تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

support@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

Rich Snippet چیست و چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟

اشتراک گذاری در :
Rich Snippet و تاثیرات آن در سئوی سایت
فهرست محتوا

ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ یک ابزار کاربری گوگل است که اطلاعات کلیدی را در خصوص محتوای صفحه به کاربر ارائه می‌دهد. در این مطلب ریچ اسنیپت‌ها را به طور کامل معرفی کرده و نحوه ایجاد آنها را در سایت را توضیح می‌دهیم.

 قبل از اینکه محتوای زیر را بخوانید با مفهوم ریچ اسنیپت در این فایل صوتی با بیان آقای دکتر مهریزدان آشنا شوید.

به دست آوردن رتبه خوب در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) یک نبرد برای جلب توجه کاربر است. با توجه به تعداد لینک‌های زیادی که در نتایج سرچ دیده می‌شوند،‌ هر گونه اطلاعات بیشتر، جذابیت‌های بصری یا جزئیات اضافه می‌تواند در تصمیم کاربر برای کلیک روی لینک نقش کلیدی ایفا کند و نرخ کلیک سایت را افزایش دهد.

به همین دلیل است که به دست آوردن ریچ اسنیپت یک هدف مهم در سئو محسوب می‌شود. شانس دیده شدن، جذب لید و افزایش ترافیک کلی وب سایت برای برندهایی که صفحات آنها از نظر گوگل مفید شناخته می‌شود با داشتن ریچ اسنیپت به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

اما ریچ اسنیپت چیست و چگونه می‌توانید آنها را برای سایت خود نیز ایجاد کنید؟

در دوره سئو دکتر مهریزدان، بخش اسکیما مارک اپ، کامل راجب انواع ریچ اسنیپت ها و کارکردهایشان صحبت شده است. اگر هنوز دوره را تهیه نکرده اید می توانید برای شروع یادگیری از این مقاله استفاده کنید. در این مطلب از وینت سئو، انواع ریچ اسنیپت را معرفی کرده و مزایای ریچ اسنیپت را توضیح می‌دهیم. سپس نمونه‌های رایج ریچ اسنیپت را مرور خواهیم کرد تا هرچه بیشتر با این ابزار کاربردی در گوگل آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره سئو و خدمات سئو، ساخت تیزر تبلیغاتی و مشاوره کسب و کار با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

تاثیر rich snippet در سئو

ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست؟

ریچ اسنیپت (Rich Snippet) ، شامل یک سری اطلاعات اضافی در مورد یک صفحه وب است که به صورت کد HTML به صفحه اضافه میشود تا به موتورهای جستجو کمک کند اطلاعات هر صفحه را بهتر درک کنند. این اطلاعات اضافی می‌تواند شامل عنوان، نام سازمان، امتیازات، نظرات کاربران، تصاویر، ویدئوها و غیره باشد.

استفاده از ریچ اسنیپت‌ها در بهبود نمایش جستجو ها، افزایش CTR صفحه، خلاصه شدن اطلاعات مهم یک صفحه وب و افزایش بازدید آنها موثر است. استفاده از آن در بهبود سئو تکنیکال بسیار اهمیت دارد.

وقتی که گوگل و سایر موتورهای جستجو شروع به ایندکس کردن اتوماتیک کردند، نحوه نمایش نتایج در مقایسه با امروز کمتر رقابتی بود. پایه و اساس نحوه نمایش نتایج به این شکل بود که لینک‌هایی که بیشترین ارتباط و فایده را دارند در ابتدای لیست دیده شوند و سپس سایر لینک‌ها در رتبه‌های بعدی قرار بگیرند. در واقع به جز ترتیب قرارگیری، لینک‌های نمایش داده شده هیچ مزیت ظاهری دیگری نسبت به همدیگر نداشتند.

حجم اطلاعات، نحوه نمایش لینک و تعداد کلمات برای همه لینک‌هایی که در نتایج سرچ دیده می‌شدند به یک اندازه بود؛ اما با گذشت زمان و وقتی که کمپانی‌های موتور جستجو تمرکز بیشتری روی تجربه کاربری کردند، این معیارها دستخوش تغییر شدند. آن‌ها متوجه شدند که برای آنکه کاربران بتوانند با زحمت کمتری به نتایج مطلوب دست پیدا کنند، افزودن اطلاعات پیش زمینه‌ای به صفحه نتایج سرچ ضروری است. این اطلاعات باید به شکلی قابل دسترس و قابل فهم در اختیار کاربران قرار داده می‌شد.

در گوگل، این رویکرد جدید موجب پدید آمدن ریچ اسنیپت شد: وقتی که کاربر کلمات کلیدی مورد نظر خود را سرچ می‌کند، لینک‌هایی که در رتبه‌های برتر قرار دارند اطلاعات ویژه‌ و اضافه ای ارائه می‌دهند. این اطلاعات می‌تواند به شکل یک جواب کوتاه و صریح و یا تعریف دقیق یک مفهوم باشد؛ یا آن که تصاویر و یا هر محتوای دیگری که به درک بهتر و سریع‌تر موضوع کمک می‌کند.

برای مثال در تصویر زیر، شما لینک یک وب سایت عادی در نتایج جستجو را میبینید:

 یک محتوا بدون ریچ اسنیپت

حالا تصویر پایین را ببینید:

 یک محتوا با ریچ اسنیپت های سولات متداول،بردکرامب و امتیازدهی

چیزی که در تصویر بالا مشاهده کردید، یک ریچ اسنیپت است!

برای انجام این کار، گوگل از HTML صفحه مورد نظر دیتای سازمان بندی شده‌ای (Schema) را که فکر می‌کند برای تحلیل محتوای آن مفید است استخراج می‌کند. این دیتا می‌تواند امتیاز یک  سایت باشد، سوالات متداول  و یا تصویری از محصول یا خدمتی که در آن صفحه معرفی می‌شود.

به همین دلیل است که در پاسخ به سؤال ریچ اسنیپت چیست؟ می‌گویند ریچ اسنیپت حاصل پیوند محتوای خوب با ساختار خوب است. برای به دست آوردن ریچ اسنیپت، باید بلاگ پست، مقالات و یا حتی صفحه محصولات را با یک هدف مشخص طراحی و تولید کنید. در ادامه همین مطلب دوباره به این موضوع بر می‌گردیم.

اهمیت ریچ اسنیپت در سئو چیست؟

تصور اینکه ریچ اسنیپت چگونه می‌تواند باعث افزایش مداوم ترافیک ارگانیک شود کار سختی نیست. مطالعات نشان داده‌اند که در اکثر انواع محتوا، داشتن ریچ اسنیپت باعث رشد کلی صفحه و وب سایت مورد نظر می‌شود.

اما بیایید نگاهی دقیق‌تر به مزایای ریچ اسنیپت برای بهبود سئو داشته باشیم. ریچ اسنیپت‌ها هم به شکل مستقیم و هم به شکل غیر مستقیم کمک می‌کنند. مستقیم به این شکل که باعث می‌شوند صفحه مورد نظر بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و نرخ کلیک آن افزایش پیدا کند؛ غیر مستقیم به این شکل که در ساخت اتوریته دامنه (DA) نقش دارند و باعث مشهور شدن برند شما می‌شوند.

تأثیر مستقیم ریچ اسنیپت روی سئو

وقتی که صفحه شما همراه با ریچ اسنیپت نمایش داده شود، نسبت به سایر نتایج سرچ اطلاعات بیشتری را به کاربر ارائه می‌کند. همین نکته به تنهایی برای جلب توجه کاربر و منحصر به فرد شدن محتوای شما در صفحه نتایج سرچ کافی است.

هنگام سرچ در گوگل، کاربران معمولاً یک هدف مشخص دارند. آن‌ها با یک سؤال شروع می‌کنند و انتظار دارند خیلی زود به جواب برسند. کاری که ریچ اسنیپت انجام می‌دهد این است که مقداری اطلاعات اضافه ارائه می‌کند تا کاربر بتواند تشخیص دهد که آیا این لینک اطلاعات مورد نظر او را در خود دارد یا نه. در نتیجه دیگر لازم نیست مدام بین لینک‌های مختلف در رفت و آمد باشد و صفحات آنها را مطالعه کند.

در ذهن داشتن این نکته در خصوص ریچ اسنیپت ها ضروری است. چرا که بسیاری از کارشناسان بازاریابی درک اشتباهی از کارکرد ریچ اسنیپت ها دارند و در نتیجه انتظارات نا به جایی از آنها پیدا می‌کنند. به این شکل که تصور می‌کنند قرار دادن اطلاعات در صفحه نتایج سرچ، باعث می‌شود کاربر خیلی زود چیزی را که می‌خواهد پیدا کند و دیگر روی لینک آنها کلیک نکند.

در حالی که این تصور به شدت دور از واقعیت است – حداقل در اغلب موارد این دیدگاه، دیدگاه درستی نیست. کاری که انواع ریچ اسنیپت انجام می‌دهند این است که به کاربر اطمینان و تضمین می‌دهند که محتوای موجود در این لینک،‌ چیزی را که آنها به دنبالش هستند در خود دارد. با ارائه این اطمینان خاطر، کاربر به سایت مورد نظر اعتماد می‌کند و از آن پس همیشه انتخاب اول او برای کلیک روی لینک‌ها، همین سایت خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره سئو و خدمات سئو، ساخت تیزر تبلیغاتی و مشاوره کسب و کار با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

تأثیر استراتژیک و غیر مستقیم ریچ اسنیپت روی سئو سایت

وقتی که یک صفحه دارای ریچ اسنیپت باشد، ترافیک ارگانیک بیشتری جذب می‌کند. این اولین ویژگی مثبت ریچ اسنیپت است که به چشم می‌آید؛ اما کاربردهای ریچ اسنیپت در همینجا خلاصه نمی‌شود. در مقیاس بزرگتر و وقتی که صحبت از استراتژی بازاریابی دیجیتال باشد، ریچ اسنیپت نقش غیر قابل انکاری ایفا می‌کند.

یکی از اصول سئو، ساخت برند و چهره است. وقتی که یک کمپانی به شکل مداوم به عنوان ارائه دهنده پاسخ‌های مفید و مرتبط به سرچ‌های کاربران نشان داده شود، به تدریج تبدیل به یک برند شناخته شده می‌شود که مشتری‌ها می‌توانند به آن اعتماد کنند.

وقتی که شرکت شما این چهره را به دست بیاورد و در ذهن کاربران ثبت شود، سپس محتوای شما بیشتر از سایر نتایج سرچ کلیک جذب می‌کند و در نتیجه یک چرخه سازنده و مفید ایجاد می‌شود؛ بنابراین حتی اگر همه کاربران روی صفحات دارای ریچ اسنیپت شما کلیک نکنند، باز هم داشتن ریچ اسنیپت باعث می‌شود که صفحه شما بیشتر در صدر نتایج جستجوی مختلف دیده شود.

در واقع وقتی که اطلاعات پیش زمینه‌ای و اضافه را از طریق ریچ اسنیپت ارائه کنید، خود صفحه گوگل تبدیل به مکانی برای تبلیغ شما می‌شود که در آن کاربران می‌توانند از محتوای شما استفاده کنند. با صرف زمان و به دست آوردن ریچ اسنیپت های پر تعداد، شما می‌توانید حضور قدرتمندی در SERP داشته باشید و بازار کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار خود را تسخیر کنید.

در هر نقشه بازاریابی دیجیتال، این یک فرصت ایده آل است: کسب ترافیک ارگانیک با سرمایه گذاری اندک و به دست آوردن لید از کانال‌های متنوع.

انواع ریچ اسنیپت (Rich Snippet)

ریچ اسنیپت انواع مختلفی دارد و این که صفحه شما کدام یک از انواع ریچ اسنیپت را کسب کند، بستگی به نوع محتوای موجود در آن دارد. پس مهم است که بدانید شما چگونه می‌توانید از ریچ اسنیپت استفاده کنید و سپس پست‌ها و صفحات خود را با هدف به دست آوردن ریچ اسنیپت طرح ریزی و تولید کنید.

بیایید نگاهی به نمونه‌های ریچ اسنیپت و نحوه نمایش آنها در SERP بیندازیم که هر کدام برای نوع خاصی از محتواها کاربرد دارند:

1. ریچ اسنیپت نان ریزه (Breadcrumbs)

بردکرامب همان لینک هایی هستند که در هر صفحه از سایت شما، به کاربر می‌گویند دقیقا الان در چه بخشی از سایت است. مثل تصویر پایین:

برد کرامب(Breadcrumbs)

اما در ادامه نوعی از ریچ اسنیپت ها هم با نام بردکرامب(Breadcrumbs) شناخته می شوند:

ریچ اسنیپت نان ریزه (Breadcrumbs)

همانطور که می‌بینید، به کمک این نوع اسنیپت، آدرس دقیق هر صفحه از سایت تان به کاربر نمایش داده می‌شود.

2. ریچ اسنیپت سوالات متداول

در این نوع اسنیپت، شما می‌توانید به کمک یک سری کد، یک سری سوال و جواب را به نتایج صفحه تان اضافه کنید. برای مثال:

ریچ اسنیپت سوالات متداول

3. دستور پخت‌ها (Recipes)

وقتی که کاربران برای دستور پخت غذا سرچ می‌کنند، به دنبال اطلاعات بیشتری از صرفاً عنوان و شرح صفحه می‌گردند. در این شرایط ریچ اسنیپت اطلاعاتی مثل عکس غذا، زمان آماده سازی، میزان کالری، امتیاز دستور پخت و سایر اطلاعات مرتبط را ارائه می‌کند.

دستور پخت‌ها (Recipes)

4. فیلم‌ (Video)

همین موضوع در خصوص سرچ برای فیلم‌ها هم صادق است. کاربرانی که اسم فیلم را سرچ می‌کنند، به خصوص خوره‌های سینما، به دنبال اطلاعات عمیق‌تری می‌گردند. ریچ اسنیپت های گوگل می‌توانند اطلاعاتی مانند مدت زمان فیلم، تاریخ انتشار، عملکرد باکس آفیس، ژانر و امتیاز فیلم را ارائه دهند.

فیلم‌ (Video)

5. موسیقی (Music)

اگر برای شما سؤال شده است که در زمینه سرچ موسیقی فایده ریچ اسنیپت چیست، باید بگوییم که ریچ اسنیپت می‌تواند اطلاعاتی مثل شرکت پخش قطعه، آهنگساز، شاعر، سال پخش و حتی لینک‌های مرتبط در خصوص نسخه‌های مختلف و کاورهای آهنگ را ارائه دهد.

 موسیقی (Music)

6. محصولات Product Markup

برای کسانی که در زمینه سئو برای تجارت الکترونیک و محصولات دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند، استفاده از ریچ اسنیپت محصولات یک راهکار عالی برای بیشتر دیده شدن است. ریچ اسنیپت ها می‌توانند علاوه بر توضیحات محصول،‌ اطلاعاتی مثل امتیاز محصول،‌ قیمت، موجود بودن آن و لینک مستقیم به SKU های مختلف را فراهم کنند.

ریچ اسنیپت محصولات Product Markup

7. رخدادها (Events)

ریچ اسنیپت ها می‌توانند اطلاعات مرتبط به رخدادهای گوناگون را در اختیار کاربر قرار دهند. جزئیاتی مثل تعداد حضار، مکان، تاریخ برگزاری و حتی لینک‌هایی برای تهیه بلیت از جمله امکانات ریچ اسنیپت در این زمینه هستند.

ریچ اسنیپت رخدادها (Events)

چگونه در سایتمان ریچ اسنیپت ایجاد کنیم؟

تصمیم گیری در مورد اینکه یک صفحه در نتایج سرچ گوگل صاحب ریچ اسنیپت بشود یا نه، تماماً به خود گوگل بستگی دارد. کاری که یک کارشناس سئو می‌تواند در این خصوص انجام دهد این است که استراتژی و ساختار بندی مطلوبی برای محتوای خود ایجاد کند. به شکلی که آن محتوا به کلمات کلیدی مورد نظر مرتبط به نظر برسد و گوگل تشخیص دهد که این صفحه همه معیارهای لازم برای دریافت ریچ اسنیپت را دارد.

هر چقدر بیشتر روی این نکات تمرکز کنید و آنها را در روتین کمپین تولید محتوای خود به کار ببرید،‌ شانس بیشتری برای بهره مندی از مزایای ریچ اسنیپت در سرچ‌های گوناگون خواهید داشت. پس فرصت خوبی است تا ببینیم چگونه می‌توانید محتوای خود را برای دریافت ریچ اسنیپت آماده کنید و به دنبال آن، سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

قدم اول:محتوای خود را بشناسید

برنامه ریزی برای تولید محتوا یک بخش مهم از کار کارشناسان سئو و بازاریابی دیجیتال است. چرا که محتوا منبع اصلی برای تعامل بین یک برند و لید‌های آن محسوب می‌شود؛ اما علاوه بر آن، محتوا از نظر فنی نیز ارزش قابل توجهی دارد.

برای به دست آوردن ریچ اسنیپت، گوگل باید بتواند لینک مورد نظر را تحت عنوان یکی از دسته بندی‌هایی که در بالاتر از آنها نام بردیم شناسایی کند؛ بنابراین قبل از هر کاری، باید ببینید که چه نقشه‌ای برای بلاگ و صفحات وب خود داشته‌اید و فرصت‌هایی را که برای قرار دادن محتوا در دسته بندی‌های مورد نظر گوگل وجود دارد پیدا کنید.
شما می‌توانید که علاوه بر پست‌های جدید، پست‌های قدیمی خود را نیز با هدف دریافت ریچ اسنیپت بهینه سازی کنید. یا آن که در کمپین محتوایی خود یک استراتژی جدید تعریف کنید که هدف آن صرفاً دریافت ریچ اسنیپت باشد.

قدم دوم:پرسونای خریدار خود را بشناسید

نه تنها محتوای شما باید از نظر فنی برای کسب ریچ اسنیپت صلاحیت داشته باشد، بلکه باید برای کاربرانی که کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ می‌کنند کاربردی و مفید باشد. اگرچه این به نظر یک نکته بدیهی می‌رسد، اما بسیاری از فعالین سئو آنقدر از آن غافل می‌شوند که لازم است بار دیگر در این مقاله روی اهمیت آن تأکید شود.

شناخت مشتری صرفاً محدود به شناخت بازه سنی، جنسیت یا طبقه اجتماعی آنها نمی‌شود. چیزی که بیشتر اهمیت دارد این است که درباره عادات، انتظارات و نحوه تعامل آنها با برند اطلاعات کسب کنید. در این مورد، این که بدانید آنها چگونه سرچ می‌کنند و چه سبک از محتواهایی آنها را ترغیب به کلیک روی لینک می‌کند برای رسیدن به موفقیت حیاتی است.

قدم سوم: در مورد دیتای ساختار بندی شده یا همان اسکیما ها اطلاعات کسب کنید

خب فرض کنیم که شما می‌دانید باید چه چیزی را برای چه مخاطبانی بنویسید؛ حالا قدم بعدی چیست؟ چگونه گوگل متوجه می‌شود که محتوای شما برای دریافت ریچ اسنیپت آماده است؟ برای پاسخ به این سؤال، لازم است که اطلاعات و دانش خود در مورد دیتای ساختار بندی شده را افزایش دهید.

دیتای ساختار بندی شده مجموعه‌ای از استانداردهای HTML و JSON-LD است که کراولر های گوگل (ربات‌های گوگل که ساختار و محتوای سایت‌ها را آنالیز می‌کنند) از آنها برای خواندن، درک و نمایش صفحات شما در SERP استفاده می‌کنند. از آنجایی که این بخش از سئو دارای پیچیدگی‌های فنی بسیاری است و خالق محتوا باید مقررات و دستورالعمل‌های خاصی را در این خصوص رعایت کند، از وارد شدن به جزئیات فنی آن صرف نظر می‌کنیم.

اما بار دیگر اکیداً توصیه می‌کنیم که با مراجعه به Google Search Central دانش خود در زمینه دیتای ساختار بندی شده را افزایش دهید. برای آشنایی با دستورالعمل‌هایی که در خصوص تولید محتوا با هدف به دست آوردن ریچ اسنیپت وجود دارند، ابزارهای آنلاینی مثل Schema.org وجود دارند که به شما در طرح ریزی تولید محتوا کمک می‌کنند.

قدم چهارم: برای اسنیپت ها محتوا تولید کنید

حالا که می‌دانید چه استراتژی در پیش بگیرید، درک عمیق‌تری از خریداران خود پیدا کرده‌اید و می‌دانید که برای ساخت اسکیما باید چه کارهایی انجام دهید؛ تیم شما آماده تولید محتوای ایده آل برای ریچ اسنیپت‌ها است. اولویت اصلی باید این باشد که مستقیم سر اصل مطلب بروید.

همانطور که در نمونه‌های ریچ اسنیپت در این مقاله دیدیم، اسنیپت‌ها اطلاعات را به شکل مستقیم و بدون حرف اضافه ارائه می‌کنند. اگر محتوای شما ارتباطی تنگاتنگ با موضوع مورد سرچ نداشته باشد، کاربران در سایت شما نمی‌مانند و سئو سایت آسیب می‌بیند.

اولویت بعدی باید این باشد که اطلاعاتی فراتر از اسنیپت‌ها به کاربر ارائه دهید. به طوری که محتوای شما به غیر از اسنیپت‌ها، اطلاعات عمیقی درباره موضوع مورد سرچ ارائه کند و نقاط تعامل بیشتری را بین کاربر و برند ایجاد نماید. چرا که وقتی که ریچ اسنیپت دریافت کنید،‌ ترافیک شما نیز قطعاً افزایش می‌یابد. اگر محتوای شما اطلاعات بیشتری نسبت به ریچ اسنیپت‌ها نداشته باشد، یک فرصت عالی برای جلب مشتری را از دست داده‌اید.

قدم پنجم: ساختار خود را تست کنید

بعد از آنکه محتوای شما آماده و ساختار بندی شد، می‌توانید از ابزار تست خود گوگل(سرچ کنسول) استفاده کنید تا ببینید که آیا همه معیارهای لازم برای دریافت اسنیپت‌ها را دارد یا نه. انجام این تست قبل از انتشار پست اهمیت خیلی زیادی دارد. چرا که از این طریق مطمئن می‌شوید که محتوای شما از همان لحظه انتشار و قبل از آنکه توجه کاربران به آن جلب شود، صلاحیت دریافت ریچ اسنیپت‌ها را داشته است.

قدم آخر: نتایج را بررسی کنید

مانند هر اقدام دیگری که در زمینه سئو انجام می‌دهید، زیر نظر گرفتن و مانیتور کردن نتایج بخش مهمی از فرایند کار است. یک استراتژی اصولی و سالم باید به شکل مداوم نتایج را پیگیری کند، از آنها یاد بگیرد و بر اساس آنها نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و آنها را بهبود دهد.

پس در این مرحله، باید ببینید که کدام یک از محتواهای شما موفق به اخذ ریچ اسنیپت شده است و این موضوع چگونه روی افزایش بازدید سایت اثر گذاشته است. این اطلاعات را به شکل عمیق بررسی کنید و ببینید که کدام یک از ترفندهای شما مفید واقع شده‌اند و چرا. از دانش به دست آمده، برای ویرایش محتواهای موجود و ساخت محتواهای جدید استفاده کنید. اگر این فرایند به یک روتین در کمپین سئو شما تبدیل شود، با گذشت زمان نتایج قوی‌تر و سریع‌تری را دریافت خواهید کرد. هر موفقیت جدیدی که در SERP کسب می‌کنید یک کانال جدید و مهم برای به دست آوردن لید های بیشتر است.

جمع بندی؛ قدم بعدی چیست؟

در دنیای دیجیتال، دیده و شناخته شدن یک برند اصلاً کار راحتی نیست. رسیدن به این هدف نیاز به برنامه ریزی، مطالعه، آنالیز و یادگیری دارد؛ اما وقتی که به موفقیت برسید، خواهید دید که این استراتژی ارزشمندتر از هر استراتژی بازاریابی دیگری است.

یک برنامه سئو موفقیت آمیز که بتواند برند شما را در صدر نتایج سرچ قرار دهد و جزئیات مضاعفی مثل ریچ اسنیپت‌ها را کسب کند، به شرکت شما امکان می‌دهد تا مشتریان جدید را به شکل ارگانیک جذب کند؛ بدون آنکه لازم باشد بودجه و زمان زیادی صرف این کار شود.

اگر که از مسیر پیش رو آگاهی داشته باشید، جمعیت هدف خود را بشناسید و محتوای خود را تصاحب کنید، نصف راه را رفته‌اید؛ اما قبل از هر چیز، به این سؤال مهم پاسخ دهید: استراتژی فعلی شما تا چه حد قوی و مؤثر است؟ اگر می‌خواهید آینده را بسازید، باید از وضعیت حال خود آگاهی کامل داشته باشید.

در نهایت امیدواریم این مطلب توانسته باشد به سؤالات ریچ اسنیپت چیست، چه اهمیتی دارد و چگونه می‌توانید آنها را به دست بیاورید پاسخ داده باشد.

منبع: https://rockcontent.com/blog/rich-snippets-examples/

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره سئو و خدمات سئو، ساخت تیزر تبلیغاتی و مشاوره کسب و کار با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *