ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی (سوشال مدیا) چه کمکی به ما می‌کنند؟

اشتراک گذاری در :
آیا ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی برای ما مفید است؟
فهرست محتوا

قبل از شروع مقاله ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی، در مورد سوشال مدیا توضیحاتی می‌دهیم، در واقع سوشال مدیا به شبکه های اجتماعی گفته می‌شود که افراد در آن فعالیت می‌کنند و برخی برای وقت گذرانی از آن استفاده می‌کنند اما برخی دیگر از افراد از سوشال مدیا کسب درآمد می‌کنند.

پلتفرم های متفاوتی تحت عنوان سوشال مدیا وجود دارد که چند مورد از آنها را نام می‌بریم:

  • اینستاگرام
  • توئیتر
  • یوتیوپ
  • لینکدین
  • تلگرام
  • پینترست
  • و…

ابزارها و تکنیک‌های مدرن در تولید تیزرهای تبلیغاتی

سوشال مدیا چه مزایایی برای ما دارد؟

استفاده از سوشال مدیا علاوه بر اینکه سرگرم کننده است، می‌تواند مزایای زیادی هم برای ما به همراه داشته باشد مثلا فرض کنید می‌خواهید لباسی بخرید بجای ساعت ها گشتن در مغازه ها با چند سرچ ساده، لباس مورد نظر خود را می‌یابید یا اگر خود شما برند یا محصولی دارید می‌توانید راحتتر آن را به مردم معرفی کنید و فروش خوبی هم داشته باشید یا مثلا اگر به دنبال یادگیری، حرفه ای هستید با چند سرچ ساده می‌توانید بهترین مراکز آموزشی را بیابید مثلا می‌خواهید سئو یاد بگیرید با سرچ آموزش سئو یا خدمات سئو می‌توانید متخصصان این حوزه را بیابید.

یا مثلا می‌توانید در یوتیوپ تعداد زیادی فیلم آموزشی پیدا کنید و بدون هزینه کارهای زیادی را یاد بگیرید پس اگر فعال و باهوش باشید می‌توانید سوشال مدیا را سکوی پرتاب خود کنید و خیلی سریع پیشرفت کنید با وجود سوشال مدیا هر فرد یک تریبون دارد که می‌تواند از آن در جهت مثبت استفاده کند. تصور کنید در گذشته تنها رسانه های موجود تلویزیون و رادیو بود و اگر هنری داشتید شناساندن خود به دیگران کاری دشوار محسوب می‌شد اما در دنیای امروزی حتی با گرفتن یک فیلم ساه در اتاقتان می‌توانید محبوب و معروف شوید.

سوشال مدیا چیست و چه مزایایی دارد؟

shocial media managment tools یا ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی

حال که می‌دانیم سوشال مدیا در دنیای امروزی چقدر مورد اهمیت است، پس باید از آن استفاده کنیم تا از رقیبان خود عقب نمانیم. تصور کنید شما فروشنده لباس هستید و مشتریتان از شما می‌پرسد آیا در اینستاگرام صفحه دارید و شما در جواب بگویید نه؛ کمی غیر حرفه ای جلوه می‌کنید زیرا تمامی کسب وکارهای بزرگ و صاحبان برند در سوشال مدیا فعالیت حرفه ای دارند.

حال اگر مشتری شما به مشتری خود ادرس پیجتان را بدهید با صفحه ای روبرو شود که تعداد قابل توجهی دنبال کننده دارد قطعا اعتمادش بیشتر جلب می‌شود اما بیشتر کسب و کار ها برای مدیریت بازاریابی شبکه های اجتماعی به راه حل های چندگانه متکی هستند و این امر منجر به ارتباطات پراکنده و گاهی ناکارامد می‌شود. بنابراین مجهز کردن خود و تیمتان به ابزار های سوشال مدیا برای شما امری ضروری است زیرا علاوه بر موارد قبل که گفته شد مخاطبان شما تجربه های خود را درمورد شما به اشتراک می‌گذارند و این باعث افزایش اعتبار برند شما خواهد شد.

حال با ما همراه باشید زیرا در این مقاله چند ابزار کارآمد مدیریت شبکه های اجتماعی را معرفی کرده‌ایم پس خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ابزار مدیریت شبکه‌ اجتماعی چه کمکی بما می‌کند؟

یک ابزار مدیریت شبکه اجتماعی به کاربر اجازه می‌دهد که یک یا چند پروفایل را در پلتفرم های مختلف به شکل موثری مدیریت کند.
این ابزار های به شما کمک می‌کنند فعالیت مدیریت شده و نتیجه بخشی در شبکه های اجتماعی داشته باشید. فرقی نمی‌کند از چه ابزاری استفاده می‌کنید قطعا این ابزارها باری از شانه شما برمی‌دارند و به شما اجازه می‌دهند بر بخش های مهم تر تمرکز کنید و انرژی خود را صرف آن بخش ها بکنید این ابزار ها از یک برنامه ساده برای زمان بندی انتشار پست ها تا هوش مصنوعی را که قادر به انجام برنامه ریزی ایجاد و انتشار محتوا و مدیریت نظرات و گزارش دهی هستند را در برمی‌گرد.

حال ممکن است این سوال به ذهنتان برسد که آیا هوش مصنوعی می‌تواند در تولید محتوا از انسان پیشی بگیرد اگر میخواهید پاسخ این سوال را بدانید این مقاله مختص شماست: انسان در مقابل هوش مصنوعی

یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی توانمند می‌تواند به شما در موارد زیر کمک کند:

  • مدیریت کمپین در کانال های مختلف که شامل ایجاد انتشار و زمان بندی پست هاست
  • پاسخگویی به نظرات و پیام های مستقیم در چندین حساب کاربری متفاوت
  • ردیابی عملکرد در حساب ها و پلتفرم های مختلف و دادن گزارش به شما
  • آگاه بودن از روند های فعلی اجتماعی و گوش دادن مدام به مشتریان از طریق قابلیت نظارت و شنود
  • تمامی دارایی های خلاقانه را در یک مخزن مرکزی برای همکاری آسان ترتیم سازماندهی می‌کند
  • با تسریع در زمان پاسخگویی و افزایش رضایت مشتریان باعث بهبود خدمات می‌گردد

خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ در بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ وینت

معرفی ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی

قطعا این فهرست کامل نیست اما ما زمان قابل توجهی را صرف کردیم تا چند مورد از کارآمد ترین آن ها را به شما معرفی کنیم و به شما بینشی می‌دهیم تا از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی کمک بگیرید و بهترین ابزاری که به وجه و نیاز های رسانه های اجتماعی شما مطابقت دارد را انتخاب کنید.
در اینجا یک پیش نمایش کوتاه از 11 ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی از آوریل 2024 ارائه شده است.

  • Sprinklr
  • Hootsuite
  • Reputation
  • SocialPilot
  • Sprout Social
  • HubSpot
  • Khoros
  • Brandwatch
  • Buffer
  • CoSchedule

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Sprinklr

این ابزار کمک می‌کند هر سازمان به مشتریان خود متصل شود و قابلیت‌های عمیق آن در زمینه‌های انتشار، تعامل، شنود، گزارش‌دهی و تحلیل، حمایت کارکنان، بازاریابی تأثیرگذار و تجارت مکالمه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا سازمان‌دهی‌ شده عمل کنید و کار خود را به‌طور مؤثر انجام دهید.

علاوه بر این، قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد آن به‌طور عمیق در این پلتفرم یکپارچه شده‌اند تا مواردی مانند ایده‌پردازی محتوا، ، ترجمه، ایجاد و بررسی متن را پوشش دهند. Sprinklr از بسیاری از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی متمایز است زیرا به نیازهای متنوع کاربران خود پاسخ می‌دهد. پلتفرم یکپارچه آن به کاربران اجازه می‌دهد تا در یادداشت‌ها، صف‌ها، وظایف و همکاری بین گروه ها مناطق و کانال های مختلف را با ایجاد یک جریال امکان پذیر کند. با توجه به اینکه بیشتر مشتریان آن شرکت‌های بزرگ هستند، Sprinklr برای شرکت‌هایی با تیم‌های بزرگ بازاریابی و فروش، که حساب‌های اجتماعی متعددی را در پلتفرم‌های مختلف مدیریت می‌کنند، ایده‌آل است.

اگر تمایل دارید بیشتر با تاثیر ابزار های هوش مصنوعی بر سئو آشنا شوید کلیک کنید: ابزار های هوش مصنوعی

طراحی سایت در آژانس دیجیتال مارکتینگ وینت

رسیدن به مخاطبان جهانی و محلی‌سازی با Sprinklr

Sprinklr برای کمک به کسب‌وکارهای دارای حضور جهانی طراحی شده است. ویژگی‌های محلی‌سازی آن به شما اجازه می‌دهد محتوای خود و پیام‌ رسانی را به گونه‌ای تنظیم کنید که پیام برند شما برای مخاطبان متنوع در سراسر جهان جذاب باشد.

 

ابزار مدیریت شبکه اجتماعی Sprinklr

 از قابلیت هایی از قبیل شنود، انتشار و تبلیغات پشتیبانی می‌کنند و همچنین عملکرد هوش مصنوعی مولد داخلی، Sprinklr Social به ما کمک می‌کند تا به طور کارآمد در یک چشم‌انداز دیجیتالی محتوای اجتماعی ارگانیک را برنامه‌ریزی، منتشر و تحلیل کنیم که به طور مداوم در حال توسعه باشد. با این راه‌ حل، نه تنها در مدیریت کانال‌های اجتماعی خود در زمان صرفه‌ جویی می‌کنیم، بلکه بازگشت سرمایه بالایی روی محتوای خود خواهیم داشت.

همانطور که می‌دانیم تولید محتوای خوب امری ضروری برای جذب مخاطب مخصوصا در سوشال مدیا می‌باشد پس برای تولید محتوای خوب باید به یکسری نکات توجه داشته باشید که ما در این راهنما آن‌ها را به شما گفته‌ایم: راهنمای جامع گزینش محتوا

 علاوه بر مواردی که گفته شد، پشتیبانی Sprinklr عالی است و بر اساس تخصص‌های سفارشی ارائه می‌شود. آنها به ما کمک می‌کنند تا از پلتفرم بیشترین بهره را ببریم و موارد استفاده مناسب با کسب و کار و صنعت مان را طراحی کنیم.

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Hootsuite

یکی از جامع‌ترین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی برای شرکت‌ها است که به شما کمک می‌کند تا زمان برای مدیریت تمام صفحات خود داشته باشید و تمام حساب های کاربری خود را مدیریت کنید. این ابزار با ویژگی‌های زیادی همراه است. به عنوان مثال، می‌تواند به شما بگوید که مخاطبان شما بیشتر در چه زمانی فعال هستند، که به شما این امکان را می‌دهد که زمان‌بندی ارسال‌ متحوای خود را برای حداکثر تعامل بهینه کنید. هوش مصنوعی یکپارچه آن می‌تواند در ایجاد متن به شما کمک کند و ادغام با Canva در این پلتفرم نیز، به سرعت ایجاد محتوای بصری جذاب برای محتوای شما کمک می‌کند.

در زمینه تعامل با مشتریان هم، Hootsuite یک نمای کلی از فعالیت‌های مشتریان فراهم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت به پیام‌ها و نظرات پاسخ دهید. همچنین امکان حضور در بیش از 35 پلتفرم در یک مرکز متمرکز را فراهم می‌کند.

 

Hootsuite به عنوان یک ابزار مدیریت شبکه اجتماعی چه کمکی بما میکند؟

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Reputation

این ابزارها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا شهرت آنلاین خود را از طریق نظارت بر نظرات مشتریان، مدیریت بازخوردها و پاسخ به شکایات بهبود بخشند.
به شما این امکان را می‌دهد که به طور همزمان پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کنید و به نظرات پاسخ دهید (اگرچه پوشش کانال‌های آن به گستردگی Sprinklr نیست). قابلیت‌های زمان‌بندی یکپارچه آن به شما اجازه می‌دهد تا انتشار پست‌های خود را به صورت خودکار تنظیم کنید. همچنین فرآیند رسیدگی به بازخوردهای مشتریان را ساده سازی کرده و با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف نظرسنجی و مصاحبه، اطلاعات مفید از مشتریان جمع‌ آوری کرده که به درک بهتر نیازها و خواسته‌های آن‌ها کمک می‌کند.

ابزار مدیریت شبکه اجتماعی Reputation چه کمکی بما میکند؟

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی SocialPilot

برای کسانی که تازه وارد نرم‌ افزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی هستند، گزینه‌ی ایده‌آلی است. علاوه بر انجام وظایف اصلی مانند زمان‌بندی محتوا، انتشار، نظردهی، گزارش‌دهی و تجزیه و تحلیل، می‌تواند محتوای بصری مطابق با موضوعی که می‌خواهید را از چندین صنعت جمع‌آوری کرده و به شما در ایجاد محتوا کمک کند. علاوه بر این، گزارش‌های جامعی از همه چیز از جمله عملکرد محتوا تا بررسی‌، مخاطب را در برمی‌گیرد که باعث فهم عمیق‌تری از مخاطب هدف شما و ایجاد محتوای موثر می‌شود.

همانطور که Sprinklr هم اجازه می‌دهد، SocialPilot هم به شما امکان می‌دهد همه حساب‌های اجتماعی خود را در یک پلتفرم مدیریت کنید، که همکاری تیمی را آسان‌تر می‌کند. مانند اکثر برنامه‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی، SocialPilot با ویژگی‌های ساده‌اش می‌تواند باعث افزایش حضور شما در شبکه‌های اجتماعی باشد، امکان اجرای برنامه زمان‌بندی شبکه‌های اجتماعی خود را به سرعت فراهم می‌کند. قیمت مناسب، رابط کاربری کاربرپسند و پشتیبانی مشتری استثنایی، از مزایای دیگر این برنامه هستند.

ابزار مدیریت شبکه اجتماعی SocialPilot چه کمکی بما میکند؟

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Sprout Social

این ابزار به شما امکان می‌دهد تا به صورت کارآمد تر شبکه های اجتماعی خود را مدیریت کنید و محتوای خود را طبق زمانبندی خاصی منتشر کنید، که این ویژگی به صرفه جویی در زمان بندی و هماهنگی بهتر کمپین های شما کمک می‌کند همچنین قابلت تجزیه و تحلیل عملکرد پست ها و کمپین های اجتماعی را دارد و با نظارت بر عملکرد و مکالمات کاربران این امکان را فراهم می‌آورد که تا به سرعت به سوالات و نگرانی‌های مشتریان پاسخ دهند و ارتباطات خود را بهبود بخشند و این ابزار امکان مدیریت همزمان چندین حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و لینکدین را فراهم می‌کند.

ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی (سوشال مدیا) چه کمکی به ما می‌کنند؟

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی HubSpot

یک ابزار قوی مدیریت بازاریابی برای اجرای کمپین های بازاریابی است که برای تولید محتوا به ما کمک می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند تا از کانال های مختلف به مشتریان خود دسترسی پیدا کنیم. HubSpot ابزارهای تحلیلی جامعی دارد که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا عملکرد بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان خود را تحلیل کنند و گزارش‌های دقیقی برای بهبود استراتژی‌های خود ایجاد کنند و همچنین بدون نیاز به برنامه‌ نویسی پیچیده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی HubSpot، کسب‌وکارها می‌توانند چت‌بات‌هایی برای پشتیبانی و ارتباط با مشتریان خود ایجاد کنند.

از آنجایی که این ابزار در تولید محتوا هم بما کمک می‌کند لازم است بدانیم محتوای تولید شده توسط انسان بهتر است یا هوش مصنوعی پشس پیشنهاد می‌کنم این راهنما را بخوانید: انسان در مقابل هوش مصنوعی

ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی (سوشال مدیا) چه کمکی به ما می‌کنند؟

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Khoros

این ابزار به مدیریت تعاملات شما با مشتریانتان کمک می‌کند، که پیام ها و نظرات مشتریان را در یک مکان ببینید و پاسخ دهید.
که این سیستم باعث پاسخگویی بهتر و سریع تر به مشتریان می‌گردد همچنین Khoros ابزارهای تحلیلی قوی دارد که به شما امکان می‌دهد تا عملکرد کمپین‌های بازاریابی مثل اینفلوئنسر مارکتینگ و تعاملات اجتماعی خود را ارزیابی کنید و بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده تصمیم‌گیری کنید.
این پلتفرم به شما دیدی جامع از تجربه مشتریان می‌دهد و کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید.

ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی (سوشال مدیا) چه کمکی به ما می‌کنند؟

مدیریت شبکه های اجتماعی با ابزار Brandwatch

یک ابزار هوش مشتری دیجیتال است به شما امکان می‌دهد تا نظرات، احساسات و مکالمات مرتبط با برند خود را در شبکه‌های اجتماعی پیگیری کنید و به سرعت از بازخورد های مثبت و منفی مطلع شوید. و عملکرد رقبا را بررسی و گزارشی در مورد جایگاه شما نسبت به رقبا ارائه می‌دهد و همچینین عملکرد کمپین های بازاریابی شما را بررسی و به شما برای بهبود استراژی بازاریابی کمک می‌کند که این موضوع در فهم عمیق نیازات مشتری موثر است و حتی می‌تواند رفتار های آینده مشتریان را پیش بینی و برای آن برنامه ریزی کند.

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Brandwatch چه کمکی بما میکند

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Buffer

ابزار Buffer این امکان را به کاربران می‌دهد تا پست‌های خود را برای زمان‌های مختلف برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کنند، به طوری که محتوا در بهترین زمان ممکن منتشر شود. و کاربران می‌توانند چند صفحه از شبکه های اجتماعی را از یک پلتفرم مدیریت کند و داده های مربوط به عملکرد کاربران را تحلیل می‌کند تا استراتژی بازاریابی را بهبود ببخشد و در پلتفرم های اینستاگرام توییتر لینکدین پینترست و گوگل پلاست از این ابزار استفاده می‌شود.

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Buffer

ابزار مدیریت شبکه اجتماعی CoSchedule

یک ابزار برنامه‌ریزی و مدیریت محتوا است که به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کند تا فرآیند تولید و انتشار محتوا را بهبود بخشند. این ابزار ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی دارد که به افزایش بهره‌وری و کارآمدی در مدیریت محتوا کمک می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های CoSchedule، تقویم محتوایی است که به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای انتشار محتوا داشته باشند و تمامی فعالیت‌های بازاریابی را در یک مکان مشاهده کنند این ابزار با ابزارهای مختلفی مانند وردپرس، گوگل آنالیتیکس، و سایر شبکه‌های اجتماعی ادغام می‌شود که این یکپارچگی به کاربران کمک می‌کند تا از یک داشبورد مرکزی برای مدیریت تمامی فعالیت‌های خود استفاده کنند.

ابزار مدیریت شبکه اجتماعی CoSchedule چه کمکی بما میکند؟

نتیجه گیری:

ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مدرن، نقش کلیدی در بهبود کارایی و بهره‌وری فعالیت‌های آنلاین دارند. این ابزارها با ارائه امکاناتی چون زمان‌بندی پست‌ها، تحلیل عملکرد، مدیریت چندین حساب کاربری به طور همزمان و تعامل با مخاطبان، به کاربران این امکان را می‌دهند که به شیوه‌ای مؤثر و سازمان‌یافته به فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی بپردازند.

استفاده از این ابزارها در کنار ابزار های هوش مصنوعی می‌تواند به برندها کمک کند تا حضور آنلاین خود را بهینه کرده، درک بهتری از رفتار مخاطبان خود پیدا کنند و استراتژی‌های خود را بر اساس داده‌های دقیق تنظیم کنند. همچنین، آنها به کاهش زمان و تلاش لازم برای مدیریت حساب‌های کاربری مختلف کمک کرده و به تیم‌های بازاریابی این امکان را می‌دهند که بر روی خلاقیت و استراتژی‌های کلیدی تمرکز کنند.

برای شناخت ابزار های هوش مصنوعی که در بازاریابی به ما کمک می‌کنند این راهنما را مطالعه بفرمایید: AI power marketing tools

در نهایت، با انتخاب ابزار مناسب و استفاده بهینه از قابلیت‌های آنها، کسب‌وکارها و افراد می‌توانند به بهبود عملکرد شبکه‌های اجتماعی خود بپردازند و در دنیای دیجیتال رقابتی امروز، موفقیت بیشتری کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *