تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

customer@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

33 مورد از بهترین ابزارهای سئو رایگان برای وبمستران

اشتراک گذاری در :
معرفی بهترین ابزار های رایگان سئو و بهینه سازی سایت
فهرست محتوا

ابزارهای سئو میتوانند به ما کمک کنند کارها را سریعتر و بهتر انجام دهیم مانند هر شغل دیگری که استفاده از ابزارها می‌تواند کار را آسان‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر پیش ببرد. ابزارهای سئو نیز چه برای سئوکارهای حرفه ای و چه برای تازه کارها در این حوزه میتواند به آنها کمک کند که ترافیک بیشتری برای سایت های خود جذب کنند و بهینه سازی سایت ها را با این ابزارها با بینش عمیق تر و کامل تری انجام نمایند، اگر این ابزارهای سئو رایگان نیز باشند که دیگر عالی!!!

ابزارهای ضروری برای سئو تقریبا مواردی چون لینک‌سازی، سئوی محلی، تحقیقات کلمات کلیدی و بسیاری دیگر را پوشش می‌دهند و تقریباً در همه جنبه‌های بهینه‌سازی به شما کمک می‌کنند. اگر برای دریافت ترافیک از گوگل جدی هستید، خرید ابزارهای سئو را در اولویت قرار دهید. این ابزارها به شما امکان دسترسی به داده‌ها، بینش‌ها و ویژگی‌های بیشتری را می‌دهند. همچنین برخی از ابزارهای رایگان نیز با امکانات متنوع خود می‌توانند برای کسب‌وکار شما مناسب باشند. در ادامه به معرفی 33 مورد از بهترین ابزارهای رایگان سئو برای وبمستران و کارشناسان سئو پرداخته ایم.

اهمیت ابزارهای سئو و بهترین راهنمای معرفی ابزارهای رایگان سئو

اگرعلاقه مند به حوزه سئو و بهینه سازی سایت هستید، به هیچ عنوان این محتوا را از دست ندهید و حتما آن را بوک مارک یا سیو نمایید که مانند راهنما به شما در زمینه استفاده و معرفی ابزارهای رایگان سئو کمک نماید. ما کار را برای شما راحت کرده ایم از معرفی 33 ابزار تا دسته بندی هر کدام از ابزارها و همچنین کاربرد هر کدام از آن ها را برای شما آورده ایم تا بتوانید دقیقاً آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. در نهایت گزینه دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از یادگیری و آموزش ابزارهای سئو از آن ها استفاده کنید.

ابزارهای سئو رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی

گسترش کسب‌‌و‌کارهای آنلاین در سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده است و تعداد سایت‌هایی که به دنبال رقابت و کسب ترافیک بیشتر هستند نیز هر روز افزایش می‌یابد. بنابراین برای پیشی گرفتن از رقبا، بیایید با ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت رایگان که برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می‌شوند آشنا شویم:

 ابزار سئوی Keyword Magic Tool

ابزار Keyword Magic Tool از Semrush یکی از ابزارهای سئو قدرتمند است که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی ارزشمندی را پیدا کنید و برای بهبود SEO از آنها استفاده نمایید. با استفاده از اکانت رایگان این ابزار می‌توانید روزانه 10 جستجو انجام دهید و ایده‌های مرتبط با کلمه کلیدی را پیدا کنید.

Keyword Magic Tool از ابزار های رایگان سئو

دلیل محبوبیت:

Keyword Magic Tool داده‌ها را از پایگاه داده‌ای با بیش از 25 میلیارد کلمه کلیدی از 142 کشور استخراج می‌کند. بنابراین این برنامه یکی از ابزارهای ضروری برای سئو است که شما می‌توانید با کمک آن تقریباً برای هر بازاری با سهولت و دقت بالا تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.

Keyword Overview

ابزار Keyword Overview یکی دیگر از سری ابزارهای رایگان سئو است که Semrush ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد هر کلمه کلیدی را در پایگاه داده آن به سرعت تجزیه و تحلیل کنید. این کار معیارها و بینش‌های مهمی را به شما می‌دهد تا تصمیم بگیرید که آیا یک کلمه کلیدی ارزش هدف‌گذاری برای وب سایت را دارد یا خیر.

با حساب رایگان Keyword Overview و بدون نیاز به صرف هزینه و خرید ابزار سئو می‌توانید معیارهای 10 کلمه کلیدی را در روز ببینید.

Keyword Overview از ابزارهای رایگان سئو در نرم افزار سئوی semrush

دلیل محبوبیت:
این ابزار در مورد انواع معیارهای مرتبط با کلمه کلیدی مانند:
● حجم جستجو
● سختی کلمه کلیدی (معیار سنجشی که نشان می‌دهد رتبه‌بندی در 10 مورد برتر برای یک کلمه کلیدی مشخص چقدر دشوار است)
● هدف جستجو (دلیل اصلی سوال جستجوگر)
● روند

به شما گزارش مفصلی می‌دهد.

Keyword Gap

Keyword Gap به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی‌ای را که بین شما و رقبا مشترک هستند مشاهده کنید. با شناسایی کلمات کلیدی مشترک توسط ابزارهای سئو می‌توانید بینش‌هایی را در مورد کلمات کلیدی‌ای که برای جایگاه و صنعت شما حیاتی هستند بدست آورید. در نهایت آن کلمات را شناخته و به تمرکز روی آنها ادامه دهید.

Keyword Gap از ابزارهای رایگان سئو

حساب رایگان Keyword Gap به شما امکان می‌دهد روزانه تا 10 جستجو را انجام دهید.

دلیل محبوبیت:
Keyword Gap در میان ابزارهای سئو بسیار شناخته شده است و راهی برای استفاده از داده‌ کلیدواژه‌های ارزشمند ارائه می‌دهد. این راه‌حل‌ها بدون این ابزار بسیار سخت بدست می‌آیند.

AlsoAsked

AlsoAsked یکی از 33 ابزار قدرتمند رایگان سئو است که بر اساس عبارتی که وارد می‌کنید، کلیدواژه‌های مبتنی بر سؤال را ارائه می‌کند. این ابزار این سوالات را از کادرهای Google’s People also Ask( سوالات متداول) یا PAA جمع‌آوری می‌کند و سپس آنها را در یک نمودار انشعاب سازماندهی می‌نماید. مانند نمونه زیر:

AlsoAsked از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و به دست آوردن سوالات متداول مردم در سئو

حساب رایگان این ابزار به شما امکان می‌دهد روزانه سه جستجوی رایگان انجام دهید.

دلیل محبوبیت:
این ابزار منبع خوبی برای کشف سوالاتی است که باید در پست‌های وبلاگ خود به آنها پاسخ دهید تا بتوانید مخاطبان بیشتری جذب نمایید. شما می‌توانید با آموزش ابزارهای سئو و همچنین کمک گرفتن از ابزارهای سئو سایت خود را در رتبه‌بندی بالا بیاورید و از یک گزینه معمولی به یک رقیب حرفه‌ای تبدیل شوید.
البته همانطور که قبلا هم گفتیم برای این موضوع میتوانید از ابزار ایرانی کیوردچی و یا از ابزار ANSWER THE PUBLIC استفاده نمایید.

QuestionDB

همانند ابزار AlsoAsked ابزار QuestionDB کلمات کلیدی مبتنی بر سوال را به شما نشان می‌دهد. اما این سوالات از سایت‌های فروم، مانند Reddit و Stack Exchange گرفته شده‌اند.

QuestionDB از ابزارهای سئوی رایگان و به دست آوردن بهترین کلید واژه های سوالی مخاطبان در وب

حساب رایگان این گزینه از ابزارهای سئو داده‌های محدودی را به شما نشان می‌دهد.

دلیل محبوبیت:
QuestionDB موضوعات مرتبط ذکر شده در سؤالات را ارائه می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط یا موضوعات محبوبی را کشف کنید که با نداشتن این ابزار آنها را از دست می‌دادید.

حتما شما هم به عنوان سئو کار میخواهید بدانید بهترین روش سئوی محتوا چیست و چگونه میتوانید به بهترین شکل ممکنه محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه نمایید ما در این راهنما به شما سیر تا پیاز سئوی محتوا را آموزش داده ایم: سئوی محتوا چیست راهکارهای 100 عملی و تجربه محور در سئو محتوا

Search Response

Search Response یک برنامه حرفه‌ای در بین ابزارهای سئو است. این برنامه ابزاری دارد که از داده‌های سوالات متداول گوگل یا PAA، برای ارائه سؤالات محبوبی که مردم در اینترنت می‌پرسند استفاده می‌کند. برای استفاده از این ابزار یک کلمه یا عبارت کلیدی وارد کنید و سپس سوالات PAA را بر اساس محبوبیت مشاهده خواهید کرد. مانند گزینه زیر:

Search Response از ابزارهای رایگان سئو

با حساب رایگان Search Response می‌توانید 10 جستجوی PAA را در ماه انجام دهید.

دلیل محبوبیت:
علاوه بر ابزار PAA در Search Response، ابزاری به نام People Also Search For یا “سوالات مرتبط” نیز توسط این برنامه ارائه می‌شود. این ابزار نشان می‌دهد اگر افراد از صفحه جستجوی اولیه خود خارج شوند، به دنبال چه چیزی خواهند گشت و پاسخ چه سوالی را می‌خواهند بدانند.

Soovle

Soovle یک ابزار رایگان است که به شما امکان می‌دهد پیشنهادهای جستجو را از منابع مختلف مانند Google، Bing، Wikipedia، Amazon، eBay و YouTube بیابید.

Soovle از ابزار های رایگان سئو

دلیل محبوبیت:
استفاده از این ابزار فوق‌العاده آسان است و اگر به دنبال ابزارهای سئو رایگان هستید این گزینه بهترین انتخاب می‌باشد.

ابزارهای سئو برای بررسی سئوی داخلی

سئوی داخلی یا on-page seo ، به کارهای صورت گرفته در درون صفحات یک سایت اطلاق می‌شود. هدف از آن، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. به علت اهمیت بالای سئو داخلی، ابزارهای سئو مختلفی برای آن وجود دارد که در اینجا به چند نمونه رایگان و کاربردی اشاره کرده‌ایم:

On Page SEO Checker

ابزار On Page SEO Checker از مجموعه ابزارهای SEMRUSH به شما ایده‌هایی برای بهبود رتبه‌بندی و ترافیک ارگانیک صفحات وب می‌دهد. این ابزار صفحات سایت شما را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را با 10 رقیب برتر برای هر کلمه کلیدی هدف مقایسه می‌کند. در نهایت مراحل عملی را برای بهبود رتبه برای آن صفحات به شما ارائه می‌دهد.

On Page SEO Checker از ابزا های رایگان سئوی داخلی

حساب رایگان این ابزار حرفه‌ای دسترسی به تعداد محدودی از ایده‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

دلیل محبوبیت:
این ابزار یکی از ابزارهای سئو است که دستورالعمل‌های واضح و آسانی را در مورد نحوه اجرای ایده‌ها ارائه می‌دهد. بنابراین برای مبتدیانی که می‌خواهند مروری سریع بر مسائل و فرصت‌های سئوی داخلی خود داشته باشند، عالی است.
دو تا از ابزارهای رایگان این حوزه را میتوان خود ابزار گوگل، google light house و دیگری را می توان ابزاری از سایت seranking دانست. البته ابزارهای دیگری مانند وینچر نیز در این زمینه کارآمد هستند که میتوانید برای سئوی داخلی و آنالیز آن از آن استفاده نمایید.

ما در زمینه سئوی داخلی و تحلیل آن یکی از بهترین ابزارهای چک کردن سئوی داخلی را در این راهنمای جامع به شما آموزش دادیم . این ابزار به قدری کارآمد است که میتواند به شما کمک شایانی نماید که بتوانید خطاهای داخلی، لینک های شکسته صفحه و سایر موارد را به دست آورید پس فرصت را از دست ندهید و آموزش سایت لاینر و این ابزار را بخوانید: آموزش یکی از بهترین ابزارهای سئوی داخلی SITELINER

SEOquake

SEOquake یک افزونه رایگان برای مرورگر است که داده‌های ارزشمند سئو را در مورد صفحاتی که در نتایج جستجو می‌بینید و وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید ارائه می‌کند. با کمک این افزونه می‌توانید معیارهایی مانند امتیاز اعتبار (AS) را مشاهده کنید که نشان‌دهنده کیفیت کلی یک دامنه یا صفحه است. همچنین این ابزار ترافیک صفحه، بک‌لینک‌ها و موارد دیگر را نیز برای شما ارائه می‌دهد.

SEOquake از ابزارهای رایگان سئو و تحلیل اولیه رقبا

دلیل محبوبیت:
افزونه SEOquake یک راه راحت برای دریافت بینش‌های مرتبط با سئو حتی بدون نیاز به ترک تب فعلی مرورگر است. بنابراین اگر می‌خواهید در سئو از رقبا پیشی بگیرید، ابزارهای سئو حرفه‌ای مانند SEOquake را از دست ندهید.

Rank Math

Rank Math یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ها و ابزارهای سئو در وردپرس است که تا به امروز بیش از ۲ میلیون دانلود داشته است.

این ابزار راه‌اندازی سئو داخلی را آسان‌تر می‌کند. با کمک Rank Math می‌توانید موارد زیر را ایجاد کنید:
● تگ تایتل یا برچسب‌ عنوان (عنوانی که در نتایج جستجو نشان داده می‌شود)

● توضیحات متا (خلاصه‌های مختصری که ممکن است در نتایج جستجو ظاهر شوند)

● اسلاگ URL بهینه‌سازی شده (بخش پایانی URL)

Rank Math از ابزار سئو در زمینه بهترین نتیجه در سئوی محتوا و سئوی داخلی

این ویژگی‌های اصلی ذکر شده کاملا رایگان هستند.

دلیل محبوبیت:
این افزونه یک رابط کاربر‌پسند ارائه می‌دهد و پیکربندی آن بسیار آسان است. همچنین سبک و سریع است و در نتیجه سرعت وب سایت شما را کاهش نمی‌دهد.

Yoast

Yoast یکی دیگر از افزونه‌های مفید وردپرس با گزینه‌های مختلف رایگان و پولی است. این ابزار یک عنصر اصلی برای بسیاری از سئوکاران است زیرا اکثر گزینه‌های سئوی داخلی را پشتیبانی و از آنها مراقبت می‌کند.

Yoast از ابزار سئو مربوط به CMS وردپرس

دلیل محبوبیت:
در کنار سئوی داخلی، این افزونه عملکردی برای مدیریت کارهای فنی مانند راه‌اندازی URLهای متعارف (نسخه اولیه صفحه) و متا تگ‌های رباتی (کدی که به موتورهای جستجو می‌گوید چگونه محتوا را بخزند، فهرست‌بندی کرده و نشان دهند) ارائه می‌کند. اگر به دنبال مناسب‌ترین ابزارهای سئو هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از Yoast می‌باشد.
البته باید یادآوری کنیم دو ابزار rank math و yoast مربوط است به CMS، WORDPRESS هستند.

Meta SEO Inspector

Meta SEO Inspector یک افزونه مرورگر است که به شما امکان می‌دهد اطلاعات سئوی داخلی را مشاهده کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر است:
● برچسب عنوان یا تایتل تگ
● توضیحات
● متا تگ‌های open graph (قطعه‌های کدی که ظاهر محتوای شما را هنگام اشتراک‌گذاری در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی کنترل می‌کند)
● ساختار عنوان

Meta SEO Inspector از ابزارهای سئوی داخلی و بررسی صفحات وب سایت

دلیل محبوبیت:
این افزونه مرورگر سئوی داخلی، برای بررسی صفحات خودتان و همچنین صفحات رقبای شما مفید است. به علاوه داشتن همه این اطلاعات به صورت یکجا بسیار کاربردی می‌باشد. بنابراین با توجه به مزایای ابزارهای سئو تهیه آنها برای کسب‌و‌کارها ضروری است‌ و یکی از بهترین ابزار ها Meta SEO Inspector می‌باشد.

PageImprove

ابزار PageImprove از Semrush به شما امکان می‌دهد تغییرات سئوی داخلی را مستقیماً در وب سایت خود پیاده‌سازی کنید.

با کمک این ابزار می‌توانید موارد زیر را به‌روزرسانی نمایید:
● تگ‌های عنوان
● توضیحات متا یا متا دیس‌کریپشن
● تگ‌های متعارف
● عناوین

و سایر عناصر سئوی داخلی.

PageImprove از ابزارهای رایگان سئو بهبود رتبه در بخش سئوی داخلی و تولید محتوا

دلیل محبوبیت:
دلیل محبوبیت این برنامه در میان ابزارهای سئو این است که این ابزار اجرای سئو داخلی را آسان‌تر می‌کند.

ابزارهای رایگان سئو فنی و بررسی عملکرد وب‌سایت

اگر می‌خواهید سئو فنی را بهبود ببخشید و عملکرد وب‌سایت خود را بررسی کنید اما به دنبال ابزارهای سئو رایگان هستید، ما در اینجا چند ابزار کاربردی برای شما آورده‌ایم:

Site Audit

ابزار Site Audit از Semrush به شما امکان می‌دهد سلامت فنی وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار سایت شما را برای بیش از 140 مشکل فنی سئو بررسی می‌کند و مشکلاتی که بر عملکرد سایت در جستجو تاثیر منفی میگذارند را شناسایی می‌نماید. در نهایت امتیازی از 100 را به شما بازمی‌گرداند تا بتوانید سلامت کلی سایت خود را بسنجید.

Site Audit از ابزارهای سئوی تکنیکال و بررسی مشکلات فنی سایت

Site Audit از ابزارهای سئو کارآمد است و برخی از مشکلاتی که تشخیص می‌دهد عبارتند از:

● لینک های شکسته: لینک‌هایی هستند که به صفحاتی منتهی می‌شوند که وجود ندارند یا غیرقابل دسترسی هستند.

● زنجیره‌های ریدایرکت: دنباله‌ای از تغییر مسیرها هستند که باعث می‌شوند مرورگر قبل از رسیدن به مقصد نهایی، از یک URL به URL دیگر بپرد.

● محتوای تکراری: محتوایی است که در بیش از یک URL در وب وجود دارد.

● خطاهای سمت سرور (501، 502 و غیره): خطاهایی هستند که هنگام پردازش درخواست از مرورگر روی سرور رخ می‌دهند.

با یک حساب کاربری رایگان این ابزار می‌توانید تا 100 صفحه را در ماه بررسی کنید.

دلایل محبوبیت:

اگر ابزارهای سئو را برای یافتن یک ابزار کاربردی کاوش می‌کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از Site Audit است. این ابزار نه تنها مشکلات موجود در وب سایت شما را نشان می‌دهد، بلکه توصیه‌هایی در مورد اینکه چگونه می‌توانید هر یک را برطرف کنید نیز ارائه می‌کند.
این ابزار را شما میتوانید در AHREF نیز مشاهده نمایید که برای دستیابی به این ابزار در AHREF اینجا را کلیک نمایید و همچنین میتوانید برای دستیابی به این ابزار وارد سایت زیر نیز بشوید، https://www.seoptimer.com

Google search console

ابزار google search console ابزار مدیریت سایت شما برای موتور جستجوی گوگل است که شما از طریق آن میتوانید به بررسی خطاهای سایت خودتان که منجر شده است نتوانید کلمات کلیدی درستی را انتخاب بکنید و یا مشکلات محتوایی و یا مشکلاتی که منجر شده است سرعت لود صفحات شما را تحت تاثیر قرار دهد و یا عواملی که جلوی ایندکس شدن صفحات شما میگیرد بپردازید . هر سئو کار و هر وب مستر باید بتواند دانش خود را در زمینه کار کرد با ابزار گوگل سرچ کنسول ارتقا دهد.

Bing Webmaster Tools

Bing Webmaster Tools یکی از ابزارهای محبوب سئو است که به شما کمک می‌کند عملکرد وب‌سایت خود را در Bing بررسی کنید. به عبارت دیگر این برنامه، نسخه‌ Bing ابزار سئو Google Search Console یا GSC است.

نسخه Google برای کسانی که سایت خود را برای گوگل بهینه می‌کنند مفید است و نسخه Bing نیز در صورتی که می‌خواهید سایت خود را برای Bing بهینه کنید مناسب خواهد بود.

Bing Webmaster Tools از ابزار سئو ودیجیتال مارکترها مخصوص موتور جستجوی BING

دلایل محبوبیت:

ابزار وب مستر بینگ با رابط کاربری بهتری که بر اساس بازخورد کاربران بوده، به روز شده است. ابزار تحقیق کلمات کلیدی این برنامه نیز بسیار خوب و کاربردی می‌باشد. شما می‌توانید نتایج جستجوی خود را با «کلید واژه‌های مرتبط»، «کلید واژه‌های سوالی» و «کلید واژه‌های تازه جستجو شده» فیلتر کنید تا عبارات مرتبط‌ تری پیدا نمایید.

Sloth

ابزار Sloth یکی از انواع ابزارهای سئو است که به شما امکان می‌دهد از Cloudflare Workers (سرویس‌هایی که به شما امکان می‌دهند برنامه‌ها را در یک محیط بدون سرور ایجاد و تغییر دهید) برای بهینه‌سازی فنی سئو استفاده کنید.

با کمک این ابزار می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

● تنظیم ریدایرکت‌های 301 و 302: زمانی استفاده می‌شود که صفحات وب را به‌طور دائم یا موقت جابه‌جا می‌کنید.

● پیاده‌سازی hreflang: هنگامی به کار می‌رود که به یک مخاطب بین‌المللی پاسخ می‌دهید.

● اصلاح فایل robots.txt: برای کنترل نحوه دسترسی موتورهای جستجو به سایت شما کاربرد دارد.

● جمع‌آوری log files: برای درک رفتار خزیدن ربات‌ها به کار می‌رود.

● و خیلی کارهای مهم دیگر.

Sloth از ابزار هایکارآمد SEO

دلایل محبوبیت:
Sloth برای سئوکارانی که در سایت‌های سازمانی کار می‌کنند بسیار مناسب است. با کمک این ابزار شما می‌توانید راه‌حل‌هایی مانند ریدایرکت را با تلاش بسیار کمتری پیاده‌سازی کنید.

Hreflang Tag Testing Tool

ابزار Hreflang Tag Testing Tool به شما کمک می‌کند خطاهای مربوط به hreflang را در سایت خود شناسایی کنید. hreflang ها زبان و منطقه هدف صفحه را مشخص می‌کنند.

به گفته جان مولر، تحلیلگر ارشد گوگل، پیاده‌سازی تگ‌های hreflang یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های سئو است. بنابراین نیاز به ابزارهای سئو می‌باشد و استفاده از ابزار Hreflang Tag Testing Tool راه خوبی برای یافتن و رفع هر گونه مشکل مربوط به این تگ‌ها است.

Hreflang Tag Testing Tool ابزار سئوی کارآمد دیگر

دلایل محبوبیت
این ابزار URL های جایگزین و زبان و منطقه مورد نظر آنها را در یک طرح‌بندی منظم به شما نشان می‌دهد. بنابراین می‌توانید به راحتی هر تگ نادرستی را شناسایی و تصحیح کنید.

ابزارهای سئو رایگان برای سئوی محلی یا لوکال

سئوی محلی تاثیر بالایی در افزایش بازدید سایت شما دارد، به همین سبب استفاده از ابزارهای سئو برای آن بسیار مهم است. در اینجا چندین ابزار رایگان برای سئو محلی را برای شما معرفی کرده‌ایم:

PlePer Local SEO Tools

PlePer Local SEO Tools یک افزونه کروم است که آمار دقیقی را در مورد هر کسب و کاری که Google Business Profile دارد ارائه می‌کند. Google Business Profile یک ابزار کاربردی برای کسب‌و‌کارها و سازمان‌ها است تا حضور آنلاین خود را مدیریت نمایند.

PlePer Local SEO Tools از ابزار سئو در جهت به دست آوردن اطلاعات بیشتر از GOOGLE BUSINESS

دلایل محبوبیت:
این افزونه کروم با خودکار کردن فرآیند جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های سئو محلی در زمان صرفه‌جویی می‌کند و یکی از ابزارهای عالی سئو محسوب می‌شود.

GMBspy

GMBspy یک افزونه رایگان کروم و یکی از ابزارهای سئو است که به شما امکان می‌دهد دسته‌‌بندی‌هایی را که رقبایتان برای فهرست‌های Google Business Profile انتخاب کرده‌اند، ببینید. ممکن است بخواهید از همان دسته‌هایی که رقبا استفاده می‌کنند کمک بگیرید زیرا این دسته‌بندی‌ها می‌توانند به کسب‌وکار شما نیز مرتبط باشند. در نهایت این دسته‌ها می‌توانند بر رتبه‌بندی کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی محلی تاثیر بگذارند.

GMBspy از ابزار SEO

دلایل محبوبیت:
این ابزار به شما امکان می‌دهد دسته بندی‌های جدید و مرتبطی را که ممکن است نادیده گرفته باشید کشف کنید.

GMB Everywhere

GMB Everywhere شبیه ابزار GMBSpy است اما ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌کند. در این ابزار علاوه بر دسترسی به اطلاعات مربوط به دسته‌های کسب‌وکارها، می‌توانید موارد زیر را نیز انجام دهید:

● بررسی پایه: این ویژگی به شما امکان می‌دهد اطلاعات اولیه هر Google Business Profile، مانند نام، آدرس، شماره تلفن، وب سایت و موارد دیگر را بررسی کنید.

● Teleport: این ویژگی، رقبای مختص موقعیت مکانی را برای یک بیزینس مشخص نشان می‌دهد.

● بررسی بازخورد: این ویژگی به شما امکان می‌دهد بازخوردها و رتبه‌بندی‌های هر Google Business Profile را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین می‌توانید متداول‌ترین کلماتی را که مشتریان برای توصیف تجربیات خود استفاده می‌کنند، مشاهده نمایید.

● بررسی پست‌ها: این ویژگی به شما کمک می‌کند تا تجزیه و تحلیل کنید که یک کسب‌وکار هر چند وقت یک بار پست‌های Google Business Profile را منتشر می‌کند. همچنین می‌توانید پست‌هایی را که شامل ویدیوها یا تصاویر می‌شوند را نیز مشاهده کنید.

GMB Everywhere ابزار به دست آوردن اطلاعات بیشتر کسب و کار برای بررسی بیشتر رقبا در سئو

با استفاده از حساب رایگان این ابزار می‌توانید پنج بررسی را در ماه انجام دهید. بنابراین بخش رایگان ابزارهای سئو می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

دلایل محبوبیت:
یکی از دلایل محبوبیت بیشتر این برنامه از دیگر ابزارهای سئو این است که دارای مجموعه‌ای جامع از ویژگی‌ها می‌باشد.

ابزارهای رایگان سئو برای لینک‌سازی

لینک‌سازی یکی از معیارهای مهم در رتبه‌بندی سایت است، بنابراین توصیه می‌کنیم از ابزارهای سئو برای لینک‌سازی استفاده کنید تا سایت خود را بهینه نمایید.

در اینجا چند ابزار کاربردی برای لینک‌سازی را آورده‌ایم:

Link Building Tool

ابزار Link Building Tool از Semrush به شما کمک می‌کند فرصت‌های ایجاد بک‌لینک را پیدا کنید و مستقیماً از خود ابزار با صاحبان وب سایت ارتباط برقرار نمایید. هنگامی که ابزار را راه‌اندازی کنید، لیستی از مشتریان احتمالی مانند نمونه زیر مشاهده خواهید کرد:

Link Building Tool ابزار سئوی خارجی برای تحلیل لینک سازی رقبا

دلایل محبوبیت:
از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این ابزار در بین ابزارهای سئو دیگر، می‌توان به مدیریت کردن کل فرآیند ساخت لینک، از ابتدا تا انتها اشاره کرد‌.

و یک ابزار دیگر و ساده و رایگانی که شما را در شناسایی بک لینک رقبایتان کمک میکند، ابزار بک لینک seospyglass است که این ابزار به نظر ما یکی از بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک است. برای دستیابی به این ابزار روی لینک روبه رو بزنید: ابزار رایگان تحلیل و آنالیز بک لینک

Backlink Analytics

ابزار Backlink Analytics داده‌هایی درباره بک‌لینک‌های از دست رفته به شما می‌دهد. این‌بک‌لینک‌ها پیوندهایی هستند که قبلاً داشتید اما دیگر در اختیار ندارید.

Backlink Analytics ابزار تحلیل بک لینکها در سئو

بازیابی این لینک‌های از دست رفته راه خوبی برای حفظ پروفایل بک‌لینک یا backlink profile شماست تا به شما کمک کند در بازار حوزه کاری خود بین رقبا باقی بمانید. حساب کاربری رایگان این ابزار داده‌های بک لینک محدودی را به شما نشان می‌دهد.

دلایل محبوبیت:
کمک به بازیابی پیوندهای از دست رفته تنها یک مورد از مزایا و دلایل محبوبیت ابزار Backlink Analytics است. همچنین شما می‌توانید برای تجزیه و تحلیل و مقایسه پروفایل بک لینک خود با رقبایتان از آن استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا هم تراز با رقبا هستید یا نیاز به تلاش بیشتری دارید.

Hunter

Hunter از ابزارهای شناخته شده و محبوب سئو است که به شما امکان می‌دهد آدرس‌های ایمیل افراد را برای گسترش لینک‌سازی، پیدا و صحت‌سنجی نمایید. شما می‌توانید از این ابزار برای یافتن آدرس‌های ایمیل بر اساس نام دامنه یا نام شخص و نام شرکت استفاده کنید‌.البته این ابزار در ایران به خوبی کار نمیکند

Hunter ابزار کسب اطلاعات شخصی و صاحبان مجله های اینترنتی در سئو

همچنین این ابزار به شما امکان می‌دهد تا قابلیت تحویل‌گرفتن و درستی هر آدرس ایمیل را بررسی نمایید. حساب رایگان ابزار Hunter امکان استفاده از 25 جستجو و 50 صحت‌سنجی را در ماه به شما می‌دهد.

دلایل محبوبیت:
این ابزار با یافتن و تایید آدرس‌های ایمیل در چند ثانیه، در زمان کسب‌و‌کارها و افراد صرفه‌جویی می‌کند.

HARO

ابزار Help a Reporter Out یا HARO به روزنامه‌نگاران کمک می‌کند تا منبع‌دهی نظرات کارشناسی را برای مقالات خود انجام دهند. این ابزار می‌تواند به شما در ایجاد بک‌لینک به وب‌سایت کمک کند زیرا روزنامه‌نگاران اغلب به منابعی که در مقالات خود آورده‌اند لینک می‌دهند.

HARO از ابزارهای سئو مفیدی است که روزانه ایمیل‌هایی را که حاوی سوالات روزنامه‌نگاران است ارسال می‌کند. اگر فکر می‌کنید منبع خوبی برای پرس‌و‌جو و پاسخ‌دهی هستید، می‌توانید جواب دهید.

HARO اابزار ایجاد بک لینک و به دست اوردن لینک های خارجی قدرتمند

دلایل محبوبیت:
با استفاده از HARO می‌توانید از رسانه‌های معروف مانند USA Today، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و TIME بک لینک دریافت کنید.

ابزارهای سئو رایگان گوگل

گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات است که ابزارهای سئو متعددی را به کاربران ارائه کرده است. ما در اینجا به برخی از این ابزارها اشاره کرده‌ایم:

Google Analytics

Google Analytics 4 یا GA4 یک ابزار رایگان است که داده‌های جامع، دقیق و کاملی را در مورد وب سایت شما ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، با این ابزار می‌توانید ببینید که چه تعداد بازدیدکننده در یک محدوده تاریخی خاص وارد سایت شما شده‌اند.

Google Analytics ابزار تحلیلی مورد نیاز هر سئو کار و دیجیتال مارکتر

همچنین می‌توانید اطلاعات ارزشمند دیگری را درباره کاربران خود مشاهده کنید، از جمله اینکه در کجا قرار دارند، از چه نوع دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند و اطلاعات جمعیتی آن‌ها را شناسایی کنید.

دلایل محبوبیت:
GA4 یکی از جامع‌ترین ابزارهای تحلیلی در بازار است و این بزرگترین دلیل محبوبیت آن می‌باشد.
اگر میخواهید بدانید گوگل آنالیتیکس چیست روی لینک روبه رو کلیک نمایید: گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاربردی دارد و اگر میخواهید به عنوان یک تحلیلگر حرفه ای معیارهایی را به گوگل آنالیتیکس خود اضافه نمایید حتما این راهنمای کامل را بخوانید که از دیگران عقب نیوفتید: 12 معیار کلیدی گوگل آنالیتیکس ga4 برای تحلیل سایت

Google Search Console

کنسول جستجوی گوگل (GSC) از ابزارهای سئو ضروری است که به شما امکان این را می‌دهد که ترافیک جستجوی سایت خود را اندازه‌گیری کنید، بدانید سایت شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌شود و مشکلات فنی را شناسایی نمایید.

برخی از مشکلات فنی‌ که این ابزار تشخیص می‌دهد عبارتند از:

● مشکلات قابلیت استفاده از تلفن همراه: این مشکلات، مسائلی هستند که روی تجربه کاربر از یک وب‌سایت در هنگام مشاهده آن در تلفن‌همراه تأثیر می‌گذارند.

● مشکلات هسته حیاتی گوگل(Core Web Vitals): این مشکلات فنی، ایراداتی هستند که به سرعت، پاسخ‌دهی و پایداری صفحه وب مربوط می‌شوند.

مشکلات ایندکس: این مشکلات مسائلی هستند که مانع از نمایش صفحات وب شما در گوگل می‌شوند.

با GSC شما همچنین می‌توانید یک URL خاص برای نمایه‌سازی درخواست کرده و نقشه سایت خود را به Google ارسال کنید. این کار خزیدن سایت شما را برای Google آسان‌تر می‌کند.

Google Search Consoleابزار اصلی و عصای دست هر سئو کار

دلایل محبوبیت:
تنظیم و استفاده از ابزار Google Search Console بسیار آسان است.

GTM یا GOOGLE TAG MANAGER

خیلی از سئو کارها احساس میکنند که ابزار گوگل تگ منیجر مربوط به آنها نیست ومربوط به پرفورمنس مارکترها و یا دیگر دیجیتال مارکترهاست ولیکن این ابزار برای اینکه یک سئو کار متوجه شود که کدام بخش محتوا اثر گذار تر بوده است، آیا این صفحه اسکرول شده است یا خیر، تا کجای محتوا دیده شده است و بسیاری از عوامل دیگر که بر روی تجربه کاربری تاثیر گذار است را می توانند با این ابزار به دست آورند. برای همین منظور ما یک راهنمای جامع در مورد گوگل تگ منیجر نوشته ایم که میتواند به شمای سئو کار یک چشم انداز بیشتر و بهتری را ارائه دهد. تگ منیجر چیست و چه کاربردی در زمینه سئو دارد.

Google Business Profile

Google Business Profile که پیش از این Google My Business نامیده می‌شد، به کسب‌وکارهای محلی امکان می‌دهد فهرستی رایگان در Google ایجاد کنند. این فهرست می‌تواند در گوگل مپ، پنل دانش و لوکال پک ظاهر شود.

Google Business Profile پروفایل کسب و کار گوگل

داشتن یک پروفایل بهینه در Google Business Profile یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی کسب‌وکارهای محلی است. بنابراین مطمئن شوید که نام، آدرس، شماره تلفن و ساعت کاری شما صحیح است. سپس عکس‌ها را اضافه نمایید، ویدیوها را آپلود کنید و به همه نظرات پاسخ دهید. تمامی این موارد برای کمک به رتبه‌بندی کسب و کار شما در سطح محلی مهم است.

دلایل محبوبیت:
Google Business Profile نه تنها به شما امکان می‌دهد یک فهرست رایگان ایجاد کنید، بلکه با آن می‌توانید ببینید افراد چگونه پروفایل شما را پیدا کرده و با آن تعامل دارند. این ابزار گوگل از بهترین‌ ابزارهای سئو است که می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

Looker Studio

Looker Studio که قبلاً Data Studio نامیده می‌شد، به کاربران امکان می‌دهد داده‌های ابزارهای مختلف گوگل مانند گوگل آنالیتیکس و Google Search Console را برای ایجاد گزارش‌های تعاملی ترکیب کنند.

Looker Studio یا همان DATA STUDIO سابق

دلایل محبوبیت:
Looker Studio داده‌ها و مقایسه‌های تاریخی را در زمان واقعی نشان می‌دهد.

PageSpeed Insights

ابزار PageSpeed Insights از گوگل، سرعت بارگیری یک صفحه در سایت شما را اندازه می‌گیرد و همچنین بخش‌هایی که نیاز به بهبود دارند را برجسته می‌کند.

PageSpeed Insights از ابزار تحلیل سرعت سایت و عوامل کاهش دهنده سرعت لود سایت

ابزارهای سئو برای بررسی سرعت سایت

سرعت صفحه یک عامل رتبه‌بندی و یک مسئله تاثیرگذار در تجربه کاربر است بنابراین بهینه‌سازی آن نیز بسیار مهم می‌باشد.

دلایل محبوبیت:
PageSpeed Insights کوچکترین مشکلات بهینه‌سازی زمان بارگذاری سایت شما را حذف می‌کند. این ابزار عالی با پیشنهادات واضح و صرفه‌جویی در زمان، مسائل را برای شما اولویت‌بندی خواهد کرد.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner یکی از ابزارهای سئو گوگل است که تحقیق کلمات کلیدی را برای تبلیغ‌کنندگان انجام می‌دهد. اما می‌توان از آن برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو نیز استفاده کرد. این ابزار ایده‌های کلمه کلیدی را همراه با میانگین حجم جستجوی ماهانه آن‌ها ارائه می‌کند.

Google Keyword Planner ابزار تحقیق کلمات کلیدی و یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در سئو

دلایل محبوبیت:
Google Keyword Planner یک ابزار عالی برای یافتن کلمات کلیدی است زیرا داده‌ها مستقیماً از گوگل استخراج می‌شوند. شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که این کلمات کلیدی منعکس کننده آنچه مردم واقعاً در وب جستجو می‌کنند هستند.

Google Trends

Google Trends ابزاری رایگان از گوگل است که نشان می‌دهد محبوبیت یک کلمه کلیدی مشخص در حال افزایش، کاهش یا ثابت ماندن است.

Google Trendsابزار تحلیل و آنالیز محبوبیت کلمات کلیدی در سئو

همچنین شما می‌توانید از این ابزار برای مقایسه دو کلمه کلیدی، یافتن کلمات کلیدی مرتبط یا موضوعات مرتبط و دیدن مناطقی که یک کلمه کلیدی کمتر و یا بیشتر محبوب است استفاده کنید.

گوگل ترندز ابزار به دستآوردن محبوبیت کلمات کلیدی در هر کشور و استان

دلایل محبوبیت:
Google Trends به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی و موضوعاتی را شناسایی کنید که محبوبیت آنها رو به کاهش است. بدین ترتیب می‌توانید از هدر دادن زمان و هزینه خود برای تولید محتوا برای آنها جلوگیری کنید.

سایر ابزارهای رایگان سئو
در کنار ابزارهای گفته شده در بالا که به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم شده‌اند، در اینجا برخی دیگر از کاربردی‌ترین ابزارهای سئو را برای شما آورده‌ایم:

Semrush Sensor

Semrush Sensor ابزاری است که میزان تغییرات نتایج جستجوی گوگل در روز را ردیابی می‌کند. وقتی گوگل یک به‌روزرسانی برای الگوریتم‌های خود ارائه می‌کند، به راحتی می‌توانید از این ابزار استفاده کنید تا بررسی نمایید که آیا آن به‌روزرسانی بر صنعت شما تأثیر گذاشته است یا خیر.

Semrush Sensor ابزار بررسی تغییرات و به روزرسانی الگوریتم های گوگل

دلایل محبوبیت:
این ابزار به شما کمک می‌کند تشخیص دهید که آیا تغییرات ناگهانی ترافیک ناشی از به‌روزرسانی الگوریتم است یا عوامل دیگری مانند مشکلات فنی یا جریمه اقدام دستی گوگل نقش داشته است.

Schema.org

پلتفرم Schema.org واژگان مشترک برای داده‌های ساختاریافته (روشی استاندارد شده برای ارائه اطلاعات درباره صفحات) را در سراسر اینترنت ترویج می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید به اسناد آن برای همه انواع اسکیما دسترسی داشته باشید. همچنین شما می‌توانید ترکیب داده‌های ساختاریافته خود را با ابزار اعتبارسنجی آن بررسی و هر گونه خطا و هشدار را در کد خود مشاهده کنید.

Schema.org ابزار تحلیل و ایجاد SNIPPET ها و داده های ساختار یافته

دلایل محبوبیت: این ابزار یک برنامه کاربرپسند است که دارای اسناد جامع می‌باشد.

اگر میخواهید در کنار این ابزارها ابزارهای کاآمد دیگر سئو را نیز یاد بگیرید و از آن ها در جهت ارتقای سئوی سایت خودتان استفاده نمایید، یادگیری از طریق خواندن این محتواها و راهنما را به شدت پیشنهاد می نماییم:

از طریق این راهنما: آموزش بررسی رقبا با ابزار MOZ میتوانید به شکل بهینه رقبای خود را در دنیای دیجیتال بررسی نمایید و این آموزش به صورت انحصاری در وینت برای شما آماده گردیده است که از طریق آن می توانید با یکی دیگر از ابزارهای کارآمد سئو آشنا گردید و از رقبای خود پیشی بگیرید

از طریق راهنمای :  بررسی و مقایسه دو ابزار SEMRUSH و AHREF میتوانید اطلاعات دقیقتری نسبت به بخش های کارآمد این ابزارها در حوزه سئو به دست آورید و آموزش این و ابزار سئو را نیز با مقایسه و تحلیل هر بخش با دیگر ابزار به دست آورید

سخن پایانی :

موفقیت در سئو می‌تواند زمان بر باشد و در نهایت به موفقیت یا شکست ختم شود‌. ابزارهای سئو راهی برای تضمین موفقیت و همچنین کوتاه کردن مسیر بهینه‌سازی سایت می‌باشند. بنابراین ابزارهای مختلف را مطالعه کرده و بهترین گزینه را که با کسب‌و‌کار شما مطابقت دارد انتخاب کنید. در این مقاله در مورد 33 مورد از بهترین ابزارهای رایگان سئو صحبت کردیم که به وسیله آن ها می توانید به راحتی سئو وب سایت خود را به طور مستمر بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *