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند، سخت تر می باشد. پس بهترین راه برای دستیابی به رتبه های بالاتر در موتور جستجوی گوگل، ترکیب سئو داخلی و خارجی است. این دو عامل به هم پیوند خورده‌اند و به تنهایی نمی‌توانند به شما کمک کنند. بنابراین، توصیه می‌شود به هر دو جنبه به یک اندازه توجه کنید تا به بهبود رتبه‌بندی سایت خود در نتایج جستجوی گوگل برسید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به معرفی سئو داخلی یا on page seo و تکنیک‌های آن بپردازیم. به‌طورکلی سئوی داخلی به فرآیند بهینه‌سازی اجزای مختلف وب‌سایت گفته می‌شود که انجام آن برای وب‌سایت شما مزایای بسیاری دارد. یکی از مزایای آن دیده شدن توسط گوگل و رتبه‌بندی است که این کار با استفاده از پیوند دادن صورت می‌گیرد. پس با مطالعه این مطالب و رعایت نکات ذکر شده در آن می‌توانید به‌راحتی رتبه سایت و میزان بازدید را افزایش دهید. اگر نیاز به آموزش بیشتر در این زمینه دارید، می توانید در دوره سئو دکتر مهریزدان شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *