تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

customer@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

10 ابزار آنالیز بک لینک سایت که باید آنها را بلد باشید

اشتراک گذاری در :
معرفی ابزارهای آنالیز بک لینک در سئو | وینت سئو بهترین شرکت سئو در ایران
فهرست محتوا

به نظر شما بک لینک سازی «خوب» باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ برای پاسخ به این سؤال، استفاده از ابزارهای آنالیز بک لینک کمک بزرگی به شما خواهند کرد. پروسه لینک سازی یک پروسه عریض و طویل است. از ساخت لینک‌های با کیفیت گرفته تا نحوه پیدا کردن بهترین لینک‌ها و ابزارهایی که برای لینک سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما علاوه بر اینها، یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات برای رسیدن به هدف در این پروسه، آنالیز پروفایل لینک سازی است.

منظور از پروفایل لینک سازی یعنی جمع آوری اطلاعات در خصوص بک لینک های سایت خود و سایت رقبا و استفاده از آنها در جهت اهداف سئویی خود. پس برای اینکه این مفهوم و کارهایی که در این پروسه لازم است انجام شود را راحت تر متوجه شوید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا گام به گام شما را با مفهوم بک لینک سازی و ابزارهای آنالیز بک لینک و نحوه استفاده از آنها آشنا کنیم:

بک لینک چیست؟

اهمیت بک لینک در سئو سایت چیست؟

انواع بک لینک

10 ابزار آنالیز بک لینک در سئو

جمع بندی

اگر وب سایت شما تازه کار است و مدت زیادی از افتتاح آن نمی‌گذرد، آنالیز وب سایت از نظر لینک سازی اهمیت چندانی ندارد. دلیل آن این است که وب سایت شما هنوز جوان است و تقریباً هیچ لینکی در اینترنت وجود ندارد که به سمت سایت شما هدایت شده باشد؛ اما بر عکس، اگر بیشتر از چند ماه از عمر فعالیت وب سایت شما می‌گذرد، احتمال بالایی وجود دارد که تعدادی لینک سازی به سمت سایت شما صورت گرفته باشد.
بعضی از این لینک‌ سازی‌ها خوب هستند، بعضی بد و بعضی خنثی و بدون تأثیر خاصی. اهمیت آنالیز و بررسی بک لینک سایت در آن است که به شما ایده روشنی می‌دهد که آیا وب سایت شما در مسیر درست قرار دارد یا نه. در یک دنیای ایده آل، تمامی بک لینک‌های شما از کیفیت بالایی برخوردار بوده و کاملاً مرتبط به حوزه فعالیت سایت شما هستند؛ اما در دنیای واقعی، اوضاع معمولاً به این خوبی نیست.
پس آیا شما هم جزو کسانی هستید که در زمینه بررسی بک لینک و آنالیز وب سایت نیاز به کمک دارید؟ اگر بله این مطلب برای شما نوشته شده است. در ادامه این مطلب، ده مورد از ابزارهای آنالیز بک لینک را همراه با قابلیت‌های آنها معرفی می‌کنیم. این ابزارها با این هدف طراحی شده‌اند که بتوانند نقطه نظری دقیق از پروفایل لینک سازی سایت را به شما ارائه دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

اما قبل از معرفی ابزارها میخواهیم برای کسانی که تازه با فضای سئو آشنا شده اند و مبتدی هستند کمی راجب اینکه بک لینک چیست، چند نوع بک لینک داریم و اهمیت بک لینک ها در سئو صحبت کنیم. پس سریع و بدون اتلاف وقت ادامه مقاله را باما همراه باشید:

بک لینک چیست؟

بک لینک به لینکی گفته می شود که مطابق تصویر زیر از سایت A به سایت B داده میشود. گوگل و سایر موتورهای جستجو مثل بینگ، یاهو و … بک لینک های باکیفیت سایت را به عنوان عاملی مهم برای بهبود ارگانیک رتبه سایت و افزایش DA وب سایت در نظر میگیرند.

اهمیت بک لینک در سئو سایت

بک لینک سازی از مهم ترین تکنیک های سئو خارجی سایت می باشد که برای افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده می شود. مهم ترین و کلیدی ترین دلیل اهمیت بک لینک ها در سئو این است که موتورهای جستجو به ویژه گوگل عزیز از آنها برای رتبه بندی صفحات سایت و پیدا کردن صفحات جدید استفاده می کنند. هدایت تعداد زیادی بک لینک با کیفیت از دامنه های مختلف و معتبر به سمت سایت شما باعث می شود که اعتبار سایتتان نزد گوگل بالا برود و به شما رتبه بدهد. بزارید با زدن یک مثال زیبا این موضوع را برایتان بیان کنم:

فرض کنید شما یک سئوکار هستید و می خواهید در یک شرکت طراحی سایت مشغول به کار شوید. 5 نفر از کارکنان شرکت که شامل مدیر دیجیتال مارکتینگ، مدیر مالی، مدیر سئو، گرافیست و آبدارچی می باشند، شما را می شناسند و سفارش شما را حسابی پیش مدیر کرده اند تا سریع تر استخدام شوید.

خب قطعا مدیرعامل شرکت از اینکه تعداد زیادی از کارکنانش در منصب های مختلف سفارش شما را می کنند نسبت به شما خشنود و البته کنجکاو خواهد شد.

اما آیا اعتبار حرف هر کدام از آنها نزد مدیر یکسان خواهد بود؟

قطعا خیر !

یک مدیر حرفه ای حرف کسی را بیشتر گوش می کند که زمینه کاری اش مشابه و مرتبط با حرفه و کار شما باشد زیرا چنین فردی بهتر از هر کسی می تواند راجب رزومه و توانایی های شما اظهار نظر کند. خب! حالا در این شرکت طراحی سایت کار چه کسی بیشتر به شما مرتبط و نزدیک  است؟!

درست گفتید. آن فرد قطعا مدیر سئو یا مدیر دیجیتال مارکتینگ شرکت می باشد. به نظر شما این مثال چه ربطی می تواند به موضوع بک لینک ها داشته باشد و هدف من از بیان آن چه بود؟!

در این مثال مدیرعامل شرکت همان گوگل یا سایر موتورهای جستجو است. شما نقش سایتتان را دارید و کارکنان شرکت دامنه های مختلفی هستند که به سایت شما لینک (سفارش آنها نزد مدیر) داده اند. پس با زدن این مثال می توانیم نتیجه بگیریم که اگر شما بخواهید همانند آن سئوکار مورد تایید مدیرعامل شرکت (گوگل) واقع شوید باید از سایت های مختلفی پیشنهاد بگیرید و در سئو به این پیشنهادات بک لینک می گویند: حالا چه نکاتی را می توان از دل این مثال بیرون کشید:

1. تعداد لینک ها

هرچقدر تعداد بک لینک هایتان بیشتر باشد، گوگل کنجکاوتر می شود تا سایتتان را زودتر بررسی و به آن رتبه دهد.

2. تعداد لینک ها از نوع Root Domain

اگر مدیر سئو شرکت 10 بار سفارش شما را میکرد بهتر بود یا اینکه تعداد زیادی از کارکنان با سمت های مختلف این کار را می کردند؟ قطعا مورد دوم. پس سعی کنید هنگام بک لینک گرفتن، از تعداد سایت های مختلفی بک لینک بگیرید و میزان Reffering Domain خود را افزایش دهید تا اینکه از یک دامنه تعداد زیادی بک لینک برای سایتتان بگیرید.

3. مرتبط بودن صفحات لینک شده

اگر سایتی که از آن لینک میگیرید هیچ ارتباط موضوعی با سایت شما ندارد بهتر است که این کار را نکنید.

نکته: لینک گرفتن از سایت های غیر مرتبط تنها در یک صورت می تواند مفید باشد;

اگر آن سایت تعداد بازدید بالایی داشته باشد مثل سایت زومیت که در نهایت می تواند باعث افزایش ترافیک وب سایتتان می شود.

برای آنکه بیشتر با اهمیت بک لینک در سئو آشنا شوید این مقاله از امپریال برند را حتما بخوانید:

اهمیت بک لینک در سئو

انواع بک لینک

1. لینک های فالو Follow یا Do Follow

2. لینک های نوفالو No Follow

تفاوت لینک های فالو و نوفالو

هر لینکی به صورت ذاتی follow است و به این به معناست که موتور های جست و جو یا ربات ها این لینک را بررسی میکنند و اعتبار صفحه از طریق این لینک متنقل شده است. اما وقتی لینکی این ویژگی را تبدیل به nofollow میکند در واقع به ربات ها اعلام میکند که اعتباری از صفحه شما به سایت هدف منتقل نشده است.

خب ! به نظرم این مقدار اطلاعات برای آشناشدن شما با مبحث بک لینک کفایت می کند. حالا نوبت آن رسیده که با ابزارهای آنالیز بک لینک آشنا شویم . پس بیایید وقت را تلف نکنیم و هرچه زودتر به معرفی آنها بپردازیم!

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

10 ابزار آنالیز بک لینک در سئو

1. Ubersuggest

وقتی صحبت از رسیدن به صفحه اول نتایج سرچ گوگل باشد، لینک سازی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که برای گوگل اهمیت دارد؛ بنابراین اینکه همیشه درک درستی از وضعیت بک لینک های وب سایت خود داشته باشید یک امر حیاتی است.
یکی از بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک Ubersuggest نام دارد. این ابزار هم سریع و هم بسیار دقیق است. برای مثال تصویر زیر پروفایل بک لینک سایت دیجیکالا را در این ابزار نشان می دهد.

ابزار Ubbersuggest یک ابزار سئو برای آنالیز بک لینک های سایت

علاوه بر امتیاز دامنه که قدرت وب سایت شما را در یک بازه از یک تا صد اندازه می‌گیرد، قسمت بالایی این صفحه اطلاعات مهمی را ارائه می‌دهد:

• مجموع تعداد بک لینک‌هایی که به وب سایت شما داده شده. همچنین تعداد بک لینک‌های نوفالو

• تعداد دامنه‌های ارجاع دهنده، در کنار تعداد دامنه‌های.gov‌ و.edu که به وب سایت شما ارجاع داده‌اند

• یک نمودار backlinks over time که نشان می‌دهد سرعت رشد بک لینک سازی سایت شما در طول زمان چقدر است

در همین صفحه کمی به پایین‌تر که اسکرول کنید، دو قسمت دیگر را می‌بینید که سرشار از اطلاعات مفید هستند:

کاربردهای ابزار Ubbersuggest در سئو سایت

بک لینک‌های جدید و از دست رفته بخشی از بررسی روزانه این موارد است:

• تعداد بک لینک‌های فالو جدید

• تعداد بک لینک‌های نوفالو جدید

• تعداد بک لینک‌های فالو از دست رفته

• تعداد بک لینک‌های نوفالو از دست رفته

به عنوان یک قانون عمومی و همیشگی، بهتر است تعداد بک لینک‌های جدید بیشتر از بک لینک‌های از دست رفته باشد. در این صورت رشد مثبت تضمین خواهد شد.
در قسمت آخر این صفحه لیستی از تمامی بک لینک‌هایی که به سایت شما داده شده‌اند نشان داده می‌شود. در اینجا شما می‌توانید این موارد را مشاهده کنید:

کاربردهای ابزار Ubbersuggest یکی از بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک در سئو سایت

• عنوان و URL پیج منبع

• امتیاز دامنه

• امتیاز پیج

• نوع لینک (عکس یا متن)

• انکر تکست

• تاریخی که در آن ربات‌های Ubersuggest برای اولین و آخرین بار لینک مورد نظر را شناسایی کردند

اگرچه ابزارهای آنالیز بک لینک فراوان هستند، اما Ubersuggest یکی از قابل فهم‌ترین‌ها در این زمینه است. با یک نگاه از بالا تا پایین صفحه نتایج این ابزار، تصویر روشنی از وضعیت لینک سازی سایت خود پیدا خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

2. Ahrefs

متخصصین بازاریابی آنلاین عاشق Ahrefs هستند. یک سرویس عالی که تمامی ابزارهای لازم برای آنالیز وب سایت، بررسی بک لینک سایت و کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این تمام قابلیت‌های Ahrefs نیست؛ به کمک این سرویس شما حتی می‌توانید نگاهی به وضعیت سایت‌های رقیب نیز بیندازید و عملکرد آنها را زیر نظر بگیرید.
دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند Ahrefs یک ابزار محبوب بین صاحبین وب سایت باشد؛ اما یکی از نقاط قوت آن، دقت و کیفیت بالای اطلاعاتی است که در خصوص بک لینک در اختیار کاربر قرار می‌دهد. آنالیز و نمره دهی این ابزار به فاکتورهای مختلف در ارزیابی بک لینک بسیار دقیق و کاربردی بوده و اطلاعات کلیدی را به شما ارائه می‌دهد؛ بنابراین وقتی که از Ahrefs استفاده می‌کنید، دیگر لازم نیست نگران میزان صحت و دقت اطلاعات ارائه شده باشید. همچنین می‌توانید مطمئن باشید که اطلاعاتی که این ابزار برای آنالیز در اختیار شما قرار می‌دهد، کاملاً به روز بوده و تمامی تغییرات اخیر را ثبت و ضبط کرده است.
این سرویس یک نسخه رایگان دو هفته‌ای دارد که می‌توانید برای آشنایی بیشتر و امتحان قابلیت‌ها از آن استفاده کنید. با یک سرچ ساده و سریع خواهید دید که اطلاعات دقیق و آپدیت شده‌ای در خصوص وضعیت لینک سازی وب سایت مورد نظر به شما نشان داده می‌شود:

 ابزار Ahrefs دقیق ترین و کارامدترین ابزار سئو سایت

علاوه بر تعداد بک لینک‌ها، شما می‌توانید هر کدام از آنها را به شکل تکی بررسی کنید تا مطمئن شوید از کیفیت لازم برخوردار هستند. همانطور که در این مطلب می‌بینید، ما ده مورد از بهترین ابزارهای بک لینک را برای آنالیز پروفایل معرفی کرده‌ایم؛ اما بیراه نیست اگر بگوییم که Ahrefs یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر است.

یکی دیگر از بهترین ابزارهایی که می تواند هم سطح با Ahrefs معرفی شود ابزار Semrush می باشد که تقریبا قابلیت های آن مشابه با این ابزار است. اما سوال خیلی از کاربران این است که کدام یک از این دو ابزار برای انجام سئو بهتر است. برای یافتن پاسخ این سوال پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را حتما بخوانید:

کدام ابزار سئو برای آژانس های دیجیتالی بهتر است؟

3. Linkody

از همان لحظه‌ای که وارد صفحه خانه وب سایت Linkody می‌شوید، متوجه خواهید شد که این ابزار آنالیز بک لینک چه نقشه‌ای برای شما دارد:”دیگر هرگز بک لینک‌های خود را به شکل دستی چک نکنید؛ Linkody تمام این پروسه را به شکل اتوماتیک انجام می‌دهد.”

اگر تا به حال تجربه بررسی بک لینک سایت به شکل دستی را داشته باشید، حتماً این دو نکته را تأیید خواهید کرد: اول آن که این کار بسیار وقت گیر است و دوم آنکه تقریباً غیر ممکن است که بتوانید به شکل مداوم از این روش استفاده کنید. به همین دلیل است که ابزارهایی مثل Linkody روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. چرا که درست مانند سایر ابزارهای آنالیز بک لینک که در این مطلب معرفی می‌کنیم، همه چیز به شکل اتوماتیک انجام می‌شود.

اگر بخواهیم مهم‌ترین دلایل انتخاب Linkody را نام ببریم، باید به این موارد اشاره کرد:

• ارسال نوتیفیکیشن در مواقعی که لینکی را به دست می‌آورید و یا از دست می‌دهید

• قابلیت تشخیص و حذف لینک‌های اسپمی به راحتی

• قابلیت تحت نظر گرفتن سایت‌های رقیب و وضعیت بک لینک آنها

این قابلیت که می‌توانید لینک‌های جدیدی که به دست می‌آورید و لینک‌های قدیمی که از دست می‌دهید را ردگیری کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که همه پروفایل‌های لینک سازی به شکل مداوم در حال تغییر و تحول هستند. در نتیجه این که از این تغییرات خبر داشته باشید و بتوانید آنها را تحت نظر بگیرید نقش مهمی در رشد پروفایل شما ایفا می‌کند.
وقتی که یک لینک قدیمی را از دست می‌دهید، هرچه زودتر از آن مطلع شوید بهتر است. به همان اندازه مهم است که وقتی که یک لینک جدید به سایت شما ارجاع می‌دهد،‌ منبع آن را بشناسید و از تأثیر احتمالی آن بر نتایج موتور جستجو آگاه شوید. نکته مهم آخر در خصوص Linkody این است که شما می‌توانید سیستم نوتیفیکیشن ایمیلی را به شکل روزانه فعال کنید. اینگونه همیشه یک گزارش روزانه از وضعیت لینک سازی سایت خود دریافت خواهید کرد و می‌توانید سلامت لینک‌های جدید را با دقت بررسی کنید.

ابزار linkody یکی از ابزارهای رایگان سئو سایت برای آنالیز بک لینک های سایتتان

4. cognitiveSEO

یکی دیگر از بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک و به طور جامع سئو سایت، cognitiveSEO نام دارد که مجموعه‌ای از ابزارهای بازاریابی اینترنتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همه این ابزارها برای رشد و توسعه کسب و کار شما در اینترنت مفید هستند اما از آنجایی که این مطلب مربوط به آنالیز بک لینک است، ما به شکل اختصاصی ابزار آنالیز پروفایل بک لینک cognitiveSEO را مورد بررسی قرار می‌دهیم. شاید cognitiveSEO به اندازه سایر ابزارهای معرفی شده در این لیست معروف نباشد، اما این امر نباید باعث شود از قدرت و کیفیت آنالیز آن غافل شوید.
برای مثال، شما می‌توانید در cognitiveSEO یک سیستم هشدار تنظیم کنید که برای اتفاقات مشخصی که برای سایت شما و یا حتی سایت رقبای شما رخ می‌دهد، یک نوتیفیکیشن ارائه دهد. برای صرفه جویی در زمان، این اطلاعات مستقیماً به اینباکس ایمیل شما ارسال می‌شوند و می‌توانید به راحتی آنها را مطالعه کنید.
برای بررسی دقیق پروفایل لینک سازی، خوب است که با قابلیت‌های آنالیز بک لینک لحظه‌ای و جستجوگر سایت بیشتر آشنا شوید. این قابلیت‌ها یک راهکار ساده در اختیار شما قرار می‌دهند که به وسیله آن می‌توانید بک لینک‌های خود را بررسی کنید. دیتا زنده، اطلاعات تاریخچه، ترندهای رشد و… بخشی از اطلاعاتی هستند که این سرویس در اختیار شما قرار می‌دهد.
یکی از نقاط مثبت cognitiveSEO نحوه نشان دادن اطلاعات مربوط به پروفایل لینک سازی است. در قسمت بالایی صفحه، تصویری مانند تصویر زیر را خواهید دید:

ابزار CognitiveSeo از ابزارهای آنالیز بک لینک در سئو سایت

سپس وقتی به پایین‌تر بیایید، می‌توانید اطلاعات را بر اساس فاکتورهای زیر بررسی کنید:

• سرعت لینک یا همان Link velocity ( سرعت اضافه شدن بک لینک به سایت در یک بازه زمانی خاص)

• نوفالو در برابر دوفالو

• جزئیات هر لینک که شامل لینک و نفوذ دامنه آن می‌شود

اگر تا به حال از cognitiveSEO استفاده نکرده‌اید، می‌توانید همین حالا به شکل رایگان وب سایت خود را در آن سرچ کنید و ببینید که چه اطلاعاتی را راجع به پروفایل لینک سازی سایت ارائه می‌دهد. به احتمال زیاد شما هم از نحوه ارائه و دقت بالای اطلاعات گردآوری شده لذت خواهید برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

5. Kerboo

کمپانی Kerboo نیز یکی دیگر از کمپانی‌هایی است که ابزارهای متعددی را در زمینه بازاریابی اینترنتی ارائه می‌دهد و می‌توان ساعت‌ها درباره هر کدام از آنها صحبت کرد. یکی از آنها، ابزار Monitor به معنای پیگیری و چک کردن مداوم نام دارد که برای بررسی بک لینک سایت به کار می‌رود. خود کمپانی در توضیح Monitor می‌گوید:

“چک کنید که آیا لینک‌ها فعال هستند و یا غیرفعال شده‌اند. چک کردن های روزانه، شما را برای لینک سازی مجدد  و یا حذف لینک های مخرب مطلع نگه خواهد داشت.”

همین سه جمله یک تصویر کلی از نحوه عملکرد ابزار Monitor از کمپانی Kerboo می‌دهد؛ اما تا وقتی که خودتان پای این ابزار ننشینید و سایت مورد نظر خود را سرچ نکنید، متوجه نخواهید شد که چه قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در Monitor گنجانده شده‌اند. یکی از قابلیت‌های جذاب Kerboo این است که به شما امکان می‌دهد تا لیستی از لینک‌هایی که برای شما مهم هستند تهیه کنید. این‌ها لینک‌هایی هستند که شما می‌خواهید تحت هر شرایط و به هر نحوی که شده، آن‌ها را حفظ کنید.
وقتی که یک لینک وارد این لیست شود، سیستم Kerboo به شکل اتوماتیک و روزانه آن لینک را چک خواهد کرد. اگر بنا به هر دلیلی لینک مورد نظر برای سه روز متوالی داون و یا نوفالو شود،Kerboo موضوع را به شما اطلاع خواهد داد. حالا شما فرصت خواهید داشت تا بلافاصله موضوع را پیگیری کنید و دلیل از دست رفتن لینک را کشف نمایید.
اگر هم بخواهید لینک‌های بد و مخرب را از پروفایل لینک سازی سایت خود حذف کنید – کاری که قاعدتاً باید انجام دهید – باز هم Kerboo به کمک شما خواهد آمد. نه تنها به کمک Monitor می‌توانید لینک‌های مزاحم را حذف کنید، بلکه می‌توانید آن‌ها را تحت نظر بگیرید تا مطمئن شوید که دیگر بر نخواهند گشت. همانطور که گفتیم Kerboo سرشار از قابلیت‌های متنوع است و همین باعث می‌شود تا راه‌های زیادی برای استفاده از مزایای این سرویس وجود داشته باشد. هر چقدر که در کار با Kerboo تجربه بیشتری داشته باشید، آن وقت آنالیز وب سایت و مدیریت بک لینک نیز برای شما آسان‌تر خواهد شد.

آنالیز پروفایل لینک سازی سایتتان با ابزار Monitor طراحی شده توسط شرکت kerboo

6. LinkResearchTools

از اسم این سرویس مشخص است که هدف از طراحی آن چه بوده است. با این حال برای اینکه مطمئن شوید قابلیت‌های موجود در آن به درد استراتژی بازاریابی شما می‌خورد یا نه احتیاج دارید تا کمی بیشتر با آن آشنا شوید. یکی از قابلیت‌های مهم این ابزار این است که می‌تواند دیتا را از ۲۴ لینک بک‌اند مختلف گردآوری کرده و به شکل یکپارچه ارائه دهد. با این قابلیت، می‌توانید کاملاً مطمئن باشید که بررسی بک لینک با بالاترین کیفیت ممکن صورت می‌گیرد.
یکی دیگر از قابلیت‌هایی که احتمالاً از آن لذت خواهید برد، توسط خود کمپانی به عنوان «کامل‌ترین آنالیز پروفایل بک لینک» معرفی شده است. در این قابلیت، شما می‌توانید هر یک از لینک‌ها را با استفاده از ۹۷ معیار منحصر به فرد آنالیز کنید. برای آنکه از این هم بهتر شود، شما می‌توانید این معیارها و فیلترها را شخصی سازی کرده و لینک‌ها را مطابق با معیارهایی که برای تحقیقات شما اولویت دارند بسنجید. این فیلترها شامل مواردی مثل قدرت، اعتماد، وایرال بودن، اطلاعات تماس، تأثیر و بسیاری از موارد دیگر می‌شود.
از دیگر کارهایی که می‌توانید به وسیله LinkResearchTools انجام دهید می‌شود به این موارد اشاره کرد:

• حذف جریمه گوگل

• مانیتور کردن لینک‌های ورودی

• ارتقا بک لینک‌های موجود

• کشف فرصت‌های لینک سازی

• پیدا کردن ترندهای لینک سازی

وقتی صحبت از آنالیز و مدیریت بک لینک وب سایت می‌شود، نباید از LinkResearchTools غافل شد. این ابزار یکی از کامل‌ترین ابزارهای آنالیز بک لینک است که نه تنها تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بلکه از ارائه اطلاعات اضافی و غیر ضروری نیز پرهیز می‌کند.

آنالیز و مدیریت بک لینک وب سایت با ابزارهای سئو سایت

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

7. Majestic SEO

یکی از برندهای شناخته شده و موفق در دنیای بازاریابی اینترنتی، Majestic SEO نام دارد. برای کسانی که اهمیت زیادی به آنالیز و مدیریت بک لینک وب سایت خود می‌دهند، Majestic SEO امکانات جالب توجهی را ارائه می‌دهد که با مهم‌ترین آنها در اینجا آشنا می‌شویم. برای شروع تنها کافی است URL وب سایت خود را در نوار جستجو وارد کنید. از آنجا به بعد، این ابزار سئو تمام کارها را به شکل اتوماتیک برای شما انجام می‌دهد. برای مثال این تصویری از آنالیز یک وب سایت در این ابزار است:

ابزار Majestic یک ابزار کارامد و رایگان برای آنالیز و مدیریت بک لینک هایتان

همانطور که می‌بینید اعداد زیادی در این صفحه نمایش داده می‌شود. سعی کنید سر فرصت هر کدام از آنها را با دقت بررسی نمایید و اطلاعات ارائه شده را تفسیر کنید. طبیعتاً برای اکثر ما تعداد بک لینک‌های خارجی جلب توجه می‌کند؛ اما نباید از جزئیات کلیدی مثل موارد زیر غافل شوید:

• دامنه‌های ارجاع دهنده (Reffering domains)

• آی پی‌های ارجاع دهنده (Reffering IPs)

• ساب نت‌های ارجاع دهنده (Referring subnets)

 subnet چیست؟ 

Subnet یا زیر شبکه قطعه‌ای از یک شبکه بزرگتر است. به طور خاص، Subnet ها یک پارتیشن از یک شبکه IP هستند که به چند بخش کوچک‌ تر تقسیم شده است.

زیر شبکه یک راه عالی برای محافظت از شبکه شما در برابر دسترسی غیرمجاز است. وقتی  از زیر شبکه استفاده می‌کنید، محدوده خاصی از آدرس‌های IP را ایجاد می‌کنید که فقط برای افراد یا دستگاه‌های خاص قابل دسترسی است. این می تواند به محافظت از شبکه شما در برابر دسترسی غیرمجاز و همچنین به ایمن نگه داشتن اطلاعات شما کمک کند.

همه این اطلاعات در کنار هم به شما کمک می‌کنند تا درک بهتری از وضعیت پروفایل بک لینک خود داشته باشید. وقتی کمی به سمت پایین‌تر صفحه بیایید، جدول تاریخچه بک لینک را خواهید دید که بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. این جدول نشان می‌دهد که آیا استراتژی‌های لینک سازی شما موفق است یا نه. در این جدول به خوبی می‌توان دید که در طول زمان بک لینک‌های شما در حال رشد بوده‌اند و یا نه دارید بک لینک‌های ارزشمند خود را از دست می‌دهید.

برخی از ابزارهای سئو سایت به شما کمک می کنند بک لینک هایتان را مدیریت و آنالیز کنید.
در این لیست ده مورد از بهترین ابزارهای بک لینک معرفی شده‌اند، اما به جرات می‌توان گفت که Majestic SEO به لطف عمق اطلاعاتی که ارائه می‌دهد، یکی از بهترین ها محسوب می‌شود. با ساخت حساب کاربردی در Majestic SEO می‌توانید به بسیاری از قابلیت‌های آن به شکل رایگان دسترسی داشته باشید. پس وقت آن است که سری به ابزار آنالیز بک لینک آن زده و وضعیت پروفایل بک لینک خود را بررسی کنید.

8. Monitor Backlinks

این ابزار آنالیز و مدیریت بک لینک نیز یک شعار یک خطی دارد که به خوبی آن را معرفی می‌کند:

“آسان‌ترین راه برای چک کردن بک لینک‌های مخرب خودتان و لینک‌های مفید رقیبانتان”

البته که هیچ چیزی به اندازه پروفایل بک لینک خود شما اهمیت ندارد؛ با این حال شما می‌توانید با استفاده از این ابزار رقبای خود را نیز زیر نظر بگیرید و از استراتژی آنها سر در بیاورید. یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های این ابزار برای آنالیز وب سایت این است که می‌توانید به راحتی آن را به حساب کاربری گوگل آنالیتیکس خود متصل کنید. این امر باعث می‌شود تا بتوانید هنگام جذب و یا از دست دادن بک لینک، نوتیفیکیشن دریافت کنید. همانطور که بالاتر گفتیم، هر دوی این‌ها (به دست آوردن و از دست دادن بک لینک) به یک اندازه برای پروفایل بک لینک شما اهمیت دارند.

نکته: می‌توانید برای عملکرد بک لینک سایت‌های رقیب نیز نوتیفیکیشن تنظیم کنید. در نتیجه خواهید توانست با دقت بالا عملکرد لینک سازی آنها را مشاهده کنید.

علاوه بر اینها، Monitor Backlinks تعداد زیادی از معیار‌های سئو را نیز برای آنالیز بک لینک به کار می‌گیرد. این معیارها شامل این موارد می‌شوند:

• چک کننده وضعیت بک لینک

• شمارش لینک خارجی

• ترافیک ارجاع دهنده به ازای هر لینک

• MozRank

•  PA (اعتبار صفحه)

• DA (اعتبار دامنه)

به زبان ساده هر چیزی که مربوط به پروفایل لینک سایت شما بشود، توسط داشبرد Monitor Backlinks قابل واکاوی و تجزیه و تحلیل خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که ابزار چک کننده لینک از سه رویداد مشخص که باعث رشد بک لینک شما می‌شوند یادداشت برداری می‌کند و به اطلاع شما می‌رساند:

• وقتی که یک بلاگر محصول یا خدمات شما را نقد و بررسی می‌کند.

• وقتی که یک بک لینک ارزشمند کسب می‌کنید.

• وقتی که رقبای شما تحرکات مهمی در زمینه لینک سازی انجام می‌دهند.

همانطور که از اسم آن مشخص است، Monitor Backlinks یک ابزار عالی برای مانیتور کردن تمامی مسائل مربوط به بک لینک است. اگر می‌خواهید که به شکل منظم و دقیق پروفایل لینک‌های خود را تحت نظر داشته باشید، کافی است کمی زمان صرف کنید و با زیر و بم این ابزار ارزشمند آشنا شوید.

9. SEO PowerSuite

اگر به دنبال ارتقا ابزارهای سئو و بازاریابی اینترنتی در وب سایت خود هستید، SEO PowerSuite همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید. با استفاده از این ابزار، شما نیز به جمع بیش از نیم میلیون نفری کاربرانی اضافه خواهید شد که از این ابزار برای بهبود سئو و آنالیز وب سایت خود استفاده می‌کنند.
فراموش نکنید که بدون استفاده از ابزارهای درست و با کیفیت، آنالیز بک لینک می‌تواند کاری بسیار وقت گیر، استرس آور و خسته کننده باشد؛ اما به لطف SEO PowerSuite تمام مشکلات این پروسه را پشت سر خواهید گذاشت و می‌توانید نتیجه مطلوب را به راحتی به دست بیاورید. این ابزار آنالیز بک لینک، موارد زیر را به اطلاع شما می‌رساند:

• لیست تمامی بک لینک‌هایی که به سمت سایت شما (و یا سایت رقیب) ارجاع داده شده‌اند

• معیارهای کیفیت لینک

• گزارش‌های بک لینک

از نقاط قوت بارز این ابزار می‌شود به جزئیات بالای گزارش‌های آن در زمینه دیتای مربوط به بک لینک‌ها اشاره کرد. بهترین شرکت‌های سئو معمولاً این گزارش‌ها را برای ارائه به مشتریان خود تهیه می‌کنند؛ اما به لطف SEO PowerSuite شما نیز می‌توانید به راحتی این گزارش‌ها را برای وب سایت خود به دست بیاورید.

در هر گزارش، شما به اطلاعات سطح بالایی دسترسی خواهید داشت. از تعداد لینک‌ها گرفته تا وضعیت بک لینک‌ها و بسیاری از موارد مرتبط. اگر هم نیاز به لینک سازی دارید، می‌توانید از قابلیت آنالیز پیشرفته این ابزار استفاده نمایید. این ابزار لینک‌های مورد نظر شما را با استفاده از بیش از پنجاه فاکتور مؤثر در لینک سازی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. از این طریق می‌توانید متوجه شوید که کدام یک از لینک‌ها از اهمیت بیشتری در استراتژی لینک سازی شما برخوردار هستند.

ابزار Seo PowerSuite از ابزارهای انالیز بک لینک در سئو

از آنجایی که ابزار SEO SpyGlass در سرویس SEO PowerSuite رایگان است، توصیه می‌کنیم تا حتماً آن را امتحان کنید. بعد از کمی کار کردن با این ابزار متوجه خواهید شد که چه اطلاعات مفید و ارزشمندی را می‌توانید از طریق آن به دست بیاورید. اطلاعاتی که درک درستی از پروفایل بک لینک سایت به شما می‌دهند و همچنین به شما نشان می‌دهند که در چه نقاطی نیاز به ارتقا و پیشرفت دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

10. Open Site Explorer

یکی از با سابقه‌ترین و البته موفق‌ترین ابزارهای آنالیز بک لینک، Open Site Explorer نام دارد که هیچوقت طرفداران خود را ناامید نکرده است. هدف اصلی این ابزار در صفحه اصلی وب سایت آنها نشان داده شده است:
با ما یک پروفایل بک لینک با کیفیت بسازید.
و این همان هدف ما در این مطلب است. پس جای تعجب ندارد که چرا Open Site Explorer را در لیست یکی از بهترین ابزارهای بک لینک قرار داده‌ایم. برای استفاده از این ابزار، سه راه اصلی وجود دارد:

• تحقیقات بک لینک

• شناسایی بک لینک‌های مخربی که باعث افت سایت شما می‌شوند

• شناسایی بهترین فرصت‌ها برای گسترش لینک سازی وب سایت

یکی از دوست داشتنی‌ترین ویژگی‌های Open Site Explorer سرعت بالای آن است. وقتی که URL مورد نظر خود را وارد می‌کنید، در عرض چند ثانیه تمامی اطلاعات مورد نیاز در خصوص بک لینک آن سایت به شما داده می‌شود. فضای این سایت به این شکل است:
همانطور که می‌بینید یک نمای کلی مفید و قابل قبول از پروفایل بک لینک سایت به شما می‌دهد؛ اما کار Open Site Explorer در اینجا تمام نمی‌شود. در گزارش این ابزار با یک لیست مواجه می‌شوید که هر کدام از لینک‌ها در آن نشان داده می‌شوند. علاوه بر URL خود لینک، شما می‌توانید این اطلاعات را نیز در خصوص هر لینک بررسی کنید:

• انکر تکست

• درصد اسپم

• PA

• DA

اگر دقت، کیفیت و البته سرعت برای شما حائز اهمیت هستند، پس هرگز از انتخاب Open Site Explorer پشیمان نخواهید شد. شما می‌توانید خیلی زود اطلاعات مهم در خصوص پروفایل بک لینک سایت خود را دریافت کنید؛ اطلاعاتی که به نحوی آسان و قابل درک ارائه می‌شوند و فهمیدن آن‌ها اصلاً دشوار نیست. در نتیجه می‌توانید خیلی زود گام‌های بعدی برای ارتقا لینک سازی سایت خود را ترسیم کنید.

همانطور که پیش تر گفتیم بک لینک سازی از مهم ترین بخش های سئو خارجی سایت می باشد که تاثیر زیادی در افزایش رتبه و اعتبار سایت در گوگل دارد. سئو خارجی سایت یکی از سه مرحله اساسی فرایند سئو سایت محسوب می شود که تقریبا 50 درصد از این فرایند را به خود اختصاص می دهد. 50 درصد دیگر این فرایند را سئو داخلی و سئو تکنیکال به خود اختصاص می دهند. اگر هنوز کامل با این فرایند آشنا نیستید و به تازگی شروع به یادگیری سئو کرده اید، به شما پیشنهاد می کنیم در کنار این محتوا حتما مقالات زیر را بخوانید:

سئو چیست؟

تکنیک های سئو کلاه سفید

سئو محتوا چیست؟

ابزارهای سئو برای افزایش سرعت سایت

تحلیل رقبای سئو سایت

جمع بندی

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو، آنقدرها که به نظر می‌رسد سخت و پیچیده نیست. هیچ میانبر جادویی برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد؛ اما اقداماتی وجود دارند که می‌توانند باعث شوند خیلی زود به وضعیت ایده آل خود دست یابید. داشتن یک پروفایل بک لینک سالم یکی از همین قدم‌هاست.
در دنیای آنلاین امروز، دیگر لازم نیست زمان زیادی را برای پیدا کردن ابزارهای آنالیز بک لینک صرف کنید. از امکانات و مزایایی که این ابزارهای چک کننده لینک ارائه می‌دهند استفاده کرده تا به اهداف خود نزدیک‌تر شوید.

در این مقاله سعی کردیم خیلی مختصر و مفید راجب ابزارهایی صحبت کنیم که می توانند به شما در آنالیز و ساخت یک پروفایل قدرتمند و سالم بک لینک کمک کنند. اما در کنار یادگیری کار با این ابزارها شما باید تکنیک های ساخت بک لینک قدرتمند را هم بلد باشید. سئوکاران حرفه ای برای افزایش رتبه سایت ها از رازها و روش هایی استفاده می کنند که کمتر کسی آنها را بلد است. ما در این مقاله از وینت سئو سعی کردیم یکی از بهترین تکنیک های ساخت بک لینک را به شما معرفی کنیم. پس حتما این مقاله را بخوانید:

یک راز سئوکارها برای ساخت بک لینک قدرتمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *