ابزار های هوش مصنوعی برای بازاریابی یا ai power marketing tools

اشتراک گذاری در :
ابزار های هوش مصنوعی در بازار یابی کدامند؟
فهرست محتوا

قبل از بررسی ابزار های هوش مصنوعی برای بازاریابی توضیحی کوتاهی در مورد هوش مصنوعی می‌دهم تا بتوانید مقاله زیر را بهتر درک کنید. هوش مصنوعی شاخه ای از علم کامپیوتر است که هدف آن ایجاد سیستم و ماشین هایی است که وظایفی همچون وظایف انسانی را انجام دهند، و این وظایف شامل یادگیری، استدلال، حل مسئله، درک زبان طبیعی و تشخیص الگوها می‌شود.

کاربردهای هوش مصنوعی:

  • تشخیص گفتار و زبان طبیعی: استفاده در دستیارهای صوتی مثل Siri و Google Assistant.
  • بینایی ماشین: تشخیص تصاویر و ویدئوها، مانند تشخیص چهره در دوربین‌ها.
  • رباتیک: استفاده در ربات‌های صنعتی و خانگی برای انجام وظایف مختلف.
  • پزشکی: تحلیل تصاویر پزشکی و تشخیص بیماری‌ها.
  • خودروهای خودران: هدایت خودروها بدون نیاز به راننده انسان

مزایای استفاده از ابزار های بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در صنایع در حال گسترش است. تحقیقات گراند ویو پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی بین سال‌های 2023 تا 2030 نرخ رشد سالانه 37 درصدی خواهد داشت – این اتفاق فقط در طول هفت سال اتفاق بزرگی محسوب می‌شود.

حالا که اندکی با هوش مصنوعی آشنا شدید وقت آن است ببینیم آیا هوش مصنوعی می‌تواند در روش های بازاریابی نیز تاثیر گذار باشد و مسائل پیچیده این علم را برای سازمان ها و شرکت ها و به خصوص برای دیجیتال مارکترها آسان تر نماید.

دیجیتال مارکترها نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر به زودی زود می‌توانند بسیاری از مسائل خود را با کمک هوش مصنوعی حل نمایند و بسیاری از کارها و فعالیت های بازاریابی که قبلا بسیار زمان بر بود دیگر به پیچیدگی گذشته نخواهد بود. این یک پیش بینی از سرعت رشد ابزار های هوش مصنوعی در بازاریابی است که در تمامی ابعاد از ایجاد پلت فرم های دیجیتال، تولید محتوا، تحلیل رقبا، آنالیز و…. به کمک دیجیتال مارکترها آمده است.

استفاده از ابزار های هوش مصنوعی در بازاریابی چه مزیتی دارد؟

دلیلی برای این پیش بینی وجود دارد – هوش مصنوعی مزایای زیادی برای بازاریابان و بخش های بازاریابی دارد که عبارتند از:

  • بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی
  • تحلیل داده های مشتریان
  • بهبود تعامل با مشتریان
  • پیش بینی روند بازار

در نهایت، ابزار های هوش مصنوعی  برای بازاریابی به کسب‌وکارها قدرت می‌دهد تا تصمیمات بهتری بگیرند، هوشمندانه‌تر کار کنند و ارزش بیشتری را به کسب‌وکار و ذینفعان خود ارائه کنند.

ابزار های بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

ابزار بازاریابی هوش مصنوعی پلتفرم یا برنامه‌ای است که از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود فعالیت‌های بازاریابی و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها استفاده می‌کند.
ابزار های پیشرفته هوش مصنوعی برای بازاریابی که زمانی فقط در دسترس محققان و مدیران عاملان بود، اکنون در دسترس عموم مردم، از جمله متخصصان بازاریابی، سازندگان محتوا، و متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو هستند که به دنبال ارتقای کمپین های بازاریابی خود هستند.
این ابزارها با کمک الگوریتم های هوش مصنوعی، به پردازش زبان طبیعی، یادگیری و تجزیه و تحلیل داده ها به صورت خودکار می‌پردازند و با ارائه بینش آن را در جهت بهینه سازی استراتژی ها و کمپین های بازاریابی استفاده می‌کنند.

نمونه هایی از ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی عبارتند ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی، ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی، ابزارهای بازاریابی ایمیلی، ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا و بازار، ابزار تعیین و پیشنهاد دریافت استراتژی بازاریابی با توجه به لوکیشین، ابزارهای تحلیل پرسونای مخاطبان و در نتیجه پیشنهاد سناریوها و روش های تبلیغاتی و حتی تولید محتوای تبلیغاتی و حتی ساخت تیزرهای تبلیغاتی مورد نیاز برند.

شما دیگر نیاز نیست بسیاری از کارهای تکراری و زمان بر را خودتان انجام نمایید و می‌توانید با این ابزارها کمپین خود را تحلیل و با ابزارهای بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی که مناسب کسب و کار شما هستند، بازاریابی خود را تقویت نمایید.

البته باید بگویم در مرحله اول این ابزارها ممکن است در سرعت بخشیدن به فرایندهای بازاریابی به شما کمک کنند ولیکن نمی‌توانند درک انسان را از شرایط محیط و تلفیق آن با علم بازاریابی و برند داشته باشند و لذا در درجه اول این ابزارها برای دیجیتال مارکترها و به صورت کلی بازاریابی مناسب است که دانش کمپین های بازاریابی را دارا می‌باشند و می‌توانند به بهترین شکل در جهت هدف گذاری و استراتژی های بازاریابی برای دست یابی به اهداف بازاریابی از آنها استفاده نمایند و لیکن در نهایت می‌توان توقع داشت که این ابزارها شاید در بسیاری از اوقات قدرت تفکر را از ما بگیرند و جایگزین های مناسبی برای دیجیتال مارکترها و بازاریابان باشند.

بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای بازاریابی :

با وجود ابزار های بسیاری در این زمینه پرسیدن این سوال که کدام بهتر و کارامد تر است امری طبیعی است و این در حالی است که بسیاری از ابزار های هوش مصنوعی در حال تکامل هستند و بر اساس تعاملاتی که دارند یادگیری خود را تکمیل می‌کنند و در حال تکامل هستند.

اما در حال حاضر با توجه به نظر سنجی های موجود بین مخاطبان ChatGPT از همه محبوب تر و کارامدتر است اما این هم بستگی به این دارد که شما چه خواسته ای از هوش مصنوعی دارید و ممکن است ابزار های دیگری برای شما کارامد تر باشند و همچنین توجه داشته باشید که خیلی از این ابزار های در حال تکامل هستند و ممکن است در آینده نزدیک ابزار هایی بهتر از ChatGPT ظهور کنند.

چند ابزار برتر بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی که کمپین های سال 2024 به بعد را متحول خواهد کرد

بر کسی پوشیده نیست که فناوری هوش مصنوعی در حال متحول کردن فضای دیجیتال است و بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسته به اهداف کسب ‌وکار فردی شما، ابزار های بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند کمپین‌های شما را به سطح بالاتری ببرند و راهی مطمئن برای صرفه‌ جویی در زمان، انرژی و منابع و در عین حال تمرکز بر آنچه که بیشترین اهمیت را دارد یعنی رشد کسب‌وکارتان باشد.

ابزار های هوش مصنوعی همه جا بکار می‌روند پس کمپین های بازاریابی دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
خواه شما به دنبال به گردش درآوردن کسب وکارخود به صورت خودکار، ایجاد محتوا، ارتقای استراتژی رسانه های اجتماعی ، افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو ( سئو )، یا رسیدن به نقاط عطف بازاریابی دیجیتال باشید، ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی مناسب می‌توانند راه درازی را ارائه دهند و در این راه به شما کمک کنند.

ابزار های هوش مصنوعی در بازاریابی

برای کمک به شما، فهرستی از بهترین ابزار های بازاریابی هوش مصنوعی در صنعت را گردآوری کرده‌ایم تا به شما در رسیدن به اهداف کمپین خود کمک کنید.

مسلما سئو و بهینه سازی سایت در سال‌های پیش رو نیز با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تغییرات چشمیگیری خواهد داشت که شرکت هایی مانند وینت سئو که خدمات سئو اراده می‌دهند را نیز با مسائل جدید و به روزی مواجه خواهد کرد.

، برای همین ما در این راهنما به عنوان یک شرکت پیش رو که خود را جز بهترین شرکت‌های سئو می‌دانیم با تلفیق دانش سئو و تجربه، 8 روند اساسی که آینده سئو و سئو کارها را درگیر خواهد کرد را پیش بینی کرده‌ایم و این محتوا می‌تواند به هر دیجیتال مارکتر و صاحب کسب و کار اینترنتی کمک نماید که برای پیش رفت و به دست آوردن منفعت بیشتر خود را به این دانش و علم نوین سئو نیز تجهیز نماید.

پس خواندن این راهنما می‌تواند به شما بسیار کمک نماید: 8 روندی که آینده سئو را درگیر خواهد کرد و اگر می‌خواهید به صورت کلی برنامه ریزی بهتری برای سئوی سایت خود داشته باشید و استراتژی بهتری برای سئوی خود ایجاد کنید می‌توانید به این راهنما مراجعه کنید و متوجه شوید که چطور: هوش مصنوعی آینده سئو را زیر و رو می‌کند

مزایای ادغام ابزار های هوش مصنوعی با استراتژی بازاریابی

چه به دنبال بهبود محتوای نوشتاری خود باشید، پست های رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید و یا کارهای تکراری را خودکار کنید، همه اینها را می توان با ادغام ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی و استراتژی بازاریابی خود به دست آورید.

  • گردش کار خود را ساده کنید

با ادغام ابزار های هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی خود، می توانید در زمان صرفه جویی کنید و گردش کار خود را ساده کنید. فرآیندها و وظایفی که زمانی نیازمند برنامه ریزی گسترده و ساعت ها کار بودند، اکنون می توانند از طریق ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی مختلف که به طور خاص برای خودکارسازی و تقویت استراتژی های بازاریابی طراحی شده اند، به دست آیند.

  • در پول و منابع صرفه جویی کنید

نظارت انسانی ممکن است برای استفاده حداکثری از ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی ضروری باشد. با این حال، پیاده‌سازی راه ‌حل‌های هوشمند در وظایف بازاریابی روزانه و کمپین‌های مهم می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار و رهبران تیم کمک کند تا تنها با ارزش‌ترین و با مهارت ترین متخصصان را استخدام کنند.

دورانی که برای اجرای عملیات بازاریابی دیجیتال یک شرکت به تیم های بازاریابی گسترده نیازمند بود، گذشت. در عوض، بسیاری از مشاغل تمام وقت را می‌توانند با ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی جایگزین کنند. اگرچه استفاده از ابزار های هوش مصنوعی هم همیشه رایگان نیستند اما از دادن حقوق تمام وقت مناسب ترند.

  • کارهای تکراری را خودکار کنید

از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی گرفته تا مدیریت رسانه‌های اجتماعی، ابزارهای جامع و چند منظوره مبتنی بر هوش مصنوعی به بازاریابان کمک می‌کنند تا کارهای تکراری را به صورت خودکار انجام دهند و روی آنچه مهم است تمرکز کنند. اگرچه بسیاری از کارهای تکراری طبیعتاً پیچیده نیستند، اما می‌توانند کارمندان تیم بازاریابی شما را خسته کنند و زمان کم تری برای جلسات مهم، ایجاد محتوای ارزشمند و نوآوری باقی بگذارند. با برداشتن کارهای تکراری از روی دوش آن‌ها، می‎‌توانید پتانسیل تیم خود را درجهت مثبت افزایش دهید.

  • جمع آوری بینش و تجزیه و تحلیل داده ها

در کنار قابلیت‌های ضروری، ابزار های هوش مصنوعی در بازاریابی اغلب تجزیه و تحلیل‌های کلیدی و بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌کنند که به بازاریابان کمک می‌کند، عملکرد کمپین را ردیابی کنند و استراتژی‌های بازاریابی خود را در زمان واقعی اصلاح کنند. دانش قدرت است و ارتقای عملکرد کمپین بازاریابی نیز از این نقل قول بی انتها مستثنی نیست.
با استفاده از ابزارهای نوآورانه و قابل اعتماد هوش مصنوعی در فعالیت های بازاریابی خود، می‌توانید عملکرد هر کمپین یا استراتژی را ردیابی کنید و هر جا که لازم است تغییراتی ایجاد کنید.

  • به مخاطبین چند ملیتی دسترسی پیدا کنید

در نهایت، ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی با قدرت ترجمه زبان و فناوری تبدیل متن به گفتار می‌توانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان بین‌المللی متعددی دست پیدا کنید. یک کمپین تبلیغاتی را تصور کنید که با استفاده از بودجه یکسان به مخاطبان شما در ایالات متحده آمریکا، هند و مکزیک به زبان‌های محلی دسترسی پیدا کند. ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی روشی فوق العاده برای افزایش سریع دسترسی و بهبود بازگشت سرمایه شما هستند.

ادغام ابزار های هوش مصنوعی با استراتژی های بازاریابی چه مزایایی داشته؟

بهترین ابزار های بازاریابی هوش مصنوعی که همه متخصصان بازاریابی باید با آن آشنا باشند

انقلاب هوش مصنوعی تعداد زیادی از ابزار بازاریابی را با خود به همراه آورده است. یک جستجوی ساده در گوگل برای یافتن بهترین ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی باعث می‌شود بازاریابان سردر گم شوند. علاوه بر این، فهرست‌های گسترده‌ای که ده‌ها نرم‌افزار هوش مصنوعی را شرح می‌دهند، مطمئناً به فرآیند تصمیم‌گیری کمکی نمی‌کنند.
با توجه به فراوانی ابزارهای هوش مصنوعی در وب و خستگی تصمیم گیری ناشی از انتخاب ابزارهای مناسب برای کسب و کار، ما فهرستی از مفیدترین ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی را برای همه مشاغل، محصولات و خدمات گردآوری کرده ایم.
بدون بحث بیشتر، بیایید چند ابزار برتر بازاریابی هوش مصنوعی را که در سال 2024 برای بازاریابان در دسترس است، بررسی کنیم.

جاسپر:

هوش مصنوعی جاسپر (Jasper AI) یک ابزار قدرتمند برای تولید محتوای متنی است که با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، به کاربران کمک می‌کند تا به صورت سریع محتوای با کیفیت و سئو پسند تولید کنند.

این ابزار کاربردهای متنوعی دارد مثلا در مدت زمان کوتاهی محتوای زیادی تولید می‌کند که منحصر به فرد و خلاقانه است و از نوشتن محتوا های کپی خوداری می‌کند پس به نویسندگان کمک زیادی در جهت خلق نوشته های جذاب و تولید محتوای خلاقانه می‌کند همچنین زبان های مختلف را پشتیبانی می‌کند که این ویژگی‌ها، جاسپر را به یک ابزار ارزشمند برای بازاریابان دیجیتال، نویسندگان محتوا و مدیران وب‌سایت‌ها تبدیل کرده است که می‌خواهند بهینه‌سازی محتوای خود را بهبود بخشند و به سرعت به اهداف خود برسند.

البته بسیاری از هوش های مصنوعی مانند جاسپر همچنان نیز مبتی بر محتواهای تولید شده و نتایج مبتنی بر متن در موتورهای جستجو هستند و بر همین اساس محتوای تولید شده را بر اساس تحلیل این محتواها و الگوریتم های خود باز طراحی می‌کنند و نسبت به محتواهایی حساس تر هستند که از نظر قواعد سئوی محتوا به خوبی نگارش شده باشند، اگر شما هم می‌خواهید چنین محتوهایی را در سایت خود داشته باشید که توسط ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان منابع اطلاعاتی مورد استفاده قرار گیرند و از مزایای آن بهره ببرید این محتوا و راهنما را بخوانید: سئوی محتوا چیست و قواعد سئوی محتوا

ابزار Jasper

Zapier :

یک ابزار آنلاین اتوماسیون و یکپارچه‌سازی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها و خدمات مختلف را به هم متصل کنند و فرآیندهای کاری خود را به صورت خودکار انجام دهند. با استفاده از Zapier می‌توان برنامه‌های مختلف مانند Gmail، Dropbox، Slack، Trello و بسیاری دیگر را به هم متصل کرد.

این اتصال از طریق API‌های هر برنامه انجام می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تا داده‌ها را بین برنامه‌ها جابجا کنند و فرآیندهای مختلف را خودکار کنند .همچنین Zapier به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانش برنامه‌ نویسی و تنها با استفاده از رابط کاربری ساده، اتوماسیون‌ها را ایجاد و مدیریت کنند.و کاربران هم می‌توانند برای سفارشی‌سازی بیشتر Zaps خود از تنظیمات پیشرفته‌تر مانند فیلترها، تأخیرها و قالب‌های مختلف استفاده کنند.

ابزار Zapier

SEO Surfer:

SEO Surfer یک ابزار های هوش مصنوعی برای بازاریابی است که به بهینه‌سازی محتوای وب‌ سایت‌ها برای موتورهای جستجو کمک می‌کند. این ابزار کاربردهای متنوعی دارد مثلا تحلیل های محتوای فعلی وب‌سایت را با نتایج برتر موتورهای جستجو مقایسه می‌کند، پیشنهاداتی برای بهبود محتوای شما ارائه می‌دهد تا رتبه‌بندی سایت شما افزایش یابد. همچنین این ابزار یک ویرایشگر محتوا درون‌ ساز دارد که به شما امکان می‌دهد محتوای خود را بهینه‌سازی کنید و امتیاز محتوا را بهبود دهید و به شما کمک می‌کند تا عناصر مختلف صفحه، از جمله کلمات کلیدی، لینک‌ها و ساختار کلی محتوا را بررسی و بهینه‌سازی کنید.

این ابزار با تحلیل داده‌های نتایج موتورهای جستجو (SERP) به شما کمک می‌کند تا بفهمید چگونه رقبا به رتبه‌های بالاتر دست یافته‌اند و از این اطلاعات برای بهبود محتوای خود استفاده کنید.

ابزار SEO Surfer

Eleven Labs:

Eleven Labs یک پلتفرم هوش مصنوعی صوتی است که به کاربران امکانات متنوعی ارائه می‌دهد. این ابزار کاربردهای گسترده‌ای دارد که می‌تواند صدای طبیعی و واقع‌گرایانه‌ای ایجاد کند که تقریباً غیرقابل تشخیص از صدای انسان واقعی است.

و این پلتفرم می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند روایت کتاب‌های صوتی، صداگذاری برای فیلم‌ها، دستیارهای مجازی و پیام‌های صوتی شخصی‌سازی شده استفاده شود، و همچنین قادر است محتوای صوتی را به 29 زبان مختلف ترجمه و دوبله کند، که این ویژگی برای محتواهای چندزبانه بسیار مفید است. این پلتفرم با هزاران صدا به ده‌ها زبان مختلف امکان ایجاد سخنرانی و صداگذاری‌های متنوع را به کاربران می‌دهد.
این ویژگی‌ها Eleven Labs را به یک ابزار قدرتمند برای تولید و مدیریت محتوای صوتی تبدیل کرده است.

ابزار Eleven Labs

Influencity:

Influencity یک پلتفرم کامل برای بازاریابی اینفلوئنسر است که به شما در مدیریت و بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی اینفلوئنسر مارکتنیگ کمک می‌کند. این ابزار اطلاعات جامعی از اینفلوئنسرها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین افراد را برای کمپین‌های خود انتخاب کنید. این پلتفرم فرآیندهای مربوط به بازاریابی اینفلوئنسر را در یک محیط ساده و قابل استفاده جمع‌آوری می‌کند، که این امر باعث می‌شود تا مدیریت کمپین‌ها آسان‌تر و موثرتر باشد .در نتیجه با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل، می‌توانید عملکرد کمپین‌های خود را ارزیابی بهینه‌سازی‌ کرده و عملیات لازم را انجام دهید. در کل Influencity به شما کمک می‌کند تا زمان و هزینه‌های مربوط به اجرای کمپین‌های بازاریابی اینفلوئنسر را کاهش دهید.

ابزار Influencity

ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ یکی از حوزه‌های پرتحول و پویا در دنیای امروز است که با پیشرفت تکنولوژی، همواره روش‌های جدید و مبتکرانه‌ای برای جذب و نگهداشت مشتریان ارائه می‌شود. یکی از مهم‌ترین تحولات در این حوزه، استفاده از هوش مصنوعی (AI) است که امکانات و قابلیت‌های بی‌نظیری را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد.

می‌خواهیم قبل از معرفی مجدد چند ابزار مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ که از این به بعد می‌توانند آژانس های دیجیتال مارکتینگی که ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ هستند و یا به خود شما که می‌خواهید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد و آن را توسعه دهید، به کاربردهای ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ بپردازیم و بعد از آن این ابزارها را به شما معرفی نماییم.

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

چت‌بات‌ها از جمله ابزارهای پرکاربرد در دیجیتال مارکتینگ هستند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند به طور خودکار با مشتریان تعامل داشته باشند و به سوالات آن‌ها پاسخ دهند. این چت‌بات‌ها با تحلیل داده‌های موجود، توانایی درک و پاسخگویی به نیازهای مشتریان را دارند و می‌توانند تجربه کاربری را بهبود بخشند و مشتریان را به خرید ترغیب کنند

شخصی‌سازی محتوا

یکی از مزایای بزرگ هوش مصنوعی، توانایی آن در تحلیل و پردازش حجم عظیمی از داده‌هاست. با استفاده از این توانایی، بازاریابان می‌توانند محتوای شخصی‌سازی شده و متناسب با نیازها و علاقه‌های هر مشتری را تولید و ارائه کنند. این روش باعث افزایش تعامل و رضایت مشتریان می‌شود و احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار را افزایش می‌دهد.

بهینه‌سازی تبلیغات

هوش مصنوعی با تحلیل داده‌های کمپین‌های تبلیغاتی قبلی، می‌تواند به بهینه‌سازی تبلیغات کمک کند. این بهینه‌سازی شامل انتخاب بهترین کانال‌ها، زمان‌ها و پیام‌های تبلیغاتی است که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبان هدف دارند. بهینه‌سازی تبلیغات باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی می‌شود.

پیش‌بینی رفتار مشتری

یکی از قابلیت‌های مهم هوش مصنوعی، توانایی پیش‌بینی رفتار مشتریان بر اساس داده‌های تاریخی است. با تحلیل الگوهای رفتاری مشتریان، بازاریابان می‌توانند پیش‌بینی کنند که کدام مشتریان احتمالاً به محصولات یا خدمات خاصی علاقه‌خواهند شد و بر این اساس استراتژی‌های بازاریابی خود را تنظیم کنند. این روش می‌تواند به افزایش فروش و کاهش نرخ ریزش مشتریان کمک کند.

تحلیل احساسات

هوش مصنوعی می‌تواند از طریق تحلیل نظرات و بازخوردهای مشتریان در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها، احساسات و نظرات آن‌ها را در مورد محصولات و خدمات شناسایی کند. این تحلیل می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و استراتژی‌های بهبود را پیاده‌سازی کنند.

بهبود تجربه کاربری

هوش مصنوعی با ارائه تجربه‌های کاربری شخصی‌سازی شده و بهینه می‌تواند به بهبود تجربه کاربری مشتریان کمک کند. از طریق تحلیل داده‌های رفتاری مشتریان، هوش مصنوعی می‌تواند پیشنهادهای متناسب با هر کاربر را ارائه داده و مسیر خرید را برای آن‌ها ساده‌تر کند. این امر می‌تواند به افزایش رضایت مشتریان و افزایش نرخ تبدیل منجر شود.

خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی

یکی از مزایای بزرگ هوش مصنوعی، توانایی خودکارسازی فرآیندهای مختلف بازاریابی است. از ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی گرفته تا مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی و تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از این فرآیندها را به طور خودکار انجام دهد و زمان و هزینه‌های مربوط به آن‌ها را کاهش دهد.

تولید محتوای هوشمند

با ابزار های هوش مصنوعی برای بازاریابی، بازاریابان می‌توانند، محتوای جذاب و منحصر به فردی را ایجاد کنند که به نیازها و علاقه‌های مخاطبان هدف پاسخ دهد. ابزارهای تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند با تحلیل داده‌های موجود و استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، محتوای با کیفیت و مرتبطی را تولید کنند.
تعدادی ابزار هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توانند به بازاریابی و افزایش فعالیت های بازاریابی دیجیتال شما کمک کنند. که قصد داریم در ادامه به شما معرفی کنیم و البته باید بگوییم انتخاب بهترین ابزارهوش مصنوعی در جهت فرایندهای بازاریابی به شرکت، هدف، صنعت و بودجه شما بستگی دارد.

بریم با هم این ابزارها را ببینیم و بیشتر با آنها آشنا شویم:

Sprout Social:

ابزار هوش مصنوعی Sprout Social به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در چندین زمینه مختلف به کسب و کارها کمک می‌کند. مثلا با استفاده از این هوش مصنوعی پست‌های خود را به صورت خودکار برای انتشار برنامه‌ریزی و زمانبندی کنید.

این ابزار زمان مناسبی را برای انتشار پست‌ها پیشنهاد می‌دهد تا حداکثر تعامل با مخاطبان را به دست آورید . همچنین با تحلیل داده‌های گسترده رسانه‌های اجتماعی، به کسب و کارها کمک می‌کند تا نظرات و احساسات مشتریان را بفهمید. این قابلیت‌ها به بهبود استراتژی‌های بازاریابی و پاسخگویی بهتر به نیازهای مشتریان کمک می‌کند و اطلاعاتی هم درباره عملکرد رقبا در رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد که به کسب و کارها کمک می‌کند تا عملکرد خود را با رقبا مقایسه کرده و بهبود بخشند، با ارائه‌ گزارش‌های جامع و دقیق از عملکرد رسانه‌های اجتماعی به مدیران بازاریابی کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرند و کمپین‌های خود را بهینه کنند.

ابزار Sprout Social

HubSpot:

هوش مصنوعی HubSpot با استفاده از ابزارهای متنوع خود می‌تواند بهبودهای قابل توجهی در فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان فراهم کند.
ابزار HubSpot Chatbot Builder به کاربران امکان می‌دهد چت‌بات‌های هوشمند و کاربرپسندی برای تعامل با مشتریان ایجاد کنند، که می‌تواند به بهبود تجربه مشتری و کاهش زمان پاسخ‌گویی کمک کند. همچنین با استفاده از ابزار های هوش مصنوعی برای بازاریابی، امکان نظارت بر رسانه‌های اجتماعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها را فراهم می‌کند تا شرکت‌ها بتوانند بهتر با مشتریان خود در ارتباط باشند و استراتژی‌های بازاریابی خود را بهینه کنند.

ابزار Campaign Assistant که توسط HubSpot ارائه می‌شود، با استفاده از هوش مصنوعی به کاربران کمک می‌کند تا بدون زحمت ایمیل‌ها، آگهی‌ها و صفحات فرود خود را ایجاد و بهینه‌سازی کنند .همچنین با استفاده از هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌پردازد تا به شرکت‌ها کمک کند رفتار مشتریان را بهتر درک کنند و تصمیمات بهتری برای بازاریابی و فروش بگیرند .
تیم وبلاگ HubSpot از هوش مصنوعی Generative برای یادگیری سریع‌تر موضوعات و تولید محتوا استفاده می‌کند، اما همچنان تأکید بر ترکیب هوش مصنوعی با خلاقیت انسانی دارد.
این ابزارها و قابلیت‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا فرآیندهای خود را خودکار کرده، بهره‌وری را افزایش دهند و تعاملات بهتری با مشتریان خود داشته باشند.

ابزار HubSpot

تولید ایده و تحقیق محتوا با ابزار های هوش مصنوعی برای بازاریابی

یکی از سخت ترین کارها در کسب و کارها ارائه محتوای هیجان انگیز و جالب برای مخاطبان است که حتی با شناخت کامل از مخاطبان هدف و بینشی که از کمپین های قبلی دارید ممکن است در این بخش بامشکل روبرو شوید در اینجا چند ابزار مناسب هوش مصنوعی برای تولید محتوا را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • ChatGPT: می‌تواند به شما در تولید محتوا و تحقیق درمورد محتوا های پر درخواست کمک کند، مخصوصا استفاده از جدیدترین نسخه ChatGPT که قابلیت ترجمه همزمان و تولید محتواو وپاسخ صوتی را نیز دارا می‌باشد و اتفاقا بر خلاف نسخه های قبلی خود که پولی بود رایگان است.

ابزار هوش مصنوعی ChatGPT

  • Reddit: به شما کمک می‌کند از طریق زیر مجموعه های خود تحقیق محتوایی انجام دهید و سپس به ابزار های هوش مصنوعی وارد شوید.

ابزار Reddit

  • Consensus: یک ابزار هوش مصنوعی است که برای جستجو در زمینه مقالات تحقیقاتی مناسب است.

ابزار Consensus

  • Gemini (قبلاً Bard): یک ابزار پر قدرت هوش مصنوعی برای تولید محتوا محسوب می‌شود که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود.

ابزار هوش مصنوعی gemini

  • Clearscope: با تحلیل صفحاتی که رتبه های بالایی دارند به شما می‌گوید چگونه محتوایی بنویسید که با استفاده از کلمات کلیدی بهینه شده باشد.

ابزار Clearscope

  • MarketMuse: می‌تواند در برنامه ریزی تولید محتوا نظارت بر عملکرد و بهینه سازی و تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک کند.

ابزار MarketMuse

  • Perplexity AI: یک ابزار مبتی بر هوش مصنوعی است که برای تولید ایده ها بر اساس منابع ذکر شده مفید است.

ابزار Perplexity AI

 

ابزارهای هوش مصنوعی برای تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی پیوند کامل بین سئو و محتوا را امکان پذیر می‌کنند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا به آنچه که مردم در اینترنت جستجو می‌کنند را نشانه بگیرید و به موتورهای جستجو مانند Google کمک می‌کنند محتوای شما را رتبه‌بندی کنند.

دانستن و استفاده از کلمات کلیدی مناسب می‌تواند به یک شرکت برتری دهد. در اینجا چند ابزار وجود دارد که می‌تواند کمک کند:

  • ChatGPT می‌تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی را بر اساس تحقیق موضوع یا مخاطب شناسایی کنید.
  • UberSuggest یکی از ابزار های هوش مصنوعی برای بازاریابی است که در تحقیق و ادغام کلمات کلیدی بکار برده می‌شود.

ابزار UberSuggest

  • Clearscope از هوش مصنوعی برای پیشنهاد بهترین کلمات کلیدی برای ادغام، در محتوای شما استفاده می‌کند.
  • KWFinder از الگوریتم‌های هوش مصنوعی است که با ارائه معیارهای دقیق کلمات کلیدی، از جمله حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی، و داده‌های روند همراه با تحقیقات کلیدواژه محلی استفاده می‌کند.

ابزار KWFinder

  • Keyword Keg از موتورهای جستجو و پایگاه های داده مانند آمازون و یوتیوب به همراه فیلترینگ پیشرفته و تجزیه و تحلیل رقبا پیشنهادهای کلمات کلیدی را ایجاد می‌کند.

ابزار Keyword Keg

نتیجه :

همانطور که می‌دانید هزاران ابزار های هوش مصنوعی برای بازاریابی با کارایی متفاوت وجود دارد که ما برخی از کاربردی ترین های آن را دربازاریابی دراین مقاله معرفی کردیم اما همانطورکه گفتیم هوش مصنوعی هروز در حال یادگیری و تکامل است و ممکن است ابزار های کارامد تری ظهور کنند و این لیست هم به طبع تغییر خواهد یافت و اسامی دیگری به آنها اضافه خواهد شد اما در حال حاضر می‌توانید از این ابزار ها در بازاریابی کمک بگیرید تا عملکرد بهتری در بازار های رقابتی امروزاتخاذ کنید .

اگر می‌خواهید با ابزارهای هوش مصنوعی بیشتری در زمینه های مختلف دیگر نیز آشنا شوید بهتر است این راهنما را که در آن 15 تا از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی را معرفی کرده ایم، را مطالعه نمایید: معرفی 15 ابزار هوش مصنوعی کارآمد که می‌تواند کار را برای شما راحتر نماید
امیدوارم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما گذاشته باشیم. ارائه نظرات شما می تواند به ما قوت قلب دهد که محتوهای بهتری برای شما تولید و ارائه نماییم. با احترام تیم تولید محتوای وینت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *