تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

support@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سیر تا پیاز قرارگیری در گوگل دیسکاور (Google Discover) و مزیت های آن

اشتراک گذاری در :
اگر میخواهید وارد گوکل دیسکاور شوید این آموزش مال شماست
فهرست محتوا

گوگل دیسکاور (Google Discover)

حتما شما هم در مورد گوگل دیسکاور شنیده اید. حتما شما هم منابع زیادی را در حوزه چیزی مانند اکسپلور گوگل شنیده اید ولی نتوانستید درک درستی از این موضوع داشته باشید.
دقیقا هم درست است چون قرار گیری در دیسکاور گوگل درگیر الگوریتم های پیچیده ای است که خیلی روشن نیست ولیکن مواردی به ما کمک میکند که در دیسکاور یا همان اکسپلور گوگل قرار گیریم. ( راستی کلمه اکسپلور گوگل را مترادف اکسپلور اینستاگرام در نظر گرفتیم برای اینکه موضوع برای شما شفاف ترشود.) ولی چیزی که در این مقاله میخوانید به شما به عنوان راهنمای کامل قرار گیری در اکسپلور کمک میکند. پس در قدم اول باید بدانیم گوگل دیسکاور چیست؟

شناسایی گوگل دیسکاور و اینکه گوگل دیسکاور چیست؟

همانطور که پیشتر گفتیم گوگل دیسکاور چیزی مانند اکسپلور در اینستاگرام است یعنی مواردی را برای هر کاربر نمایش میدهد که گوگل نسبت به علایق و سلیقه های هر کاربر به دست آورده است. دقت کردید در اینجا از کلمه علاقه یا همان interest استفاده کردیم. حالا موضوع از چه قرار است؟

اگر دقت کرده باشید محتواهایی که در اکسپلور اینستاگرام به شما نمایش داده میشود رابطه مستقیمی با علایق شما یا مخاطبانتان دارد یعنی:

-اگر دوست شما محتوایی را از طریق دایرکت برای شما ارسال کرده باشد،

-اگر شما هشتگی را پیگیری کنید،

-لایک های شما زیر پست هایی که علاقه داری،

-محتواها و پست هایی که save میکنید،

-محتوا ها و پست هایی که دوستان شما لایک می کنند،

تعاملی که شما با مخاطبین تان دارید و کلا همه چی برمیگردد به Engagement.

گوگل دیسکاور چیست؟

پس دیدی همه چی مربوط به تعامل و علاقه و عواملی که علایق شما را شکل میدهد، میباشد. در گوگل دیسکاور نیز این چنین است گوگل با دیسکاور خود در حال کشف کردن است و کشف کردن ، در مورد کی؟ در مورد علایق شما.

ولی گوگل چه چیزهایی را در مورد علایق شما کشف میکند؟ و از کجا و چگونه گوگل دیسکاور را برای شما فعال میکند؟ چگونه میتوانیم به عنوان صاحبین کسب و کار از این موقعیت استفاده کنیم و در نتیجه میزان دیده شدن ، impression ، CTR و حتی نرخ cro خود را نیز افزایش دهیم؟

در ادامه این مقاله به پاسخ به این سوال ها می پردازیم و به شما نشان می دهیم راه و رسم دیده شدن در گوگل دیسکاور چگونه است؟

پس تا اینجا مکانیزم اولیه گوگل دیسکاور را متوجه شدید، ولی همانطور که ملاحظه کردید گوگل دیسکاور یک ابزار بازاریابی نوین است که مانند هر ابزار دیگر دیجیتال مارکتینگ دو روی سکه دارد;

1- مخاطبی که به دنبال محتواست و گوگل برای اینکه نشان دهد به عنوان بزرگترین SERP و موتور جستجوی دنیا، به مخاطب احترام میگذارد و علاوه بر آن به دنبال پولسازی برای خود است و می خواهد همچنان با پیشرفت های مختلف تکنولوژی مانند هوش مصنوعی به عنوان بزرگترین موتور جستجوی دنیا باقی بماند و گوی رقابت را به دیگر موتورهای جستجو ندهد

پس به دنبال این است که بتواند محتوای مورد علاقه شما را که احساس میکند برای شما مفید است برایتان ارسال کند تا شما را بیشتر به خود وابسته کند. ولی در ادامه به شما میگوییم چطور این کار را انجام میدهد و چگونه از الگوریتم های خود در جهت بازاریابی اعتیادی یا addiction marketing استفاده می کند.

2- صاحبین کسب و کار و تولید کنندگان محتوا، مانند من و شما دائما به دنبال روش های بازاریابی برای بیشتر دیده شدن و بیشتر نتیجه گرفتن هستیم، برای اینکه بتوانیم منابع مالی بیشتری به دست آوریم. خیلی ها فکر میکنند گوگل دیسکاور مانند سئو است که شما یک کلمات کلیدی را به دست می اورید و بعد بر اساس وزن و سختی کلمه کلیدی و قوانین و استراتژی های سئو شروع به تولید محتوا و سئو کردن سایت خود می پردازید. در اینجا نمی خواهیم در مورد سئو صحبت کنیم اگر دوست دارید بدانید سئو چیست، این مقاله را در حتما بخوانید: سئو چیست؟

و بعضی ها فکر میکنند که سایتهایی که بیشترین مخاطب را دارند و یا سئوی بهتری کرده اند در گوگل دیسکاور نمایش داده میشوند که اینگونه هم نیست. پس شما به عنوان تولید کننده محتوا همیشه برایتان مهم است در معرض بیشتر دیده شدن قرار بگیرید و گوگل دیسکاور جایی است که این کمک را به شما میکند و به شدت بر میزان دیده شدن و نرخ کلیک شما یا همان ctr شما تاثیر دارد.

خدمات سئو و بهینه سازی سایت در آژانس دیجیتال مارکتینگ وینت

ویژگی های اصلی گوگل دیسکاور:

برای اینکه بیشتر بگوییم گوگل دیسکاور چیست به این چند نکته زیر توجه کنید:

1- گوگل دیسکاور مربوط به حالت موبایل و تبلت است و در حالت دسکتاپ در حال حاضر کاری نمیکند.

2- گوگل دیسکاور بر خلاف سئو به دنبال یک کلمه نیست بلکه به دنبال interest است.

3- گوگل دیسکاور به دنبال ارسال محتواهایی است که شما به آن علاقه دارید تا زمان بیشتری را در گوگل بگذرانید و در نتیجه گوگل از طریق ارسال این محتواها به اهداف تبلیغاتی خود برسد.

4- گوگل دیسکاور به نظر ما بر خلاف ادعایی که گوگل می کند فقط در مورد محتوا و سئوی محتوا نیست نیست و به عوامل دیگری وابسته است که به شما در ادامه بیان می کنیم و تجربه به ما نشان داده است که این کارها احتمال حضور شما در اکسپلور را تقویت می کند.

گوگل دیسکاور چگونه فعال میشود؟

زمانی که شما تلفن همراه و یا هر دستگاه دیگری داشته باشید که بر روی آن گوگل کروم و یا مرورگر گوگل نصب شده باشد و به وسیله یک جیمیل در آن لاگین کرده باشید حالا چه در حالت دسکتاپ باشید و از مرورگر کروم یا مرورگر گوگل (در دستگاه های موبایل و تبلت) استفاده کنید و با همان جیمیل وصل باشید و چه در حالت موبایل از طریق مرورگر کروم یا مرورگر گوگل خود مواردی را سرچ نمایید، این موارد در دایرکتوری گوگل فعال میشود و به نسبت به آن علایق شما را شناسایی می کند و در نتیجه به شما مطالبی را نمایش می دهد که بیشتر در گوگل سرچ کرده اید

البته این نکته را نیز بدانید که میزان جستجوی شما در موتور جستجوی گوگل به نسبت سرچ شما در هر ماه می تواند متغیر باشد پس تا به اینجا متوجه شدیم برای قسمت مخاطبین در گوگل ، گوگل محتواهایی بر مبنای:

  • تاریخچه جستجوهای کاربر
  • تاریخچه مرورگر
  • فعالیت‌های کاربر
  • موقعیت مکانی (بستگی به تنظیم حساب گوگل و تنظیمات حریم خصوصی شما دارد)

که فکر میکند برای شما مناسب است را ارسال میکند. تا به اینجا متوجه شدیم که در گوگل دیسکاور ما می توانیم به صورت دقیق در معرض محتواهایی قرار بگیریم که گوگل به عنوان مخاطب برای ما ارسال میکند و این فرصت طلایی برای ماست تا بتوانیم ما هم خود را بیشتر در معرض مخاطبانمان قرار دهیم و از این فرصت طلایی استفاده نماییم.

چگونه سایت خود را به گوگل دیسکاور معرفی کنم

تا به اینجا خیلی از موارد را باید دربین این محتوا حدس بزنید که چه عواملی می تواند شما را به عنوان تولید کننده محتوا در دیسکاور قرار دهد، بزارید یک نگاهی به محتواهای بالا بیندازیم:

1- وقتی میگوییم برای کاربران در دستگاه های موبایل و تبلت محتواهای متناسب ارسال میشود، پس در درجه اول باید به این موضوع فکر بکنید که باید سایت شما برای این دستگاه ها بهینه شده باشد، سرعت لود سایت شما و تجربه کاربری عالی می تواند یک عامل مهم در قرار گیری شما در گوگل دیسکاور باشد.

2- وقتی میگوییم با علایق مخاطب کار دارد، یعنی شما می توانید با تولید محتواهای هدفمند در حوزه کاری خود که به شکل بهینه ای پاسخ کاربر را بدهد و علاوه بر آن موضوعیتی درست با لیست علاقه مندی آن ها داشته باشد، از کمک گوگل دیسکاور به کسب و کار خود بهره مند شوید.

نگران نباشید این موضوع را در ادامه بیشتر توضیح میدهیم: در مورد این موضوع باید بگوییم فرقی نمیکند شما سایت خبری دارید، یا سایت خدماتی، یا سایت فروشگاهی در هر کدام از این موارد می توانید در دیسکاور گوگل دیده شوید. چطور؟

موضوع اصلی محتوا این است استفاده از ENTITY های مناسب، حداقل در سه قسمت اصلی در محتوای خود به صورت زیر:

1- تایتل اصلی محتوا یا همان تگ H1

2- توضیحات محتوا در META DESCRIPTION و چکیده محتوا

3- ارتباط اصولی بین عنوان محتوا H1 با ALT و TITLE عکس و کلاً محتواهای بصری خود نظیر عکس، گراف، ویدیوهای خود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ وینت آماده ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ است برای آنکه با خدمات ما بیشتر آشنا شوید از این طریق اقدام نمایید: خدمات دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ وینت را بیشتر بشناسید

ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ وینت و اجرای کمپین های تبلیغاتی

ENTITY ها چیست؟

ENTITY ها اشخاص و موضوعاتی هستند که به نوعی در دنیای واقعی در مورد شان محتوا وجود دارند و به نام هستند، بگذارید یک مثال بزنم مثلا شما در مورد کریس رونالدو و ورودش به ایران در حال جستجوی آخرین اخبار هستید؟
به نظر شما ENTITY موضوع شما کدام است؟
در درجه اول شخص آقای کریس رونالدو و دوم اتفاقی که در کشور ایران رویداده است. پس معنا و مفهوم ENTITY را متوجه شدید، پس برای قرارگیری در گول دیسکاور شما باید با توجه به موضوع فعالیت سایت خود به بهترین شکل ممکنه ENTITY RESEARCH داشته باشید. حال وقت آن است که انواع ENTITY ها را بشناسیم:

انواع ENTITY:

1- افراد و اشخاص محبوب و نام آشنا ( کریس رونالدو، علی دایی و …)

2- شهرها و کشورها ( اصفهان، شیراز، ایران و …..)

3- رویدادها و یا رخدادها ( بازی فوتبال پرسپولیس و استقلال، ورود کریس رونالدو به ایران و جنگ اسراییل و فلسطین و یا جنگ روسیه و اوکراین و ….)

4- مکان ( مانند موزه ها و …..)

5- سازمان و برندها

6- محصول

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که من چگونه میتوانم محصول ، خدمات، و یا کارهای خود را با توجه به این دسته بندی ها به یک ENTITY مرتبط کنم و آیا منظور شما این است که محتوای بی ربط به موضوع فعالیتم در سایت خود منتشر کنم و یا شاید سوال این است که اینگونه پس فقط سایتهای خبری می توانند در دیسکاور فعال گردند.

آیا فقط سایتهای خبری می توانند در گوگل دیسکاور نمایش داده شوند؟

همانطور که پیشتر هم گفتیم قرار گیری در گوگل دیسکاور فقط مربوط به سایت های حوزه های خبری نیست و قرار هم نیست که شما موضوع بی ربط با موضوع سایت خود برای قرارگیری در دیسکاور تولید کنید. از طرف دیگر متوجه شدید که گوگل دیسکاور یک اپلیکیشن و یا دکمه ای نیست که ما آن را فشار دهیم و در دیسکاورگوگل قرار بگیریم.

فقط مهم است شما بتوانید با اصول محتوای مناسب و قواعد قرار گیری در گوگل دیسکاور آشنا شوید، زیرا موضوع قرار گیری در گوگل دیسکاور پر از ابهام و شبهه است ولی با کارهایی که در این محتوا به شما آموزش داده ایم شما هم می توانید در صورت استمرار در انجام، احتمال ورود خود را به دیسکاور بیشتر کنید.

سیر تا پیاز قرارگیری در گوگل دیسکاور (Google Discover) و مزیت های آن

مثالی برای کارهای خدماتی برای قرار گیری در گول دیسکاور:

شما فرض کنید خدمات نصب و تعمیر لوازم خانگی را انجام می دهید، خب کار شما پر از موضوعات و محصولاتی ست که می توانید با دغدغه خرید مردم ارتباط دهید. مثلا برای کسانی که در یک بازه زمانی درگیر خرید یخچال هستند و دائما برندهای مختلف را با هم مقایسه می کنند ، شما می توانید با پیدا کردن دغدغه های این مخاطبان، محتواهایی مانند زیر ایجاد کنید که به صورت درست به ENTITY های درست متصل کرده اید مانند:

10 دلیل برای خرید یخچال سامسونگ
به این دلایل بین یخچال LG و سامسونگ، سامسونگ برنده است؟
شما با این عناوین میتوانید در درجه اول برای دغدغه های مخاطبین و علاقه مندی هایشان مطالب مفیدی جهت یاری رساندن به آن ها تولید کنید و این دقیقا همان چیزی است که هم شما به آن نیاز دارید و هم مخاطب شما. حال اگر قوانین اصلی تولید محتوا را رعایت کرده باشید خواهید دید که جای شما در گوگل دیسکاور است. برای این مهم چند قانون دیگر را نیز در جهت تولید محتوای درست در گوگل دیسکاور به شما میگوییم:

قوانین قرار گیری در گوگل دیسکاور:

1- دغدغه های مخاطبان را کشف کنید

(چرا گفتیم دغدغه و چرا نگفتیم علاقه مندی؟) چون دغدغه طیف بزرگتری از علاقه مندی است، و بر اساس دغدغه های افراد علاقه مندی ها شکل میگیرد، مثلا شما اصلا به هیتلر علاقه ندارید ولی نگران بروز شخص دیگری مانند هیتلر در جهان هستید.

( به خاطر جنگهایی که بین کشور اسراییل و فلسطین در حال رخ دادن هست و یا احتمال بزرگتر شدن دامنه جنگ روسیه و اوکراین) و یا شما کلا به یخچال علاقه مندی خاصی ندارید ولی در یک زمان خاص به علت اینکه یخچالتان خراب شده است و دست بر قضا یک برند خاص است که از دست تعمیر آن خسته شده اید به دنبال یخچالی می گردید که طول عمر بیشتر و هزینه تعمیر و نگهداری آن کمتر باشد.دیدید شما باید در درجه اول خلاق باشید و کاملا بتوانید دغدغه های مخاطبان تان را کشف کنید و با پاسخ صریح به دغدغه های مخاطبان شانس خود را در قرار گیری در اکسپلور افزایش دهید.

2- اتصال درست این دغدغه ها به ENTITY های درست

بگذارید بگوییم که ENTITY ها مانند هشتگها هستند البته این تعریف خیلی کلی است و برای درک بهتر بیان شد. ولی از نظر کارایی مانند هشتگ ها عمل میکنند، شما بهتر میدانید باید از هشتگهایی استفاده کنید که مربوط به محتوای شما و دغدغه های مخاطبین شماست و موجب میشود در درجه اول شما در دسته بندی محتوایی قرار بگیرید که رقبای شما هم برای خود و مخاطبانشان تولید کرده اند و بعد از آن با تولید این هشتگها و محتوای خوب می توانید در دید مخاطب هدفتان قرار بگیرید.

3- محتوای خود را به روز نگه دارید.

یعنی باید بتوانید محتوای همیشه سبز بنویسید محتوایی که می تواند در یک زمان طولانی پر از حل مسائل، مشکلات، دغدغه ها و علاقه مندی های مخاطبان شما باشد و دائما با تغییر تکنولوژی و یا فضای کسب و کارتان قابلیت های جدیدی به آن اضافه کنید. برای اینکار مثال های متنوعی میزنیم که خودمان انجام داداه ایم و توانسته ایم در دیسکاور گول دیده شویم و ورودی زیادی جذب نماییم:

مثلا عضویت و فعالیت در شبکه اجتماعی فیس بوک، یکی از دغدغه های صاحبان کسب و کار و کسانی است که به دنبال درآمد دلاری هستند و اتفاقا می خواهند از توانمندی های خود خارج از مرزهای ایران نیز پول درآورند، در سطح وب فارسی محتواهای زیادی وجود دارد که شاید به صورت کامل نتوانسته اند دغدغه های این مخاطبان را درک نمایند و پاسخ درست به این دغدغه ها بدهند

ولی خوب یادمان هست ما جز اولین نفراتی بودیم که در وب سایت رسمی دکتر مهریزدان یکی از اساتید برتر دیجیتال مارکتینگ ایران، محتوایی در مورد فیس بوک در سال 1395 نوشتیم. در آن زمان محتوایی که نوشتیم بسیار کامل و جامع بود و با سئوی اصولی محتوا به صدر موتورهای جستجو نیز رسید ولی در آن زمان دغدغه های مخاطبان چیز دیگری بود و خود روش ایجاد صفحه حرفه ای کسب و کاری در فیس بوک نیز تفاوت های معنا داری با امروز خود داشت.

پس ما دائما با توجه به تغییرات الگوریتم ها و سیاست های فیس بوک در حال آپدیت و به روز رسانی محتوای خود هستیم که بتواند پاسخ دقیق تری به مخاطبانمان بدهد.

پس محتوای همیشه سبز در هر حوزه ای وجود دارد و همین امر باعث شده است که ورودی خوبی از دیسکاور بگیریم، با اینکه جایگاهمان در موتور جستجوی گوگل تغییر کرده است و دیگر رتبه یک نیستیم و موضوع وروردی گرفتن از سئو و ورودی گرفتن از اکسپلور کاملا متفاوت است.

چه عواملی موجب میشود وارد گوگل دیسکاور شویم

در ادامه بیشتر توضیح میدهیم و به شما ثابت میکنیم بعضی از صفحات شما دیگر به عنوان صفحات فرود هدف شما نیستند و به علت تغییر سیاست هایتان نیازی نیست روی آن ها استراتژی های خاص سئو را انجام نمایید ولی در حال حاضر می توانید از گوگل دیسکاور ورودی بگیرید و اتفاقا ورودی که دریافت میکنید، کاملا هدفمند هستند. برای دستیابی به این محتوا می توانید اینجا را کلیک کنید: چگونه در فیس بوک صفحه کسب و کاری بسازیم؟

انجام پروژه های سئو سایت و به صورت کلی دریافت خدمات سئو چه به صورت برون سپاری چه به صورت استخدام کارشناس سئو، یکی از نگرانی ها و دغدغه های صاحبین کسب و کار از شروع همکاری تا دریافت خروجی بوده و هست، برای همین ما یک محتوای جامع و کامل همیشه سبز در وینت سئو تولید کرده ایم که دائما با توجه به تغییر تکنولوژی و عوامل تاثیر گذار بر تبحر و دانش سئو در حال به روز رسانی است برای مطالعه این محتوا می توانید از اینجا اقدام کنید: متخصص سئو کیست- راهنمای جامع تشکیل تیم سئو و استخدام سئو کار

سیر تا پیاز قرارگیری در گوگل دیسکاور (Google Discover) و مزیت های آن

4- تفاوت بین استراتژی رسیدن به گوگل دیسکاور و استراتژی سئو را بدانید:

در درجه اول شما باید تفاوت INTENT TARGETING که مربوط است به استراتژی های سئو و INTEREST TARGETING که مربوط است به استراتژی های گوگل دیسکاور را به خوبی درک نمایید.

در INTENT TARGETING ما باید این قواعد را به صورت کلی انجام نماییم:

– تحقیق کلمات کلیدی (KEYWORD RESEARCH) : که در مورد این موضوع این مقاله را بخوانید: تحقیق کلمات کلیدی

– تحلیل هدف جستجوی کاربر (INTENT TARGETING) به معنای آن است که دسته بندی کلمات کلیدی و جنس کلمه کلیدی چیست و خواستگاه او برای اینکه این کلمه را سرچ میکند آیا دریافت اطلاعات است، خرید کالاست، میخواهد مقایسه کند و ……. که ارتباط مستقیمی با وزن و سختی کلمه کلیدی و جنسیت کلمه کلیدی دارد.

– خوشه بندی موضوعی ( TOPIC CLUSTERING) که مربوط است به دسته بندی موضوعات اصلی سایت، تشخیص صفحات هدف و LANDING PAGE ها و به صورت کلی صفحات PILLAR یا اصلی سایت و صفحات CLUSTER سایت که کاملا در مبحث آموزش های تخصصی سئو و دوره سئوی دکتر مهریزدان می توانید این موارد را آموزش ببینید.

– برندینگ و لینک سازی همیشه سبز: ما در بحث سئوی خارجی و OFF-PAGE SEO همیشه به دنبال ایجاد استراتژی بک لینکی هستیم که چه به صورت رپورتاژ آگهی و چه به هر صورتی دیگری برای ما به صورت دائمی بماند. فارغ از هر استراتژی ساخت بک لینکی که داریم دائمی بودن بحث لینک سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ولی در INTEREST MARKETING ما باید موضوعات زیر را به صورت کلی انجام نماییم:

– تحلیل موجودیت ها (ENTITY RESEARCH) : که به صورت کامل در این محتوا در مورد آن صحبت کردیم.

– تحلیل علایق کاربران :(INTREST TARGETING) که بازهم در این محتوا کاملا در مورد آن ها صحبت کردیم.

– خوشه بندی موضوعی اینجا هم خوشه بندی موضوعی را داریم و باید محتواهای مرتبط با موضوع فعالیت سایت مان انجام نماییم.

– برندینگ و توزیع محتوا برای لینک سازی: در مورد لینک سازی کاملا استراتژی ما با استراتژی لینک سازی در استراتژی های سئو متفاوت است در اینجا ما اصلا دنبال دائمی بودن لینک نیستیم در واقع اصلا امکان اینکار برای ما وجود ندارد، چون قرار گیری در گوگل دیسکاور نیازی به لینک سازی دائمی ندارد و حضور شما در تعداد بیشتری رسانه در یک بازه زمانی کوتاه یکی از کلیدهای اصلی قرار گیری در گوگل دیسکاور است.

حال که تفاوت این دو موضوع اصلی را درک کردید بهتر است از زاویه ای دیگر نیز به موضوع تفاوت گوگل دیسکاور با سرچ بیندازیم:
در استراتزی های سئو وSEARCH RESULT ما به دنبال:

– کاربر فعال و جستجوگر هستیم.
– ورودی کلمه کلیدی (QUERY)
– هدف جستجوی کاربر یا INTENT
– رتبه بندی رقبا در نتایج (RANKING)

در استراتژی های DISCOVER ما به دنبال:
– مخاطب منفعل است: او خودش با پای خودش اقدام به سرچی نمیکند و گوگل برای او محتواهای مورد نظر او را ارسال میکند.
– رودوی بر اساس رفتار مخاطبان شکل میگیرد و در نتیجه با محتوای سایت ما درگیر می شوند.
– با علاقه مندی های مخاطبان یا همان (INTREST) کار داریم.
– پیشنهاد هوشمندانه: بدین صورت که گوگل زمانی که متوجه میشود محتوای شما شرایط لازم در دیسکاور را دارد برای طیف وسیعی از مخابینی که دغدغه مشابه دارد ارسال و به آنها نمایش می دهد.

بگذارید چند مثال دیگردر حوزه های مختلف در مورد محتوا بزنیم که باز ذهن شما خلاق تر شود و بدانید که برای قرار گیری در دیسکاور گوگل با تمام عدم شفافیت ها، راه حل هایی وجود دارد که می توانید از آن بهره ببرید که فکر نکنید فقط محتواهای زرد و یا محتواهای خبری امکان دیده شدن در DISCOVER را دارند.

مثال خدماتی دیگر در حوزه تولید محتوا برای قرار گیری در گوگل دیسکاور:

فرض کنید شما مانند وینت سئو خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه میدهید، میتوانید با نوشتن یک محتوای همیشه سبز و پیوند آن با یک ENTITY مناسب که در ذهن ایرانیان نقش پررنگی دارد،محتوای هوشمندانه ای در زمینه قوانین دست و پا گیر حوزه دیجتال مارکتینگ، سیاست های نادرست فیلترینگ و … بنویسد و همه قواعد بالا را برای کمک کردن به مخاطبان تان و هر آنچه در بالا گفته شد را رعایت کنید و از قرار گیری در دیسکاور لذت ببرید.

مثلا میتوانید محتوای خود را به اسم پیروز یوزپلنگ ایرانی پیوند بزنید:
قوانینی که روزی هزاران پیروز را در فضای کسب و کار دیجیتال ایران میگیرد.
قوانینی و مشکلاتی که جان پیروز را گرفت فقط مربوط به محیط زیست نیست، ما هر روز شاهد کشته شدن و از دست دادن هزاران پیروز در فضای دیجیتال مارکتینگ ایران هستیم.
ببینید دوستان این ها ایده هستند که شما را راهنمایی کنند، نه برای اینکه دقیقا همین عناوین را استفاد ه کنید باید در کنار خلاقیت دانش مناسبی نیز کسب نمایید تا بتوانید در بهترین حالت سوار بر موج شوید

مثال دیگر در حوزه کالا:

می توانید مقایسه خوبی بین گوشی اپل و سامسونگ در یک مدل داشته باشید.اینگونه با عناوین خلاقانه می توانید طرفداران دو طرف را به خود جلب کنید.
می توانید به مخاطبان یاد دهید که می توانند گردنبد نقره اصل را از گردنبد نقره قلابی مثلا با سرکه شناسایی کنند ، کاری که ما برای یکی از پروژه های سئوی خود برای مشتریانمان کردیم و جواب عالی گرفتیم.
حالا اگر پزشک هستید چطور؟
اگر دندان پزشک هستید چطور؟
اگر دارو و مکمل تولید می کنید چطور؟
حتما به ما در بخش کامنت ها بگویید ، منتظر نظرات شما هستیم و حتما در ایده سازی کمکتان میکنیم

همانطور که دیدید کلیت این مقاله را با مثال ها و روش های متعدد، در آمیختیم برای اینکه شما بهترین نتیجه را ببرید و از تجربه ما در وینت سئو بهره ببرید و استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئوی سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:
شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندسازی در بهترین آژانس دیجیتال مارکتیگ وینت

چگونه محتوای خود را وارد گوگل دیسکاور کنیم؟

تا به اینجای قضیه شما قوانین متعددی که ما برای قرار گیری محتوا در دیسکاور انجام داده و نتیجه گرفته ایم را یاد گرفتید که به صورت خلاصه یکبار دیگر بیان میکنیم و در ادامه تکنیک های بیشتری را به شما آموزش می دهیم:

1- محتوای درست برای مخاطب درست تولید کنید.

2- محتوای همیشه سبز تولید کنید.

3- محتوای خود را دائما و به شیوه درست به روز رسانی کنید.

4- حتما محتوای تصویری و ویدئویی در بدنه محتوای خود به کار گیرید.

5- از تصاویر با کیفیت زیاد در بدنه محتوا استفاده نمایید .

6- سایت خود را از نظر فنی برای سرعت لود بهتر و تجربه کاربری بیشتر بهینه کنید، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سرعت سایت استفاده از AMP است. برای اندازه‌گیری سرعت نیز می‌توانید از PageSpeed Insights استفاده نمایید.

 پیشنهادات ارائه شده توسط متخصصین گوگل در حوزه عکس:

  •  از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. حداقل سایز تصویر باید 1200 پیکسل باشد.
  • تصاویر شخصیت های حقیقی را به کار ببرید. هنگامی که کاربران عکس یک شخص را می‌بینند، به خصوص اگر آن فرد به دوربین نگاه کند، باعث تحریک کنجکاوی شان می‌شود. بنابراین احتمال افزایش نرخ کلیک بالا می‌رود.
  • اگر تصاویر آماده از سایت های مختلف را دانلود و استفاده می‌کنید، حتما آن‌ها را ویرایش کنید. مثل قرار دادن لوگو یا آدرس سایت.
  • تا جای ممکن از عکس هایی با مضمون و معنی دار و حقیقی استفاده کنید. جالب است بدانید با این کار میتوانید نرخ کلیک خود را در گوگل دیسکاور بیشتر کنید.
  • استفاده از تگ Max Image برای تصاویر
  • تحقیقات نشان داده است که استفاده از تگ Max Imag در تصاویر باعث رشد چشمگیری در نرخ کلیک می‌شود. به همین دلیل حتما از این تگ در عکس ها استفاده کنید تا تصاویر محتوای شما در دیسکاور با حداکثر اندازه نمایش داده شود.
    تگ MAX IMAGE به صورت زیر است که باید در سرورس کد صفحه تان قرار گیرد:
    <meta name=”robots” content=”max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1″ />

7- حواستان به ENTITY ها باشد.

8- تگ H1 خود را هوشمندانه انتخاب نمایید.

9- بر اساس تگ H1 توضیحات محتوا، متا دیسکریپشن و توضیحات مناسب برای عکس خود تولید کنید.

10- به دنبال لینک سازی و سیستم رپورتاژی باشید که قواعدی که در بالا گفتیم را داشته باشد و به حجم انتشار خود محتوا در رسانه های مختلف توجه کنید.

11- سیستم خوشه بندی موضوعی مناسب داشته باشید و علاوه بر آن در انتشار محتواهایتان مرتب و منظبط باشید.

12- از نوشتن مطالبی که از لحاظ اخلاقی بار منفی دارند اکیدا خودداری فرمایید.طبق قوانینی که گوگل در زمینه محتوا دارد نباید از مطالب یا محتوایی که مضمون منفی و آموزش های نادرست مانند راههای ، قتل و اخاذی دارند استفاده کرد. این گونه محتواها شامل جریمه های سخت میشوند.

13- سوشال سیگنال ها برای دیده شدن در دیسکاور معجزه می کند پس برای شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر هم وقت بگذارید و محتوا تولید کنید سپس لینک محتواهای مهم که برای دیسکاور خود نوشته اید را در این صفحات قرار دهید و از کاربر با ترفندهایی بخواهید که شما را لایک کنند و روی لینک شما کلیک نمایند. با این کار گوگل امتیازات ویژه ایی را به سایت شما میدهد و به شما در قرار گیری در دیسکاور گوگل کمک می کند.

14- بین محتوای تولیدی و کاربر تعامل ایجاد کنید تا کاربران بتوانند زیر محتواهای شما نظر خود را به صورت کامنت اعلام نمایند. با ایجاد این واکنش، گوگل سایت شما را از نظر محتوایی با ارزش تلقی کرده و برای کاربران مفید میداند، تعداد نظرات یک محتوا بسیار مهم است زیرا باعث دیده شدن و در نهایت پیشرفت به سوی نمایش در Discover میشود پس حداکثر تلاش خود را برای گرفتن کامنت انجام دهید.

 آیا وب استوری ها احتمال حضور در دیسکاور گوگل را بالا میبرند؟

بله حالا وقت آن است که یک تکنیک دیگر که احتمال حضور شما در دیسکاوری گوگل را بالا میبرد به شما آموزش دهیم:

 وب استوری ها ( WEB STORIES) دقیقا چی هستند؟

در واقع وب استوری، تلاش یا سیاست شرکت گوگل برای رقابت با استوری‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و… است، با این تفاوت که، وب استوری علاوه بر نمایش در گوگل دیسکاور قابلیت نمایش در سرچ گوگل هم دارد. یعنی گوگل وب استوری ها را نیزدر نتایج جستجوی خود به کاربران نمایش میدهد. وب استوری ها مانند STORY های اینستاگرام یک قابلیت عالی برای ارتباط لحظه ای با مخاطبان شما می باشد که می توانید از طریق این وب استوری ها سریعتر با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید و علاوه بر آن داستان خود را به صورت بصری تر و جذاب تر در سطح وب منتشر کنید و از قابلیت بالای دیده شدن در آن استفاده نمایید.

تفاوت intent marketing و interest marketing در گوگل دیسکاور

ویژگی های پیشرفته وب استوری:

وب استوری دارای چندین ویژگی پیشرفته است که می توانید برای بهبود محتوای خود از آنها استفاده کنید، از جمله:

  • قالب های سفارشی: می توانید از قالب های سفارشی برای تغییر ظاهر و احساس وب استوری خود استفاده کنید.
  • افزونه ها: می توانید از افزونه ها برای افزودن ویژگی های اضافی به وب استوری خود استفاده کنید.
  • تخصیص: می توانید وب استوری خود را با نیازهای خاص خود سفارشی کنید.

ابزارهای برای استفاده از این قابلیت ابزارها و روش های متعددی وجود دارد که در ادامه به هرکدام از انها و روش کارکرد با انها اشاره میکنیم.

Google Web Stories

گوگل وب استوری یک فرمت جدید محتوای بصری است که به شما امکان می دهد استوری های تعاملی و جذاب ایجاد کنید. وب استوری ها را می توان در موتور جستجوی گوگل، Google Discover، و سایر محصولات گوگل مشاهده کرد.

چگونه از گوگل وب استوری استفاده نماییم؟

برای ایجاد یک وب استوری، به یک حساب Google ( جیمیل) و یک مرورگر که البته بهتر است مربوط به خود شرکت گوگل مانند گوگل کروم باشد، دارید. برای اینکار از طریق وب سایت وارد سایت Google Web Stories شوید و مراحل زیر را انجام نمایید:

مراحل ایجاد یک وب استوری در وب سایت Google Web Stories

1. به وب سایت Google Web Stories بروید.

2. روی دکمه “Create Story” کلیک کنید.

3. یک عنوان و توضیح برای وب استوری خود وارد کنید.

4. روی دکمه “Create” کلیک کنید.

پس از ایجاد یک وب استوری، می توانید محتواهای مختلفی را به آن اضافه کنید، از جمله:
● تصاویر: از تصاویر با کیفیت بالا وحجم کم استفاده کنید.
● متن: متن را واضح و مختصر و کاربردی بنویسید.
● فیلم ها : وب استوری از تصاویر و فیلم ها برای بهبود تجربه کاربری و جذابیت محتوای شما استفاده می کند.
● از کلیدهای تعاملی استفاده کنید تا کاربران به شما پاسخ دهند و یا در اصطلاح کاربر را درگیر کنید.
● محتوای خود را با مخاطب هدف خود سازگار کنید.
● صدا

برای افزودن یک محتوا به یک وب استوری، روی دکمه “Add element” کلیک کنید و سپس محتوای مورد نظر را خود را انتخاب کنید.
پس از تکمیل یک وب استوری، می توانید آن را منتشر کنید. برای انتشار یک وب استوری، روی دکمه “Publish” کلیک کنید.
در این قسمت وب سایت ها و ابزارها و پلاگین های دیگری مربوط به هر کدام از CMS ها وجود دارند که در ادامه معرفی میکنیم:

اکستنشن (افزونه هایی) که میتوان برای تولید وب استوری از آنها استفاده کرد کدامند؟

  • وب استوری در جوملا
  • وب استوری در وردپرس
  • Web Stories
  • Web Stories Builder
  • Web Stories Editor
  • Storybook
  • StoryChief

افزونه ها و پلاگین های مربوط به جوملا:

افزونه یا پلاگین های جوملا برای وب استوری، برنامه هایی هستند که به شما امکان می دهند ویژگی های اضافی را به وب استوری خود اضافه کنید. این افزونه ها می توانند برای بهبود ظاهری بهتر و تاثیر گذارتر و همچنین افزودن ویژگی های جدید و سفارشی سازی وب استوری استفاده شوند. وب استوری در جوملا یک قالب است که به شما امکان می دهد محتوای خود را به صورت داستانی ارائه دهید. این قالب دارای ویژگی های مختلفی است که به شما کمک می کند استوری های جذاب و تعاملی ایجاد کنید، از جمله:

– صفحه بندی خودکار: وب استوری به طور خودکار محتوای شما را در چندین صفحه تقسیم می کند. این کار باعث می شود محتوای شما برای خواندن آسان تر باشد و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد.

– عنوان و توضیحات برای هر صفحه: هر صفحه در وب استوری دارای عنوان و توضیحات اختصاصی خود است. این کار به کاربران کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.

– قابلیت پیمایش(جابجایی آسان ) : وب استوری دارای پیمایش ساده ای است که به کاربران کمک می کند به راحتی بین صفحات حرکت کنند.

در اینجا چند نمونه از افزونه های جوملا برای وب استوری آورده شده است:

  • Web Stories Pro: این افزونه ویژگی های اضافی زیادی را به وب استوری شما اضافه می کند، از جمله:
  • قالب های سفارشی
  • تخصیص پیشرفته
  • افزودن فرم ها و دکمه ها
  • پشتیبانی از رسانه های اجتماعی
    Web Stories Ads: این افزونه به شما امکان می دهد تبلیغات را به وب استوری خود اضافه کنید.
    ● Web Stories Analytics: این افزونه به شما امکان می دهد عملکرد وب استوری خود را آنالیز کنید.
    برای نصب افزونه های جوملا برای وب استوری، مراحل زیر را دنبال کنید:
    1. به پنل مدیریت جوملا خود بروید.
    2. به بخش Extensions > Extensions Manager بروید.
    3. روی دکمه Browse کلیک کنید و افزونه مورد نظر خود را پیدا کنید.
    4. روی دکمه Install کلیک کنید.
    5. پس از نصب، افزونه را فعال کنید.
    حال برای استفاده از وب استوری، مراحل زیر را دنبال کنید:
    ● به بخش Components > Web Stories بروید.
    ● روی دکمه New Story کلیک کنید.
    ● عنوان و توضیحات داستان خود را وارد کنید.
    ● محتوای خود را اضافه کنید.
    ● روی دکمه Save کلیک کنید.

افزونه ها و پلاگین های وردپرس:

در وردپرس افزونه‌ای به نام Google Web Stories for WordPress وجود دارد ک به شما امکان می‌دهد وب استوری‌های گوگل را در وب‌سایت وردپرس خود ایجاد و منتشر کنید. این افزونه به شما امکان می‌دهد از قالب‌های از پیش ساخته شده استفاده کنید یا وب استوری‌های خود را از ابتدا ایجاد کنید. برای دانلود این افزونه از اینجا اقدام کنید.

برای استفاده از این افزونه، ابتدا باید آن را از قسمت مدیریت سایت خود و قسمت اضافه کردن افزونه ها وردپرس نصب و فعال کنید. پس از فعال شدن، می‌توانید از طریق منوی افزونه‌ها Google Web Stories به آن دسترسی پیدا کنید.
برای ایجاد یک وب استوری جدید، روی دکمه ایجاد وب استوری کلیک کنید. سپس، یک عنوان و توضیح برای وب استوری خود وارد کنید و روی دکمه ایجاد کلیک کنید.

پس از ایجاد یک وب استوری، می‌توانید عناصر مختلفی از جمله همان تصاویر، متن، فیلم ها، صدا و لینک ها را به آن اضافه کنید. برای افزودن یک عنصر به یک وب استوری، روی دکمه افزودن عنصر کلیک کنید و سپس عنصر مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از تکمیل یک وب استوری، می‌توانید آن را منتشر کنید. برای انتشار یک وب استوری، روی دکمه انتشار کلیک کنید.

وب استوری چیست معرفی بهترین ابزارهای تولید وب استوری

چند نکته برای ایجاد وب استوری‌های جذاب و کاربرپسند برای محتوای وبلاگ:

● به دنبال موضوعاتی باشید که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.
● از دیدگاه خود بنویسید و تجربیات شخصی خود را به اشتراک بگذارید.
● از تصاویر و ویدئوهای جذاب برای بهبود محتوای خود استفاده کنید.
● از فرمت های مختلف محتوا برای ایجاد تنوع استفاده کنید.
● به طور منظم محتوای جدید منتشر کنید.
با رعایت این نکات، می‌توانید محتوای Web Stories خود را منحصر به فرد و جذاب کنید و خوانندگان بیشتری را جذب کنید.
علاوه بر افزونه Google Web Stories for WordPress، و جوملا روش های دیگری برای ساخت وب استوری وجود دارد که بهترین های آنها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

آشنایی با Story Chief و ویژگی های آن:

Story Chief یک CMS headless است که هدف از طراحی آن برای سادگی و سهولت استفاده برای ساخت استوری است. این پلتفرم دارای رابط کاربری خلاقانه و کاربر پسند است که به کاربران اجازه می‌دهد محتوای خود را بدون نیاز به دانش کدنویسی ایجاد، ویرایش و منتشر کنند.
StoryChief همچنین دارای ویژگی‌های مختلفی است که آن را برای تیم‌ها و سازمان‌های بزرگ ایده‌آل می‌کند، از جمله:

1- همکاری مشترک در یک زمان و بر روی یک پروژه و استوری: StoryChief به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان روی محتوای خود همکاری کنند. این ویژگی به ویژه برای تیم‌های بزرگی که در مناطق مختلف حضور دارند و افراد پراکنده هستند و یا به صورت دورکاری کارمی کنند بسیار مفید است.
2- پیش نمایش : StoryChief دارای یک سیستم کنترل نمایش است که به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای خود را قبل از انتشار به طور کامل بررسی و بازبینی نمایند.
3- تجزیه و تحلیل پیشرفته: StoryChief دارای یک سیستم تجزیه و تحلیل پیشرفته است که به کاربران اجازه می‌دهد تا عملکرد محتوای خود را پیگیری ومقایسه کنند.

آشنایی با Storybook و ویژگی های آن:

Storybook یک CMS headless است که بر روی انعطاف پذیری و مقیاس پذیری تمرکز دارد. این پلتفرم دارای API های قدرتمندی است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا Storybook را با هر برنامه یا پلتفرم دیگری ادغام کنند.
Storybook همچنین دارای ویژگی‌های مختلفی است که آن را برای توسعه دهندگان و سازمان‌های بزرگ ایده‌آل می‌کند، از جمله:

● API های قدرتمند: Storybook دارای API های قدرتمندی است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا Storybook را با هر برنامه یا پلتفرم دیگری ادغام کنند.
● قابلیت مقیاس پذیری بالا: Storybook یک پلتفرم بسیار مقیاس پذیر است که می‌تواند برای مدیریت محتوای وب سایت‌ها و برنامه‌های بزرگ استفاده شود.
● سرعت و عملکرد بالا: Storybook یک پلتفرم بسیار سریع و پرکاربرد است که می‌تواند محتوای را به سرعت و مفید به کاربران تحویل دهد.
در زیر این دو ابزار را با یکدیگر مقایسه کرده ایم.

بهترین CMS headless برای شما بستگی به نیازهای خاص شما دارد. اگر به دنبال یک CMS headless هستید که ساده و آسان برای استفاده باشد، Story Chief یک گزینه عالی است. اگر به دنبال یک CMS headless هستید که انعطاف پذیر و مقیاس پذیر باشد، Storybook یک گزینه عالی است.در جدول زیر هر دو cms را برای شما مقایسه کرده ایم:

Storybook StoryChief ویژگی
 پیچیده تر از StoryChief بصری و کاربرپسند رابط کاربری
 بالا بالا قابلیت اطمینان
 عالی خوب پشتیبانی
 گران تر از StoryChief مقرون به صرفه قیمت
 توسعه دهندگان و سازمان های بزرگ تیم ها و سازمان های بزرگ مناسب برای

تا به اینجای کار شما تمامی قوانین و مواردی که به قرار گیری محتوای شما در دیسکاور کمک می نماید را فرا گرفته اید البته مسلما چون دائما الگوریتم های گوگل دیسکاوردر حال تغییر است مسلما موارد جدید دائما به این محتوا اضافه میشود و این یعنی همان محتوای همیشه سبز که در مورد آن صحبت کردیم.

چگونه متوجه شویم در گوگل دیسکاور قرار گرفتیم:

برای این کار بهترین ابزار که این آمار را به شما نمایش می دهد، گوگل سرچ کنسول است از زمانی که محتواهای شما در گوگل دیسکاور قرار بگیرد، شما در سرچ کنسول خود قسمتی به نام discover اضافه میگردد که میتوانید آمار و اطلاعات محتواهایی که در دیسکاور قرار گرفته است و میزان Impression و تعداد کلیک و نرخ کلیک یا CRT را به دست آورید و بررسی نمایید، مسلما خودتان شگفت زده میشوید که قرار گیری در گوگل دیسکار چه مزیت هایی برایتان دارد.

نحوه دستیابی به اطلاعات گوگل دیسکاور در گوگل سرچ کنسول:

سرچ کنسول گوگل یک ابزار رایگان است که به شما کمک می‌کند تا عملکرد سایت خود را در موتورهای جستجو، از جمله گوگل دیسکاور، تجزیه و تحلیل کنید. برای استفاده از این ابزار، باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشید و سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید.
پس از ثبت سایت خود در سرچ کنسول، می‌توانید گزارش دیسکاور را مشاهده کنید. این گزارش اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

● تعداد دفعاتی که محتوای شما در گوگل دیسکاور نمایش داده شده است.
● تعداد دفعاتی که کاربران روی محتوای شما در گوگل دیسکاور کلیک کرده‌اند.
● میزان تعامل کاربران با محتوای شما در گوگل دیسکاور.
● زمانی که کاربران در گوگل دیسکاور روی محتوای شما صرف می‌کنند.
● میزان مشارکت کاربران با محتوای شما در گوگل دیسکاور.
بعضی اوقات قسمت گوگل دیسکاور در سرچ کنسول شما فعال میشود ولی اطلاعات دقیقی در سرچ کنسول مانند میزان Impression و سایر اطلاعات را نمی توانید به دست آورید. در این حالت دلیل رخ دادن چنین وضعیتی به خاطر دلایل زیر است:

1- محتوای شما در مدت زمان کمی در گوگل دیسکاور قرار گرفته است.
2- میزان Impression کمی بر روی محتواهای خود دریافت کرده اید.
پس نگران نباشید با انجام کار مداو م و تمامی مراحلی که در این محتوا بدان اشاره کردیم و قرارگیری محتواهای بیشتر خود در گول دیسکاور و افزایش تعداد کلیک این موضوع برای شما فعال خواهد شد.
ولی بعضی اوقات نوسانات زیادی در گوگل دیسکاور مشاهده می نمایید که در ادامه به بررسی این عوامل پرداخته ایم.

علت و دلایل اصلی نوسانات ترافیک در گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دو دلیل بارز را برای توضیح این نوسانات ارائه داده است:

● تغییرات در علایق و سلیقه کاربران

علایق کاربران می‌تواند به دلایل مختلفی مانند گذر زمان، رویدادهای جاری یا تغییرات در سبک زندگی تغییر کند. این تغییرات می‌تواند بر محتوایی که کاربران در گوگل دیسکاور مشاهده می‌کنند تأثیر بگذارد.

● تغییرات در الگوهای جستجوی کاربران

الگوهای جستجوی کاربران نیز می‌تواند بر محتوایی که در گوگل دیسکاور نمایش داده می‌شود تأثیر بگذارد. برای مثال، اگر کاربران به طور ناگهانی شروع به جستجو در مورد موضوعی خاص کنند، محتوای مرتبط با آن موضوع ممکن است در گوگل دیسکاور بیشتر نمایش داده شود.

راه‌های کاهش نوسانات ترافیک در گوگل دیسکاور چیست؟

برای جبران نوسانات در گوگل دیسکاور میتوانید:

– محتوای خود را به نسبت علایق کاربران تولید کنید.

این کار را می‌توانید با تولید محتوایی در مورد موضوعاتی که کاربران طبق آمار و سرچ علاقه نشان داده اند، انجام دهید.

– محتوای خود را با کیفیت و بر پایه علمی و صداقت تولید کنید.

محتوای با کیفیت بالا بیشتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد و احتمال نمایش آن در گوگل دیسکاور بیشتر است.

– محتوای خود را برای گوگل دیسکاور بهینه کنید.

برای این کار می‌توانید آز تگ‌ گذاری های مناسب برای محتوای خود استفاده کنید و آن را بهینه کنید تا برای جستجو در گوگل دیسکاور قابل مشاهده باشد.

نوسانات ترافیک در گوگل دیسکاور یک اتفاقی طبیعی است. با این حال، با رعایت نکات گفته شده می‌توانید این نوسانات را به حداقل رسانده و عملکرد خود در گوگل دیسکاور را بالا ببرید.

سخن آخر

همانطور که متوجه شدید، Google Discover یکی از بزرگترین عواملی است که میتواند در دیده شدن سایت و یا کسب و کار شما به شما کمک کند، لطفا این فرصت را از دست ندهید و بدانید ما برای تولید این محتوا زمان زیادی را صرف کرده ایم که به شما کمک نماییم و از شما مانند همیشه تقاضا داریم ما را در ارائه محتواهای بهتر حمایت کنید و از اعلام نقطه نظرات خود دریغ ننمایید.

لطفا اگر شما هم تجربه ای دارید که به شما کمک کرده است در دیسکاور گوگل دیده شوید و حتما به نفع خوانندگان سایت ماست، در قسمت کامنت ها بنویسید و ما این قسمت را به نام خودتان در محتوا و در به روز رسانی چاپ خواهیم کرد.

تهیه شده در تیم تولید محتوای وینت سئو با تشکر ویژه از جناب آقای دکتر مهریزدان

یک پاسخ

  • رضا مهدوی

    خیلی در مورد گوگل دسکاور شنیده بودم با خواندن این مقاله یا به قول خودتان راهنما کاملا با مفهوم آن آشنا شدم. سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *