تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

support@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

Google Sites چیست؟ | آموزش ساخت سایت با گوگل

اشتراک گذاری در :
آموزش ساخت سایت در گوگل سایت (Google Sites) تنها در چند دقیقه!
فهرست محتوا

گوگل تاکنون چیزی حدود ۳۰۰ ابزار و محصول مختلف ساخته است که یکی از ناشناخته ترین آن ها گوگل سایت (Google Sites) می باشد. در این مطلب به معرفی کامل این ابزار و کاربرد آن در ساخت بک لینک قدرتمند پرداخته ایم. اپلیکیشن وب این محصول در آدرس sites.google.com در دسترس قرار دارد. این محصول در واقع زیر مجموعه ای از ابزارهای متنوعی است که گوگل برای تولید محتوا طراحی کرده است.

گوگل سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

تفاوت گوگل سایت با دیگر CMS ها مثل ووردپرس

آموزش ساخت گوگل سایت

سئو گوگل سایت چیست؟

استفاده از گوگل سایت برای ساخت بک لینک قدرتمند (9 راهکار اثبات شده برای افزایش ترافیک سایت)

گوگل سایت چیست و چه کاربردی در دنیای وب دارد؟

گوگل سایت یک سرویس رایگان برای ساخت سایت است که  کمپانی گوگل آن را در اختیار کاربران خود قرار داده است. استفاده از این ابزار گوگل کاملا رایگان و راحت است و نیازی به خریداری دامنه و هاست ندارد.

شما با استفاده از این ابزار می توانید یک سایت با سلیقه خود طراحی کنید و عکس ها، فیلم های مورد علاقه خود را در آن بارگذاری کنید. همچنین می توانید سطح دسترسی دیگر افراد را محدود کرده و آن را برای دوستان یا مختص خود تنظیم کنید.

در مقایسه با دیگر سیستم های مدیریت محتوا (که به آن ها CMS می گویند) مثل ووردپرس، گوگل سایت امکانات کمتری برای طراحی وب دارد؛ اما این به آن معنا نیست که گوگل سایتس نمی تواند برای شما مؤثر و کاربردی باشد. چرا که اگر چه در زمینه طراحی وب امکانات گوگل سایتس محدود تر است، اما وب سایت هایی که در این پلتفرم ساخته می شوند می توانند به راحتی برای کسب رتبه بالا در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک کنند. در این محتوای کاربردی میخواهیم به شما بیاموزیم که چگونه می توان با سئوی سایت خود در گوگل سایت به ارتقای رتبه سایت اصلی خود نیز کمک نمایید. در واقع میخواهیم در این محتوا یکی از رازهای سئوکارهای حرفه ای را به شما بیاموزیم که با استفاده از آن می توانید بک لینک های قدرتمندی به سمت سایت های هدف و اصلی خویش ارسال نمایید و به نوعی مزرعه لینک یا link farming ایجاد نمایید. ولیکن قبل از آنکه بخواهید از این ابزار به عنوان یک بستر امن و مطمئن در ساخت بک لینک استفاده نمایید باید قواعد سئوی آن را بیاموزید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358 

تفاوت گوگل سایت با دیگر سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

یکی از مهم ترین تفاوت های گوگل سایتس با دیگر CMS ها مثل ووردپرس همانطور که در بالا اشاره کردیم استفاده  از دامنه و هاست است. در این ابزار نیازی به خریداری هاست و دامنه ندارید. همچنین در سایت ساز گوگل نمی توان تبلیغ انجام داد. علاوه بر این دو مورد تفاوت های فاحش دیگری نیز  وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

مزایای استفاده از گوگل سایتس

  • کاملا رایگان و بدون هزینه است.
  • کار با این ابزار بسیار راحت است به طوری که می توان در عرض چند ساعت یک سایت طراحی کرد.
  • نیازی به زبان های برنامه نویسی ندارد.
  • طراحی سایت در آن بدون هاست و دامنه هم امکان پذیر است.

معایب استفاده از گوگل سایتس

  • به دلیل وجود تحریمات در ایران باید از فیلترشکن استفاده کنید.
  • نمی توان در آن فایل آپلود کرد.
  • این سایت تنها ویدئو های آپلود شده در یوتیوب را قبول می کند که متاسفانه یوتیوب در ایران فیلتر است.
  • نم یتوان از این نوع سایت درآمدزایی کرد.
  • امکان راه اندازی فروشگاه در آن وجود ندارد.
  • کاربران سایت نمی توانند در آن ثبت نام کنند.
  • امکان طراحی وبلاگ در آن وجود ندارد.
  • نمی توان چند منوی متفاوت در آن طراحی کرد.

آموزش ساخت گوگل سایت Google Sites

برای استفاده از امکانات Google Sites به یک حساب کاربری گوگل نیاز داریم. قبل از شروع ساخت گوگل سایتس به دلیل وجود تحریمات در ایران حتما فیلترشکن خود را روشن نمایید. سپس مرحله به مرحله با ما پیش بیایید:

۱- آدرس اینترنتی sites.google.com را در مرورگر خود وارد کنید تا به صفحه مورد نظر منتقل شوید.

۲- اگر اولین تجربه شما در طراحی سایت در گوگل است، با کلیک بر علامت + در گوشه سمت چپ و پایین صفحه، وارد مرحله بعدی شوید.

۳- در این صفحه با لیستی از ابزار‌ها و قالب‌های طراحی مواجه خواهید شد. از این امکانات می‌توانید برای طراحی هدر، فوتر و قالب اصلی سایت خود استفاده کنید. اولین کاری که باید انجام دهید، طراحی صفحه اول سایت است.

به همین منظور عنوان صفحه خود را در بخش تعیین شده وارد کنید. زمینه عنوان در این صفحه نیز قابل تغییر است و از گزینه《تغییر تصویر》می‌توان آن را اعمال کرد. تصویر انتخابی شما می‌تواند از گالری، گوگل درایو و یا آلبوم‌های شخصی انتخاب شود. این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد که کدام یک را انتخاب کنید.

۳- در هر مرحله از طراحی سایت، از طریق گزینه《پیش نمایش》در بالای صفحه می‌توان مشاهده کرد که سایت شما به چه شکلی برای دیگران ظاهر خواهد شد.

۴- بعد از پایان یافتن طراحی و اعمال تغییرات لازم، باید گزینه 《انتشار》را بزنید. از بابت اشتباهات احتمالی در طراحی هم نگران نباشید، چون همواره امکان ویرایش و تغییرات طراحی سایت وجود دارد.

۵- پس از انتخاب گزینه انتشار، با پنجره‌ای مشابه زیر مواجه خواهید شد. در کادر ابتدایی آن باید آدرس سایت خود را به صورت《https://sites. google.com/view/yoursitename》وارد کنید. این پسوند در آدرس تمامی سایت‌های تولید شده در گوگل وجود دارد.

۶- برای انتخاب نشانی وب سفارشی، باید بر روی گزینه مدیریت در این صفحه کلیک کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید. همچنین در این پنجره می‌توان تعیین کرد که چه کسانی اجازه بازدید از سایت شما را داشته باشند و یا سایت شما در جستجوی عمومی گوگل ظاهر شود یا نه.

۷- پس از اعمال تمامی تغییرات لازم، در انتها گزینه 《انتشار》را بزنید تا کار طراحی سایت شما کامل شود. به همین سادگی می توانید با استفاده از سایت ساز گوگل یا همان Google Sites یک وب سایت رایگان برای خود طراحی کنید.

سئو گوگل سایت چیست؟

سئو گوگل سایت یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که از آن برای بهبود سایت های ساخته شده توسط گوگل سایتس استفاده می شود تا این سایت ها شانس بیشتری برای دیده شدن توسط موتورهای جستجو داشته باشند. بهبود سئو یک سایت باعث می شود تا رتبه آن سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل و یا بینگ بالاتر برود؛ و هر چقدر که رتبه شما بالاتر باشد، ترافیک بیشتری نیز جذب خواهید کرد.

از آنجایی که یک سوم ترافیک وب در جهان از طریق موتورهای جستجو هدایت می شود، حتی اگر رتبه سایت شما به اندازه ی یکی دو پله در این موتور ها بهبود بیابد، می تواند باعث شود تا رشد چشمگیری در میزان ترافیک ارگانیک داشته باشید. چند تکنیک سئو محبوب که برای وب سایت های تجاری کاربرد دارند و مؤثر هستند شامل این موارد می شوند:

  • در اختیار گرفتن یک صفحه Google My Business (گزینه ای عالی برای سئو کسب و کارهای کوچک)
  • افزودن اسکیما مارکاپ برای ساخت اسنیپت های قوی
  • استفاده از متا تگ های html
  • ساخت یک اسم دامنه سفارشی که به یاد سپردن آن راحت باشد.

اما برای کاربران گوگل سایتس، علاوه بر موارد فوق تکنیک های دیگری نیز وجود دارند که به بهبود رتبه سایت آنها کمک می کند. در ادامه نه راهکار اثبات شده برای هدایت ترافیک ارگانیک سرچ های گوگل به سمت سایت شما را معرفی می کنیم. توجه داشته باشید که در معرفی این راهکارها هیچ ترتیب خاصی در نظر گرفته نشده است.

9 راهکار اثبات شده برای برای ساخت بک لینک قدرتمند در گوگل سایت و هدایت ترافیک ارگانیک به سمت سایت اصلی:

  1. یک نقشه XML در گوگل ثبت کنید

  2. با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید

  3. محتوای ارزشمند تولید کنید

  4. محتوای خود را بهینه کنید

  5. از تگ کنونیکال برای محتوای مشابه استفاده کنید

  6. بک لینک بسازید

  7. صفحات را برای موبایل بهینه کنید

  8. سرعت صفحه را بهبود دهید

  9. از ابزارهای سئو استفاده کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

 1. یک نقشه XML در گوگل ثبت کنید

در ابتدا مانند هر سایت دیگری شما نیاز به ساخت یک نقشه سایت یا همان site map دارید که میتوانید این کار را با کمک ابزارهای آنلاین مانند نقشه ساز رایگان xml-sitemaps.com انجام دهید.یک نقشه XML در واقع یک نقشه راهنما از سایت شما است. وقتی که موتورهای جستجو این نقشه را داشته باشند، می توانند با دقت و سرعت بیشتری در سایت شما به جستجو بپردازند و محتوای آن را دسته بندی و اولویت بندی کنند. این فرایند طبقه بندی محتوای سایت از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. چرا که با این طبقه بندی، مشخص می شود که با سرچ کدام کلمات کلیدی صفحات مختلف وب سایت شما به کاربر نشان داده خواهند شد.

ساخت سایت مپ باعث می شود موتورهای جستجو راحتتر به محتواهای سایتتان دسترسی داشته باشند، آنها را سریعتر ایندکس و طبقه بندی کنند.

شما می توانید نقشه XML وب سایت خود را در  Google Search Console ثبت نمایید. ابزار سرچ کنسول یا داشبورد مدیریت سایت شما یکی از ابزارهای کارآمد گوگل است که دوستان سئو کار و علاقه مندان به سئو در بخش سئوی تکنیکال از آن به خوبی استفاده مینمایند. شما بعد از تولید سایت مپ خود باید بر اساس مدیریت هاست خود که یا ویندوزی است ( دایرکت ادمین ) و یا به صورت cPanel در قسمت file manager نقشه سایت ساخته شده را در بخش public_ html آپلود نمایید و بعد از آن با وارد شدن به سرچ کنسول و در قسمت site map، نقشه سایت خود را به سرچ کنسول متصل کرده تا به این صورت جستجوگر های رباتیک گوگل از آن به عنوان مرجع استفاده کنند. دقیقاً مانند مراحلی که در عکسهای زیر برای شما تدارک دیده ایم. همچنین شما می توانید در همین کنسول وضعیت طبقه بندی سایت خود را بررسی کنید و نقاط ضعف آن را شناسایی کرده و اصلاح نمایید.

نقشه سایت خود را به راحتی با این ابزار رایگان سئو بسازید و روند ایندکس شدن مطالبتان را افزایش دهید.

 آموزش بارگذاری سایت مپ در cPanel یا دایرکت ادمین

آژانس دیجیتال مارکتینگ امپریال برند، به عنوان یکی از آژانس های تبلیغاتی خلاق در ایران میتواند به شما در زمینه برندینگ دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ یاری رساند. برای آگاهی از خدمات دیجیتال مارکتینگ امپریال برند با ما در ارتباط باشید.

بارگذاری سایت مپ

آموزش ثبت سایت مپ در سرچ کنسول

بارگذاری سایت مپ

همانطور که در عکس آخر می بیند دقیقاً مانند نامی که برای سایت مپ خود در هاست خود بارگذاری کرده اید دقیقاً همان نام را در سرچ کنسول وارد می نمایید و بعد از آن می توانید با توجه به نام دامنه خود و وارد کردن نام سایت مپ تان مانند لینک روبه رو سایت مپ خود و تمامی صفحاتی از سایت شما که ایندکس شده اند را مشاهده نمایید. https://x.com/sitemap.xml

نمونه سایت مپ

یادتان باشد این موضوع برای سئوی سایت شما بسیار اهمیت دارد چون هیچ سایتی بدون داشتن یک نقشه سایت مناسب نمی تواند کارآمد باشد، همانطور که هیچ ساختمانی بدون نقشه ساخته نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

2. با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید

مانند هر سایت دیگر سایت شما بر روی گوگل سایتس نیز نیاز به تولید محتوا دارد تا با استفاده از آن بتوانید به سایت خود روح ببخشید و با تولید محتوای هدفمند مبتنی بر کلیدواژه های درست بتوانید سئوی سایت خود را قدرتمندتر کنید. در وینت سئو و وینت آکادمی ما تعداد بسیار زیادی از این ابزارها را به شما معرفی نموده ایم. شما میتوانید برای آموزش سئو به دوره تخصصی و جامع سئوی وینت سئو بروید و بهترین دوره آموزشی در این حوزه را از زبان یکی از برترین مدرسان دیجیتال مارکتینگ ایران جناب آقای مهریزدان بیاموزید. تحقیق کلمات کلیدی روشی است که به کمک آن تصمیم می گیرید که موضوع اصلی محتوای شما چه چیزی باشد. حین انجام این فرایند، شما راجع به موضوعات مشخصی که مربوط به زمینه کاری شما می شوند تحقیق خواهید کرد. هدف این است که کلمات و اصطلاحاتی را که مربوط به حرفه شما می شوند و مردم آن ها را در موتورهای جستجو می نویسند را پیدا کنید.

ابزارهای رایگان زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا کار تحقیق کلمات کلیدی را خیلی راحت تر و سریع تر انجام دهید. دو نمونه عالی از این ابزارها شامل Ubersuggest و Moz Keyword Explorer می باشد. Google Trends نیز ابزاری فوق العاده برای تحقیق کلمات کلیدی به شمار می رود:

ابزاهای رایگان گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوا در سایت

 

همانطور که در تصویر می بینید، این ابزار می تواند هر کلمه کلیدی را از نظر منطقه، کشور، ایالت و حتی قاره آنالیز کند و به شما بگوید که این کلمه بیشتر در کدام مناطق سرچ می شود. همچنین در این وب سایت شما می توانید بازه های زمانی مختلف را که در آن کلمه کلیدی مورد نظر از محبوبیت بیشتری برخوردار بود (یعنی بیشتر سرچ میشد) را شناسایی کنید.

3. محتوای ارزشمند تولید کنید

سنگ بنای هر استراتژی سئو موفقی، محتوای با کیفیت است که بتواند مخاطبان را به خود جذب کند. هر چقدر که گوگل پیشرفته تر شود،خیلی بهتر از قبل می تواند ارزش محتواهای خلق شده را ارزیابی کند و تشخیص دهد که مخاطبان گوگل کدام نوع از محتواها را بیشتر می پسندند؛ اما چه چیزی باعث می شود که یک محتوا ارزشمند باشد؟

حتماً بخوانید: چرا استراتژی سئو مهم است؟ چون به گفته hubspot بیش از 75% از سایت ها نمی توانند هرگز به صفحه اول جستجو برسند، ما در این مقاله به شما استراتژی سئوی سایت را برای قرارگیری در صفحه اول گوگل و سئو سایت به شما یاد میدهیم. 

استراتژی سئو برای قرار گیری در رتبه یک

منظور از محتوای ارزشمند محتوایی است که بتواند به عبارات سرچ شده جواب مناسبی بدهد؛ پدیده ای که به آن جلب رضایت کاربر می گویند. برای خلق ارزش به وسیله محتوای خود، به این فکر کنید که چگونه می توانید برای یک موضوع مشخص که قبلاً درباره اش محتوا تولید شده، محتواهای جدیدی تولید کنید که حرف تازه ای برای گفتن داشته باشند.

برای آن که به بهترین راهکار مورد نظر در این زمینه دست پیدا کنید، وب سایت هایی که رتبه بالایی دارند بررسی کنید و ببینید که آن ها از چه قالبی استفاده می کنند، چه اطلاعاتی ارائه می دهند و چگونه توانسته اند به رتبه بالای گوگل برسند. با الهام گرفتن از این صفحات و همچنین افزودن موارد بیشتر با استفاده از خلاقیت خود، خواهید توانست تا به موتورهای جستجو نشان دهید که محتوای شما هم نکات مثبت محتواهای قبلی را در خود دارد و هم اطلاعات جدیدی برای ارائه دارد که آن را به مطلبی کم نظیر در زمینه مورد نظر تبدیل می کند.

یکی دیگر از ویژگی های محتوای ارزشمند این است که استفاده از آن نیز برای کاربر راحت باشد. برای رسیدن به این هدف، این ها راهکارهایی هستند که به افزایش خوانا بودن و تعاملی بودن مطلب شما کمک می کنند:

  • از هدر برای بخش بندی قسمت های مختلف محتوا استفاده کنید.
  • اینفوگرافیک برای استفاده در شبکه های اجتماعی بسازید.
  • بخش سؤالات پر تکرار و پاسخ های آن را اضافه کنید.
  • دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل پینترست، توییتر، لینکداین و … را اضافه کنید.

به طور خلاصه، وقتی که می خواهید یک صفحه جدید در وب سایت خود ایجاد کنید هم به اهداف خود از خلق محتوا و هم به اهداف کاربر از جستجو فکر کنید؛ سپس مشخص کنید که بهترین راه برای دستیابی به هر دو دسته از این اهداف چیست.

نکته بسیار مهم این است که اگر شما میخواهید سایتی که در گوگل سایت ایجاد می نمایید به عنوان سایت رسمی و اصلی شما باشد، پس با دقت تمام این مراحل را طی نمایید در غیر اینصورت میتوانید با تولید محتوای هدفمند در سایت گوگل سایت خود به صورت کپی رایتینگ، اقدام به تولید محتوا نموده و بعد از آن در کلید واژه های اصلی سایت اصلی خود لینک دهید. یادتان باشد با اینکار شما اقدام به تولید بک لینک هایی می نمایید که کیفیت خوبی دارند چون از یک سایت با موضوع هم راستا با کسب و کار اصلی تان ایجاد شده اند. علاوه بر آن با تولید محتوای هدفمند و طبق برنامه اعتبار صفحه PA و اعتبار دامنه تان DA را افزایش میدهید که این موجب میشود کیفیت بک لینک دریافتی به شدت افزایش یافته و به سئو سایت شما کمک نماید. این یکی از کلیدی ترین نکات در بحث آموزش سئوی این مقاله است.

دوستان عزیز ما اگر میخواهید با خدمات سئوی سایت وینت سئو بشتر آشنا شوید و در بالاترین قرار بگیرید، فرم دریافت خدمات سئو سایت را پر نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

4. محتوای خود را بهینه کنید

نکته دیگری که در مورد تکنیک های موفق سئو باید بدانید این است که جزئیات کوچک، می توانند تأثیر بزرگی در پی داشته باشند. در اینجا چند مورد از اقدامات جزئی و ساده را معرفی می کنیم که انجام آن ها می تواند تأثیر شگرفی بر سئو گوگل سایت شما داشته باشد:

  • برای تصاویر از متن جایگزین استفاده کنید.

متن جایگزین تصاویر موجود در اینترنت را برای افرادی که اختلالات بینایی دارند توصیف می کند. همچنین موتورهای جستجو به کمک این متن می توانند تصویر مورد نظر شما را درک کنند و آن را در طبقه بندی های خود لحاظ نمایند.

  • متا تایتل و دیسکریپشن های جذاب بنویسید.

متا تایتل ها و متا دیسکریپشن ها تأثیر مهمی در رتبه بندی سایت شما در صفحه نتایج جستجو دارند. استفاده از متا تایتل و دیسکریپشن هایی که بتواند نظر مخاطب را به خود جذب کند، می تواند باعث شود تا کاربران به سادگی از سایت شما رد نشوند و روی آن کلیک کنند.

  • از لینک های داخلی برای پست های خود استفاده کنید.

لینک های داخلی باعث می شوند تا کاربران هنگام مطالعه یکی از صفحات شما، به صفحات مرتبط دیگر در سایت شما نیز سر بزنند. همچنین موتورهای جستجو به کمک لینک های داخلی می توانند درک بهتری از محتوای صفحه شما داشته باشند.

  • تصاویر را با حجم و ابعاد مناسب آپلود کنید.

برای آن که سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را بهبود دهید، فشرده کردن حجم عکس ها راهکار مناسبی است که بدون آن که کیفیت عکس ها را کاهش دهد، آن ها را به فایل هایی با حجم کوچکتر تبدیل می کند.

یک استراتژی سئو موفق تجربه کاربری را در سایت بهبود می بخشد و همچنین باعث می شود تا محتوای سایت به راحتی قابل خواندن و پردازش باشد. این اقدامات ساده که در این بخش مرور کردیم باعث می شوند تا مدت زمان لود سایت شما کاهش یابد، افرادی که ضعف بینایی دارند بتوانند از محتوای شما استفاده کنند و در نهایت موتورهای جستجو در مدت زمان سریع تری صفحات شما را شناسایی کرده و آن را دسته بندی کنند.

5. از تگ کانونیکال برای محتوای مشابه استفاده کنید

وقتی که یک وب سایت تعداد دو یا بیشتر URL منحصر به فرد دارد که هر چندتای آن ها اطلاعات مشابهی را در خود دارند، موتورهای جستجو سردرگم می شوند و نمی توانند این صفحات مشابه را به شکل مناسب طبقه بندی کنند. وقتی که این اتفاق می افتد، صفحات مشابه یک سایت با یکدیگر رقابت می کنند و این باعث می شود تا سئو هر دو صفحه آسیب ببیند و از شانس کمتری در مقایسه با سایت های رقیب برخوردار باشند. گاهی نیز ممکن است گوگل خودش یکی از این چند صفحه مشابه را به عنوان صفحه اصلی تشخیص دهید که به آن URL کانونیکال (CANONICAL) می گویند؛ و ممکن است صفحه انتخابی گوگل، صفحه ای نباشد که شما به عنوان صفحه اصلی در نظر گرفته بودید.

حتماً بخوانید: برای آنکه بدانید تگ کانونیکال چیست و چه اثری بر روی سئوی سایت شما دارد مقاله

تگ کانونیکال و کاربردهای آن چیست؟ را بخوانید.

 

استفاده از تگ کانونیکال برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری در سایت

برای حل این مشکل می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید که صفحه اصلی یا به اصطلاح صفحه مادر را تشخیص دهند. برای این کار، باید یک URL کانونیکال خلق کنید. مشخص کنید که صفحه اصلی شما برای آن موضوع به خصوص چیست. این همان صفحه ای است که شما ترجیح می دهید تا در صفحه نتایج سرچ گوگل نمایش داده شود. سپس یک تگ کانونیکال به آن اضافه کنید تا به این طریق گوگل بتواند آن را از صفحاتی که محتوای مشابه دارند تشخیص دهد و آن ها را اشتباهی به جای هم طبقه بندی نکند.

6. بک لینک بسازید

برای موتورهای جستجو، هیچ چیز به اندازه این که دیگر وب سایت ها به وب سایت شما لینک بدهند نمی تواند اعتبار محتوای شما را تضمین کند. این ارجاع هایی که از صفحاتی خارج از وب سایت شما انجام می شوند، به بک لینک معروف هستند. بک لینک در واقع بیانگر این است که برند و وب سایت شما در زمینه کلمه کلیدی مورد نظر، یک منبع قابل استناد است.

برای ساخت بک لینک راه های زیادی وجود دارد که این موارد نیز شامل آنها می شوند:

  • طراحی اینفوگرافیک برای موضوعات مرتبط به صنعت خودتان
  • پست گذاری و اشتراک گذاری به شکل فعال روی حساب های کاربری برند خودتان در شبکه های اجتماعی
  • نوشتن پست به عنوان نویسنده مهمان در وب سایت های دیگر
  • ساخت محتواهای منحصر به فرد مثل ویدئو یا یک راهنمای کامل و گام به گام برای یک موضوع خاص

اهمیت بک لینک در سئو به عنوان مهم ترین تکنیک سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت در مدت زمان کوتاه و روش های ایجاد آن

در ساخت بک لینک، هم کیفیت و هم کمیت حائز اهمیت هستند و باید به آن ها توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال اگر از یک وب سایت مشهور و شناخته شده بک لینک دریافت کنید، تأثیر آن برای سئو گوگل سایتس بسیار بزرگتر از بک لینک دریافت شده از یک وب سایت کم مخاطب و کوچک است.

این همان مقصدی است که از نگارش این مقاله قصد آن را داشتیم یعنی ساخت بک لینک ها به واسطه ساخت صفحات متعدد، در گوگل سایت و بعد لینک دهی به مقالات و یا صفحات فرود خاص شما که از نظر سئو برای شما اهمیت دارد.

حتماً بخوانید: بک لینک ها نقش بسیار بالایی در سئوی صفحات وب سایت شما دارند ولی هر بک لینکی مناسب نیست، در این مقاله برای شما به نقش بک لینکها و روش ساخت بک لینکهای قدرتمند پرداخته ایم. پس شما هم می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

اهمیت بک لینک در سئو

 7. صفحات را برای موبایل بهینه کنید.

بیش از نیمی از سرچ های انجام شده در اینترنت توسط دستگاه های موبایل انجام می شوند. اهمیت سرچ های موبایلی آن قدر زیاد است که گوگل فرایند دسته بندی و اولویت بندی خود را امروزه با توجه به بهینه سازی برای صفحات موبایل انجام می دهد. به نحوی که امروزه موتورهای جستجو اولویت اصلی خود را سازگاری صفحه شما با دستگاه های موبایل قرار می دهند. این یعنی این موتور ها از نقطه نظر یک کاربر موبایلی وارد سایت شما می شوند تا ببینند جستجو در سایت شما برای کاربران موبایل تا چه حد راحت است.

سازگاری سایت با دستگاه های موبایل یعنی این که سایت بتواند به شکل هوشمند تشخیص دهد که کاربر با چه دستگاهی وارد شده و سپس محتوای سایت را با توجه به ابعاد صفحه موبایل، تبلت، کامپیوتر، لپ تاپ و … نمایش دهد. همچنین سایت هایی که سازگاری بالایی با موبایل دارند ممکن است برخی از المان های تصویری و گرافیکی را در نسخه موبایلی فشرده یا حذف کنند تا سرعت لود صفحات بیشتر شود.

شما می توانید میزان سازگاری سایت خود با صفحات موبایل را در Google Mobile-Friendly Test تست کنید و ببینید که سایت شما در این شاخص چه نمره ای دریافت می کند. همچنین این تست به شما توصیه هایی نیز ارائه می دهد که برای بهبود سایت خود در زمینه سازگاری با موبایل می توانید استفاده کنید.

 8. سرعت صفحه را بهبود دهید

کاربران اینترنت اگر یک صفحه جدید را باز کنند و ببیند که زمان لود شدن آن صفحه بیشتر از چند ثانیه است، به راحتی آن صفحه را می بندند و در یک وب سایت سریع تر به دنبال محتوای مورد نظر خود خواهند گشت. به همین دلیل الگوریتم های موتورهای جستجو سرعت بارگذاری صفحه را به عنوان یک عامل کلیدی در ساخت یک محتوای با کیفیت در نظر می گیرند. در اینجا چند ترفند ساده برای بهبود سرعت سایت را بررسی می کنیم:

  • از استفاده از تصاویر حجیم پرهیز کنید.
  • صفحه اصلی سایت خود را مختصر و کوتاه بسازید (به خصوص برای دستگاه های موبایل)
  • از یک قالب ساده برای طراحی وب سایت استفاده کنید.
  • فقط در صورتی از گرافیک و انیمیشن استفاده نمایید که ارزش قابل توجهی به محتوای صفحه اضافه کنند.

بررسی سرعت سایت با ابزارهای رایگان سئو سایت

برای بررسی عملکرد صفحه خود از نظر سرعت، می توانید از ابزارهای آنالیز مثل Google PageSpeed Insights استفاده کنید.

 تنها کافی است آدرس سایت خود را به این ابزار بدهید تا سپس سایت شما را هم در نسخه دسکتاپ و هم نسخه موبایلی تست کند و توصیه هایی برای بهبود سرعت سایت را به شما ارائه دهد.

9. از ابزارهای سئو استفاده کنید

برای موفقیت در سئو، استفاده از ابزار صحیح و کارآمد اهمیت ویژه ای دارد و سئو گوگل سایتس نیز از این قاعده مستثنی نیست. ابزارهای رایگان پر شماری وجود دارند که به شما در تکنیک های تحقیق کلمات کلیدی، نویسندگی محتوا، تگ های HTML و غیره کمک می کنند. بعضی از محبوب ترین ابزارهای سئو عبارت هستند از:

  • Moz
  • Ahrefs
  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Backlinko
  • Semrush
  • Neil Patel
  • XML Sitemaps
  • Backlink Checker

از آنجایی که الگوریتم های سئو مدام در حال تکامل و تغییر هستند، افرادی که با سئو سر و کار دارند باید به شکل مدام در حال آنالیز و بهینه سازی باشند. این ابزارهای سئو باعث می شوند تا بتوانید خیلی راحت تر و سریع تر خود را با آخرین تغییرات در زمینه سئو هماهنگ سازید و از روش ها و تکنیک های مدرن برای بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر استفاده کنید. با استفاده از آن ها، شما می توانید سرعت سایت خود را چک کنید، بک لینک ها را آنالیز نمایید، سایت مپ بسازید، یاد بگیرید که چگونه محتوای مفید تری بنویسید و بسیاری از تکنیک های کاربردی دیگر.

گوگل سایتس ابزاری رایگان برای طراحی سایت و ساخت بک لینک با کیفیت

 جمع بندی

هر کسی که یک حساب کاربری گوگل داشته باشد، می تواند وب سایت خود را به شکل رایگان با استفاده از گوگل سایتس بسازد. در حالی که این CMS نسبت به رقبای خود امکانات کمتری دارد و طراحی آن ساده تر است، اما رابط کاربری قوی آن باعث شده به هدف خود که همان ساخت یک وب سایت کارآمد به شکل سریع و راحت است دست یابد. ترکیب استفاده از این CMS با سئو گوگل سایت به آن معنا است که شانس بیشتری برای قرار گیری در رتبه های بالای گوگل خواهید داشت، ترافیک ارگانیک بیشتری جذب خواهید کرد و کاربران بیشتری از محتوای شما استفاده خواهند کرد.

هدف ما در راه اندازی سایت در گوگل سایت در ایران در درجه اول استفاده و ساخت سایت های قدرتمند و محتوای مناسب برای سئوی سایت اصلی مان می باشد با رعایت این اصول و ساخت سایت در گوگل سایت شما می توانید با ساخت صفحات متعدد و حتی وب سایت های متعدد و اتصال آن به داشبورد مدیریت گوگل و یا همان سرچ کنسول، موجب شوید که بک لینک های بسیار قدرتمندی به سمت سایت شما ارسال گردد و در نتیجه در سئوی خارجی خود بتوانید قدرتمندتر عمل نمایید. امید است از خواندن این مقاله لذت برده باشید و وینت سئو را نیز در تولید محتوای هدفمند و درست با ارسال نظرهای خود و اشتراک گذاری مطالب یاری رسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *