تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

customer@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) چیست و چرا برای سئو مضر است؟

اشتراک گذاری در :
کیورد استافینگ چیست و چگونه باعث کاهش رتبه سایت می شود؟
فهرست محتوا

کیورد استافینگ یا همان استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یک تکنیک قدیمی در تولید محتوا است؛ اما امروزه این تکنیک به اندازه قبل مؤثر نیست و جزء تکنیک های سئو کلاه سیاه به شمار می آید. در این مطلب با تعریف Keyword Stuffing ، تاریخچه آن و تأثیر آن در سئو امروزی آشنا می‌شویم.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

Keyword Stuffing چیست؟

انواع کیورد استافینگ

کیورد استافینگ، یکی از عوامل مؤثر در رتبه گوگل

چرا امروزه برخلاف گذشته استفاده از کیوورد استافینگ برای سئوی سایت مضر است؟

چند بار از کلمه کلیدی در متن خود استفاده کنیم؟

کیورد استافینگ، یکی از عوامل مؤثر در رتبه گوگل – همه آن چه که باید درباره بمباران کلمات کلیدی بدانید

کیوورد استافینگ چیست؟ تکنیک کیورد استافینگ یا بمباران کلمات کلیدی حداقل برای مدتی، یک تکنیک پر استفاده و نتیجه بخش در سئوی محتوا بود؛ اما امروزه گوگل چگونه با آن برخورد می‌کند؟ اگر بعضی از کلمات کلیدی خوب هستند، پس استفاده بیشتر از آنها باید بهتر باشد؛ درست است؟ این همان منطقی است که استفاده زیاد از کلمات کلیدی یا همان کیورد استافینگ را توجیه می‌کند و آن را در کسب رتبه‌های برتر گوگل مؤثر می‌داند.

در روزهای اولیه سرچ وب، خیلی قبل‌تر از اینکه مفهوم سئو پدید بیاید، گوگل محتوای موجود در وب را بر اساس مجموعه‌ای از سیگنال‌ها رتبه بندی می‌کرد. یکی از این سیگنال‌ها کلمات کلیدی بود. به شکلی که هرچقدر کلمات کلیدی بیشتری به کار گرفته می‌شدند، صفحه مورد نظر دارای رتبه بهتری در گوگل می‌شد. به خصوص در روزهای اولیه موتورهای جستجو.

در این مطلب، به طور دقیق و کامل درباره تکنیک کییورد استافینگ و تاثیر آن بر روی سئوی سایت صحبت میکنیم، تاریخچه‌ای از ادعاهای مختلف راجع به تأثیر بمباران کلمات کلیدی را مرور می‌کنیم و سپس روش های جایگزین این تکنیک را برای کسب رتبه بهتر در گوگل بررسی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره سئو و خدمات سئو و ساخت تیزر تبلیغاتی و مشاوره کسب و کار با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

کیورد استافینگ چیست؟

Keyword Stuffing چیست؟

اصطلاح “کیوورد استفینگ” (Keyword stuffing) به روشی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) اشاره دارد که در آن کلمات کلیدی به طور غیرطبیعی و بیش از حد در محتوای یک صفحه وب استفاده می‌شوند. این روش از طریق درج تعداد زیادی از کلمات کلیدی یا عبارات مشابه در متن، عنوان، تگ‌های HTML و یا بخش‌های دیگر صفحه، سعی در افزایش رتبه و قابلیت دیده شدن در نتایج جستجو می‌کند.

انواع کیوورد استافینگ

کیوورد استفینگ در انواع مختلفی وجود دارد، که هر یک به روشی خاص از استفاده زیاد کلمات کلیدی در محتوا اشاره دارند. در زیر به برخی از انواع رایج کیوورد استفینگ اشاره خواهیم کرد:

  • تکرار بیش از حد

در این روش، کلمات کلیدی به طرز مکرر و غیرطبیعی در متن صفحه قرار می‌گیرند. این تکرارها معمولاً به صورت پشت سر هم و در بخش‌های مختلف صفحه انجام می‌شود.

  • لیست کلمات کلیدی

در این روش، فهرستی از کلمات کلیدی در پایین صفحه یا در بخشی از وبسایت قرار داده می‌شود. این لیست معمولاً پنهان است و برای کاربران قابل مشاهده نیست، اما به موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود.

  • پنهان کردن متن

در این روش، کلمات کلیدی به صورت پنهان درون صفحه قرار می‌گیرند، مثلاً با تغییر رنگ متن به رنگ پس زمینه یا با استفاده از اندازه و فونت بسیار کوچک.

  • تکنیک‌های CSS

از تکنیک‌های CSS برای پنهان کردن کلمات کلیدی یا نمایش آنها به صورت غیرمعمول استفاده می‌شود، مانند تنظیم فاصله بین حروف به حداقل یا حداکثر.

  • تکنیک‌های جاوا اسکریپت

با استفاده از اسکریپت‌های جاوا اسکریپت، کلمات کلیدی می‌توانند پنهان شوند و در زمان بارگیری صفحه نمایش داده شوند، به طوری که کاربران عادی آنها را مشاهده نمی‌کنند.

اما چه شد که الگوریتم های گوگل نسبت به این قضیه حساس شد و شروع به کاهش رتبه سایت هایی کرد که از این تکنیک استفاده می کنند؟ در ادامه به تاریخچه آپدیت الگوریتم های گوگل و چگونگی واکنش اولیه آنها نسبت به کیوورد استافینگ می پردازیم.

ادعا: بمباران با کلمات کلیدی (کیورد استافینگ) یک عامل مؤثر در رتبه بندی گوگل است

کلمات کلیدی که دقیقاً با کلمه سرچ شده مطابقت داشته باشند، در مقطعی یک سیگنال قوی برای موتورهای جستجو محسوب می‌شدند. اگر در یک صفحه کلمات کلیدی وجود داشت که نحوه تایپ آن دقیقاً با نحوه تایپ کاربر در نوار سرچ مطابقت داشت، آن صفحه شانس خیلی بالایی برای کسب رتبه بالا در نتایج سرچ می‌داشت.

وقتی که مردم به این موضوع پی بردند که با تکرار کردن و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و املاهای مختلف آن می‌توانند رتبه خوبی برای وب سایت خود کسب کنند، به تکنیکی روی آوردند که به آن تکنیک کیورد استافینگ گفته می‌شود که به معنای پر کردن با کلمات کلیدی است.

استفاده از این تکنیک روش‌های متنوعی داشت. بعضی روی نسخه سئو داخلی به شکل افراطی از کلمات کلیدی استفاده می‌کردند و برخی نیز پاراگراف‌هایی را می‌نوشتند که در آن فقط کلمات کلیدی با ویرگول از همدیگر جدا شده بوند.

یک روش حیله گرانه برای استفاده از این تکنیک نیز وجود داشت که در آن متن پاراگراف‌های پر از کلمات کلیدی را همرنگ با رنگ صفحه می‌نوشتند تا این پاراگراف‌های بی معنا توسط کاربر دیده نشود. گوگل می‌توانست این کلمات استتار شده را ببیند و آن‌ها را در رتبه بندی خود لحاظ کند اما این متون برای کاربران قابل مشاهده نبودند.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی فقط محدود به نسخه سئو داخلی نمی‌شد. عنوان صفحات و متا دیسکریپشن ها هم برای تاثیرگذاری بیشتر روی رتبه سایت، با کلمات کلیدی پر می‌شدند؛ بنابراین وقتی می‌شنوید که می‌گویند روزهای اولیه سئو مانند غرب وحشی بود، منظور آنها استفاده از همین تکنیک‌های عجیب و غریب است. سایت‌هایی که از این تکنیک‌ها استفاده می‌کردند نه تنها هیچ جریمه‌ای نمی‌شدند، بلکه احتمال بیشتری وجود داشت که از این موضوع سود ببرند.

 الگوریتم های هوشمند گوگل، تهدیدی برای کیورد استافینگ

و سپس آپدیت‌ الگوریتم های گوگل شروع به کار کردند…

تأثیر استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به روش بمباران کلمات کلیدی در سال ۲۰۰۳ زمانی که گوگل آپدیت فلوریدا را منتشر کرد دستخوش تغییر شد. این آپدیت به عنوان اولین آپدیت مهم الگوریتم گوگل شناخته می‌شود.
شواهد از این قرار است که هدف اصلی آپدیت فلوریدا لینک اسپم بود، اما سایت‌هایی که از دیگر تکنیک‌های اسپمی استفاده می‌کردند نیز توسط این آپدیت تحت تأثیر قرار گرفتند. فلوریدا تأثیر کیورد استافینگ را تا حد مشخصی کاهش داد، اما همچنان این تکنیک توسط الگوریتم‌های گوگل شناسایی و تشویق می‌شد.

در سال ۲۰۱۱ گوگل الگوریتم پاندا را منتشر کرد که سایت‌های بی کیفیت و محتواهای کوتاه که ارزش محتوایی چندانی نداشتند را مورد هدف قرار داد.این آپدیت باعث شد تا صفحاتی که در آنها از تکنیک بمباران کلمات کلیدی استفاده شده بود برای همیشه رتبه‌های برتر را در صفحه نتایج سرچ از دست بدهند. چرا که این صفحات در مقایسه با صفحاتی که محتوای باکیفیت تولید می‌کردند و قصد فریب موتورهای جستجو را نداشتند، ارزش افزوده خیلی کمتری برای وب به ارمغان می‌آوردند.

بعد از آپدیت پاندا بود که گوگل اکیداً توصیه کرد تا از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی پرهیز کنید.

در نهایت، نمی‌توانیم از تکامل کلمات کلیدی در سئو صحبت کنیم و اسمی از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در سال ۲۰۱۳ نبریم.
این الگوریتم مرغ مگس خوار بود که سرچ محاوره‌ای را به گوگل آورد. به این صورت که کاربران می‌توانستند با همان زبان محاوره‌ای در گوگل سرچ کنند و سپس

الگوریتم‌های گوگل خود تشخیص می‌دانند که منظور کاربر از این سرچ چیست و او به دنبال چه محتوایی می‌گردد.
بعد از این آپدیت، نگرش نسبت به نویسندگی محتوا تغییرات مهمی کرد. به خصوص در مورد استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به شکل غیر طبیعی. در واقع می‌شود گفت که الگوریتم مرغ مگس خوار باعث شد تا افراد به جای این که محتوای خود را برای موتورهای جستجو بنویسند، آن را برای کاربران و مردم عادی بنویسند.
چرا که پر کردن متن از کلمات کلیدی صرفاً برای دستکاری رتبه بندی گوگل انجام می‌شد و هیچ فایده‌ای برای کاربری که از محتوا استفاده می‌کرد نداشت. حالا که الگوریتم سرچ گوگل در شناسایی کیفیت یک محتوا بسیار ماهر و دقیق شده است، کیورد استافینگ دیگر به یک تکنیک منسوخ و بدون فایده تبدیل شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره سئو و خدمات سئو و ساخت تیزر تبلیغاتی و مشاوره کسب و کار با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

شواهد برای تأثیر تکنیک کیورد استافینگ در رتبه بندی گوگل

هر جایی از صفحه نتایج سرچ گوگل را که مشاهده کنید، شواهدی خواهید یافت که به شما می‌گویند کیورد استافینگ دیگر تاثیری در کسب رتبه‌های برتر گوگل ندارد.
امروزه در SERP‌ها صفحاتی را می‌بینید که عنوان آن‌ها کاملاً طبیعی و با هدف جلب نظر کاربران است، متا دیسکریپشن‌ها حاوی پاراگرافی از متن واقعی موجود در صفحه هستند و در خود مقالات نیز اثری از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی دیده نمی‌شود.
اما این شواهد از یک مشاهده ساده و سطحی به دست آمده‌اند. بیایید ببینیم که در منابع اصلی چه شواهد محکمی برای این موضوع که کیورد استافینگ نقشی در رتبه سایت ندارد، به دست می‌آید.
مقررات وب مستر گوگل (Google’s Webmaster Guidelines) یا همان سرچ کنسول امروزی، راهنمایی است که سایت‌هایی که می‌خواهند در نتایج سرچ گوگل نشان داده شوند باید از آن پیروی کنند. در یکی از فصول این راهنما به نام “irrelevant keywords” به معنای کلمات کلیدی نا مرتبط، به موضوع کیورد استافینگ اشاره شده است.
در این بخش آمده است:

منظور از «کیورد استافینگ» عمل پر کردن یک صفحه وب با کلمات کلیدی یا اعداد است با این هدف که رتبه سایت در گوگل را دستکاری کند. در اغلب موارد این کلمات کلیدی به شکل لیست یا گروه و یا بدون ارتباط به متن اصلی (به شکل غیر طبیعی) به کار می‌روند. پر کردن صفحات با کلمات کلیدی و یا اعداد تأثیر منفی بر تجربه کاربری می‌گذارد و می‌تواند به رتبه سایت شما لطمه بزند. در عوض روی تولید محتوای مفید و سرشار از اطلاعات تمرکز کنید که در آنها از کلمات کلیدی به شکل مناسب و مرتبط به متن اصلی استفاده می‌شود.

پس اگر ذره‌ای شک داشتید که آیا گوگل صفحاتی را که از کلمات کلیدی به شکل افراطی و غیر ضروری استفاده می‌کنند تنزل رتبه می‌دهد یا نه این یک مدرک رسمی و محکم برای شما است که دقیقاً در راهنمای وب مستر گوگل موجود است.

نتیجه گیری: کیورد استافینگ به عنوان یک عامل مؤثر در رتبه بندی

امروزه ثابت شده است که تکنیک کیورد استافینگ یک عامل منفی در رتبه بندی گوگل است و از تکنیک های سئو کلاه سیاه به شمار می آید.

تلاش برای دستکاری رتبه بندی سرچ گوگل از طریق استفاده مکرر از کلمات و اصطلاحات کلیدی تنها سبب می‌شود که سایت شما رتبه پایین‌تری در نتایج سرچ گوگل به دست بیاورد. مواظب هر توصیه‌ای که خلاف این موضوع را بیان کند باشید و به آن با دیده تردید نگاه کنید.

معایب استفاده از تکنیک کیورد استافینگ در سئوی سایت

چرا امروزه برخلاف گذشته استفاده از کیوورد استافینگ برای سئوی سایت مضر است؟

امروزه، استفاده از کیوورد استافینگ برای سئوی سایت مضر است و توسط موتورهای جستجو مورد قبول نمی‌باشد. این موضوع به دلیل تغییراتی است که در الگوریتم‌های موتورهای جستجو، به ویژه الگوریتم گوگل، صورت گرفته است. در ادامه توضیحاتی درباره دلایلی که استفاده از تکنیک کیوورد استافینگ مضر است، آمده است:

عدم بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ بونس ریت:

یکی از اصول اساسی موتورهای جستجو امروزی، بهبود تجربه کاربری است. استفاده از کیوورد استافینگ موجب ایجاد محتوای غیرطبیعی و ناخوانا می‌شود که تجربه کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. موتورهای جستجو تمایل دارند صفحات با محتوای مفید و طبیعی را به مخاطبانشان نشان دهند. وقتی مخاطب وارد صفحه ای شود که رضایتش را جلب نکند از آن صفحه خارج می شود. در نتیجه نرخ پرش از سایت افزایش می یابد.

کاهش رتبه سایت:

الگوریتم‌های جستجو امروزی بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند و توانایی تشخیص کیوورد استفینگ را بهبود داده‌اند. آنها می‌توانند الگوهای غیرطبیعی و تلاش‌های غیرقانونی برای بهبود رتبه را تشخیص دهند و رتبه اینگونه صفحات را کاهش دهند.

پنالتی‌های ممکن:

استفاده از کیوورد استافینگ ممکن است منجر به پنالتی شدن سایت شود. موتورهای جستجو ممکن است سایت‌هایی که از این روش‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند را شناسایی کرده و رتبه آنها را کاهش دهند یا حتی آنها را از نتایج جستجو حذف کنند.

چند بار از کلمه کلیدی در متن خود استفاده کنیم؟

بعضی از سایت ها بر این باورند که چگالی یک کلمه کلیدی باید 3 درصد از محتوای مقاله باشد. ولی این قانون در حال حاضر منسوخ شده و دیگر جواب نمی‌دهد. تجربه ما نشان داده که تکرار 3 تا 5 کلمه کلیدی هدف در صفحه به ازای هر 1000 کلمه نه تنها ضرر ندارد بلکه به رتبه گرفتن شما سرعت هم می‌دهد. به شرط آنکه این کلمات در بخش های مناسب از محتوا پخش شوند.

سنگ بنای همه استراتژی‌های بزرگ و کوچک در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، کلمات کلیدی هستند. کلمات کلیدی مهم ترین سلاح در جنگ با رقبا برای رسیدن به نتایج برتر گوگل هستند. به همین دلیل دانستن نحوه درست و اصولی تحقیق کلمات کلیدی از توانایی های یک متخصص یا کارشناس سئو می باشد. در این مقاله از وینت سئو به شما نحوه کامل تحقیق کلمات کلیدی را آموزش می دهیم:

راهنمای گام به گام تحقیق کلمات کلیدی

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره سئو و خدمات سئو و ساخت تیزر تبلیغاتی و مشاوره کسب و کار با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *