تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

customer@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین ابزارهای تجارت الکترونیک برای یک فروشگاه آنلاین موفق

اشتراک گذاری در :
بهترین ابزار های تجارت الکترونیک برای یک فروشگاه آنلاین موفق
فهرست محتوا

ابزارهای تجارت الکترونیک و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

امروزه ابزارهای تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رایج و کارآمد شده‌اند. تجارت الکترونیک یا Electronic commerce به یک روش زندگی تبدیل شده است و امکانات بی حد و حصری را برای مشاغل در سطح جهانی ارائه می‌دهد. Ecommerce شامل تمامی مراحل فرایند خرید اینترنتی، اطلاع‌رسانی‌ها، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و تحویل محصول می‌شود.

با اینکه تجارت آنلاین و خرید و فروش‌ خدمات و محصولات در اینترنت آسان به نظر می‌رسد اما بدون ابزار مناسب، ممکن است نتوانید از پتانسیل کامل کسب‌وکار آنلاین خود استفاده کنید.امروزه راه اندازی کسب و کارهای آنلاین یک فرصت بدیع است و بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، ولی اگر بتوانید اطلاعات دقیق و کاملتری را در حوزه کسب و کار و محصولات تان نسبت به رقبا به دست آورید مسلما می توانید نتایج بهتری را به دست آورید.

اگر شما هم جز آن دسته هستید که فکر میکنید راه اندازی کسب و کار آنلاین فقط فروش محصولات از طریق سایت و اینستاگرام است و فقط با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی میتوانید در این مسیر موفق شوید کاملا در اشتباه هستید این همان چیزی است که در اکثر مشاوره های کسب  و کار و خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ به دوستان متذکر میشویم.

راه اندازی کسب و کار دیجیتال و آنلاین به نظر ما به دو سری دانش نیاز دارد:

دانش اول در حوزه بازرگانی و روش تامین کالا و پیدا کردن محبوب ترین محصولات و بهترین قیمت در دنیای آنلاین

دانش دوم در حوزه دیجیتال مارکتینگ از راه اندازی وب سایت تا روش های مختلف تبلیغات و سئوی محصولات تا روش های قدرتمندانه حضور در شبکه های اجتماعی که بسیاری از شرکتها به روش های درون و برون سازمانی به انجام این امور می پردازند که شما نیز می توانید برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ در بسیاری از زمینه ها از خدمات آژانس تبلیغاتی وینت استفاده نمایید.

در این مقاله   بیشتر در مورد موارد حوزه اول با شما صحبت مینماییم و برخی از ابزارهای ضروری تجارت الکترونیک را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از رقبا پیشی گرفته و در مورد بودجه بازاریابی خود تصمیمات آگاهانه بگیرید. و در مورد حوزه دانشی دوم نیز در داخل محتوا لینکهایی وجود دارد که میتواند به شما در این زمینه نیز یاری رساند

ابزارهای مورد نیاز در تجارت الکترونیک از زبان برترین دیجیتال مارکترهای ایران در آژانس تبلیغاتی وینت

رواج کسب‌وکارهای آنلاین سبب افزایش رقابت در دنیای اینترنت شده است و همه بیزینس‌ها تلاش می‌کنند روش‌های موثرتری برای موفقیت بیشتر به کار بگیرند. شناخت ابزارهای مورد نیاز در تجارت الکترونیک به ما کمک می‌کند تا بهترین ابزار را انتخاب کنیم، از آن بیشترین سود را ببریم و عملکرد بهتری نسبت به دیگر رقبا داشته باشیم. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین گزینه برای کسب‌وکار خود را بشناسید ادامه مقاله را از دست ندهید.

انواع ابزارهای تجارت الکترونیک به طور کلی برای موضوعات زیر استفاده می‌شوند:

  • تحقیق محصول و منبع‌یابی
  • بهینه‌سازی فروشگاه تجارت الکترونیک
  • محتوای رسانه‌های اجتماعی و مدیریت برند
  • تبلیغات تجارت الکترونیک
  • تجزیه و تحلیل رقبا

ابزارهای تجارت الکترونیک برای تحقیق محصول و منبع یابی

انتخاب کالایی که برای مخاطبان جذاب باشد یکی از چالش‌های اصلی راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین است. در حالی که این فرآیند همیشه ساده نیست، استفاده از ابزارهای تحقیق محصول مناسب می‌تواند منابع‌یابی اقلام را ساده‌تر کرده و به شما کمک کند تا در مورد بودجه و دارایی خود تصمیمات آگاهانه بگیرید. ابزارهای تجارت الکترونیک همچنین می‌توانند محصولات و تامین کنندگان را شناسایی نمایند که با اهداف تجاری شما همسو هستند و نیازهای بازار را برآورده می‌کنند.

Shopify Finder

Shopify Finder برنامه‌ای است که توسط FindNiche ایجاد شده است تا به شما کمک کند فروشگاه‌های Shopify و AliExpress با عملکرد برتر را کشف و ارزیابی کنید. این ابزار یک شناخت کلی از محصولات پرطرفدار نیز به شما می‌دهد. Shopify نشان می‌دهد که چگونه فروشگاه‌های برتر طراحی شده‌اند، چه استراتژی‌هایی سبب فروش آنها می‌شود و چه چیزی بیشتر به فروش می‌رسد.

به طور خلاصه shopify یکی از ابزارهای تجارت الکترونیک است و مانند یک نگاه اجمالی به دنیای تجارت آنلاین موفق عمل می‌کند. این برنامه بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد که می‌توانید در فروشگاه خود اعمال کنید.

اما چه چیزی آن را به بهترین ابزار تجارت الکترونیک تبدیل می‌کند؟ Shopify Finder متمایز است زیرا مزایایی بیش از اینکه فقط به شما نشان دهد چه چیزی بیشتر به فروش می‌رسد را دارد. این ابزار به شما کمک می‌کند “چرا” و “چگونگی” پشت سرمایه‌گذاری‌های موفق Shopify را درک کنید. می‌توانید جایگاه‌های مختلف را کاوش کنید، ببینید چه چیزهای جذابی در هر دسته وجود دارد و حتی تاکتیک‌های بازاریابی این فروشگاه‌های موفق را نیز درک نمایید.

Shopify Finder از ابزارهای تجارت الکترونیک برای تحقیق محصول و منبع یابی

مزایا:
● روند محصولات و تجزیه و تحلیل فروشگاه‌ها را از 40 کشور مختلف نشان می‌دهد.
● استراتژی‌های بازاریابی رقیب را آشکار میکند.
● داده‌ها را در هر ساعت به‌روز می‌نماید.

معایب:
● محدود به پلتفرم های Shopify و AliExpress است.
● برخی از محصولاتی که نشان می‌دهد ممکن است با عبارات جستجو مطابقت نداشته باشند.

قیمت:
ابزارهای مورد نیاز در تجارت الکترونیک را می‌توانید با هزینه اندکی تهیه کنید و در مقابل سود بالایی با کنترل کسب‌و‌‌کار خود بدست آورید. اشتراک اولیه برنامه Shopify Finder با پرداخت ۲۹ دلار در ماه در بخش App Center سایت Semrush دسترس است و فقط داده‌های Shopify را شامل می‌شود. اشتراک حرفه‌ای آن نیز با داده‌های محصول Shopify و AliExpress به قیمت 50 دلار در ماه است.

Spocket

یکی از ابزارهای تجارت الکترونیک که می‌تواند خرید و فروش آنلاین را تسریع و تسهیل کند Spocket است. دراپ‌شیپینگ یک روش جدید در دنیای خریدوفروش است و از آنجایی که نیاز به انبار و سرمایه ندارد، صنعت تجارت آنلاین را دستخوش تغییر کرده است. اگر قصد دارید یک کسب و کار dropshipping داشته باشید، Spocket یکی از ابزارهای ضروری تجارت الکترونیک است که این روش کسب‌و‌کار را آسان‌تر می‌کند.

Spocket کسب‌وکارهای دراپ‌شیپینگ را به تامین‌کنندگانی از ایالات متحده و اتحادیه اروپا متصل می‌کند و حمل‌ونقل سریع‌تر و محصولات با کیفیت بالاتر را نسبت به تامین‌کنندگان سنتی dropshipping ارائه می‌دهد. برای شروع کار با Spocket فروشگاه خود را به وب سایت آن متصل و محصولات خود را اضافه و راه اندازی کنید.

Spocket از ابزارهای تجارت الکترونیک برای دراپشیپینگ و تحقیق محصول و منبع یابی

مزایا:
● امکان ارائه تامین‌کنندگان بیشتر در ایالات متحده و اتحادیه اروپا را برای تحویل سریع‌تر‌ فراهم می‌کند.
● ادغام آسان با پلت‌فرم‌های مختلف تجارت الکترونیک در این ابزار ممکن است.
● امکان ارائه سفارش‌های نمونه برای آزمایش محصولات پیش از فروش را ممکن می‌سازد.

معایب:
● با توجه به سایر ابزارهای تجارت الکترونیک این برنامه گران‌تر از گزینه‌های دیگر است.
● امکان انتخاب محصول کمتری را در مقایسه با بازارهای بزرگتر دارد.

قیمت:
اگر به دنبال بهترین ابزار تجارت الکترونیک هستید Spocket گزینه مناسبی است. این ابزار آزمایش 14 روزه رایگان را به کاربران خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید پس از آزمایش و امتحان، آن را با قیمت 39.99 دلار در ماه برای اشتراک اولیه و 299 دلار در ماه برای اشتراک حرفه‌ای تهیه کنید. خرید اشتراک‌های سالانه این ابزار دارای تخفیف می‌باشد.

ImportYeti

یکی از نکاتی که همه‌گیری کرونا در رابطه با تجارت آنلاین به ما آموخت این است که باید برای محصول به‌صورت فعال منبع‌یابی کنیم تا از تاخیر در توزیع جلوگیری شود. ImportYeti یکی از ابزارهای تجارت الکترونیک شناخته شده است که محبوبیت بالایی دارد‌. ابزار آنلاین رایگانی که اطلاعات تأمین‌کننده را آشکار می‌کند و اسرار منبع‌یابی شرکت‌های پیشرو تجارت الکترونیک را به شما می‌آموزد.

با داشتن این دانش، می‌توانید به‌طور موثرتری دریافتن منابع محصول پیش بروید و اطمینان حاصل کنید که تجارت الکترونیک شما همیشه در مدیریت موجودی انبار یک قدم جلوتر است. این ابزار امکان فیلتر کردن بر اساس مبدا تأمین‌کننده، تاریخ و مقدار محموله‌ها را فراهم می‌کند و توضیحات محصول مفیدی را ارائه می‌دهد که همه آنها قابل ذخیره در یک فایل CSV هستند.

ImportYeti از ابزارهای تجارت الکترونیک و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تحقیق محصول و منبع یابی

مزایا:
● امکان آگاهی پیدا کردن از تامین کنندگان مورد استفاده توسط شرکت‌های پیشرو تجارت الکترونیک را فراهم می‌کند.
● داده‌هایی از حجم و فراوانی را ارائه می‌دهد که معیار رقبا را نشان می‌دهند.
● مقایسه مستقیم و خوبی را بین تامین‌کنندگان مختلف برای تصمیم‌گیری بهتر ارائه می‌دهد.

معایب:
● به سوابق عمومی موجود وابسته است.
● سرویس‌دهی به کشورهای انتخابی محدود می‌شود.
● رتبه‌بندی تامین‌کننده یا ارتباط مستقیم با تامین‌کنندگان ارائه نمی‌شود.

قیمت:
ImportYeti یکی از ابزارهای تجارت الکترونیک رایگان است.

ابزارهای تجارت الکترونیک برای بهینه‌‌سازی فروشگاه آنلاین

بهینه‌سازی فروشگاه تجارت الکترونیک چیزی بیش از جذب بازدیدکنندگان است و هدف اصلی آن تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار می‌باشد. با ابزارهای تجارت الکترونیک مناسب می‌توانید بازدید‌های فروشگاه خود را افزایش دهید و فروش و تبدیل بیشتری را به همراه داشته باشید.

بیایید چند ابزار سئوی تجارت الکترونیک را بررسی کنیم که می‌توانند هر آنچه فروشگاه شما نیاز دارد را فراهم کنند.

ابزار های تجارت الکترونیک برای بهینه‌‌سازی فروشگاه آنلاین

Ecommerce Keyword Analytics

Ecommerce Keyword Analytics از ابزارهای تجارت الکترونیک است که توسط Iteora توسعه یافته است و به شما امکان می‌دهد کلیدواژه‌های خرده‌فروشی که عملکرد برتری در صنعت شما دارند را کشف کنید.ابزاری که الان به شما معرفی کرده ایم از زیر مجموعه ابزارهای semrush می باشد که میتوانید در این لینک به آن دست یابید و کلی کیف کنید، فقط یادتان باشد که باید فیلتر شکن تان روشن باشد: دستیابی به ابزار

با این وجود این ابزار چیزی فراتر از تحقیق کلیدواژه است و قابلیت تمرکز بر کلمات کلیدی‌ای که به کلیک‌ها و سفارش‌های واقعی در سایت‌های بزرگ خرده‌فروشی آنلاین مانند آمازون، Target و Walmart تبدیل می‌شوند را دارد. نفوذ به استراتژی‌ فروشگاه‌های پیشرو به شما امکان می‌دهد از روش‌های آنها مطالب بسیاری بیاموزید.

در اینجا نحوه کار با این ابزار مفید آورده شده است:
برای شروع به سادگی کلمات کلیدی خود را به نوار جستجو اضافه کنید. سپس این ابزار از فروشگاه‌های بزرگ معیارهایی مانند کلیک‌ها، سفارش‌ها و تبدیل‌ها را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید خرده‌فروشان پرفروش را برای شرایط خاص بشناسید و کلمات کلیدی مرتبط و مقایسه‌های خرده‌فروشی را کشف کنید.

در نهایت تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی با ابزارهای تجارت الکترونیک مانند این نمونه، با نشان دادن عبارات جستجو با تبدیل بالا به شما کمک می‌کند با رقبا رقابت کنید و این تحلیل‌ها را در استراتژی بازاریابی SEO و PPC خود بگنجانید.

مزایا:
● این ابزار کلیدواژه‌هایی را با پتانسیل تبدیل بالا هدف قرار می‌دهد.
● نمای جامعی از روندهای کلیدواژه در خرده‌فروش‌های بزرگ آنلاین را به نمایش می‌گذارد.
● شامل داده‌های مربوط به جستجوها، کلیک‌های محصول و سفارش‌ها از کلیدواژه‌های خاص است.
● ویژگی‌های آن در بازارهای ۱۶ کشور در دسترس است.

معایب:
● در انتخاب ابزارهای تجارت الکترونیک باید توجه کنید که این ابزار اغلب برای کسب و کارهایی با محصولات مشابه موجود در پلتفرم‌های خرده‌‌‌‌فروشی آنلاین مفید است.
● داده‌های این نرم‌افزار ممکن است برای محصول بسیار تخصصی محدود باشند.

قیمت:
Ecommerce Keywords Analytics یک نمونه آزمایشی رایگان ارائه می‌دهد که پس از آن برای خرید اشتراک فقط باید 19.99 دلار در هر ماه پرداخت کنید.

البته دوستانی که از ایران میخواهنند این اقدام را انجام دهند، باید توجه داشته باشند، کلیه این ابزارها اطلاعات خود را از سایتهای خرده فروشی بزرگ دنیا به دست می آورند ولی شما اگر خواستید قیمتهای محصولات در ایران را با همان محصولات در دنیا مقایسه کنید و یا خواستید محصولات ترندی که الان در دنیا فروش خوبی دارند را شناسایی کنند، این سایتها به همراه سایتهای دیگری که در این راهنما برای شما معرفی کرده ایم میتواندبه خوبی به شما کمک نماید.

برای همین منظور در این قسمت این سایتها را نیز بررسی نمایید که سایتهای بسیار خوبی هستند: سایت bigcommerce و سایت analyticsindex این سایتها نیز میتوانند در پیدا کردن محصولات و کلمات خرده فروشی خوب نیز شما را یاری رسانند.

و اگر خواستید بعد از شناسایی کلمات کلیدی و کلمات محصولات درست، در حوزه سئوی سایت خود نیز فعالیتی را انجام نمایید و اگر خواستید بهترین ابزارهای سئوی رایگان را بشناسید ما در این راهنما بیش از 30 ابزار رایگان حوزه سئو را به شما معرفی کرده ایم : بهترین ابزارهای سئو و رایگان و اگر خواستید خدمات سئو را به شرکت سئو وینت بسپارید نیز میتوانید با ما در ارتباط باشید

Ecommerce Booster

یکی دیگر از ابزارهای تجارت الکترونیک Ecommerce Booster از Semrush است. این محصول یک راه‌حل جامع برای بهینه‌سازی فروشگاه Shopify می‌باشد. با استفاده از این برنامه می‌توانید موانعی را که مانع نرخ تبدیل شما می‌شوند شناسایی و برطرف کنید و با صرفه‌جویی در زمان و تلاشتان، سود خالص خود را بالا ببرید.

نحوه کار با این ابزار به شرح زیر است:
Ecommerce Booster صفحات فروشگاه شما را بررسی و وظایف را بر اساس پتانسیل آنها برای تقویت فهرست‌های شما اولویت‌بندی می‌کند. با این برنامه فقط داده‌ها را در اختیار نخواهید داشت بلکه دستورالعمل‌های گام‌به‌گام در مورد اجرای تغییراتی که فروش را افزایش می‌دهد را نیز دریافت خواهید کرد.

این ابزار را به عنوان مدیر برنامه خود در نظر بگیرید که بهینه‌سازی را در یک چک لیست ساده برای شما فراهم می‌کند. شروع کار با Ecommerce Booster بسیار آسان است. فقط کافی است نشانی اینترنتی فروشگاه Shopify خود را در نوار جستجو وارد و روی «Analyze» کلیک کنید تا برنامه برای خزیدن فروشگاه شما فعال شود. سپس این برنامه فهرست اولویت‌بندی‌شده‌ای از وظایفی را که می‌توانید برای افزایش عملکرد فروشگاه خود اجرا کنید ارائه می‌کند.

Ecommerce Booster از ابزارهای تجارت الکترونیک برای بهینه‌‌سازی فروشگاه آنلاین و ابزار سئو

برای دیدن چرایی و چگونگی پیشنهادهایی که نرم‌افزار ارائه کرده است، روی کادرهای task کلیک کنید تا توضیحات بیشتر را ببینید.

مزایا:
● این ابزار از سری ابزارهای تجارت الکترونیک است که همه چیز را ارزیابی می‌کند، از محتوای بصری و تجربه کاربر گرفته تا سرعت صفحه و دسترس‌پذیری.
● با اولویت‌بندی و سازماندهی کار در کل فروشگاه، در زمان صرفه‌جویی می‌کند.
● دستورالعمل‌های قابل فهمی درباره نحوه تصحیح مسائل و مشکلات ارائه می‌دهد.
● ابزاری عالی برای برنامه‌ریزی و زمانبندی برای رسیدگی به حفظ عملکرد است.

معایب:
● به طور انحصاری برای پلتفرم Shopify طراحی شده است.
● تغییرات باید در خود پلتفرم Shopify انجام شود.

قیمت:
خرید ابزارهای تجارت الکترونیک یک نوع سرمایه‌گذاری برای موفقیت در بیزینس است. برای این ابزار نسخه رایگان محدودی در دسترس است و اشتراک پولی آن ماهیانه 29.99 دلار می‌باشد. اشتراک این برنامه امکان رسیدگی به چندین فروشگاه، بررسی بیش از 50 عملکرد و ابزارهای هوش مصنوعی برای همه محصولات شما را فراهم می‌کند.

 از ابزارهای کاربردی برای هر دیجیتال مارکتر، ابزار گوگل آنالیتیکس GA4 در کنار ابزار گوگل تگ منیجر GTM است که در این راهنماهای زیر به خوبی این ابزار را به شما معرفی کرده ایم و به شما کمک نموده ایم که این ابزارها را به خوبی بشناسید و از آن ها برای رشد کسب و کار خودتان بهره ببرید، پس به شدت به شما پیشنهاد میکنیم محتواهای آموزشی زیر را مطالعه نمایید:

با این راهنما: گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد میتوانید به بهترین شکل ممکنه برای صفحات فرود و محصولات مهم خود فروش‌شان براتان بسیار با اهمیت است EVENT ایجاد کنید و رفتار کاربران را در هر صفحه بیشتر بررسی و آنالیز نمایید

با این راهنما: گوگل آنالیتیکس GA4 چیست و چه کاربردی دارد دانش اولیه خوبی نسبت به این ابزار به دست آورید و با قسمتهای مهم آن برای انجام تحلیل های اولیه به خوبی آشنا گردید

با این راهنما: 12 معیار کلیدی گوگل آنالیتیکس GA4 میتوانید ابزارها و میانبرهای خوبی برای تحلیل های حرفه ای تر و اصلاح مشکلات سایت و صفحه های هدف تان در جهت فروش بیشتر و به دست آوردن عملکرد بیشتر برای بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ خود به دست آورید، مطمئن هستیم نمونه این آموزش را در هیچ کجای وب ایران به دست نخواهید آورد البته تا به این لحظه!!!

Augment

Augment یک نمونه دیگر از ابزارهای تجارت الکترونیک است که تجسمی نوآورانه ارائه می‌دهد و محصولات را از طریق واقعیت افزوده و تصویربرداری سه‌بعدی به نمایش می‌گذارد. این فناوری تجربه خرید آنلاین را بهبود می‌بخشد و به مشتریان اجازه می‌دهد تا پیش از خرید به صورت مجازی، با محصولات ارتباط برقرار کنند.

Augment برای کسب‌وکارهایی که با پر کردن شکاف بین خرید دیجیتال و تعامل با محصول، به دنبال ارائه یک تجربه تعاملی بهتر برای مشتری هستند ایده‌آل است.

Augment از ابزارهای تجارت الکترونیک و ابزار سئو برای بهینه‌‌سازی فروشگاه آنلاین

مزایا:
● خرید این گزینه از ابزارهای تجارت الکترونیک یک نمای جامع از محصولات را از طریق واقعیت افزوده و تصویر سه بعدی به شما ارائه می‌دهد.
● با قابلیت نمایش کامل محصولات، تعامل مشتری را افزایش می‌دهد.
● امکان ادغام با پلتفرم‌های مختلف تجارت الکترونیک را دارا می‌باشد.

معایب:
● برای مدل‌سازی سه بعدی و قابلیت‌های واقعیت افزوده راه‌اندازی فنی نیاز است.
● برای محصولاتی که تجسم و دیده شدن کامل آنها بر تصمیم‌گیری‌های خرید تاثیر می‌گذارد مناسب‌تر است.

قیمت:
برنامه‌های ارائه شده توسط این ابزار شامل بیزینس، تجارت الکترونیک و آموزش است که هر یک دارای قیمت‌های سفارشی هستند‌. قیمت برنامه بیزینس Augment پس از یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه، برابر 9 یورو یا حدود 10 دلار در هر ماه است.

ابزارهای تجارت الکترونیک برای تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی و مدیریت برند

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ فروشگاه‌های آنلاین و افزایش دیده شدن برند مفید هستند. برای کمک به شما در پیمایش و مناسب‌سازی حساب‌های رسانه اجتماعی تجارت آنلاین، در اینجا ابزارهای تجارت الکترونیک برای ساده کردن این فرآیند را آورده‌ایم. این ابزارها فقط برای صرفه‌جویی در زمان نیستند بلکه انتخابی عالی برای تقویت شناخته‌ شدن برند شما و ارتباط موثرتر با مخاطبان نیز می‌باشند.

AI Social Content Generator

Predis ابزار AI Social Content Generator را به عنوان یکی از ابزارهای تجارت الکترونیک ارائه کرده است. این محصول از قدرت هوش مصنوعی بهره می‌برد تا به راحتی انواع محتواهای قابل ویرایش مانند ویدیوها، پست‌های کاروسل، تصاویر، نقل‌قول‌ها و هشتگ‌ها را ایجاد کند.

اما این برنامه که در میان ابزارهای تجارت‌ الکترونیک یکی از بهترین‌ها است فقط کار تولید محتوای دست اول را انجام نمی‌دهد. این ابزار همچنین با کاتالوگ محصولات شما ادغام می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که پست‌ها مرتبط و هدفمند باشند.

AI Social Content Generator از ابزارهای تجارت الکترونیک برای تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی و مدیریت برند

تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزینه پست محصول الکترونیکی را انتخاب و الزامات نام تجاری خود را تنظیم کنید.

AI Social Content Generator از بهترین ابزارهای تجارت الکترونیک

با توجه به کار سنتی تولید محتوا، این ابزار می‌تواند یک صرفه‌جویی عالی در زمان باشد. شما می‌توانید از بخش App Center در Semrush این برنامه را دریافت کنید.

مزایا:
● این ابزار فرآیند ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی را خودکار نموده و تضمین می‌کند که محتوایی دست اول به شما ارائه خواهد کرد.
● کار استاندارد کردن لحن و سبک و بهبود هویت برند را انجام می‌دهد.
● کاتالوگ محصولات را در پست‌ها ترکیب می‌کند.
● فید شما را با ترکیبی از انواع محتوا درگیر نگه می‌دارد.

معایب:
● محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی همچنان باید برای اطمینان از صحت و درستی بررسی و ویرایش شود.
● تجزیه و تحلیل رقبا در این ابزار فقط بر روی فیسبوک و اینستاگرام متمرکز است.
● ممکن است برخی از کاربران نیاز به آشنایی با ویرایش محتوا داشته باشند.

قیمت:
ابزارهای تجارت الکترونیک با توجه به خدماتی که ارائه می‌کنند قیمت‌گذاری می‌شوند. در این ابزار یک دوره آزمایشی 7 روزه رایگان وجود دارد که برای شروع آن به کارت اعتباری نیاز است. پس از این آزمایش رایگان، اشتراک برنامه با قیمت 35 دلار در ماه برای 200 پست ایجاد شده توسط هوش مصنوعی و 100 تحلیل رقیب برای دو برند در دسترس است. برندهای بیشتر 20 دلار اضافه‌تر در ماه هزینه خواهد داشت.

Canva

Canva یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تجارت الکترونیک است و به عنوان یک پلتفرم کاربرپسند، کارهای طراحی را برای هر فرد که هویت و حضور آنلاین خود را مدیریت یا یک برند را رهبری می‌نماید، ساده می‌کند. Canva با کتابخانه وسیعی از الگوها و عکس‌های موجود، ابزار ارزشمندی برای ساخت مواد تبلیغاتی، پست‌های جذاب و مدیریت زیبایی‌شناسی برند است.

اگر نگران این هستید که در طراحی متخصص نیستید، باید بگوییم که یکی از نقاط قوت Canva در ویرایش بصری drag-and-drop(کشیدن و رها کردن) آن نهفته است. این خصوصیت آن را به ویژه برای کسانی که هیچ پیش‌زمینه‌ای در طراحی ندارند قابل استفاده کرده است‌.

برای تیم‌های کسب‌و‌کار تهیه ابزارهای تجارت الکترونیک مناسب و کارآمد ضروری است. می‌توانید از Canva به‌ صورت فردی یا گروهی استفاده کنید زیرا این ابزار عالی امکان همکاری در زمان واقعی را بین تیم‌های بازاریابی تسهیل می‌کند.

Canva از ابزارهای تجارت الکترونیک برای تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی و مدیریت برند

همچنین می‌توانید با استفاده از ابزارهای طراحی قوی آن، محتوا را از ابتدا ایجاد کنید.

مزایا:
● این ابزار امکان ویرایش کردن با روش Drag-and-drop را فراهم کرده است.
● نیازهای طراحی متنوع را با انواع الگو برآورده می‌کند.
● با قابلیت Canva for Teams همکاری بی‌درنگ را میان افراد گروه ممکن می‌سازد.

معایب:
● Canva از ابزارهای تجارت الکترونیک معتبر در دنیا است اما ویژگی‌های پیشرفته در آن ممکن است به اشتراک پولی نیاز داشته باشد.

قیمت:
ابزار Canva طرح رایگانی ارائه می‌دهد که می‌تواند یک گزینه مناسب برای مشاغل کوچک باشد. اشتراک Canva Pro نیز با قیمت 12.99 دلار در ماه در دسترس است که ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌دهد. همچنین قیمت گزینه Canva for Teams از 14.99 دلار در ماه برای عملکردهای مشترک تیم‌ها شروع می‌شود.

ابزارهای تجارت الکترونیک برای تبلیغات بیزینس آنلاین

ابزارهای تبلیغاتی مناسب می‌توانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند و راه های نوآورانه‌ای را برای دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش فروش ارائه دهند. در زیر چند نمونه از ابزارهای تجارت الکترونیک برای بهبود نحوه تبلیغ و ارائه محصولات به صورت آنلاین آورده شده است. با کمک این ابزارها می‌توانید از موثر بودن کمپین‌های خود اطمینان حاصل کنید.

Ads Launch Assistant

برنامه «Ads Launch Assistant» از دیگر ابزارهای تجارت الکترونیک است که از شناخت و تحلیل کلمه کلیدی و هوش مصنوعی Semrush برای ساده‌سازی کمپین‌های Google Ads استفاده می‌کند. این ابزار برای مشاغلی که قصد بهینه‌سازی و نظارت بر کمپین‌های تبلیغاتی خود را به صورت قطعی و بدون حدس و گمان دارند عالی است.

Ads Launch Assistant به شما کمک می‌کند تبلیغات خود را با کلمات کلیدی بهینه نمایید، عملکرد تبلیغات Google را تجزیه و تحلیل کنید و تأثیر تلاش‌های تبلیغاتی خود را به حداکثر برسانید.

Ads Launch Assistant از ابزارهای تجارت الکترونیک برای تبلیغات بیزینس آنلاین

مزایا:
● این ابزار داده‌های کلمه کلیدی Semrush را برای کمپین‌های تأثیرگذارتر یکپارچه می‌کند و انتخاب مناسبی در بین ابزارهای تجارت الکترونیک دیگر است.
● زمان و تلاش راه‌اندازی کمپین Google را کاهش می‌دهد.
● ارتباط و دسترسی تبلیغات را افزایش می‌دهد.

معایب:
● این ابزار به الگوریتم‌های Google بستگی دارد که اغلب تغییر می‌کنند.
● فقط برای Google و Google Ads قابل استفاده است.

قیمت:
Ads Launch Assistant برای کاربرانی که در Semrush ثبت‌نام کرد‌ه‌اند رایگان است. بنابراین اگر به دنبال مناسب‌ترین ابزارهای تجارت الکترونیک هستید این گزینه انتخاب خوبی است.

AdRoll

AdRoll تبلیغات را برای برندهای تجارت الکترونیک با ادغام تبلیغات نمایشی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی در یک پلتفرم ساده می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی، AdRoll مخاطبین مورد نظر شما را هدف قرار می‌دهد و اطمینان حاصل می‌نماید که کمپین‌های شما به افراد مناسب دسترسی پیدا می‌کند.

اگر از سازماندهی گزارش با اکسل خسته شده‌اید پیشنهاد ما با شما یکی از بهترین ابزارهای تجارت الکترونیک یعنی AdRoll است. این ابزار چشم انداز بازاریابی شما را با متمرکز کردن گزارش‌های بین کانالی تسهیل می‌کند و تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی عملکرد کمپین را آسان‌تر می‌نماید.

AdRoll از ابزارهای تجارت الکترونیک برای تبلیغات بیزینس آنلاین

AdRoll یک ابزار پیشرو در هدف‌گذاری مجدد است و تطبیق‌پذیری برای ایجاد و اصلاح تبلیغات شخصی شده را در پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف ارائه می‌دهد. AdRoll همچنین به فروشگاه تجارت الکترونیک متصل می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که از پلتفرم آن برای تنظیم استراتژی بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید.

مزایا:
● این ابزار پلتفرم‌های متعدد را برای کمپین‌های بازاریابی جامع ادغام می‌کند.
● از هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری مبتنی بر داده و هدف‌گیری مخاطبان استفاده می‌نماید.
● تعامل و نرخ تبدیل را از طریق هدف‌گیری مجدد موثر افزایش می‌دهد.

معایب:
● ممکن است برای کسانی که به تازگی هدف‌گذاری را شروع کرده‌اند یک دوره یادگیری نیاز باشد.

قیمت:
Adroll یک مدل پرداخت مبتنی بر میزان مصرف انعطاف‌پذیر اما محدود ارائه می‌دهد. برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات اولیه در این ابزار از 36 دلار در ماه شروع می‌شود و بسته‌های پیشرفته نیز قیمت‌گذاری سفارشی دارند. برای کسانی که ابزارهای تجارت الکترونیک را با توجه به قیمت آنها بررسی می‌کنند AdRoll بسیار مناسب است.

Semrush Product Listing Ads Research

ابزار Semrush Product Listing Ads Research یا PLA Research ابزاری جامع است که برای تجزیه و تحلیل کمپین‌های رقبای Google Shopping استفاده می‌شود. این برنامه بینش‌هایی را در مورد تبلیغات، استراتژی‌ها و کلمات کلیدی فهرست محصولات رقبا ارائه می‌دهد که برای اصلاح استراتژی PLA شما مهم هستند.

ابزار PLA Research یک داشبورد برای مروری سریع بر معیارهای PLA از شرکت‌هایی که با آن‌ها رقابت می‌کنید و جزئیات مربوط به نسخه PLA را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این اطلاعات را برای تجزیه و تحلیل بیشتر ذخیره کنید.

کار با ابزارهای تجارت الکترونیک ممکن است پیچیده باشد اما برای شروع کار با این ابزار به سادگی به PLA Research بروید و دامنه مورد نظر را وارد کنید. PLA Research به عنوان بخشی از داشبورد تبلیغاتی پلتفرم Semrush ارائه می‌شود.

مزایا:
● این ابزار تجزیه و تحلیل عمیق استراتژی‌های تبلیغات رقیب را ارائه می‌دهد.
● بینش در مورد عملکرد تبلیغات و استراتژی‌های پیشنهاد قیمت را فراهم می‌کند.
● رابط کاربری آسانی برای درک دارد.

معایب:
● محدود به داده‌های موتورهای جستجو است.

قیمت:
پلتفرم Semrush ده جستجو را برای اکثر سطوح اشتراک خود ارائه می‌دهد البته به جز کاربران تجاری که دسترسی نامحدود دارند.

Semrush Product Listing Ads Research از ابزارهای تجارت الکترونیک برای تبلیغات بیزینس آنلاین

ابزارهای تجارت الکترونیک برای تجزیه و تحلیل رقبا

استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک برای تجزیه و تحلیل رقبا می‌تواند کسب و کار شما را با ارائه بینش‌هایی در مورد آنچه که برای سایر مشاغل در حوزه کاری شما مفید است از دیگران پیش بیندازد. با کمک این ابزارها با استراتژی‌های قیمت‌گذاری، نقطه پیروزی‌ها و شکست‌های بازاریابی و رفتارهای مشتریان رقبا آشنا شوید تا مشتریان ایده‌آل خود را بشناسید و همیشه در بازار یک قدم جلوتر باشید.

در زیر چند ابزار تجارت الکترونیک که به طور خاص برای تجزیه و تحلیل رقبا طراحی شده است را برای شما آورده‌ایم:

Audience Intelligence

برنامه Audience Intelligence یکی از شناخته شده‌ترین ابزارهای تجارت الکترونیک است که توسط Audiense توسعه یافته و ابزاری قدرتمند برای درک ویژگی‌های مشتریان رقبای شما است. این برنامه عمیقاً به اطلاعات جمعیتی مخاطب، روانشناسی، عادات خرید و رفتارهای آنلاین می‌پردازد و بینش فراوانی را برای مخاطبان ارائه می‌دهد. ویژگی‌های مخاطب بازگردانده شده آنقدر قوی هستند که ممکن است به ابزار دیگری از این نوع نیاز نداشته باشید.

در مجموع 9 گزارش فرعی در این ابزار وجود دارد اما به طور خاص برای تجارت الکترونیک، اطلاعات مربوط به buying mindset یا طرز فکر خرید ممکن است بسیار مفید باشد. این گزارش بینش‌هایی را در مورد عوامل خرید که بیشتر بر مخاطبان شما تأثیر می‌گذارد و اطلاعات ارزشمندی در مورد رفتار مصرف کننده ارائه می‌دهد.

برای دریافت این گزارش از نمای داشبورد خود، روی کادر «Demographics» و سپس «buying mindset» کلیک کنید.

می‌توانید Audience Intelligence را در App Center پلتفرم Semrush پیدا کنید.

مزایا:
● این ابزار اطلاعات گسترده‌ای به مخاطبان ارائه می‌کند.
● به شناسایی روندهای بازار کمک می‌نماید.
● بینش‌هایی درباره اینفلوئنسرهای مرتبط ارائه می‌دهد که می‌تواند به گسترش دامنه برند شما کمک کند.

معایب:
● محدود به تجزیه و تحلیل حساب X (توییتر سابق) است.
● حجم داده‌های بازگردانده شده ممکن است برای برخی کاربران بسیار زیاد باشد.
● به اندازه ابزارهای تجارت الکترونیک دیگر کم‌هزینه نیست.

قیمت:
گزارش‌های آزمایشی در این ابزار رایگان هستند. هزینه یک گزارش سفارشی نیز برابر 150 دلار در ماه است.

Koala Inspector Online ShopSpy

اگر آگاهی از بینش رقیبتان چیزی است که به دنبال آن هستید، Koala Inspector Online ShopSpy برای شما یکی از بهترین ابزارهای تجارت الکترونیک است. این برنامه که توسط Koala Apps توسعه یافته است، به شما امکان می‌دهد سایت‌های Shopify رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و اطلاعاتی در مورد داده‌های فروش، محصولات پرفروش، برنامه‌های استفاده‌شده و منابع ترافیک کسب نمایید.

کار با این برنامه بسیار آسان است. شما می‌توانید برای دیدن تم Shopify رقبا و اینکه کدام برنامه‌ها را نصب کرده‌اند URL آنها را در نوار جستجو در صفحه اصلی برنامه وارد کنید.

همچنین برای دیدن به‌روزرسانی‌های فروشگاه رقیب، مانند محصولات جدید یا حذف‌شده، باید روی «Track Shop» در صفحه اصلی برنامه یا صفحه تم Shopify کلیک کنید.

Koala Inspector Online ShopSpy از ابزارهای تجارت الکترونیک برای تجزیه و تحلیل رقبا

هنگامی که در صفحه فروشگاه ردیابی شده هستید، برنامه از فونت‌ها و نمادهای رنگی مختلف برای پرچم گذاری تغییرات یا پیوندهای خروجی استفاده می‌کند. به خاطر داشته باشید که ممکن است یک روز طول بکشد تا این داده‌ها شروع به کار کنند. با توجه به این ویژگی‌ها می‌توانید کارآمدترین ابزارهای تجارت الکترونیک را برای کسب‌وکار خود تهیه کنید.

مزایا:
● استفاده از این ابزار بسیار آسان است.
● این برنامه بر روی داده‌های عملی تمرکز دارد.
● بینش‌هایی را در مورد برنامه‌ها و ابزارهای مورد استفاده رقبا ارائه می‌دهد.

معایب:
● محدود به پلتفرم Shopify است.

قیمت:
Koala Inspector Online ShopSpy با قیمت 30 دلار در ماه ارائه میشود. شما می‌توانید پیش از خرید اشتراک، از یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه نیز استفاده کنید.

Semrush .Trends

Semrush .Trends یک ابزار تجزیه و تحلیل پیشرفته در میان ابزارهای تجارت الکترونیک است که طراحی شده است تا به متخصصان تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال در درک پویایی بازار و استراتژی‌های رقبا برتری داشته باشد.

مجموعه ابزارهای موجود در این برنامه بسیار قدرتمند هستند. ما در اینجا یک نمای کلی از آنچه با تهیه .Trends کسب خواهید کرد برای شما آورده‌ایم:

Traffic Analytics: نگاهی دقیق به ترافیک، رفتار کاربر و معیارهای تعامل هر وب سایت در کشور و مدت زمان انتخابی شما را فراهم می‌کند.

Market Explorer: مروری کلی بر روندهای بازار، جمعیت شناسی و افراد کلیدی را ارائه می‌دهد.

EyeOn: تغییرات دامنه رقبا، مانند محتوای جدید و تغییرات در تبلیغات را رصد می‌کند.

One2Target: بینش مناسب برای تعامل با مخاطب را ارائه می‌دهد و اصلاح تاکتیک‌های بازاریابی را ممکن می‌کند. One2Target همچنین می‌تواند فرصت‌های تجاری و تبلیغاتی بالقوه را برجسته کند.

Traffic Analytics API: دسترسی قابل تنظیم به داده‌های ترافیک را ممکن می‌کند.

هر یک از این مؤلفه‌ها ابزارهای چندوجهی Semrush .Trends هستند که قابلیت گزارش‌دهی و تحلیلی قوی‌ای دارند.

Semrush .Trends از ابزارهای تجارت الکترونیک برای تجزیه و تحلیل رقبا

مزایا:
● این ابزار یکی از ضروری‌ترین ابزارهای تجارت الکترونیک است که تجزیه و تحلیل جامع بازار و رقبا را ارائه می‌نماید.
● داده‌های تاریخی را برای درک روندهای بلند مدت ارائه می‌دهد.
● داده های جهانی را در اختیار کاربر می‌گذارد.

معایب:
● این ابزار گران است.
● نیازمند یک دوره یادگیری برای اعمال بینش‌ها می‌باشد.
● بازگشت داده‌های گسترده در این برنامه می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.

قیمت:
.Trends یک ضمیمه برای هر اشتراک پولی Semrush با هزینه 200 دلار اضافی در ماه است.

تضمین موفقیت در تجارت الکترونیک

با استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک می‌توانید سرمایه‌گذاری کسب‌و‌کار آنلاین خود را با بینش، کارایی و جهت‌گیری استراتژیک لازم برای رونق، توانمند کنید. با به کارگیری مؤثر این ابزارها، کسب‌وکارها می‌توانند با روند بازار و ترجیحات مصرف‌کننده همگام شوند و برتری قابل توجهی نسبت به رقبا به دست آورند.

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش میزان استفاده از دنیای مجازی، اکثر افراد حجم زیادی از خریدهای خود را به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می‌دهند. به همین علت برای فروش هر کالایی باید سوار قطار وب سایت تجارت الکترونیک شوید. اگر علاقه مند هستید تا فروشگاه خود را به سطوح بالاتر ببرید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را حتما مطالعه کنید : آشنایی با 11 نکته برتر طراحی وب سایت تجارت الکترونیک

وینت سئو به عنوان یک شرکت طراحی سایت و سئوی حرفه ای، با تمرکز بر جزئیات کوچک و تحلیل دقیق و با به کارگیری تکنیک های سئوکلاه سفید بهبودی چشمگیر در ترافیک و بازدید سایت شما ایجاد میکند. سئو یک راه مطمئن و ماندگاربرای تبلیغات کسب و کار شما در فضای دیجیتال به شمار می رود که در وینت سئو به اصولی ترین شکل ممکن انجام می پذیرد. برای دریافت انواع خدمات سئو با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *