هزینه های طراحی سایت به چه صورت محاسبه می‌شود؟

اشتراک گذاری در :
نحوه محاسبه قیمت و هزینه های طراحی سایت
فهرست محتوا

هزینه‌ های ضروری وب‌سایت

هزینه های طراحی سایت شامل چه چیزهایی می‌شود؟ برای راه‌اندازی یک وب‌سایت، برخی نیازمندی‌های اساسی وجود دارد. که شامل ثبت نام دامنه، هاست، انتخاب یک شرکت طراحی سایت، استخدام یک طراح حرفه‌ای برای ساخت وب ‌سایت یا استفاده از یک پلتفرم ساخت. شما ممکن است نیاز به دریافت گواهی SSL نیز داشته باشید، به علاوه سایر افزونه‌هایی که ممکن است نیاز داشته باشید، مانند پورتال تجارت الکترونیک.

در نهایت، می‌توانید یک وب‌سایت را با هزینه بسیار کمی راه‌اندازی کنید، اما ممکن است تمام اجزای ضروری برای تبدیل آن به یک وب‌سایت قابل جستجو، جذاب برای بازدیدکنندگان یا امنیتی که نشانگر یک وب‌سایت امن است، را نداشته باشد در صورتیکه شما می‌خواهید وب‌سایت خود را به یک مکانی تبدیل کنید که خوانندگان احساس خوبی در مورد دریافت اطلاعات و خرید محصولات یا خدمات داشته باشند.

خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ در بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ وینت

نام دامنه

نام دامنه نقطه شروع وب‌سایت شماست. ایجاد نام دامنه مناسب بسیار حیاتی است، به ویژه اگر به دنبال یک URL .com یا یک دامنه سطح بالای ارزشمند (TLD) هستید. دامنه‌های سطح بالا ممکن است گران باشند زیرا نمایانگر اولین مقصد در وب سایت شما هستند، به این معنی که شما نام دامنه مورد نظر خود را دارید و پس از آن .com می‌آید.
مثلا:
wintseo.com

ثبت نام معمولاً شامل یک اشتراک سالانه از یک ثبت‌کننده دامنه است، که هزینه آن ممکن است بین ۱۲ تا ۶۰ دلار در سال باشد. به یاد داشته باشید که برخی از دامنه‌های پریمیوم ممکن است بسته به محبوبیت کلمات کلیدی در دامنه، هزینه بسیار بیشتری داشته باشند. برخی از دامنه‌ها به قیمت هزاران دلار فروخته می‌شوند. اکثر کارفرمایان معمولاً چیزی را پیدا می‌کنند که کاربردی باشد و کمتر از ۶۰ دلار هزینه داشته باشد.

اگر از یک سرویس ساخت وب‌سایت مانند وردپرس استفاده می‌کنید، گاهی اوقات این خدمات را به عنوان یک بونوس رایگان برای سال اول در نظر می‌گیرند.

دوره آموزشی دیجیتال مارکتیگ و دوره سئو در وینت سئو بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ وینت

هاست

شما نمی‌توانید فقط با خرید دامنه وب‌سایت داشته باشید. باید هاست برای وب‌سایت را تهیه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند محتوای وب‌سایت را ببینند. هاست هزینه‌ای جداگانه از دامنه است اما ممکن است برخی بسته‌ها شامل هاست رایگان شود.

در سایت‌های ساخت وب‌سایت این هزینه ها معمولا در اشتراک سالیانه آنها شامل می‌شود. اما اگر شما صفحات را به طور خودکار ایجاد می‌کنید یا از وردپرس استفاده می‌کنید، نیاز به اشتراک در خدمات هاست وب‌سایت خواهید داشت.

چه عواملی که هزینه های طراحی سایت را تعیین می‌کنند؟

  • اندازه پروژه: آیا طراحی وب‌سایت کامل از ابتدای کار وجود دارد یا تنها عناصر خاصی به آن اضافه می‌گردد می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد؟ آیا طراحی وب‌سایت ساده یا پیچیده است؟ به عنوان مثال، وب‌سایت برای یک کسب و کار کوچک ممکن است ارزان‌تر باشد نسبت به یک وب‌سایت پیشرفته و شرکتی.
  • نوع وب‌سایت: هزینه طراحی وب‌سایت شما بر اساس محتوای وب‌سایت، پیچیدگی و قابلیت‌ها هزینه‌های کلی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. نمونه‌هایی از انواع وب‌سایت شامل نمونه کارها، وب‌سایت‌های شرکتی یا فروشگاه‌های آنلاین هستند.
  • رویکرد طراحی: آیا وب‌سایت خود را به صورت DIY (خودکار) یا قالب آماده طراحی می‌کنید، یا خدمات طراحی را به طراح وب فریلنسر، پیمانکار یا آژانس طراحی سایت می‌سپارید؟
  • مدل قیمت‌گذاری: آیا شما هزینه را به صورت ساعتی یا پروژه ای پرداخت می‌کنید؟
  • بودجه شما: چقدر برای طراحی وب اختصاص خواهید داد؟ این وابسته به نیازهای ویژه کسب‌وکار و اهداف شما است. به عنوان مثال، طراحی یک وب‌سایت جدید از ابتدا هزینه بیشتری را نسبت به سرمایه‌گذاری در باز طراحی یا به‌روزرسانی خواهد داشت.
  • قابلیت‌های اضافی: چه عناصر دیگری را به پروژه طراحی وب‌سایت خود اضافه خواهید کرد، مانند قالب‌ها، افزونه‌ها، پلاگین‌ها و غیره؟

7 ویژگی یک وب‌سایت عالی

هیچ جنبه‌ای از بازاریابی مهم‌تر از یک وب‌سایت با کیفیت، که درب ورودی سازمان شماست، نیست. یک وب‌سایت خوب برای تبدیل کاربران به مشتریان متعهد و سفیران برند کافی نیست. آنچه شما واقعاً نیاز دارید، یک وب‌سایت عالی است.

هزاران قالب و تم آماده ایجاد یک وب‌سایت را آسان می‌کنند اما این در صورتی است که تمام چیزی که می‌خواهید یک وب‌سایت ساده و آماده است که به اندازه کافی حرفه‌ای به نظر می‌رسد تا کسب و کار شما را به شروعی اساسی برساند اما قطعا منحصر به فرد نخواهد بود. برای تمایز در چشم‌انداز رقابتی امروز، شما به وب‌سایتی نیاز دارید که به اندازه خودتان منحصر به فرد باشد.

ویژگی های یک وب سایت عالی چیست؟

پس، چه چیزی یک وب‌سایت عالی را می‌سازد؟

1. طراحی و عملکرد خوب وب سایت

وب‌سایت شما نشان دهنده شرکت، محصولات، خدمات و در نهایت برند شماست. بنابراین بسیار مهم است که از نظر بصری جذاب، صیقل‌ یافته و حرفه‌ای باشد. فضای سفید مناسب، طرح‌های بدون شلوغی با عکس‌ها و گرافیک‌های با کیفیت اجازه می‌دهد که پیام شما بدرخشد.

وب‌سایت باید سریع، صحیح و به صورت مورد انتظار کار کند. بر اساس استانداردها وب بسازید، به دقت بازخوانی کنید و به طور منظم برای مشکلات سرعت یا عملکرد آزمایش کنید. توجه کنید که دسترسی‌ پذیر باشد و هر صفحه باید همیشه سریع و کارآمد باشد، زیرا هر کدام از آنها می‌تواند اولین یا تنها برداشتی باشد که مشتری احتمالی از شما دارد. مناطق خراب، کند یا بدساخته شده بازدید کنندگان شما را ناامید می‌کنند و آن‌ها را تشویق به ترک وب‌سایت می‌کنند.

2. استفاده آسان از وب سایت

بازدیدکنندگان سایت همیشه عجله دارند. اطلاعات را برای آن‌ها سخت نکنید. تجربه کاربری (UX) نقش کلیدی در کمک به بازدیدکنندگان برای استفاده، درک و ماندن در وب‌سایت شما دارد.

اگر در مورد UX اطلاعاتی ندارید نگران نباشید این راهنما به شما کمک خواهد کرد : تفاوت UI و UX

ناوبری واضح و منطقی با سلسله مراتب روشن ایجاد کنید. از طرح‌بندی‌های ثابت و نشانه‌های بصری برای عملکرد در سراسر سایت استفاده کنید.
وب‌سایت شما باید هم نیاز جستجوگران که به دنبال چیزی خاص هستند، و هم بازدیدکنندگان که فقط در حال مرور هستند، را برآورده کند. به کاربران کمک کنید که وظایف خود را به سرعت انجام دهند با جستجوی درون‌سایتی، و آن‌ها را با پیشنهاد محتوای مرتبط و به حداقل رساندن بن‌بست‌ها مشغول نگه دارید.

خدمات سئو و بهینه سازی سایت در آژانس دیجیتال مارکتینگ وینت

3.بهینه‌سازی برای موبایل

امروزه هیچ عذر و بهانه‌ای وجود ندارد، وب‌سایت شما باید در هر پلتفرمی عالی به نظر برسد و خوب کار کند. رشد دستگاه‌های موبایل و تبلت در حال گسترش است و شما نمی‌دانید بازدیدکننده بعدی شما از چه دستگاهی استفاده خواهد کرد. بهینه‌سازی برای موبایل تجربه بازدیدکنندگان و رتبه‌بندی SEO شما را بهبود می‌بخشد.

4. محتوای تازه و با کیفیت سایت

مختصر، جالب و جدید باشید. از زبانی استفاده کنید که برای مخاطبان شما منطقی باشد از اصطلاحات فنی، زبان شرکتی و اختصارات اجتناب کنید. دلیل خود را توضیح دهید. بازدیدکنندگان مدت زمان کوتاهی برای توجه دارند به سایت شما دارند. درست بنویسید، دقیق باشید، مرتبط باشید و به طور منظم به‌روزرسانی کنید. (برخی نکات در اینجا آمده است.) وبلاگ‌ها و به‌روزرسانی‌های شبکه‌های اجتماعی راه‌های عالی برای اضافه کردن محتوای تازه هستند، که بازدیدکنندگان را باز می‌گردانند و به استراتژی SEO کمک می‌کنند. بله، تازه نگه داشتن محتوا نیاز به کمی سرمایه‌گذاری دارد. میپرسید بدون تولید محتوا نمیتوان در زمینه سئو پیشرفت کرد؟ خیر، بدون آن نمی‌توانید کار کنید.

اگر تمایل دارید محتوای خوب بنویسید و نکات کلیدی یک محتوای خوب را نمی‌دانید پیشنهاد میکنم این مقاله را مطالعه کنید: راهنمای جامع گزینش محتوا

5. اطلاعات تماس و مکان به راحتی در دسترس

مخاطبان شما به دنبال شما نخواهند گشت. برقراری ارتباط را آسان کنید، چندین نقطه تماس ارائه دهید: تلفن، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و شاید یک فرم تماس آسان. نقشه گوگل یک امتیاز است. بالاتر از همه، اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات به راحتی در یک صفحه تماس قابل دسترسی و به راحتی پیدا شود.

6. دعوت به اقدام‌های واضح

اگر وب‌سایت شما از بازدیدکنندگان هیچ درخواستی نداشته باشد، آن‌ها قطعاً هیچ کاری نخواهند کرد. هدف سایت شما چیست؟ آیا این هدف برای بازدیدکنندگان واضح است؟ حتی سایت‌های اطلاعاتی می‌خواهند بازدیدکنندگان مقالات را بخوانند و به اشتراک بگذارند، شرکت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند، کیت‌های ابزار را دانلود کنند، به لیست ایمیل‌ها بپیوندند یا درباره سازمان بیشتر بیاموزند. در هر صفحه یک درخواست بگنجانید.

هزینه های طراحی سایت به چه صورت محاسبه می‌شود؟

7. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی

ساخت یک وب‌سایت زیبا و آسان برای استفاده کافی نیست. باید ترافیک کسب کند. در غیر این صورت، تمام آن تلاش‌ها در طراحی، UX و توسعه محتوا بی‌نتیجه خواهد بود. صدها قانون و راهنما برای بهینه‌سازی مؤثر موتورهای جستجو وجود دارد، پس در اینجا چند مورد برای شروع آورده شده است:

  • از عناوین صفحه و متا تگ‌ها در هر صفحه و تگ‌های alt در هر تصویر استفاده کنید.
  • محتوای سایت خود را برای همسو شدن با کلمات کلیدی که افراد واقعی جستجو می‌کنند، بهینه‌سازی کنید.
  • کلمات کلیدی را به طور مناسب در محتوا و لینک‌ها استفاده کنید.
  • از Cascading Style Sheets برای طرح‌بندی استفاده کنید و کد HTML خود را بدون شلوغی نگه دارید.
  • اشتراک‌گذاری محتوای خود را برای بازدیدکنندگان تا حد ممکن آسان کنید. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند حجم زیادی از ترافیک را به سایت شما بیاورند و بر رتبه‌بندی جستجوی شما تأثیر مثبت بگذارند. لینک‌های اشتراک‌گذاری واضح را فراموش نکنید (حتی اگر در واقعیت به ندرت استفاده می‌شوند).

این یک مرور سطح بالا از هفت موضوع عمیق است! این اصول اساسی به شما کمک می‌کنند تا از حضور وب خود در نتایج برتر گوگل ارزش بیشتری بگیرید و به سمت وب‌سایت عالی که نیاز دارید حرکت کنید. در ادامه چند مقاله که در موارد بالا به شما کمک کننده خواهد بود را به شما پیشنهاد می‌کنم:

Alt text چیست و چرا باید در سئو از آن استفاه کنیم؟

راهنمای گام به گام تحقیق کلمات کلیدی

عنوان نویسی: یک راهنمای کامل برای نوشتن عنوان سئو

کلمات کلیدی LSI چیست

تگ H چیست؟

برای بررسی عمیق‌تر این مباحث، می‌توانید برای مشاوره کسب و کار از ما کمک بگیرید.

مشاوره دیجیتال و ارائه راهکارهای نوین برای رشد آنلاین

7. توجه به پروتکل‌های امنیتی

یک وب‌سایت خوب باید بر امنیت کاربران تأکید داشته باشد تا برای مشتریان احتمالی قابل اعتمادتر به نظر برسد. انجام ممیزی‌های امنیتی وب‌سایت می‌تواند از حملات سایبری مانند تزریق SQL و اسکریپت‌نویسی بین سایتی که می‌توانند یکپارچگی وب‌سایت را به خطر بیندازند، جلوگیری کند.

نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا سایت خود را امن نگه دارید:

  • اجرای اسکن‌های امنیتی: با استفاده از ابزارهای خودکار مانند Sucuri SiteCheck یا Qualys، آسیب‌پذیری‌های بالقوه در کد یا زیرساخت وب‌سایت خود را شناسایی کنید.
  • نرم‌افزار و افزونه‌های خود را به‌روز نگه دارید: از استفاده از نرم‌افزارها و افزونه‌های مرورگر وب قدیمی خودداری کنید، زیرا می‌توانند منجر به عملکرد ضعیف سایت شوند.
  • از رمز عبور قوی برای وب‌سایت استفاده کنید: یک رمز عبور قوی باید طولانی، منحصربه‌فرد و سخت برای حدس زدن باشد. ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص استفاده کنید. یکی از مؤثرترین و امن‌ترین روش‌ها برای نگهداری تمام اعتبار نامه‌های ورود، استفاده از یک مدیر رمز عبور است. برخی از بهترین مدیرهای رمز عبور شامل NordPass، 1Password و Dashlane هستند. Ideas On Purpose نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

چگونه یک وب‌سایت مؤثر برای کاربران و کسب‌وکار خود طراحی کنیم

بهترین طراحی وب‌سایت برای شما، طراحی‌ای است که نیازهای خاص کاربران شما را برآورده کند. برای فهمیدن این نیازها، قبل از شروع کار بر روی وب‌سایت خود، چند سؤال کلیدی از خود بپرسید. استفن هفرنان، متخصص وب‌سایت و بازاریابی دیجیتال در The Connected Narrative، برخی از مهم‌ترین سؤالاتی که کسب‌وکارها باید قبل از طراحی وب‌سایت خود در نظر بگیرند را به اشتراک می‌گذارد:

  • مخاطب هدف من کیست؟
  • هدف وب‌سایت من چیست؟
  • چه نوع محتوایی باید در وب‌سایت من قرار گیرد؟
  • چگونه می‌خواهم کاربران با وب‌سایت من تعامل داشته باشند؟
  • چه نوع لحنی را می‌خواهم با طراحی وب‌سایتم ایجاد کنم؟
  • آیا نیاز دارم وب‌سایتم برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شود؟

با پرسیدن این سؤالات از خود، شما می‌توانید مشخص کنید که وب‌سایتتان را برای چه کسانی می‌سازید و طراحی و محتوای آن را برای کاربرانتان و موتورهای جستجو بهینه کنید.

چگونه می‌توانیم یک وب سایت موثر برای کسب و کار خود طراحی کنیم؟

یک وب‌سایت بسازید که کاربران شما آن را دوست داشته باشند

وب‌سایت شما می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای ساخت وفاداری مشتری، افزایش آگاهی از برند، افزایش تبدیل‌ها، و رضایت کاربران باشد. وب‌سایت خود را با در نظر گرفتن فهرستی از ویژگی‌های کلیدی ما طراحی کنید تا کسب‌وکار شما رونق بگیرد و تجربه‌ای که کاربران شما نیاز دارند را به آن‌ها بدهید.

طراحی سایت با قالب آماده آره یا نه؟

طراحی سایت با قالب آماده مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب آن بستگی به نیازها و شرایط خاص شما دارد.
قالب‌های آماده به شما امکان می‌دهد که سایت خود را سریع‌تر و با هزینه کمتر راه‌اندازی کنید. بسیاری از قالب‌های آماده توسط طراحان حرفه‌ای ساخته شده‌اند و دارای ظاهری جذاب و کاربرپسند هستند.

بیشتر قالب‌های آماده به صورت ریسپانسیو طراحی شده‌اند و به خوبی در دستگاه‌های مختلف نمایش داده می‌شوند اما این تا زمانی است که عینا از همان قالب بدون تغییر استفاده کنید.
اکثر قالب‌های آماده امکان سفارشی‌سازی دارند و شما می‌توانید رنگ‌ها، فونت‌ها و دیگر عناصر طراحی را به دلخواه خود تغییر دهید.

این قالب‌های آماده به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شوند تا با آخرین نسخه‌های نرم‌افزارها و استانداردهای وب سازگار باشند.
اما چرا از قالب آماده برای طراحی سایت استفاده نکنیم؟ استفاده از قالب‌های آماده ممکن است باعث شود که وب‌سایت شما شبیه به وب‌سایت‌های دیگر باشد و نتوانید طراحی منحصربه‌فرد خود را داشته باشید. و برخی از این قالب‌های آماده دارای کدهای اضافی هستند که باعث کندی سرعت بارگذاری سایت می‌شوند. و ممکن است با برخی از افزونه‌ها یا نرم‌افزارهای سفارشی شما سازگار نباشند.

همچنین قالب‌های آماده معمولاً امکانات محدودی دارند و برای اضافه کردن امکانات خاص ممکن است نیاز به دانش برنامه‌نویسی یا خرید افزونه‌های اضافی داشته باشید پس حتما به یک برنامه نویس احتیاج دارید.
قالب‌های رایگان ممکن است حاوی کدهای مخرب باشند یا به‌روزرسانی‌های امنیتی را به موقع دریافت نکنند.
پس اگر شما نیاز به یک راه حل سریع و کم هزینه دارید و طراحی منحصربه‌فرد و امکانات خاص برای شما اهمیت زیادی ندارد، استفاده از قالب آماده می‌تواند گزینه خوبی باشد. اما اگر به دنبال یک طراحی منحصربه‌فرد و امکانات خاص هستید، بهتر است یک طراحی سفارشی را انتخاب کنید یا از یک توسعه‌دهنده وب حرفه‌ای کمک بگیرید.

آیا وردپرس CMS خوبی است؟

وردپرس یکی از محبوب‌ترین و قوی‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در جهان است. دلایل متعددی برای این محبوبیت وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته‌ایم.

آیا وردپرس CMS خوبی است؟

سیستم مدیریت محتوا کاربرپسند وردپرس

یکی از قدرت‌های اصلی وردپرس، رابط کاربری آسان آن است که از ریشه‌های وبلاگ‌نویسی آن ناشی شده است. مدیران و ویرایشگران می‌توانند به راحتی در پشت‌ صحنه وب‌سایت حرکت کنند، صفحات را ویرایش کرده و محتوای جدید را بارگذاری کنند. حتی بدون دانش گسترده در مدیریت وب‌سایت، وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که محتوای خود را به راحتی سازماندهی کنید.

افزونه‌های وردپرس

برای کاربران وردپرس، تقریباً ۶۰,۰۰۰ افزونه آزاد و غیر آزاد موجود است. این افزونه‌ها به شما امکان می‌دهند تا وب‌سایت وردپرس خود را سفارشی کنید و بهبود دهید. اگر نیاز به انجام تغییرات خاصی در عملکرد وب‌سایت خود دارید، احتمالاً یک افزونه مناسب برای انجام این کار وجود دارد.

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) در وردپرس

با بیش از یک میلیارد وب‌سایت در اینترنت، بهینه‌سازی موتور جستجو بیشتر از همیشه حیاتی است و در وردپرس افزونه‌های قوی سئو موجود هستند که به بهینه‌سازی محتوا، هدف کلمات کلیدی، افزودن عناوین صفحه و توضیحات متا و غیره کمک می‌کنند. از افزونه Yoast SEO برای بهینه‌سازی سئو وردپرس به شدت استفاده می‌شود.

ریسپانسیو بودن وردپرس

وب‌سایت‌های واکنش‌پذیر یا ریسپانسیو ضروری هستند؛ تقریباً ۶۰٪ ترافیک وب‌سایت‌ها از دستگاه‌های تلفن همراه آمده است. وب‌سایت‌های واکنش‌پذیر اطمینان می‌دهند که تجربه کاربری مناسبی به کاربران ارائه داده می‌شود، بدین ترتیب تاثیر مثبتی بر قابلیت دیده شدن در نتایج جستجو دارند. وردپرس ایده‌آل برای ایجاد وب‌سایت‌های واکنش‌پذیر است زیرا انواع زیادی از قالب‌ها و افزونه‌ها طراحی شده‌اند که با واکنش‌پذیری در ذهن ساخته شده‌اند.

وردپرس یک نرم افزار منبع باز

وردپرس یک نرم‌افزار منبع باز است و هر کسی می‌تواند از کدهای منبع آن استفاده. بسیاری از قالب‌ها و افزونه‌ها زیر مجوز GPLv2 در دسترس هستند و به عنوان یک نرم‌افزار منبع باز، برنامه‌نویسان وردپرس می‌توانند کدهای خود را به طور عمومی به اشتراک بگذارند. این به اشتراک گذاری کد می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه توسعه شود.

استفاده از یک پلتفرم منبع باز همچنین ارزشمند است زمانی که با یک شریک یا آژانس طراحی سایت برای توسعه وب‌سایت وردپرس و خدمات سئو کار می‌کنید. شما مجبور نخواهید بود با نرم‌افزار مختصری که تنها یک گروه کوچک از توسعه‌دهندگان می‌توانند بر آن کار کنند، کار کنید. بسیاری از توسعه‌دهندگان وردپرس وجود دارند که می‌توانند وب‌سایت شما را در صورت نیاز پشتیبانی کنند و تغییراتی را انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *