تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

customer@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه از خود گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی و سئو سایت کمک بگیریم

اشتراک گذاری در :
ابزار تکمیل خودکار گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی و سئو سایت
فهرست محتوا

ابزار تکمیل خودکار گوگل (که اغلب آن را تحت عنوان پیشنهاد سرچ گوگل می‌شناسند) یکی از اولین ابزارهای سئو بود که برای توسعه قابلیت جستجو در گوگل به کار گرفته شد. سال‌ها قبل، این پیشنهاد سرچ گوگل بود که توانست زمینه را برای راه‌ اندازی سرویس گوگل اینستنت google instant یا همان نتایج فوری گوگل فراهم کند. این قابلیت تأثیر قابل توجهی روی تجربه کاربران از سرچ در موتور جستجوی گوگل داشت و به همین دلیل است که فعالین سئو نیز از این قابلیت به عنوان یک ابزار رایگان سئو برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

ابزار تکمیل خودکار گوگل چیست؟

پیشنهاد سرچ گوگل چگونه پیش بینی میکند؟

آشنایی با کاربردهای ابزار تکمیل گوگل

قابلیت اتوکامپلیت گوگل یا همان پیشنهاد خودکار گوگل، هنوز در حال توسعه است و به خصوص با آپدیت‌های اخیر گوگل در این زمینه و معرفی امکانات جدید، این ابزار خود به تنهایی تبدیل به یک پلتفرم پیشگو و هوشمند شده است که نباید از مزایای آن غافل شد. در نتیجه در این مطلب همه چیزهایی که باید در خصوص قابلیت تکمیل خودکار گوگل بدانید را مرور کرده‌ایم و خواهیم دید که چگونه می‌توانید از آن برای بهبود سئو خود استفاده کنید.

نکته:تحلیل کلمات کلیدی سایت رقبا در کنار تحقیق کلمات کلیدی خود یکی از پایه های اساسی سئوی داخلی وب سایت میباشد.استفاده از ابزارهای کارامد و مناسب در کنار پیشنهادات سرچ گوگل می تواند تاثیر زیادی روی بهبود رتبه کلمات کلیدی سایتتان داشته باشد.

ابزار تکمیل خودکار گوگل چیست؟

همانطور که از اسم آن مشخص است ابزار تکمیل اتوماتیک گوگل به کاربران امکان می‌دهد تا وقتی که در حال تایپ در نوار جستجوی گوگل هستند، بتوانند پیشنهادات گوگل در رابطه با عبارت مورد نظر خود را مشاهده کنند. این پیشنهادها در واقع حدس و پیش بینی گوگل از سؤال کاربر هستند و کمک می‌کنند تا کاربر خیلی زودتر به جواب مورد نظر خود برسد. برای مثال در تصویر زیر، وقتی که کاربر کلمه طراحی ویلا را تایپ می‌کند، گوگل کلمات بعدی را به ترتیب فراوانی سرچ حدس می‌زند که شامل این موارد می‌شوند: طراحی ویلای مدرن کوچک، طراحی ویلای کوچک، طراحی ویلا مدرن دوبلکس و…

ابزار تکمیل خودکار گوگل در تحقیق کلمات کلیدی

پیشنهادهای گوگل به شکل داینامیک عمل می‌کنند. این یعنی با تایپ هر کلمه، بلافاصله پیشنهادها عوض می‌شوند و گوگل حدس‌های جدیدی از منظور شما خواهد زد. در اکثر موارد، این پیشنهادها بر رفتار کاربران جستجوگر اثر می‌گذارد. چرا که اکثر افراد حتی اگر چیزی که قصد تایپ آن را داشتند با چیزی که گوگل پیشنهاد داده متفاوت باشد، به شکل غریزی ترجیح می‌دهند تا یکی از گزینه‌های پیشنهادی گوگل را انتخاب کنند؛ به عبارت دیگر، ابزار تکمیل خودکار گوگل باید به عنوان یک اولویت در سئو شناخته شود.

حتما مطالعه نمایید: هر سایت برای زنده ماندن و اینکه بتواند به صورت ارگانیک مخاطبان هدف خود را به دست آورد، نیاز به تولید محتوای خوب با توجه به قواعد سئو دارد، در این مقاله کاملترین راهنمایی در جهت تولیدمحتوا کارآمد و سئو شده را برای شما بیان نمودیم و این 7 قدم موجب می شود که شما نیز بتوانید سئوی سایت خود را تقویت نمایید پس ای ن مقاله را حتما بخوانید: 

سئو محتوا چیست و چگونه انجام میشود؟

علاوه بر این، یک عامل مهم دیگر نیز وجود دارد که قابلیت تکمیل خودکار گوگل را به ابزاری مهم در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال تبدیل می‌کند: به شکل پیش فرض، قابلیت تکمیل خودکار گوگل روی نوار آدرس سه مورد از محبوب‌ترین مرورگرها به ارائه پیشنهادها می‌پردازد: فایرفاکس، گوگل کروم و سافاری.
برای نمونه، در تصویر زیر نوار آدرس گوگل کروم را مشاهده می‌کنید که در آن همزمان با تایپ کاربر برای عبارت بهترین شرکت طراحی ویلا، پیشنهادهای گوگل برای تکمیل خودکار سرچ ارائه می‌شوند:

ابزار تکمیل خودکار گوگل یک ابزار رایگان سئو برای تحقیق کلمات کلیدی

امروزه پیشنهادهای گوگل میتواند به عنوان یک راهنمای کامل برای تولیدکنندگان محتوا و صاحبین هر کسب و کار اینترنتی کار کند، به طور مثال اگر شما می خواهید در مورد رقبایتان اطلاعاتی به دست آورید و یا حتی میخواهید بدانید مردم، محصولات آن‌ها را به چه شکلی جستجو می‌کنند، می توانید از این ابزار اطلاعات دقیق‌تری به دست آورید ولیکن این ابزار به تنهایی کارآمد نیست چون می تواند زمان بیشتری از شما برای بررسی تک تک کلمات کلیدی مورد استفاده رقباییتان و یا کلمات کلیدی موردنیازتان از شما بگیرد و علاوه بر آن تحلیل این اطلاعات حتما کار زمانبری است. برای همین منظور ابزارهای متنوعی برای تولید محتوا و تحقیق کلمات کلیدی ایجاد گردیده اند که حتما این سه مقاله کاربردی در معرفی و حتی مقایسه این ابزارهای سئو را مطالعه نمایید:

مقایسه دو ابزار سئو و تحلیل رقبای  کارآمد semrush و ahref

معرفی یک ابزار سئوی رایگان برای سئوی داخلی و تولید محتوا، سایت لاینر

آموزش کامل ابزار سئوی  MOZ تحلیل رقبا

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

پیشنهاد سرچ گوگل چگونه پیش بینی می‌کند؟

پیشنهاد خودکار سرچ گوگل در واقع بر اساس الگوهای پر تکرار سرچ در کاربران واقعی طراحی می‌شود. به زبان ساده، گوگل مشاهده می‌کند که کاربران بعد از تایپ یک کلمه در نوار جستجو، معمولاً چه کلمه دیگری را به آن اضافه می‌کنند. در نتیجه می‌شود گفت که تکمیل خودکار گوگل در واقع نمایانگر رایج‌ترین عبارات جستجو شده توسط کاربران گوگل است.

البته لازم به ذکر است که موارد دیگری نیز روی گزینه‌های پیشنهادی توسط اتوکامپلیت گوگل اثر می‌گذارند که شامل این موارد می‌شود:

  • موقعیت مکانی کاربر
  • تاریخچه جستجوهای کاربر
  • موضوعات روز: در بسیاری از موارد گوگل با توجه به موضوعاتی که به تازگی جستجوی آنها بیشتر شده پیشنهادها جدیدی به کاربران می‌دهد. برای نمونه، اگر مانند تصویر زیر جام جهانی را سرچ کنید متوجه میشوید که گوگل پیشنهادهایی مثل جام جهانی قطر 2022 را به شما می دهد.

ابزار تکمیل خودکار گوگل

لازم به ذکر است که شما می‌توانید با مراجعه به این لینک کاری کنید تا تاریخچه جستجوی شما در گوگل تأثیری روی جستجوهای جدید شما نگذارد. این کار باعث می‌شود تا دید بازتری نسبت به رفتار کاربران هدف خود هنگام سرچ یک کلمه خاص داشته باشید.

حال که با این ابزار آشنا شدید وقت آن رسیده که با کاربردهای این ابزار رایگان گوگل هم آشنا شویم:

آشنایی با کاربردهای ابزار تکمیل گوگل

1. استفاده از ابزار تکمیل اتوماتیک گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی

سال‌های زیادی است که متخصصین سئو با تکیه بر تحقیق کلمات کلیدی از ابزار تکمیل خودکار گوگل استفاده می‌کنند و در طول این سال‌ها، این استراتژی کاملاً موفقیت آمیز بوده است.
تکمیل خودکار گوگل یک راهکار بی نقص برای کشف اصطلاحات و عبارات بیشتر و دقیق‌تری است که کاربران از آنها برای مطرح کردن سؤالات خود و یا پیدا کردن جواب‌های مورد نظر استفاده می‌کنند. نحوه کار این ابزار به این شکل است که عبارت مورد نظر شما را حین تایپ گسترش می‌دهد و به این طریق می‌توانید کلمات کلیدی جدید را کشف کنید. اگر کلمات کلیدی شما بین سایر کاربران نیز زیاد استفاده شده باشد، خواهید دید که گوگل آن را بیشتر و بیشتر گسترش می‌دهد. تنها کافی است که بعد از هر کلمه کلیدی، دکمه اسپیس را بزنید تا پیشنهادهای جدید گوگل را مشاهده کنید:

همه این پیشنهادها به شما ایده می‌دهند تا کلمات کلیدی اولیه خود را طوری انتخاب کنید که هم از دقت بالاتری برخوردار باشند و هم بتوانند زوایای مختلف یک موضوع را پوشش دهند.
همانطور که مشاهده کردید شما می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی به وسیله اتوکامپلیت گوگل را با استفاده از همان نوار جستجو مرورگر انجام دهید. همچنین علاوه بر آن، می‌توانید از ابزارهایی مثل Suggestion Keyword Finder استفاده کنید که کار را به شکلی راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌دهند. چرا که در این ابزار رایگان سئو می‌توان کلمات کلیدی را تا سه سطح گسترش داد:

ابزارهای رایگان سئو سایت

همچنین پلاگین یا افزونه‌هایی نیز هستند که پیشنهادات گوگل را در قسمت ویرایش پست در وردپرس به شما نشان می‌دهند تا بتوانید در همان محیط وردپرس تحقیقات خود را انجام دهید.

علاوه بر این ابزار میتوانید از ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی که می تواند به عنوان یکی دیگر از ابزارهای سئو برای شما کار کند به نام keywordsheeter استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

2. استفاده از ابزار تکمیل اتوماتیک گوگل برای تحقیق سؤالات

تحقیق سؤالات یا Question research یکی دیگر از ابزارهای کاربردی سئو است که می‌توانید با کمک اتوکامپلیت گوگل آن را به شکلی راحت‌تر از قبل انجام دهید. تحقیق سؤالات در سطوح مختلفی می‌تواند مفید باشد؛ از ایده پردازی برای محتوا گرفته تا شناسایی مشکلات و چالش‌هایی که ممکن است مشتری‌های شما هنگام استفاده از محصولات یا سرویس‌های شما تجربه می‌کنند.
قابلیت تکمیل خودکار گوگل یکی از بهترین منابع برای کشف سؤالات رایجی است که جمعیت مخاطب شما به شکل معمول آن‌ها را سرچ می‌کنند و به دنبال راهکارهایی برای مشکلات مرتبط هستند. برای پیدا کردن این پرسش‌ها، کافی است در ابتدای کلمه کلیدی مورد نظر خود کلمات پرسشی مثل چرا، چگونه، کجا و غیره را اضافه کنید. مثل تصویر زیر که با اضافه کردن چگونه، گوگل به شکل خودکار چالش‌های رایج این موضوع را به شما نشان می‌دهد:

آشنایی با کاربردهای ابزار تکمیل خودکار گوگل

علاوه بر تحقیق کلمات کلیدی برای تحقیق سؤالات نیز می‌توانید از ابزارهای سئو آنلاین مثل Answer the Public استفاده کنید تا دیگر لازم نباشد هر بار به نوار جستجوی گوگل مراجعه کنید. این وب سایت برای کلمات کلیدی مورد نظر شما، نموداری مثل تصویر زیر ایجاد می‌کند که به خوبی پرسش‌های رایج راجع به آن موضوع را پوشش می‌دهد.

کاربرد ابزارهای رایگان سئو سایت در تولید محتوا

همانطور که اشاره شد کشف این سؤالات می‌تواند از جهات مختلفی به شما کمک کند. برای به کار گیری این پرسش‌ها در استراتژی محتوایی، راه‌های متنوعی وجود دارد که در اینجا چند مورد از آنها را با هم مرور می‌کنیم:

  • راه اندازی یک پایگاه اطلاعات روی وب سایت برای جذب ترافیک long-tail کلمات کلید دم بلند و تقویت تیم پشتیبانی از مشتری.
  • استفاده از سؤالات برای به روز رسانی و بهینه سازی محتواهای قدیمی یا تاریخ گذشته.
  • راه اندازی یک مجموعه ویدئویی چند قسمتی در یوتیوب و یا ساخت یک ویدئو آموزشی برای پاسخگویی به هر کدام از این سؤالات به شکل جداگانه در پلتفرم های تولید محتوای ویدئویی و اینستاگرام. به این طریق شما حجم زیادی از محتوا خواهید داشت که می‌توانید از آنها در وب سایت خود، شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها استفاده کنید.

پلتفرم Narrato یکی دیگر از ابزارهای سئو کاربردی است که در زمینه تولید محتوا به شما کمک می‌کند. این پلتفرم به کاربر امکان می‌دهد تا سؤالاتی که از استراتژی تحقیق سؤالات به دست آورده است را درون خلاصه محتوا و همچنین خود محتوا تزریق کند و آن را با کلیت متن یکپارچه سازد:

تولید محتوا با ابزارهای سئو سایت

در واقع Narrato به شما کمک می‌کند تا مقدار زیادی از اطلاعات را در هر یک از محتواهای خود بگنجانید و به این طریق صفحات راهنما، لید مگنت (lead magnet) یا صفحات فرود بهینه سازی شده و مؤثرتری خلق کنید.

 3. استفاده از ابزار تکمیل خودکار Google برای تحقیق راجع به مفاهیم مرتبط

برای سال‌ها، استخراج کلمات کلیدی رایج‌ترین روش برای استفاده از ابزار تکمیل خودکار گوگل بوده است؛ اما مانند سایر ابزارهای سئو، این تکنولوژی گوگل نیز دائماً در حال تکامل است. به شکلی که امروزه می‌تواند دید وسیعی از نحوه رفتار کاربران هنگام سرچ ارائه دهد و همچنین به ما بگوید که گوگل چه مفاهیمی را برای سوژه مورد نظر شما مرتبط در نظر می‌گیرد.
در گذشته پیشنهاد سرچ گوگل با توجه به سابقه سرچ شما در گوگل، تنظیم میشد و شامل مواردی بود که قبلاً سرچ کرده بودید ؛ اما این روزها، پیشنهادهای سرچ به ابزاری برای اصلاح و بهبود سرچ شما تبدیل شده‌اند. در واقع به جای آن که گوگل تاریخچه سرچ شما را نشان دهد، به شما پیشنهاد می‌دهد که برای رسیدن به نتیجه بهتر، عبارتی که تایپ کرده‌اید را با گزینه‌های پیشنهادی گوگل اصلاح کنید.
برای دستیابی به این پیشنهادها، ابتدا عبارت مورد نظر خود را در نوار جستجو گوگل تایپ کنید. پس از آن که نتایج سرچ نشان داده شدند، دوباره روی نوار سرچ کلیک کنید تا ببینید که گوگل چه عباراتی را به شما پیشنهاد می‌دهد. این عبارات پیشنهادی در واقع حدس گوگل از منظور اصلی شما هستند و می‌خواهد از این طریق به شما کمک کند تا سرچ شما با نتایج مفیدتری همراه باشد. به این پیشنهادها search refinements یا اصلاحیه‌های جستجو می‌گویند.

فایده مهم این تکنیک آن است که به شما مفاهیم مرتبط جدیدی را نشان می‌دهد که می‌توانید آنها را در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ خود به کار بگیرید.
برای مثال، اگر مانند تصویر بالا عبارت «چرا نقشه گوگل کند است» را جستجو کنید و سپس بعد از لود شدن نتایج، روی هر جایی از نوار سرچ کلیک نمایید، خواهید دید که سرویس تکمیل خودکار گوگل تلاش می‌کند تا مشکل شما را به شکل مشخص و دقیق شناسایی کند. گوگل این کار را با پیشنهاد عبارت‌هایی مثل «تأخیر زمانی» به جای «کند» انجام می‌دهد. همچنین با پیشنهاد عبارت google earth به جای maps می‌خواهد مطمئن شود که منظور شما از نقشه کدام یک از این دو سرویس گوگل است.
اطلاعات دقیقی از این که گوگل چگونه این پیشنهادها را ارائه می‌دهد در دسترس نیست؛ اما به احتمال زیاد، آن‌ها این کار را با استفاده از بررسی مسیر جستجوی کاربران در گوگل انجام می‌دهند. مثلاً کاربری که در ابتدا یک عبارت را جستجو می‌کند و وقتی که به نتیجه دلخواه نرسید، آن را با یک عبارت جدید جایگزین می‌نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

وب سایت SE Ranking از اصلاحیه‌های جستجو که توسط گوگل ارائه می‌شوند استفاده می‌کند و به این وسیله، کلمات کلیدی مرتبط را تشخیص می‌دهد. در نتیجه اگر می‌خواهید تحقیق راجع به مفاهیم مرتبط را در استراتژی سئو خود جای دهید، استفاده از این پلتفرم را به شما توصیه می‌کنیم:

کاربرد ابزارهای سئو در تقویت سئو سایت

4. استفاده از search refinements گوگل برای لوکال مارکتینگ ( بازاریابی محلی)

قابلیت search refinements یا همان اصلاحیه‌های جستجو کاربردهای زیادی دارد. برای نمونه، اگر یک کسب و کار محلی دارید، حتماً باید از سرویس تکمیل خودکار گوگل استفاده کنید تا بتوانید محله‌ها و شهرهای نزدیکی که به دنبال کسب و کار مشابه شما هستند پیدا کنید.
بگذارید نگاه دقیق‌تری به تعریف کسب و کارهای محلی در گوگل بی‌اندازیم، چون هنگامی که کسب و کارهای محلی را می شنویم احسای می کنیم با یک کار کوچک محلی طرف هستیم در صورتیکه اصلا اینگونه نیست شما با معرفی سایت خود در گوگل بیزنس google business و ثبت نام در آن ، منطقه کسب و کار خود در گوگل مشخص می‌کنید، در نتیجه اگر کسی در مورد نیاز خود اینگونه شما را سرچ نماید و شما سئوی سایت خود را به خوبی روی این کلمات بهینه کرده باشید، شما می توانید در دسترس مشتریان قرار بگیرید و در نتیجه از این فرصت طلایی استفاده کنید، یکی از مواردی که در سئوی سایت بر اساس منطقه جغرافیایی باید به آن دقت نمایید، الگوریتم کبوتر گوگل است که در مورد سئوی لوکال یا محلی کار میکند.
به طور مثال اگر شما شعبه کافی‌شاپ جدید از کسب و کار خود را در تهران خیابان ولیعصر راه‌اندازی کرده باشید و مشتری که در خیابان ولیعصر و یا نزدیک آن است بخواهد بداند فاصله اش با شعبه شما چقدر است و یا شما در خیابان ولیعصر شعبه دارید یا نه ، ممکن است به یکی از صورتهای زیر شما را سرچ نماید.
مثلا: آدرس کافی شاپ ….. در خیابان ولیعصر و یا آیا برند ……. در خیابان ولیعصر شعبه دارد؟
در اینصورت اگر شما، سایت خود را به خوبی برای این مدلهای سرچ و جستجو آماده کرده باشید و سئوی خوبی انجام داده باشید، دیگر غمی برای به دست آوردن مشتری و یا افزایش مشتریان نخواهید داشت.

نکته جالب در این مورد این است که وقتی به دنبال یک کسب و کار یا مکان خاص در گوگل می‌گردید، گوگل دقیقاً می‌داند که فاصله ایده آل آن کسب و کار از محل شما باید چقدر باشد. در مثال کافی شاپ، گوگل کسب و کارهایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که فاصله آنها تا محل شما چیزی حدود ده تا سی دقیقه رانندگی است؛ اما اگر از همان محل برای چیزی مثل پارک یا زمین بازی کودکان در گوگل جستجو کنید، گوگل تنها پارک‌هایی که در فاصله پنج تا ده دقیقه‌ای شما هستند را پیشنهاد خواهد کرد.

5. استفاده از تکمیل خودکار گوگل برای استراتژی مدیریت برند ارگانیک

وقتی که کاربران در سرچ گوگل خود اسم برند یا محصول شما را بیاورند، آن وقت سرچ آن‌ها در دسته بندی Brand-driven search قرار می‌گیرد که به معنای جستجوهایی است که به واسطه یک برند انجام می‌شوند.
این گونه از سرچ‌ها وقتی رخ می‌دهند که مشتری احتمالی شما قصد دارد در مورد برند و محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کند تا ببیند آیا شرکت شما معتبر و قابل اعتماد است و یا آیا محصول شما همان چیزی است که احتیاج دارد یا نه.
بدیهی است که سرچ‌های بر پایه برند بخش مهمی از قیف فروش اینترنتی شما را شکل می‌دهند و نکته چالش برانگیز آنها این است که شما نمی‌توانید به شکل کامل این دسته از جستجوها را کنترل نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

حالا با قابلیت تکمیل خودکار گوگل، سرچ‌های بر پایه برند حتی پیچیده‌تر از قبل شده‌اند و کنترل آنها برای متخصصین سئو دشوارتر شده است. چرا؟ به این دو دلیل:

  • فرض کنید مشتریان شما قصد دارند به شکل مستقیم وارد سایت شما شوند که آدرس دامنه آن همان نام برند شما است. هنگام تایپ آدرس در نوار ابزار مرورگر، ممکن است تکمیل خودکار گوگل به آنها پیشنهاد دهد تا به جای ورود به آدرس سایت، نام برند شما را در گوگل سرچ کنند. در نتیجه این احتمال وجود دارد که مشتری که قصد ورود به سایت شما را داشت، توسط تکمیل خودکار گوگل به صفحه‌ی سرچ دیگری هدایت شود و حواس او با صفحه نتایج سرچ گوگل پرت شده و از سایت شما دور شود. در نتیجه باید اطمینان حاصل کنید که حتی اگر کاربران نام برند شما را سرچ کنند،‌ باز هم به احتمال زیاد به سایت شما بر خواهند گشت و این کار را باید با حضور قوی در صفحه نتایج سرچ گوگل یا همان SERP انجام دهید.
  • اتوکامپلیت گوگل ممکن است ایده‌های جدیدی را در خصوص این که قبل از خرید یک محصول باید به چه نکاتی توجه کنند به ذهن مشتری القا می‌کند. سپس این احتمال وجود دارد که مشتری با خواندن مقالات مختلف در این خصوص، به کلی نظرش عوض شود و دیگر قصد خرید محصول یا خدمات مورد نظر را نداشته باشد.

برای آن که برند شما از این دو عامل ضرر نبیند، باید تکمیل خودکار اسم برند خود را در اولویت بازاریابی دیجیتال خود قرار دهید.

• از ابزارهای سئو برای گسترش تحقیقات سئو خود استفاده کنید. ابزارهایی مثل Suggestion Keyword Finder, Answer The Public و SE Ranking که همگی آنها را در این مقاله معرفی کرده‌ایم.

• رتبه سایت خود برای سرچ‌های مرتبط با برند خود را تحت نظر داشته باشید. به شکل ایده‌ آل، شما باید رتبه اول را در این زمینه داشته باشید تا کاربران خیلی سریع به سمت وب سایت شما هدایت شوند.

• روی دیده شدن برند خود بیشتر از رتبه بندی ارگانیک تمرکز کنید. صفحه نتایج سرچ گوگل یک صفحه تعاملی و بصری است؛ این یعنی بسیاری از کاربران روی نتایج ارگانیک که در لیست این صفحه وجود دارد کلیک نمی‌کنند؛ بنابراین شما باید کاری کنید تا برند شما هر چه بیشتر به چشم بیاید به شکلی که کاربران را قانع کند در نهایت باید روی سایت شما کلیک کنند. برای مثال در تصویر زیر می‌بینید که چگونه یک برند همه بخش‌های مرتبط با صفحه اول نتایج گوگل را به خود اختصاص داده است:

همانطور که در این تصویر می‌بینید، صفحات نتایجی که توسط یک برند پوشش داده می‌شوند،‌ شامل بخش‌هایی مثل گالری عکس و ویدئو، بخش سؤالات پر تکرار، توییت‌هایی از حساب کاربری رسمی برند و موارد مشابه می‌شود. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال با کیفیت در زمینه مدیریت برند، باید همه این بخش‌ها و المان‌ها را هدف قرار دهد و آنها را تسخیر کند.

برای مدیریت و ردیابی سرچ‌های مرتبط به برند کمپانی خود، می‌توانید از پلتفرم Visual Ping استفاده کنید. کار این پلتفرم این است که به طور دائم تغییرات صفحه نتایج سرچ مربوط به برند شما را زیر نظر بگیرد و هر بار که چیزی در این صفحه حذف یا اضافه شد، به شما خبر دهد. همچنین این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا از آخرین تغییرات در knowledge panel، نتایج جدید سرچ، عکس و ویدئوهای جدید مربوط به برند شما و موارد مشابه نیز با خبر شوید.

6. استفاده از تکمیل خودکار گوگل برای شناسایی و تحقیق راجع به موجودیت‌ها (Entities)

تکمیل خودکار گوگل در کنار سرچ گوگل با هم در حال تکامل هستند. پس همانطور که سرچ گوگل در حال یکپارچه سازی موجودیت‌ها (مانند سازمان‌ها، کتاب‌ها،‌ مکان‌ها،‌ سلبریتی‌ها، فیلم‌ها،‌ برنامه‌های تلویزیونی و…) در الگوریتم خود است، این اتفاق برای اتوکامپلیت گوگل نیز می‌افتد.
یک نمونه از این یکپارچه سازی این است که وقتی که گوگل یک کلمه کلیدی را به عنوان موجودیت شناسایی می‌کند، خواهید دید که در فهرست تکمیل خودکار گوگل نیز آن موجودیت همراه با لوگوی آن و دسته بندی که گوگل برای آن موجودیت در نظر گرفته نمایش داده می‌شود. در خصوص موجودیت‌های محلی، شما می‌توانید آدرس آنها را نیز در اتوکامپلیت گوگل مشاهده کنید:

بنابراین اگر می‌خواهید یک دامنه جدید را ثبت کنید، خوب است که قبل از این کار نگاهی به فهرست تکمیل خودکار گوگل برای نام انتخابی خود داشته باشید. یک ابزار رایگان سئو در این زمینه، وب سایت Namify است. در این وب سایت شما قادر خواهید بود تا اسامی دلخواه خود برای دامنه را وارد کرده و ببینید که آیا هر کدام از این اسامی، توسط گوگل به عنوان موجودیت شناسایی شده‌اند یا نه.

توصیه می‌شود که برای انتخاب اسم دامنه، از اسامی برندهایی که از قبل توسط گوگل به عنوان موجودیت شناخته شده‌اند پرهیز کنید. به خصوص اگر دسته بندی این موجودیت دقیقاً همان دسته بندی یا مشابه دسته بندی فعالیت شما باشد.
برای پروژه‌ها یا محصولاتی که به تازگی راه اندازی شده‌اند، می‌توانید از تکمیل خودکار گوگل کمک بگیرید تا ببینید آیا گوگل محصول یا پروژه شما را به عنوان یک موجودیت جدید در نظر گرفته است یا نه. مثلاً در تصویر زیر می‌بینید که سرنا امینی به عنوان یک بلاگر تازه کار، توانسته خود را به عنوان یک موجودیت به گوگل معرفی کند:

کاربرد ابزار تکمیل خودکار گوگل در شناسایی موجودیت‌ها

جمع بندی

ابزار تکمیل خودکار گوگل یک ابزار رایگان سئو است که می‌تواند کمک بزرگی در زمینه تحقیق کلمات کلیدی باشد. علاوه بر آن، اتوکامپلیت یا همان تکمیل خودکار گوگل یک عامل مهم و فوق العاده مؤثر در مسیر جستجوی مشتریان شما در محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی است. به همین دلیل، برای سرچ‌های مهم خود مثل سرچ‌های بر پایه برند، باید توجه ویژه‌ای به پیشنهادهایی که تکمیل خودکار گوگل برای کلمات کلیدی هدف شما ارائه می‌دهد داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *