تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

customer@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش کار با ابزار Moz برای تحلیل رقبای سئو سایت

اشتراک گذاری در :
آموزش کار با ابزار Moz برای تحلیل رقبای سئو سایت
فهرست محتوا

تحلیل رقبا در سئو فرآیندی بسیار مهم است. شاید بدیهی به نظر برسد، اما قبل از اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید بدانید که رقبای شما درصفحه نتایج گوگل در واقع چه کسانی هستند و به شناخت دقیق آنها بپردازید. ممکن است فکر کنید که می‌دانید، اما تا زمانی که به داده‌های دقیقی که از ابزارهای تخصصی تحلیل رقبای سئو به دست می آورید مراجعه نکنید، اطلاعات شما برای آنالیز رقبا در سئو هیچ وقت واضح و قابل اتکا نخواهد بود.

تحلیل رقابتی سئو یعنی چه؟

تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی در سطح صفحه

پیشی گرفتن از محتوای برتر رقبای خود

تجزیه و تحلیل شکاف لینک سئو چیست؟

نقش SERP گوگل در تحلیل رقابتی سئو

معرفی اکستنشن MOZBar و کاربردهای آن

تحلیل رقابتی سئو یعنی چه؟

یکی از مهم ترین فعالیت ها در سئو سایت ، آنالیز و تحلیل رقبا است. یک تجزیه و تحلیل خوب و معتبر می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد آنچه دیگر افراد دراین حوزه انجام می دهند در اختیار شما بگذارد.

تحلیل رقبا در سئو یکی از مهم ترین بخش هایی است که هر صاحب کسب و کار اینترنتی برای موفقیت در تعیین استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود به آن نیاز دارد. بر همین اساس اگر شما بخواهید در این زمینه موفق باشید نیاز دارید تا آموزش های دیجیتال مارکتینگ درستی را دریافت نمایید و خودتان و تیم تان را در این زمینه توسعه دهید. برای همین منظور میتوانید با خواندن این مقاله و مقاله دیگر سایت وینت سئو و یا سایت هایی که به شما در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ معرفی نموده ایم، قدم های مطمئن و درست تری بردارید.

خب ! برسیم به ادامه پروسه تحلیل رقبا…

تحلیل رقابتی در سئو شامل دو بخش مهم است:

  • شناخت رقبا در سئو

اولین مرحله در تحلیل رقابتی سئو شناخت رقبا است. راه ابتدایی برای شناخت رقبا در سئو این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در جستجوی گوگل وارد کنید، سپس ببینید کدام دامنه‌ها رتبه‌بندی می‌شوند و به بررسی سئو رقبا بپردازید.

برای افزایش اطمینان در تحلیل های خود، می‌توانید این کار را برای 10 تا 20 مورد از محبوب‌ترین کلمات کلیدی خود انجام دهید تا متوجه شوید کدام دامنه ها بیشتر و در چه رتبه هایی در جستجوی شما ظاهر می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

مراقب باشید!

مشکل این روش در تحلیل رقابتی سئو این است که شما اغلب صدها یا هزاران کلمه کلیدی را در یک زمان رتبه بندی می‌کنید و بررسی رتبه‌ بندی به صورت دستی، فرآیندی پرزحمت و اغلب نادرست و نامطمئن است.

اگر فقط برای تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی رتبه‌بندی کنید، این روش می تواند مناسب و راحت باشد.

تحلیل رقبا در سئو مهم ترین بخش سئو سایت

خب حالا اگر بخواهیم صدها یا هزاران کلمه کلیدی را رتبه بندی کنیم، از چه روشی استفاده کنیم ؟! محبوب‌ترین و معروف ترین سایت‌های گوگل حتی می‌توانند برای میلیون‌ها عبارت کلیدی رتبه بندی کنند.

اما سوال مهم این است که آنها از چه روشی برای این منظور استفاده می کنند؟!

برای آسان‌تر کردن این کار، راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. ابزار‌های سئو جواب سوال ما و شماست. این ابزارها می‌توانند به‌طور خودکار به همه کلمات کلیدی که در پایگاه داده‌هایشان رتبه‌بندی می‌کنید نگاه کنند و به‌طور دقیق به شما بگویند که رقبای جستجوی «واقعی» شما چه کسانی هستند و به شما در شناخت رقبایتان کمک کنند.

یکی از این ابزارها در تحلیل رقابتی سئو، ابزار Moz است.

کار با این ابزار بسیار راحت است .برای شروع اسم دامنه خود را وارد آن کنید.سپس Moz رقبای واقعی شما را که برای کلمات کلیدی مشابه با کلمات دامنه شما رتبه بندی شده و با شما رقابت می کنند را نشان می‌دهد. در اینجا یک مثال برای سایت دیجیکالا و رقبایش را می بینید:

ابزار تحلیل رقبا در سئو

در این مثال می‌توانیم ببینیم که در بین رقبای دیجیکالا برای عبارات جستجوی مشابه سایتهایی مانند emalls وجود دارند. یکی دیگر از راه‌های آسان برای پیدا کردن رقبای SERP خود در Moz Pro، ابزار True Competitor است. این ابزار به شما امکان را می‌دهد در دامنه یا زیر دامنه (subdomain) خود لیستی از 25 رقیب برتر خود را که بر اساس امتیاز Rivalry رتبه‌بندی شده‌اند دریافت کنید. در اینجا یک مثال برای سایت دیجیکالا آورده شده است:

 تحلیل رقبا

همانطورکه در مثال عکس بالا و عکس قبلی مشاهده می نمایید شما با استفاده از این ابزار رایگان و حرفه ای سایت Moz.com میتوانید به بهترین شکل به تحلیل رقبا و شناسایی بهتر رقبا برای سئو سایت خود دست یابید. برای استفاده از این ابزار در ایران می بایست مراحل زیر را انجام نمایید:

1- اول فیلتر شکن خود را روشن نمایید

2- وارد سایت MOZ.COM بشوید

3- بعد از وارد شدن در منو به ابزار MORE SEO TOOLS رفته و بخش COMPETITOR را انتخاب کنید.

اکنون که رقبای واقعی خود را می‌شناسیم، می‌توانیم از این داده‌ها برای انجام یک تحلیل رقابتی سئو واقعی، از جمله تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی و لینک استفاده کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

  • تحلیل کلمات کلیدی رقابتی چیست؟

مرحله دوم در تحلیل رقابتی سئو  تحلیل کلمات کلیدی رقابتی می‌ باشد. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقابتی که گاهی اوقات آن را تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی (keyword gap) می‌‌نامند،‌ فرآیندی برای شناسایی کلمات کلیدی ارزشمندی است که رقبای شما به کمک استفاده از آنها رتبه بالایی دارند ولی شما خیر.

چند نکته مهم را باید در کلمات کلیدی رقابتی در نظر گرفت:

  • کلمات کلیدی باید ارزشمند و پرسرچ باشند (یعنی با حجم بالا، مرتبط به کسب و کار شما، یا احتمال تبدیل شدن به آن).
  • کلمات کلیدی باید مواردی باشند که بتوانید به وسیله آنها رتبه‌ بندی شوید یا رتبه‌ بندی بهتری کسب کنید.
  • مقایسه دو یا چند رقیب، اغلب به شما کمک بیشتری در تحلیل کلمات کلیدی رقبا می کند.

چالش این است که از آنجایی که شما یا رقبایتان به طور بالقوه می‌توانید برای هزاران کلمه کلیدی رتبه‌بندی کنید، انجام این نوع تجزیه و تحلیل به صورت دستی دشوار است.

اگر شما هم به دنبال خواندن مقاله های کارآمد و شناسایی ابزارهای نوین بازاریابی دیجیتال مارکتینگ میگردید این مقاله را از دست ندهید:

معرفی 42 ابزار بازاریابی دیجیتال

میخواهید شما هم در سئو حرفه ای شوید پس این مقاله میتواند به شما کمک نماید:

چطور در سئو حرفه ای شویم.

و اگر میخواهید به عنوان یک سئو کار راهنمای قدم به قدم سئوی سایت خود را انجام نمایید این مقاله را بخوانید:

راهنمای عملی سئو

برای این نوع تجزیه و تحلیل رقابتی سئو ما از Moz’s Keyword Explorer به طور اختصاصی استفاده می‌کنیم.

در قسمت جستجوی کلید واژه میتوانید با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر خود مثلا “سئو” اطلاعات بسیار کاربردی مانند وزن کلمه کلیدی (میانگین جستجوی کلمه کلیدی در گوگل) و سختی کلمه کلیدی ( میزان سختی در به دست آوردن جایگاه و رتبه در موتور جستجوی گوگل که وابسته است به قدرت رقبا و توانمندی آنها در سئوی این کلمه و عددی است بین 0 تا 100 که هر چه عدد کلمه کلیدی به سمت 100 باشد سختی این کلمه بیشتر است) به دست آورید.

آنالیز کلمه کلیدی

آنالیز کلمه کلیدی در سئو سایت

ولی اگر خواستید بدانید موفقیت رقبای شما بر روی چه کلماتی است، می توانید از قسمت Ranking keywords اقدام نمایید، با وارد کردن دامنه رقیب اصلی خود در فیلد اول و سپس دامنه خود در قسمت دوم شروع کنید. صفحه نمایش شما باید چیزی شبیه به این باشد:

جایگاه کلمه کلیدی

در قسمت پایین‌تر می‌توانیم کلمات کلیدی را که رقیب ما در حال حاضر با کمک آنها موفق شده است در گوگل رتبه کسب کند را ببینیم و به دنبال نکته طلایی آن برای موفقیت خود باشیم. اساساً ما به دنبال این اطلاعات هستیم :

  • کلمات کلیدی ارزشمندی که ما در حال حاضر برای آنها رتبه‌ نداریم.
  • کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا که در آنها ما در جایگاه‌‌های 4 تا 15 قرار داریم.

طبق مثال بالا از بین رقبای سایت چینه، سایت modernvillaco.com را به عنوان سایت رقیب در این ابزار وارد می کنیم. از بین کلمات کلیدی رقیب دو عبارت “طراحی ویلا در لواسان” و “طراحی ویلای خاص “دارای حجم جستجوی بالا و سختی کلمه کلیدی متوسطی هستند و به کسب و کار ما مرتبط می‌باشند. این کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن محتوای جدید عالی هستند.

تحلیل کلمه کلیدی و رقبا

در تحلیل رقابتی سئو برای تجزیه و تحلیل عمیق‌تر و بینش بهتر است که یک گزارش CSV از این ابزار را دانلود کنید و اطلاعات را در فضای منظم تر و مرتب تر بررسی کنید. ‘گزارش CSV قسمت Ranking keywords در Moz حاوی یک ستون مجزا برای سختی کلمه کلیدی است. وجود این ستون به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و سختی کم که رتبه‌بندی آنها آسان‌تر است را پیدا و مرتب کنید.

علاوه بر این ابزار، ابزار Moz’s Keyword Gap هم می‌تواند به شناسایی شکاف بین سایت شما و رقبا کمک کند. فقط کافی است نام سایت خود و حداکثر سه تا از رقبایتان را وارد این ابزار کنید تا کلمات کلیدی برتر رقبایتان را هم زمان مشاهده کنید.

این اطلاعات به ترتیب نزولی بر اساس معیار جدیدی به نام “Traffic Lift” طبقه‌بندی شده است.

آنالیز ترافیک سایت و کلمه کلیدی

 

همانطور که میدانید سئو و دیجیتال مارکتینگ یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی در دنیای امروز می باشند که نیازمند آموزش است. وینت سئو با همکاری اساتید برجسته دیجیتال مارکتینگ ایران اقدام به برگزاری دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش سئو نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.02122057358

 

تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی در سطح صفحه

تا کنون کلمات کلیدی را در سطح دامنه بررسی کرده‌ایم، اما تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی در تحلیل رقابتی سئو ابزاری قدرتمند برای بهینه‌سازی صفحات جداگانه نیز است.

فرض کنید شما و رقیبتان دو صفحه مشابه دارید که یک موضوع کلی را پوشش می‌دهند، در این مورد ” آموزش سئو ” مثال ماست. شما می‌خواهید کلمات کلیدی دقیقی را که رقیب شما به کمک آنها موفق شده است رتبه کسب کند را پیدا کنید و صفحه خود را برای هدف قرار دادن آن شرایط بهینه کنید. پس برای انجام این کار طیق مراحل زیر پیش روید:

1. با وارد کردن URL صفحه رقیب خود در Keyword Explorer’s Ranking Keyword شروع کنید.

2. انتخابگر را روی “exact page” تنظیم کنید.

3. این کار را برای URL خودتان تکرار کنید.

فقط یادتان باشد اگر از ابزارهای رایگان در سایت MOZ.COM استفاده می نمایید در یک بازه زمانی محدودیت هایی برای شما وجود دارد برای همین ما از یک مثال دیگر برای توضیح بیشتر به شما کمک گرفته ایم.

 

جایگاه کلمات کلیدی

اکنون مجموعه کلمات کلیدی را مقایسه کنید. ما به دنبال کلمات کلیدی ارزشمندی هستیم که رقبای ما در آنها رتبه بالایی دارند و می‌توانیم آن‌ها را در صفحه خودمان هدف قرار دهیم.

ابزار مقایسه کلمات کلیدی

پیشی گرفتن از محتوای برتر رقیب خود

در تحلیل رقابتی سئو، تحقیق کلمات کلیدی یکی از راه‌های توسعه ایده‌های محتوا است و مورد دیگر این است که به محتواهای رقبای خود که عملکرد برتر دارند توجه کنید تا بتوانید راه ایجاد محتوای برتر را بشناسید.

در این مورد، ما علاقه‌مندیم که بدانیم کدام محتوا بیشترین لینک را برای رقبای ما به دست آورده است. از آنجایی که پیوندها برای رتبه‌بندی ضروری هستند و در واقع آنها یکی از بزرگترین فاکتورهای رتبه‌بندی می‌باشند، منطقی است که روی موضوعاتی تمرکز کنید که دیگران دوست دارند به آنها پیوند دهند.

این یکی از قدیمی‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های تولید محتوا در سئو است و به شکل زیر انجام می شود:

  • محتوای برتر رقیب خود را پیدا کنید.
  • محتوا را به روش های مختلف بهبود دهید و محتوای برتر خود را ایجاد کنید.
  • محتوای خود را برای گروه مشابهی از افراد تبلیغ کنید تا بک لینک دریافت کنید.

نکته کلیدی این است که صرفاً محتوای رقیب خود را بازسازی و تکرار نکنید (که شانس موفقیت کمی دارد) بلکه به روش های مختلفی آن را بهبود ببخشید. می‌توانید ویژگی‌های اضافی، داده‌های بیشتر و تصویر و ویدئو به آن اضافه کنید و یا هر چیزی که آن را جذاب‌تر یا مفیدتر کند.

یکی از مهم ترین تکنیک های سئو برای بهینه کردن محتوا و رتبه گرفتن کلمات کلیدی در گوگل استفاده از تگ های هدینگ یا همان HTML می باشد. برای آشنایی با این تگ ها و روش استفاده از آنها این مقاله را بخوانید:

تمامی رازهای سئوکارها برای عنوان نویسی 

چگونه محتوای برتر رقبای خود را پیدا کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، در این مورد ما به دنبال محتوایی هستیم که بیشترین لینک را برای رقبایمان داشته باشد. برای این کار در تحلیل رقابتی سئو به Link Explorer رفته و وارد دامنه رقیب خود می‌شویم. سپس به تب “صفحات برتر” یا Top Pages می رویم.

ابزارهای سئو

این گزارش همه لینک های مرتبط به دامنه را نشان می‌دهد که بر اساس معیارهای پیوند مرتب شده‌اند. در اینجا نمونه‌ای از محتوای برتر سایت رقیب چینه را نشان می دهیم:

ابزارهای سئو

می‌بینیم که چند مورد از مرتبط‌ ترین موضوعات عبارتند از:

Halloween Pumpkin Carving Ideas

Cauliflower Grilled Cheese Recipe

Easy, Cheap Dinner Recipes

New Year’s Eve Appetizers

و بیشتر … .

از این طریق می‌توانیم شروع کنیم به شناخت ایده‌هایی را که به ما کمک می کنند محتوای خود را در جهتدرست بهود دهیم.

در مرحله بعد، بیایید وارد Keyword Gap شویم و سایت خود و سه رقیب را وارد کنیم. با اسکرول کردن به جدول محتوای برتر رقابتی، می‌توانید محتوایی را که رقبای شما برای کلمات کلیدی برتر رتبه‌بندی می‌کنند، بررسی کنید.

تحلیل سایت های رقبا

 

برای تجزیه و تحلیل بیشتر، می‌توانیم به Keyword Explorer برگردیم و این URL‌ها را در برگه رتبه‌ بندی کلمات کلیدی وارد کنیم تا ببینیم کدام کلمات کلیدی هدفمند می‌توانند تولید محتوای ما را راهنمایی کنند.

یافتن صفحات برتر رقبا

راه دیگر برای یافتن صفحات برتر رقیب خود در تحلیل رقابتی سئو ترافیک است. اگر به برآوردهای دقیق ترافیک برای هر صفحه دسترسی دارید، استفاده از این داده‌ها برای یافتن موضوعات خوب اغلب تکنیک عالی است.

تجزیه و تحلیل شکاف لینک سئو چیست؟

در تحلیل رقابتی سئو مشابه فرآیندی که کلمات کلیدی دارند، تحلیل شکاف لینک یا تجزیه و تحلیل شکاف پیوند برای شناسایی لینک هایی که رقبای شما به دست آورده‌اند و ممکن است شما نیز به دست آورید، وجود دارد. به این لینک ها اصطلاحا بک لینک می گویند زیرا از یک سایت دیگر به سایت ما داده می شوند.

اهمیت بک لینک در سئو

وجود بک لینک‌ها برای رتبه‌بندی بسیار مهم هستند. در واقع، رتبه‌ بندی بدون بک لینک می تواند بسیار دشوار باشد. لذا ایجاد بک لینک‌های قدرتمند تکنیکی بسیار مهم در سئو سایت به شمار می رود که کار راحتی نیست؛ اولین گام در ایجاد بک لینک قدرتمند شناخت بک لینک های رقباست.ما از اطلاعات رقبا در این ابزارها استفاده می‌کنیم تا مشخص کنیم در کجا ممکن است پیوندهای خوبی دریافت کنیم. اما چطور می توانیم این مکان‌ها را پیدا کنیم؟

پاسخ: سایت‌هایی که قبلاً به رقبای شما لینک داده‌اند اما به شما لینک نداده‌اند.

در عمل، این روش بسیار کارآمد است; زیرا سایت‌هایی که به رقبای شما پیوند می‌دهند قبلاً نشان داده‌اند که به موضوع شما علاقه‌مند هستند. اگر بتوانید به آنها نشان دهید که منبع شما به طور قابل توجهی بهتر از رقبای شماست، شانس بیشتری برای کسب یک لینک خواهید داشت.

مزیت دیگر این است که این فرآیند به شما کمک می‌کند تا صفحات بسیار مرتبط را برای دریافت بک لینک پیدا کنید.

برای این کار، از ابزار Link Intersect tool استفاده می‌کنیم. این ابزار گزارش دامنه‌ها و URL‌هایی را به شما نشان می‌دهد که به رقبای شما پیوند داده اند اما به شما خیر.

1. با وارد کردن دامنه خود در فیلد اول شروع کنید.

2. رقبای خود را در زیر وارد کنید. برای بهترین نتیجه، دو رقیب عدد خوبی است، اما شما می‌توانید تا پنج نفر را وارد کنید.

3. نتایج زیر را مرتب و فیلتر کنید.

ابزارهای سئو

اکنون ما لیستی از دامنه‌هایی داریم که به رقبای ما پیوند داده اند، اما به ما نه. در این مورد، می‌توانیم ببینیم سایت های .. و..  همگی به دو رقیب ما لینک داده اند، اما به ما خیر.

سئو و آموزش سئو

خاص و مشخص‌تر کردن هدف سئوی خود از تحلیل بک لینک های رقبا

در حالی که روش بالا در تحلیل رقابتی سئو بسیار مفید است، اما نتایجی که به ما می دهد بسیار کلی هستند زیرا در سطح دامنه بررسی می شوند. این مطلب به این معنا است که احتمالاً در جای دیگری از سایت nypost.com به یکی از رقبای ما و همچنین به رقیب دیگری،  پیوند داده شده است.

برای حل این مشکل و مفیدتر کردن خروجی، اجازه دهید به عقب برگردیم و دوباره کوئری را اجرا کنیم، اما این بار همه چیز را در سطح صفحه (به جای سطح دامنه) وارد می‌کنیم. با یافتن URL‌هایی که به صفحات خاص رقبای ما پیوند دارند، نتایج ما متمرکزتر خواهد شد.

برای انجام این کار:

1. URL خاصی را که می‌خواهید پیوندها را برای آن پیدا کنید، وارد کنید.

2. این کار را با URL‌های خاص مقالات رقیب خود تکرار کنید.

3. ابزار را طوری تنظیم کنید که «صفحه‌هایی» را که به رقیب شما پیوند می‌دهند ولی به شما پیوند نمی‌دهند نشان دهد.

ابزارهای سئو برای تمامی سئو کارها

نتیجه، یک مجموعه بسیار خاص از پیوندها است.

در اینجا، URL های خاصی را می‌بینیم که به صفحات رقیب خاصی (A, B) پیوند دارند، اما به صفحه ما پیوند نمی‌دهند.

آموزش سئو

اکنون با محتوای برتر خود، لیست خوبی از مکان‌هایی دارید که می‌توانید از آنها درخواست پیوند کنید و این همان هدف در تحلیل رقابتی سئو است.

نقش SERP گوگل در تحلیل رقابتی سئو

به طور معمول، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب از طریق تحلیل رقبا برای کسب رتبه در گوگل کافی نیست. اگر می‌خواهید ترافیک بیشتری کسب کنید، باید هدف جستجوی کلمه کلیدی خود توسط کاربر را بدانید.

این در تحلیل رقابتی سئو به معنای ورود به ذهن جستجوگر است تا بفهمید به دنبال چه چیزی است. انجام این کار توسط خودمان غیرممکن به نظر می‌رسد، اما خوشبختانه، گوگل 99 درصد از کار را برای شما انجام داده است. به سادگی با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر خود در گوگل شروع کنید.

در اینجا نتایج مربوط به “قرمه سبزی” آمده است:

سئو و سئو سایت

همانطور که می‌بینید، تمام نتایج بر روی دستورالعمل‌ها متمرکز است (نه تاریخچه غذا، تلفظ، غذا در فرهنگ پاپ و غیره). همچنین می‌توانیم ببینیم که بسیاری از نتایج ویدئویی هستند.

بنابراین گوگل به ما می‌گوید که برای ارضای هدف این جستجو، احتمالاً محتوایی می‌خواهیم که بر طرز تهیه «قرمه سبزی» تمرکز داشته باشد و ترکیب آن با یک قالب ویدیویی نیز می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد.

ما همچنین می‌توانیم در هر صفحه در این SERP  با مشاهده پیشنهادهای خود گوگل که معمولا در انتها یا اواسط صفحه می آید به بررسی بیشتر نحوه برآورده کردن هر یک از اهداف کاربر بپردازیم.

 معرفی اکستنشن MOZBar و کاربردهای آن

برای تهیه این اکستنشن مراحل زیر را پیش بروید:

1. طبق شکل زیر روی سه نقطه موجود در سمت راست بالای صفحه مرورگر کروم خود کلیک کنید.

2. از قسمت More Tools بخش Extensions را انتخاب کنید و وارد Chrome web store خود شوید و این ابزار را دانلود و نصب کنید.

وقتی این ابزار را نصب می کنید هنگام جستجوی عبارات مورد نظر خود در صفحات گوگل طبق شکل زیر انتهای لینک های سایت ها اطلاعاتی را می بینید. این اطلاعات شامل PA , DA و … صفحات می باشد که توسط ابزار MOZBar در اختیار ما قرار گرفته است.

استفاده از ابزارهای سئو

بهتر از آن، MozBar به شما امکان می‌دهد این معیارها را برای کل SERP به یک CSV صادر کنید تا بیتوانید آنها را در یک برنامه صفحه گسترده بررسی نمایید. نمونه‌ای از چنین گزارشی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

ابزارهای سئو برای تمامی سئو کارها

برای پوشش بهتر در هنگام بررسی SERP، نتایج جستجوی Google خود را طوری تنظیم کنید که تا 100 نتیجه در هر صفحه نمایش داده شود.

در نهایت، می‌توانید با استفاده از ابزار SERP Analysis report، یک تجزیه و تحلیل عالی SERP در داخل Keyword Explorer انجام دهید.

برای این کار به کلمه کلیدی خود را وارد کنید و در یک نگاه، گزارش تجزیه و تحلیل SERP به شما نتایج را ارائه می‌دهد:

1. حجم ماهانه کلمه کلیدی: تخمین بسیار دقیقی از اینکه افراد چند بار در ماه کلمه کلیدی شما را در یک منطقه و موتور جستجوی خاص جستجو می‌کنند.

2. سختی کلمه کلیدی: امتیازی از 1 تا 100 که به شما می‌گوید رتبه‌بندی برای آن کلمه کلیدی چقدر دشوار است.

3. CTR ارگانیک: تخمین تعداد جستجوگرانی که روی یک وب سایت در آن صفحه( SERP) کلیک می‌کنند.

4. اولویت: برآورد کلی از ارزش بالقوه کلمه کلیدی، بر اساس معیارهای دیگر مانند دشواری، حجم و CTR

ابزار آنالیز سئو و رتبه کلمات کلیدی در گوگل

سخن پایانی

برای ساده‌ترین تحلیل رقابتی سئو به هیچ ابزار خاصی نیاز ندارید، چشمان شما و گوگل می‌توانند برایتان کافی باشند؛ اما اگر واقعاً می‌خواهید بهترین نتایج را کسب کنید، داشتن یک ابزار سئوی همه‌جانبه خوب بهترین گزینه است. با استفاده از آموزش هایی که در مقاله به شما گفتیم می توانید به بهترین و سریع ترین شکل ممکن رقبای خود را تحلیل کنید و به نتایج دلخواه خود برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

منابع

https://moz.com

https://wintseo.com

https://impbrand.com

https://drmehryazdan.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *