سئو کلاه خاکستری، یک میانبر برای کسب رتبه در زمان کم!

اشتراک گذاری در :
سئو کلاه خاکستری، یک میانبر برای کسب رتبه در زمان کم!
فهرست محتوا

سئو کلاه خاکستری یکی از روش‌های کم خطری است که افراد برای بهبود سئو سایت و بالا بردن رتبه خود در موتورهای جستجو در مدت زمان کم استفاده می‌کنند. تکنیک های سئو کلاه خاکستری نه خیلی سیاه است و نه خیلی سفید. تقریبا چیزی بین این دو ست. یعنی روش های آن نه خیلی غیر قانونی هستند مثل سئو کلاه سیاه که منجر به جریمه شدن سایت شود و نه خیلی قانونی مثل سئو کلاه سفید که سالها طول بکشد تا نتیجه دهد.

در واقع در این روش سئوکارهای حرفه ای گوگل را طوری دور می‌زنند که متوجه نشود! اما چگونه می‌توان این کار را کرد؟ برای یافتن پاسخ سوال خود ادامه مقاله را از دست ندهید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری ترکیبی از روش‌های سئو است که دستورالعمل‌های سئو کلاه سفید و روش‌های سئو کلاه سیاه را با یکدیگر ادغام می‌کند و در نهایت از شیوه‌ای استفاده می‌کند که به طور کلی مخالف قوانین نیست. روش‌های سئو کلاه خاکستری نه در دسته کلاه سیاه و نه در دسته کلاه سفید قرار دارند زیرا شرایط خدمات مربوط به این موضوع نامشخص است.

یک مثال خیلی بارز از سئوی کلاه خاکستری خرید بک لینک است. طبق قوانین گوگل تبادل هر گونه لینک پولی ممنوع و از روش های سئو سیاه محسوب می‌شود. سئو کلاه سفید می‌گوید. سایت های دیگر خودشان باید به شما لینک بدهند، آن هم در صورتی که از محتوای شما خوششان بیاید و آن را به عنوان محتوای مرجع در نظر بگیرند. اما آیا به نظرتان این روش در وب فارسی جواب می‌دهد؟

آیا منطقی است که ماه ها و یا حتی سالها منتطر بنشینیم تا یک سایتی از محتوای ما خوشش بیاید و بخواهد که به ما لینک بدهد؟!

خب راهکار چیست؟

استفاده از تکنیک های سئو کلاه خاکستری; یک میانبر عالی برای گرفتن لینک، خرید بک لینک از وب سایت های معتبر می‌باشد که اگر بتوانیم این کار را به نحوی انجام دهیم که گوگل متوجه نشود سئو کلاه خاکستری محسوب می‌شود.

اهمیت سئو کلاه خاکستری

اهمیت سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری یکی روش‌هایی است این روزها توسط افراد در بخش‌های مختلف برای بالا بردن رتبه سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که روند بهبود رتبه سایت شما را در مدت زمان کم تسریع می‌کند. این شیوه به اندازه سئو کلاه سیاه خطرناک نیست اما به اندازه سئو کلاه سفید نیز ایمن نیست. تکنیک‌های کلاه خاکستری اغلب اخلاقی‌تر از تکنیک‌های کلاه سیاه بوده و می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

اگر به دنبال راهی برای بهبود رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو بدون ریسک زیاد هستید، سئو کلاه خاکستری می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندسازی در بهترین آژانس دیجیتال مارکتیگ وینت

چرا نحوه استفاده از سئو کلاه خاکستری مهم است؟

درک صحیح از شیوه کار سئو کلاه خاکستری بسیار مهم است زیرا می‌تواند رتبه سایت شما را بدون عواقب منفی در زمان کم بهبود ببخشد. از طرفی دیگر اگر به شکل نامناسب و غیرحرفه‌ای از آن استفاده کنید می‌تواند باعث از دست رفتن جایگاه شما در نتایج جستجو شود.

همانطور که از نام آن پیداست، تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری جایی بین تکنیک‌های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه هستند. آن‌ها کاملاً اخلاقی نیستند، اما غیرقانونی هم نیستند. این موضوع می‌تواند تعیین خط‌مشی را برایتان دشوار کند به طوریکه به راحتی می‌توانید در سمت اشتباه قانون قرار بگیرید بدون اینکه حتی خواسته باشید‌.

بنابراین چگونه می‌توانید هنگام استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری ایمن بمانید؟ اولین قدم این است که مطمئن شوید که متوجه شده‌اید چه چیزی به عنوان سئو کلاه خاکستری به حساب می‌آید. هنگامی که بدانید چه فعالیت‌هایی می‌تواند شما را به دردسر بیندازد، می‌توانید از آنها اجتناب کنید.

همچنین مهم است که با آخرین روندها و تغییرات در دنیای سئو همراه باشید تا بتوانید استراتژی خود را مطابق با آن تنظیم کنید. در نهایت ایده خوبی است که درک کاملی از تکنیک‌های سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه داشته باشید تا بتوانید خطرات ناشی از تاکتیک‌های سئو کلاه خاکستری را بهتر درک کنید.

با انجام این اقدامات می‌توانید در عین حال که هنوز از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری برای بهبود رتبه وب سایت خود استفاده می‌کنید، از خطر جریمه شدن توسط گوگل ایمن بمانید. این تکنیک‌ها بسیار مهم هستند چون می‌توانند در مدت کوتاهی سایت شما را به جایگاه خوبی برسانند؛ بنابراین این نوع سئو را به بهترین شکل به کار بگیرید.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری

سئو برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو از روش‌ها و تکنیک‌های متعددی استفاده می‌کند. همانطور که سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید تکنیک‌های خاص خود را دارا می‌باشند، کلاه خاکستری نیز دارای تکنیک‌های منحصربه‌فردی است. از جمله تکنیک‌هایی که در سئو کلاه خاکستری مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از:

1. خرید بک لینک

ساختن یک پروفایل بک لینک قوی زمان و تلاش زیادی می‌خواهد؛ بنابراین اینکه بسیاری از افراد مایل به استفاده از میانبرهایی مانند خرید لینک باشند بسیار طبیعی است و به همین دلایل نیز سئو کلاه خاکستری میان مردم محبوب می‌باشد.

شما میتوانید با کمک برخی ابزار های آنالیز بک لینک کیفیت لینک هایی که به سایت شما اشاره دارند را بررسی کنید، ما در یک مقاله این ابزار ها را به شما معرفی کرده‌ایم پس برای آشنایی با این ابزار ها مقاله زیر را مطالعه کنید.

10 ابزار آنالیز بک لینک که باید آن هارا بشناسید

2. طراحی مجدد صفحات سایت

در این تکنیک شما ساییتان را دوباره طراحی می‌کنید. با طراحی مجدد به دلیل تغییر عمده در کدهای برنامه نویسی وب سایت، گوگل آن را به عنوان محتوای تازه می‌شناسد و اعتبارش را بسیار زیاد می‌کند.

طراحی مجدد سایت

3. کامنت گذاری

کامنت گذاشتن زیر صفحات وب سایت یک تکنیک سئو کلاه سفید می‌باشد که هرچقدر تعداد آن بیشتر باشد، گوگل به صفحه مورد نظر بیشتر توجه می‌کند. اما در تکنیک سئو کلاه خاکستری شما خودتان با اکانت های مختلف زیر صفحات سایتتان کامنت می‌گذارید. در نظر داشته باشید که این فرایند باید کاملا به صورت عادی و طبیعی انجام شود.

4. بک لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی

در این روش شما باید یک متن و یک عکس مرتبط با محتوای وب سایتتان را در شبکه‌های اجتماعی مورد نظر مثل لینکدین یا اینستاگرام به اشتراک بگذارید. سپس در همان متن با قرار دادن یک لینک کاربر را به مطالعه ادامه مطلب در سایت اصلی دعوت کنید. این روش نوعی تکنیک سئو کلاه سفید محسوب می‌شود اگر که فقط یک حساب در شبکه اجتماعی مورد نظر داشته باشید. اما اگر در هر شبکه اجتماعی چند صفحه ایجاد کنید و این‌طور وانمود کنید که تعداد صفحات زیادی به سایت شما لینک داده‌اند، سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود.

یک روش دیگر هم وجود دارد مثلا میتوانید در کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ شرکت کنید و اینفلوئنسر مربوطه با معرفی برند شما به وب سایتتان لینک دهد، که هم بک لینک دریافت کردید و هم افراد از طریق لینک به سایت شما وارد میشوند و همین باعث افزایش ترافیک ساییتان می‌شود.

5. خرید رپورتاژ آگهی

رپورتاژآگهی یک محتوای حدودا 1000 کلمه همراه با چند عکس و چند لینک به سایت شما است که داخل سایت های معتبر و قدرتمند منتشر می‌شود. از نظر گوگل اگر شما بابت انتشار رپورتاژ پول پرداخت کنید در حال اجرای سئوی کلاه سیاه هستید.

اما در تکنیک سئو کلاه خاکستری ما سعی می‌کنیم بدون اینکه گوگل بفهمد با پرداخت پول در وب سایت های معتبر رپورتاژ خود را منتشر کنیم.

استفاده از محتوای کپی

6. استفاده از محتوای کپی

در این روش سئو کاران کلاه خاکستری برای آنکه محتوایی که کپی می کنند طبیعی جلوه کند، از چند سایت مختلف محتوا می دزدند و متن محتوا را تغییر میدهند. افزودن چند خط اضافه به یک مقاله کپی شده به صورت حرفه ای میتواند به کاربر و موتورهای جستجو القا کند که مقاله شما، یک مقاله مستقل و با ارزش است.

سخن پایانی

با وجود اینکه سئو کلاه خاکستری ما بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید قرار دارد اما باز هم کمی پرریسک است. تکنیک‌های کلاه خاکستری هنوز هم محبوب هستند اما به یاد داشته باشید که خطرات آن هنوز بیشتر از مزایای آن است. اگر یک وبلاگ شخصی دارید، می‌توانید برخی از تکنیک‌‌های کم خطر را پیاده‌سازی کنید اما برای موفقیت طولانی مدت، توصیه می‌شود به روش‌های سئو کلاه سفید پایبند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *