تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

customer@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سایت لاینر یک ابزار کارآمد و رایگان برای سئو سایت

اشتراک گذاری در :
معرفی یکی از بهترین ابزارهای سئو تحلیل و بررسی ابزار Siteliner
فهرست محتوا

از آنجایی که سئو سایت ارتباط مستقیمی با تجربه کاربری و المان هایی که منجر به کاهش رتبه سایت میشود دارد، میخواهیم در این مقاله یک ابزار رایگان سئو به نام سایت لاینر را به شما معرفی کنیم که هر سئو کار و متخصص سایت و یا هر کسی که به نوعی با دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوا ارتباط دارد به آن نیاز خواهد داشت. این مقاله بی شک کامل ترین مقاله در حوزه معرفی و استفاده از قسمت های مختلف این ابزار است.

سایت لاینر چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی کامل قسمت های مختلف سایت لاینر

چه تفاوتی میان noindex و robots.txt وجود دارد؟

نتیجه گیری

سایت لاینر چیست و چه کاربردی دارد؟

Siteliner یک ابزار رایگان سئو برای بررسی لینک های خراب، سرقت ادبی و مطالب تکراری جهت بهبود بخشیدن به رتبه ی سایت ها در موتور جستجوی گوگل است.

این ابزار به دلیل بررسی کامل صفحات سایت و جستجوی عمقی که درون وب سایت دارد می تواند مواردی را که باعث کند شدن سایت، افت رتبه سایت درگوگل، تجربه کاربری نامناسب و هر مشکلی که مربوط به سئوی داخلی سایت می شود را در قالب یک گزارش به ما نشان دهد تا بتوانیم درصدد حل مشکلات و بهبود بخشیدن به سایت خود جهت بالا رفتن رتبه ی آن بر آییم.

معرفی کامل قسمت های مختلف سایت لاینر

برای استفاده از این ابزار لینک www.siteliner.com در مرورگر خود وارد کنید و وارد سایت لاینر شوید. سپس URL سایت خود را در کادر مربوطه وارد کرده تا گزارش سایت لاینر را مشاهده کنید. ( ممکن است کمی طول بکشد تا همه صفحاتتان را اسکن کند پس منتظر بمانید.)

ابزار سایت لاینر یک ابزار کارامد و رایگان برای سئوی داخلی و تکنیکال سایت | وینت سئو

حتماً شما با خواندن این مقاله قصد دارید سایت خود را سئو نمایید و یا تبدیل به یکی از سئوکارهای خوب شوید. پس حتماً در مسیرتان نیازمند آموزش سئو و یا مشاوره سئو هستید علاوه بر آن میتوانید برای انجام پروژه سئو خود با کارشناسان امپریال برند و وینت سئو در ارتباط باشید:02122057358

منوی سمت چپ صفحه شامل موارد این موارد می باشد:

  1. Summary

  2. Your Pages

  3. Duplicate Content

  4. Broken Links

  5. Skipped Pages

  6. Related Domain

 

سایت لاینر و معرفی یکی از بهترین ابزارهای سئوی داخلی

1. Summary (خلاصه)

این قسمت خلاصه ای از آمار وبسایت را به شما ارائه میدهد که شامل موارد زیر است:

  • Your Top Issues

این قسمت مشکلات مهم سایت شما را مثل حداکثر صفحات اسکن شده (در نسخه ی رایگان این ابزار 250 صفحه و در نسخه ی پیشرفته 25000 صفحه اسکن می شود)، صفحاتی که اسکن نشده اند، لینک های خراب، دامنه های مرتبط و مشابه، و www در مقابل لینک های بدون www را نشان می دهد.

  • Your Pages (صفحات شما)

شامل تعداد صفحات عادی، تعداد صفحاتی که نادیده گرفته شده اند و علت آن، تعداد صفحاتی که اسکن نشده اند (در نسخه ی رایگان تنها 250 صفحه اسکن می شود.) و تعداد خطاهای پیدا شده می باشد.

سایت لاینر ابزاری برای شناسایی لینک های شکسته در سایت | ابزارهای سئو | وینت سئو

  • Your Duplicate Content (محتوای تکراری شما)

این قسمت از ابزار سایت لاینر موجب میشود که درصد محتوای تکراری، درصد محتوای عادی و درصد محتوای خاص سایت خود را بررسی نمایید.

Siteliner تمام صفحاتی که محتوای تکراری با صفحه ی انتخاب شده دارند را به شما نشان می دهد. در جدول برروی یکی از لینک ها کلیک کنید تا محتوای تکراری در آن صفحه را به صورت هایلایت شده مشاهده کنید. طیف رنگ های مختلف اشاره به صفحات دیگری که محتوای تکراری در آن ها پیدا شده دارد. با کلیک روی کادرهای رنگی سمت راست صفحه می توانید محتوای تکراری دیگر صفحات را ملاحظه نمایید. کادر طوسی در پایین ترین قسمت رنگ ها نشان از محتوای عادی (Common Content) مانند منوها یا عبارات راهنما در سایت دارد که در اکثر یا همه ی صفحات شما حضور دارند. بنابراین این منوها و عبارات معمولاً به عنوان محتوای تکراری در نظر گرفته نمی شوند.

موتورهای جستجو می توانند سایت شما را به دلیل محتوای تکراری جریمه کنند، پس بهتر است برای اینکه محتوا فقط در یکی از صفحات شما باشد آن را از دیگر صفحات حذف کنید، یا اینکه محتواها را در صفحات مختلف تغییر دهید تا مطمئن شوید محتوای هر صفحه مختص به همان صفحه بوده و هرکدام از صفحات منحصر بفرد شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

  • Internal Links (لینک های داخلی)

Siteliner تمام لینک هایی که به یک صفحه درون وبسایت وارد می شوند را شناسایی و به شما نشان می دهد. لینکی که دو صفحه از وبسایت شما را به هم متصل می کند این امکان را به بازدیدکنندگان سایت می دهد که به راحتی در سایت شما جا به جا شوند و به محتوای مرتبط به موضوع دلخواه خود دسترسی پیدا کنند. این نوع لینک ها قدرت صفحه ای که به آن متصل شده اند را تقویت می کنند.

افزایش و رشد گسترش کسب و کارهای دیجیتال موجب شده است که کسب و کارها روز به روز به دیجیتال مارکتینگ بیش از پیش نیاز پیدا نموده و ابزارهای جدید و کارآمدی را احتیاج داشته باشند. این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با این ابزارها نوشته شده است.

42 ابزار نوین بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ که باید خود را به آن ها تجهیز نمایید.

برای اینکه بازدیدکنندگان و موتورهای جستجویی که در سایت شما کاوش می کنند را به صفحه ای که روی آن تاکید دارید هدایت کنید، دقت در این که به چه صفحاتی لینک می دهید بسیار حائز اهمیت است. اگر میخواهید یک صفحه از سایت خود را قدرتمند تر کنید بهتر است از صفحات مشابه دیگر به این صفحه لینک بگیرید. علاوه بر آن میدانید میزان انتقال راحتر کاربران در صفحات دیگر وب سایت شما در زمانی که از یک صفحه لند یا هدف شما وارد وب سایت شما شده اند، به چه میزان در سئوی سایت شما و المان های موثر بر آن، مهم است پس با این ابزار می توانید از لینک های شکسته داخلی نیز اطلاع پیدا کنید و در مرحله بعدی متوجه شوید آیا صفحاتی که به یکدیگر از طریق لینک داخلی متصل کرده اید، صفحات مناسبی بوده اند و در یک راستا قرار داشته اند یا خیر.

حتما این مقاله را بخوانید: چون شما که در حال مطالعه این مقاله هستید در واقع می خواهید سئوی داخلی سایت خود را بهبود بخشید و حتما میدانید که سئوی داخلی به صورت مسقیم به تولید محتوای سایت شما وابسته است. در این مقاله در 7 قدم تولید محتوای سئو شده و قوانین تولید محتوای اصولی و تمام رازهای آن را با شما در میان گذاشته ایم:

تولید محتوای سئو شده در 7 قدم طلایی

  • External Link (لینک های خارجی)

تمامی لینک هایی که از یک صفحه از سایت شما به صفحات وبسایت های دیگر متصل می شوند توسط Siteliner مشخص می شوند.
یک لینک از وبسایت شما به وبسایت دیگر این اجازه را به بازدیدکنندگان شما می دهد که به راحتی از سایت شما به سایتی دیگر بروند و به این دلیل ممکن است برخی از آن ها این عمل را تاییدی برای محتوای سایت دیگر بدانند. پس خوب است در نظر داشته باشید که آیا تمایل به ارجاع دادن بازدیدکنندگان خود به این وبسایت ها دارید یا خیر.

صفحات خارجی ممکن است هر لحظه محتوای خود را تغییر دهند یا آن ها را حذف کنند، بنابراین برای اطمینان از اینکه این سایت ها همچنان دارای محتوای مورد نظر هستند، مهم است که به طور منظم همه ی لینک های خارجی را کنترل و بررسی نمایید. این عمل را می توان با کلیک بر روی لینک های درون جدول و بررسی نتایج به دست آمده از آن ها انجام داد.

حتما این مقاله را بخوانید: بک لینک سازی در سئوی خارجی و به صورت کلی در سئوی سایت بسیار با اهمیت است، در این مقاله می خواهیم قوانی نبک لینک سازی درست را به شما بیان نماییم قوانینی که می‌تواند شما را به یک متخصص بک لینک سازی تبدیل بکند:

رازهای بک لینک سازی قدرتمند در سئو

  • Show Cached Pages (نمایش صفحات کش شده)

همچنین صفحات کش شده ای که با استفاده از robots.txt به طور تصادفی ایندکس نشده اند توسط Siteliner ایندکس می شوند. هنگام تنظیم صفحات noindex برای خزنده ی موتورهای جستجو، برخی از صفحات، برچسب‌ها، دسته‌ها و پست‌ها در فایل robots.txt گنجانده نشده‌اند. این ابزار می تواند نسخه ی کش شده ی صفحات انتخاب شده را به شما نشان دهد. این نسخه از صفحه را Siteliner هنگام اسکن سایت شما دانلود کرده است. اگر بعد از اسکن وب سایت شما توسط Siteliner تغییری در صفحه ی شما ایجاد شده باشد، این اطلاعات ممکن است بسیار مفید باشد.

همچنین برای اطلاع از اینکه خزنده ای که سایت شما را اسکن کرده چه اطلاعاتی به دست می آورد نیز ممکن است این روش مفید باشد. اگرچه این خزنده می تواند متعلق به Siteliner باشد اما این نتایج ممکن است به صورت مشابه در اختیار موتور جستجو نیز قرار بگیرد.

  • Show Duplicates (نمایش موارد تکراری)

محتوای تکراری صفحه ای که انتخاب می کنید توسط Siteliner به صورت هایلایت شده برای شما نشان داده می شوند. طیف رنگ های مختلف اشاره به صفحات دیگری که محتوای تکراری در آن ها پیدا شده دارد. با کلیک روی کادرهای رنگی سمت راست صفحه می توانید محتوای تکراری دیگر صفحات را ملاحظه نمایید. کادر طوسی در پایین ترین قسمت رنگ ها نشان از محتوای عادی (Common Content) مانند منوها یا عبارات راهنما در سایت دارد که در اکثر یا همه ی صفحات شما حضور دارند. بنابراین این منوها و عبارات معمولاً به عنوان محتوای تکراری در نظر گرفته نمی شوند.
موتورهای جستجو می توانند سایت شما را به دلیل محتوای تکراری جریمه کنند، پس بهتر است برای اینکه محتوا فقط در یکی از صفحات شما باشد آن را از دیگر صفحات حذف کنید، یا اینکه محتواها را در صفحات مختلف تغییر دهید تا مطمئن شوید محتوای هر صفحه مختص به همان صفحه بوده و هرکدام از صفحات منحصر بفرد شوند.

لیست صفحات شما و ارزش و برجستگی هر یک همیشه به طور شفاف ارائه می شود و شما می توانید صفحات قدیمی یا نامربوط با سایت خود را به روز و یا حذف کنید. همچنین ممکن است بخواهید با تغییر در برخی لینک ها (اضافه یا حذف کردن آنها) صفحاتی را که از نظر شما مهم هستند را در موتورهای جستجو نیز با اهمیت و برجسته کنید.

برای افزایش قدرت یک صفحه می توانید از صفحات دیگر سایت خود که قدرت بالایی دارند به این صفحه لینک بدهید.

  •  Comparison with Other Sites (مقایسه با دیگر سایت ها)

که شامل مواردی چون میانگین سایز صفحات، میانگین زمان بارگذاری صفحات، تعداد کلمات در هر صفحه، نسبت متن به HTML، درصد محتوای تکراری، درصد محتوای عادی، لینک های درونی در هر صفحه، لینک های بیرونی در هر صفحه، تعداد کل لینک ها در هر صفحه و لینک های ورودی در هر صفحه می باشد.

سرعت سایت نقش مهمی در سئوی سایت شما دارد. این مقاله به شما کمک می نماید با افزایش سرعت سایت درآمد خود را افزایش دهید زیرا سئوی سایت خود را به بهترین شکل بهبود میبخشید:

بهینه سازی سایت با افزایش سرعت سایت

سایت لاینر یک ابزار رایگان سئو سایت برای شناسایی مشکلات صفحات سایت شما | وینت سئو

2. Your Pages (صفحات شما)

در این قسمت تمام صفحاتی که به صورت موفقیت آمیز اسکن شده اند نمایش داده می شود. در بالای جدولی که به شما ارائه می شود مواردی مانند آدرس صفحه (URL)، عنوان صفحه، قدرت صفحه، سایز، تعداد کلمات در هر صفحه و تاریخ تغییرات در آن صفحه درج شده است.

قدرت صفحه (Page Power) نشان می دهد که یک صفحه ی خاص تا چه حد ممکن است برای موتورهای جستجویی که در سایت شما می خزند برجسته به نظر برسد. هرچه تعداد لینک های بیشتری به یک صفحه ی خاص از بین تمام صفحات دیگر سایت شما وارد شود، قدرت آن صفحه بیشتر است. حداکثر اندازه ی قدرت صفحه عدد 100 میباشد.

قدرت صفحه به طور نسبی تعریف می شود، به این معنی که تعداد لینک هایی که از یک صفحه ی قدرتمند و رده بالا به صفحه ی شما ارسال می شوند، به مراتب ارزش بیشتری نسبت به لینک هایی دارد که از صفحات ضعیف و رده پایین ارجاع داده می شوند.

با کلیک کردن بر روی هریک از لینک های قسمت URL درون جدول که هریک صفحات مجزای وبسایت شما می باشند، اطلاعات مربوط به آن صفحه در جدولی جدید برای شما نمایش داده می شوند که این اطلاعات شامل: محتوای تکراری، لینک های درونی داخل شونده، لینک های درونی خارج شونده، لینک های بیرونی خارج شونده، نمایش صفحه ی کش شده، نمایش موارد تکراری میباشد.

حتماً بخوانید: سئو امروزه دیگر یک انتخاب نیست، یک ضرورت است در این مقاله به نقش سئو در ارتقای کسب و کارهای دیجیتالی و افزایش درآمد کسب و کارهای دیجیتالی پرداخته ایم.

سئو کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

به منوی اصلی باز میگردیم:

شناسایی محتوای تکراری سایت با استفاده از ابزارهای رایگان سئو سایت

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

3. Duplicate Content (محتوای تکراری)

به طور کلی 3 نوع محتوا وجود دارد. محتوای تکراری، محتوای عادی و محتوای خاص

محتوایی که در بیش از یک صفحه از وبسایت نوشته شده باشد، محتوای تکراری نامیده می شود که میتواند دقیقاً تکراری یا تقریباً مشابه باشد. وقتی صفحات متعدد دارای محتوای یکسانی باشند، موتورهای جستجو مانند Google و Bing می توانند سایت مورد نظر را جریمه کرده و یا نمایش آن سایت را در نتایج جستجوی مربوط به آن موضوع متوقف کنند. Siteliner در بررسی محتوای تکراری به جای ارزیابی یک صفحه در یک زمان، حداکثر 500 صفحه را در هر اسکن تجزیه و تحلیل می کند.

هنگامی که وارد بخش محتوای تکراری می شوید تمام مطالب تکراری به صورت جدول برای شما نشان داده می شود که در بالای جدول: آدرس صفحه، عنوان، کلمات منطبق، درصد انطباق، صفحات منطبق و قدرت صفحه درج شده است.

با کلیک بر روی هرکدام از لینک های URL، صفحه ای باز شده و سمت راست صفحه کادرهایی رنگی ملاحظه می شود که درون هرکدام از کادرها تعداد کلمات منطبق (تکراری) که با صفحه ی دوم مشترک است ذکر شده است و هرکدام از رنگ ها نشان دهنده انواع مختلف محتوا می باشد. به طور مثال رنگ طوسی در پایین صفحه، نشان دهنده ی محتوای رایج و عادی است. آیتم هایی مانند منوی سایت یا عبارات راهنما که معمولاً در بیشتر یا همه ی صفحات سایت شما نشان داده می شوند که این منوها و عبارات معمولاً به عنوان محتوای تکراری در نظر گرفته نمی شوند.

برای رفع این مشکل می توانید محتوای تکراری را حذف کنید تا فقط در یکی از صفحات شما باشد یا محتوای صفحات مختلف را تغییر دهید تا مطمئن شوید هر صفحه منحصر بفرد بوده و محتوای مخصوص به خود دارد.

یادتان باشد محتوای تکراری و محتوای که یک یا چند تا از موارد زیر را داشته باشد به عنوان محتوای کپی شمرده میشود و بر هیچکسی پوشیده نیست که وجود محتوای تکراری چه صدمه ای به سئو میزند و سایت شما را چگونه از گردونه رقابت بر سر بهترین رتبه های گوگل کنار میزند.

مثال هایی از محتوای تکراری را باهم بررسی کنیم :

  • عنوان صفحه تکراری
  • عنوان نمایش در گوگل تکراری
  • تکرار بیش از اندازه نزدیک تگ H1
  • بدنه محتوای تکراری
  • کپی برداری شده از یک سایت دیگر بدون رعایت قوانین کپی رایت و حتی ترجمه انگلیسی
  • عدم رعایت کردن قوانین تولید محتوا در تولید محتوای دنباله دار و بخش بندی شده

با سایت لاینر می توانید این صفحات داخلی را پیدا کنید و به رفع مواردی که منجر به تکراری بودن مطالب شده اند بپردازید .

در ضمن میتوانید با استفاده از تگ کانونیکال(CANONICAL) نیز این موضوع را حل نمایید.سایت لاینر مشخص می کند که کدام صفحات تا چه میزان و اندازه ای به هم شبیه هستند. در صورت نیاز به تمامی این محتواها، می توانید آنها را با تگ کانونیکال به یکدیگر متصل نمایید.

حتما این مقاله را بخوانید: امروزه موجود لینکهای کانونیکال بسیار حائز اهمیت است، لینکهای کنولیکال به بهترین شکل به گوگل نشان می‌دهد که کدامیک از محتواهای شما و یا محصولات شما اصلی است و کدام محتوا ها و محصولات مشابه هستند که چاره ای ندارید آن ها را نمایش دهید. مثلا فرض کنید یک لباس با کد مشخص دارید ولی با مدل یقه های متفاوت و قیمت هر کدام متفاوت است اگر می خواهید آن‌ها را به صورت جداگانه معرفی کنیدپس باید قواعد کانونیکال را بدانید.

کنونیکال تگ چیست و چرا مهم است؟

رفع مشکلات سئوی داخلی سایت با سایت لاینر بهترین ابزار رایگان سئو سایت | وینت سئو

4. Broken Links (لینک های خراب)

در واقع لینک خراب یا شکسته، لینکی از سایت شماست که به یک صفحه ی بی محتوا یا حذف شده ختم می شود و در صورتی که کاربران بر روی آن کلیک کنند با خطای 404 مواجه خواهند شد که می تواند نتیجه ی تغییر آدرس آن صفحه نیز باشد.

لینک های خراب می توانند رتبه ی وبسایت شما را در موتور جستجوی گوگل پایین بیاورند و کیفیت تجربه کاربری را کاهش دهند.

Siteliner به طور سیستماتیک تمام لینک ها را در وبسایت شما بررسی می کند تا مطمئن شود تمام لینک ها درست عمل می کنند. این ابزار تعداد لینک های خراب در هر صفحه از وبسایت شما را نشان می دهد.

هنگامی که وارد قسمت لینک های خراب شوید، لیست این لینک ها را در جدولی مشاهده می کنید که در بالای جدول مواردی همچون: لینک صفحه، عنوان لینک های خراب خروجی، کل لینک ها، قدرت صفحه و لینک های ورودی درج شده است.

ساتفاده از ابزارهای سئو در بهبود سئوی داخلی و تکنیکال سایت | وینت سئو

5. Skipped Pages (صفحات رد شده یا لحاظ نشده)

Siteliner لیستی از صفحاتی که از آن ها رد شده است را در یک جدول نشان می دهد که این جدول شامل دسته بندی های URL صفحه، علت رد شدن از آن صفحه، قدرت صفحه و لینک های ورودی می باشد.

علت رد شدن از صفحه می تواند به دلایل زیر باشد:

  • Canonical

گاهی اوقات وبسایت ها برای اینکه یک محتوا در بیشتر از یک URL در دسترس قرار بگیرد و بیشتر دیده شود، یک محتوا را در دو یا چند صفحه قرار می دهند. مثال:

http://siteliner.com/page.html & http://siteliner.com/page.html?user=john

Canonical Link Element (عنصر لینک کانونیکال) که یک عنصر HTML است، به مدیران وبسایت در حل مشکلات محتوای تکراری و بهینه سازی وبسایت کمک می کند.

وقتی این عنصر در بخش “head” کد html یک صفحه وب قرار می گیرد، به موتور جستجو اعلام می کند که این صفحه اصلی نیست بلکه تنها یک کپی برای انعطاف پذیری بیشتر این URL می باشد.

Siteliner صفحاتی را که عنصر لینک کانونیکال دارند را رد کرده و آن ها را در نظر نمی گیرد.

  • Meta Tag Redirection (تغییر مسیر متا تگ)

برخی از صفحات وب با قرار دادن دستورالعملی در منبع html آن صفحه، بازدیدکنندگان را به صفحه وب دیگری هدایت می کنند. Siteliner صفحاتی را که از این طریق به صفحه ی دیگری هدایت می شوند را نادیده می گیرد.

  • Frame Redirection (تغییر مسیر قالب)

بعضی از صفحات وب از طریق قرار دادن صفحه جدید در قالب html صفحه ی قدیمی بازدیدکنندگان را به صفحه ی دوم هدایت می کنند که Siteliner این صفحات را نادیده می گیرد.

  • Http Header Redirection

برخی از صفحات وب از طریق قرار دادن دستورالعملی در http header در منبع html صفحه، بازدیدکنندگان را به صفحه ی دیگری هدایت می کنند.

  • Disallowed by robots.txt (غیر مجاز توسط پروتکل robots.txt)

استاندارد حذف ربات که به عنوان پروتکل حذف ربات نیز شناخته می شود، توسط وبسایت ها برای ارتباط گرفتن با خزنده ها و سایر ربات های وب استفاده می شود. فایل robots.txt در سایت شما به موتورهای جستجو نشان می دهد که کدام صفحات را بازدید کرده و در صفحه ی نتایج جستجوی خود قرار دهند. Siteliner صفحاتی که در robots.txt غیر مجاز هستند را رد می کند. مگر اینکه در نسخه ی پیشرفته این گزینه را در صفحه ی Premium Scan لغو کنید.

  • Noindex in Robots Meta tag

در یک صفحه ی خاص ربات متا تگ میتواند مانند robots.txt به موتورهای جستجو در ایندکس کردن و قرار دادن آن صفحه در صفحات نتایج جستجوی خود کمک کند. Siteliner صفحاتی را که در ربات متاتگ خود “Noindex” دارند را در نظر نمی گیرد.

حتما این مقاله را بخوانید: یکی از مهمترین ابزارهای سئو ابزاری به نام MOZ می باشد که می توانید با این ابزار به جز استفاده از آن در سئوی داخلی در بحث سئوی تکنیکال و سئوی خارجی نیز استفاده نمایید، در این مقاله در مورد یکی از مهمترین کاربردهای این ابزار در حوزه سئو میپردازیم، و آن چیزی نیست به جز تحلیل رقبا برای سئوی سایت، پس این محتوا را حتما مطالعه کنید:

آنالیز رقبا با یکی از بهترین ابزارهای سئو به نام MOZ

چه تفاوتی میان noindex و robots.txt وجود دارد؟

اگر بخواهید یک محتوا در نتایج جستجو قرار نگیرد، باید از noindex استفاده کنید ولی اگر بخواهید از خزیدن موتورهای جستجوی خود روی سرور خود جلوگیری کنید، باید از دستور عدم اجازه در فایل robots.txt استفاده کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

  • Nofollow Links in (لینک های ورودی “Nofollow”)

استفاده از لینک nofollow منفعتی برای صفحه ی ما و صفحه ی مقصد ندارد، رتبه ی صفحه را افزایش نمی دهد و به قرارگیری صفحه در SERP کمکی نمی کند. اگر همه ی لینک های داخل وبسایت شما که به یک صفحه ی خاص می رسند دارای ویژگی nofollow باشند، Siteliner آن صفحه را رد می کند، مگر اینکه در نسخه ی پیشرفته در صفحه ی Premium Scan این گزینه را لغو کنید.

  • Errors (خطاها)

گاهی اوقات Siteliner برای یک پیج درخواستی ارسال می کند اما سرور وب خطاهایی مانند “404 یافت نشد” یا “500 خطای داخلی سرور” می فرستد. Siteliner این صفحات را نادیده می گیرد. Siteliner مانند اکثر موتورهای جستجو در سایت شما می خزد و به نظر می رسد صفحاتی که توسط این ابزار نادیده گرفته می شوند، توسط موتورهای جستجو نیز رد می شوند، که برای حل این مشکل می توانید در قسمت های robots.txt، متا تگ ها، تغییر مسیرها و غیره که در قسمت “Skipped Pages” ذکر شده را تغییر دهید و بهبود بخشید.

6. Related Domains (دامنه های مرتبط)

پس از وارد کردن URL وبسایت خود در Siteliner، زیر دامنه های دیگری نیز به شما نشان می دهد مثلاً اگر شما: http://en.wikipedia.org/ (ویکی پدیای انگلیسی) را وارد کرده اید، علاوه بر آن زیر دامنه های مربوط به آن را مانند http://aa.wikipedia.org/ و http://ab.wikipedia.org (ویکی پدیا به زبان های دیگر) را نمایش خواهد داد.

اسکن تمام زیر دامنه های موجود در سایت خود می تواند مهم و مفید باشد. با کلیک بر روی یکی از لینک های داخل جدول یک اسکن جدید برای آن زیر دامنه انجام می شود و در صورتی که قبلاً آن را اسکن کرده باشید نتایج قبلی را به شما نشان خواهد داد.

Siteliner ممکن است مدلی مشابه با URL که وارد کرده اید به شما نشان دهد. مثلاً اگر شما http://siteliner.com را وارد کرده اید، دامنه ی مرتبط با آن یعنی http://www.siteliner.com را نیز نمایش خواهد داد. این مدل URL ها مشابه و بسیار به یکدیگر نزدیک هستند ولی برای موتورهای جستجو ممکن است متفاوت به نظر برسند.

با استفاده از سایت لاینر سئوی داخلی سایت خود را بهبود ببخشید و جزء نتایج برتر گوگل شوید. | وینت سئو

  • Downloads (دانلودها)

ابزار Siteliner تعدادی گزینه ی دانلود را به کاربران ارائه می دهد

  • Site Report (گزارش سایت)

گزارش کاملی از سایت که شامل تمام ستون های اصلی موجود برای هر صفحه در نتایج سایت است (با فرمت CSV)

  • Current Table (جدول فعلی)

فقط جدولی که روی صفحه ی نمایش شماست (با فرمت CSV)

  • XML Sitemap (نقشه سایت XML)

یک نقشه ی سایت استاندارد که برای ارائه ی اطلاعات اضافی به موتورهای جستجو می باشد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که راجب این ابزار خدمتتان گفتیم به جرئت می توان گفت این ابزار کارآمدترین ابزار رایگان سئو برای سنجش سئوی داخلی  و افزایش  سرعت سایت می باشد که با اطلاعات کاملی که از مشکلات سایت به ما می دهد، باعث می شود با رفع این مشکلات رتبه سایت در گوگل افزایش یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *