بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو در سال 2024

اشتراک گذاری در :
معرفی بهترین نرم افزار های ویرایشگر ویدئوی رایگان
فهرست محتوا

در این مقاله نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو و نقاط مثبت و منفی و رابط کاربری هر کدام از ابزارها بررسی می‌کنیم و می‌گوییم که استفاده از این ابزارهای ساخت تیزرهای تبلیغاتی یا کلیپ های تبلیغاتی برای مبتدیان و همچنین کاربران متخصص، چقدر آسان (یا دشوار) است. از این گذشته، حتی حرفه‌ای‌ها نیز به یک جریان کاری بدون محدودیت نیاز دارند تا بتوانند تمرکز بیشتری روی فرآیند خلاقانه ادیت ویدئو داشته باشند. تصور کنید بکاری گیری نرم افزار های رایگان ویرایش ویدئو در کنار ابزار های هوش مصنوعی بازاریابی چه کمک مثبتی به کسب و کار شما خواهند بود؟ اگر می‌خواهید بدانید تا پایان این راهنما با ما همراه شوید.

برای ساخت فیلم، یادگیری نحوه ویرایش، ساخت کلیپ های منحصر به فرد برای رسانه های اجتماعی، نیازی به سرمایه گذاری در بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو ندارید. می‌توانید تعداد زیادی برنامه ویرایشی را پیدا کنید که اینها کاملاً رایگان هستند. برخی از این ابزار ها حتی برای ویرایش فیلم های صفحه های بزرگ نمایش تلویزیونی و کانال های برتر YouTube استفاده شده‌اند.

ساخت تیزر تبلیغاتی در شرکت دیجیتال مارکتینگ وینت

حال اگر بخواهیم از یک نرم افزار ویرایش ویدئو استفاده کنیم باید به دنبال چه ابزار با چه کارایی و ویژگی هایی باشیم؟ بیایید تا بگویم

باید به چه ویژگی هایی در نرم افزار ویرایش ویدیو توجه کنیم؟

میزان توجه شما به نرم افزار های ادیت ویدئو بستگی به نوع ویرایشی دارد که می‌خواهید انجام دهید. به عنوان مثال، اگر فقط کلیپ های جشن تولد 90 سالگی عمو مجید را با هم ترکیب می‌کنید، ممکن است به جلوه های بصری نیازی نداشته باشید. اما چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

  • این برنامه از چه فرمت ها و رزولوشن هایی پشتیبانی می‌کند؟
  • آیا می‌تواند بدون تبدیل از فیلم دوربین شما استفاده کند؟
  • آیا می‌تواند فیلم را به مکان‌هایی که می‌خواهید فیلم تمام‌شده‌تان را به اشتراک بگذارید منتقل کند؟
  • آیا به ویژگی هایی مانند صفحه سبز یا تصویر در تصویر نیاز دارید (اگر یوتیوبر هستید، احتمالاً پاسخ آنها مثبت است)
  • آیا می‌توانید مستقیماً با رسانه های اجتماعی آن را به اشتراک بگذارید ؟
  • از چند آهنگ می‌توانید استفاده کنید؟
  • آیا می‌توانید فیلم و صدا را از چندین فایل بیرون بکشید و در صورت نیاز بین آنها مبادله کنید، یا باید ابتدا مقداری پیش‌تولید انجام دهید، زیرا برنامه فقط می‌تواند چند آهنگ را به طور همزمان مدیریت کند؟
  • آیا برنامه دارای ویژگی‌های هوشمندی است که ویرایش روزمره را آسان‌تر کند، مانند برش هوشمند کلیپ‌ها یا حالت‌های ویرایش ساده؟
  • آیا اضافه کردن عنوان، انتقال بین صحنه ها یا تنظیم رنگ ها آسان است؟
  • اگر این برنامه در تلفن همراه است، آیا می‌توانید پروژه خود را برای ادامه ویرایش در یک معادل به دسکتاپ برنامه انتقال دهید؟
  • حرفه ای ها از کدام ویرایشگرهای ویدئویی استفاده می کنند؟
    این به تعریف شما از “حرفه ای ها” و صنعت یا بخشی که به آن فکر می‌کنید بستگی دارد. اگر به هالیوود یا یک استودیوی تلویزیونی بزرگ بروید و تقریباً مطمئناً ویرایش در Avid Media Composer Ultimate انجام می‌شود.

به چه ویژگی هایی در نرم افزار ویرایش ویدئو باید توجه کرد؟

چرا باید به نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو اهمیت بدهیم؟

داستان ها از طریق تصاویر بهتر منتقل می‌شوند، و ویدیو مارکتینگ یکی از ترندهای روز دنیا در ایجاد ارتباط و انتقال آن چیزهایی است که شما به آن نیاز دارید و این ابزارها می‌توانند با بهترین امکانات و ویژگی های نیمه حرفه ای فرصت های بدیع بازاریابی و به خصوص دیجیتال مارکتینگ را برای شما محیا نمایند.

مثلا بچه ها قبلاً ارزو داشتند ستاره های راک باشند ، اما اکنون رویای این را دارند که وبلاگ نویس یا یوتیوبر شوند. در همین حال، ویدئوها به زبان اینترنت تبدیل شده است، از کلیپ های ویروسی و پاسخ های ویدئویی گرفته تا فیلم های مستقل و تیزرهای شرکتی باشکوه.
چیزی که تقریباً در همه آنها مشترک است ویرایش است. این ویراش می‌تواند شامل کوتاه کردن ساده برای بریدن یک کلیپ در محل مناسب باشد، یا می‌تواند شامل ترکیب چند کلیپ با هم، تغییر موسیقی متن و افزودن یک سری جلوه های ویژه شود. برای انجام این کارها به یک برنامه ویرایش ویدیو نیاز دارید.

ویرایشگرهای ویدیوی رایگان زمانی که شروع به کار می‌کنید، و بودجه کمی در شروع کار دارید یا برای زمان هایی که می‌خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید عالی هستند. برای کمک به شما در یافتن نرم افزار مناسب خود، ما بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو را آزمایش کردیم و فرآیند بررسی، رابط کاربری و تجربه و فرآیند کامل ویرایش را بررسی کرده‌ایم.

چرا نرم افزار های ویرایش ویدئوی رایگان اهمیت دارند؟

چگونه بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو  را برای خود انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو برای شما، چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

  • ویدیوهایتان را برای کجا می‌خواهید بسازید و جایگاه استفاده از آن‌ها کجاست؟
  • قصد دارید چه نوع ویدیویی بسازید؟ بین ویرایش سریع ویدیوهای خانگی که در رسانه های اجتماعی تماشا می کنید و ویرایش چیزی برای نتفلیکس یا پخش سینما، دنیایی تفاوت وجود دارد.
  • اگر قصد دارید از این نرم‌افزار برای استفاده تجاری استفاده کنید، مراقب حق نشر و سایر مالکیت معنوی آن‌ها باشید و در حالت ایده‌آل نرم‌افزار ویرایش ویدیوی رایگان و بدون واترمارک را انتخاب کنید.
  • شما باید در نظر داشته باشید که ویدیوی شما در چه فرمت هایی باید تولید شود و چه سطحی از کیفیت مانند مانند HD، 4K، یا 8K را نیاز دارید و آیا می‌تواند در صورت نیاز، نرم افزار VFX مورد نظر را ارائه دهد و در نتیجه بر حسب آن نرم افزار و ابزار تدوین ویدیوی خود را انتخاب نمایید و سخت افزار کامپیوترتان بر روی چه نوع کامپیوتری نرم افزار خود را اجرا می‌کند؟

    ویرایش ویدیو بسیار نیازمند منابع و سخت افزار است. می‌توانید ویرایشگرهای ویدیویی رایگانی را برای استفاده در رایانه های شخصی ارزان قیمت انتخاب کنید. اما برای عملکرد بی عیب و نقص از ویرایش تا رندر، یک کارت گرافیک خوب و رم زیاد مهم است، و علاوه بر آن CPU نیز بسیار مهم است و وقتی صحبت از GPU در مقابل CPU برای نرم افزار ویرایش ویدیو می‌شود، CPU همواره مهم تر است.
    همچنین گاهی لازم است برای ساخت ویدئو های بهتر و با کیفیت تر مدل رایانه خود را ارتقا دهیم و کامپیوتر و مک بوکی تهیه کنیم که مناسب ادیت ویدئو های خیلی خاص و قوی باشد.

در هنگام انتخاب ابزار ادیت ویدیوی آنلاین خود باید به این سوالات پاسخ دهید:

  • آیا شما یک ادیتور ویدئوی باتجربه هستید یا یک برنامه ساده تر که شما را گام به گام در کل فرآیند راهنمایی می‌کند مفیدتر خواهد بود؟
  • آیا می‌خواهید بر روی هر پیکسل تسلط کامل داشته باشید یا ترجیح می‌دهید رایانه بیشتر کار را انجام دهد؟
  • نیاز دارید که اپلیکیشن شما تا چه حد آینده نگر باشد؟
  • به یاد داشته باشید که اکثر(بهتر است نگوییم همه) برنامه های ویرایش ویدیوی رایگان محدود هستند، در حالی که همه ویرایشگرهای سطح بالا مقرون به صرفه نیستند. به این فکر کنید که آیا یک گزینه رایگان برای شما بهترین است یا اینکه پرداخت هزینه بابت عملکرد کمی بیشتر ارزشش را دارد؟
  • آیا برنامه انتخابی شما می‌تواند تخیل و خلاقیت شما را رشد دهد و جلوی رشد شما را نگیرد.

معرفی بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو، ابزارهای حرفه ای که بدون پرداخت هیچ هزینه ای قابل استفاده هستند

ما صدها نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو و حتی نرم افزار های پولی را آزمایش، بررسی و رتبه‌بندی کردیم، بنابراین می‌توانید آگاهانه ترین انتخاب خود را با مطالعه این راهنما انجام نمایید.

نرم‌افزار ویرایش ویدیوی رایگان ممکن است به اندازه نرم‌افزارهای پولی کارامد نباشد، اما بسیاری از این نرم افزار ها هنوز پر از ویژگی‌هایی هستند که ارزش استفاده را دارند و به شما کمک می‌کنند بتوانید با استفاده از ویژگی های رایگان بهترین مسیر را انتخاب و اجرا نمایید. این نرم افزار ها آنقدر ویژگی دارند که به شما و برندتان کمک کند که در جت مثبت از آنها بهره ببرید.

ما ابزارهای موجود را بررسی و ابزارهای مهم را آزمایش کرده تا ببینیم چگونه در برابر ابزارهای پولی ویرایشگر ویدیویی مانند Premiere Pro عمل می‌کنند، و همچنین فیلترها و جلوه‌های موجود در برنامه ها را مورد بررسی قرار دادیم. و حتی به شما می‌گوییم چه تعداد از این ابزارها رایگان هستند و چه تعداد از آنها نیمه رایگان هستند. در برخی از این نرم افزار ها نیز برای استفاده از تمامی ویژگی ها باید پرداخت درون برنامه ای انجام دهید.

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو Blackmagic’s DaVinci Resolve

به عنوان بهترین نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو به طور کلی، Blackmagic’s DaVinci Resolve یک ویرایشگر ویدیوی حرفه ای است. چرا این حرف را می‌زنیم؟
به دلیل تعداد زیادی از قابلیت‌های ویرایش ویدیوی پیشرفته گرفته تا یک سیستم جلوه‌های ویژه قدرتمند، ویژگی‌های گسترده تصحیح رنگ، و ابزارهای صوتی حرفه‌ای. و از همه مهمتر اینکه همه اینها به صورت رایگان در دسترس شما عزیزان است.

این ابزار با کسب 4.5 ستاره در بررسی خود، بهترین ویرایشگر ویدیو برای حرفه ای هاست و برای کسانی که می‌خواهند به طور جدی ویراش ویدئو را یاد بگیرند نیز بسیار مفید است، یکی دیگر از خوبی های آن، این است که به طور منظم به روز می‌شود و بسیاری از نرم افزارهای رقیب خود را شرمنده می‌کند.

پس چه چیزی مانع استفاده همه از آن می شود؟

و اما نقطه ضعف این ابزار این است که به دلیل پیچیدگی به یک تجربه کاربری پیچیده منجر می‌شود، اما اگر ویرایش ویدیو امری جدی و مهم برای شما محسوب می‌شود، این موضوع نباید شما را بترساند و با تمرین می‌توانید کار با این نرم افزار را فرا بگیرید.

نرم افزار ویرایشگر ویدئو Blackmagic's DaVinci Resolve

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو Lightworks

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای رایگان ویرایش ویدیو Lightworks است که با کمی شجره نامه همراه است. به وب سایت مربوط به این ابزار بروید و خواهید دید که چقدر به فیلم های بلند حرفه ای متعددی که با آن ادیت شده‌اند افتخار می‌کنند.

اما این ابزار دو نسخه PRO و FREE دارد که در نسخه رایگان ابزار های محدود تری در اختیارتان می‌گذارد. این چیزی بود که ما در بررسی خود برجسته کردیم و اشاره کردیم که “Lightworks یک ویرایشگر ویدیوی رایگان عالی با ابزارهای متعدد برای رضایت بیشتر ویرایشگرهای ویدئویی معمولی است، و اگر ویژگی‌های پیشرفته‌تری می‌خواهید، باید برای این امتیاز هزینه کنید.”

با این حال، اجازه ندهید که پرداخت هزینه شما را منصرف کند: بیشتر ویژگی‌های حرفه‌ای آن برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌اند، و اگر یک آماتور علاقه‌مندید یا تازه شروع بکار کرده‌اید، زمان بسیار خوبی برای یادگیری با آن خواهید داشت.

همه چیز کاملاً شهودی است، و پنجره‌های راهنمای متنی جدید شما را به طور مؤثر در اولین قدم‌هایتان راهنمایی می‌کنند.

تنها نقطه ضعف اصلی نسخه رایگان Lightworks این است که اجازه خروجی گرفتن ویدئوها با حداکثر رزولوشن 720p (HD) را می‌دهد. این به این معناست که شما می‌توانید ویدئوهای خود را با کیفیت HD خروجی بگیرید، اما نمی‌توانید به کیفیت‌های بالاتر مانند 1080p (Full HD) یا 4K (Ultra HD) دسترسی داشته باشید. همین سایز و همین فرمت نیز برای بسیاری از شما که به دنبال ساخت ویدیو و کلیپ های ویدیوی برای برند خود در شبکه های اجتماعی هستید می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.

نرم افزار ویرایش ویدئو Lightworks

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو HitFilm

ابزار برتر HitFilm، قدرتمند، حرفه ای و یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان برای ویندوز 11 ، ویندوز 10 و مک است. نقاط مشترک زیادی در این نرم افزار وجود دارد که مانند ابزارهای پیشرفته تر موجود است و همچنین به شما امکان دسترسی به یک کتابخانه رسانه‌ای گسترده را می‌دهد.
برای استفاده از تمام ویژگی ها و کارایی این نرم ابزار و ابزار ادیت فوق العاده می‌توانید بدون به‌روزرسانی و ارتقای اکانت خود به مسیرتان ادامه دهید ولی اگر دلتان می‌خواهد ویدیویی چشم نوازتر را خلق نمایید می‌توانید یاد بگیرید که تمام دکمه‌های قرمز رنگ « upgrade» را که در سرتاسر رابط کاربری وجود دارد ، به شما در این امر کمک می‌کنند.

اگر برای کار با نرم افزار ویرایش ویدیو تازه کار هستید، اصلا نگران کار با این ابزار تدوین نباشید چون تمام آموزش های مدنظر هر قسمت در هر بخش به صورت کارا و مستقیماً در برنامه ویرایشگر موجود می‌باشد.

تنها نقطه ضعفی که با آخرین نسخه (2022.1) احساس می‌کنیم این است که به نظر می‌رسد سازندگان آن دلشان نمیخواهد ویژگی های جدید و جذاب دیگری را به آن اضافه کنند، اینگونه فقط سازندگان آن فرصت را از دست می‌دهند چون نمی‌توانند شما را به افزایش و ارتقای اشتراک خود ترغیب کنند. ولی این ربطی به شما ندارد چون هنوز این ابزار برای شما بسیارکارآمد است و می‌تواند خلاقیت شما را به خوبی به تصویر بکشد .

همانظور که گفتیم این چیزی از ویژگی‌های قدرتمندی را که در حال حاضر وجود دارد، کم نمی‌کند و شما همچنان می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد ویدیوهای ساده یا چشمگیر، استفاده کنید. تنها چیزی که باید در نظر داشت این است که HitFilm به یک کامپیوتر با یکی از جدیدترین سیستم عامل ها ، خواه ویندوز یا مک نیاز دارد.

نرم افزار ویراش ویدئو HitFilm

 

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو Shotcut

Shotcut یکی از بهترین ابزارهای نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان است که به صورت یک منبع باز یا OPEN SOURCE و چند پلتفرمی کار می‌کند.
بسیاری از بهترین برنامه‌های ویرایشگر ویدیوی رایگان می‌توانند چیزهای زیادی را در اختیارتان بگذارند، اما در طی تجربه کاربری با بسیاری از این ابزار ها این ضرب المثل قدیمی که می‌گوید «هرچقدر پول بدین همونقدر آش میخورید» حق مطلب را بهتر ادا می‌کند که باید با خرید نسخه پولی به امکانات بهتری دست خواهید یافت. با این حال، شات‌کات این روند را کاهش می‌دهد. بله، چند اشکال ساده و تصمیمات طراحی وجود دارد، اما این برای هر نرم افزاری – پولی یا رایگان – صادق است.

در حین آزمایش این نرم افزار، بررسی ما آن را به عنوان یک رقیب قوی در زمینه ویرایش ویدیو ستایش کرد، شات کات ممکن است با یک رابط کاربری خیره کننده شما را شگفت زده نکند، اما همه چیزهایی که برای ویرایش یک ویدیوی ساده نیاز دارید در آن وجود دارد.

SHOTCUT دارای ویژگی‌های متعددی است، از جمله نشانگرها، نقشه‌برداری مجدد زمان و استفاده سخاوتمندانه از توانایی‌های فریم کلید. با این اوصاف، در طول آزمایش های خودمان در مک بوک، ابزار صداگذاری آن بارها از کار افتاد. و آنچه که ما از پیاده سازی درک می‌کنیم، کمی پیچیده تر به نظر می‌رسد. این به این معناست که استفاده از این ویژگی‌ها و ابزارها به مهارت و دانش بیشتری نیاز دارد و به سادگی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

اما در عین حال این رابط به خودی خود بسیار منعطف است و به شما امکان می‌دهد بخش ها را جابجا کنید و حتی آنها را به پنجره های شناور تبدیل کنید، اساساً تمام تلاش خود را می‌کند تا به شما کمک کند همانطور که دوست دارید کار کنید. اگر به دنبال بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان هستید، حتما این یکی را امتحان کنید.

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو Luxea Video Editor

یکی از در دسترس ترین ابزارهای نرم افزار ویرایش ویدیو در بازار است. احتمالاً برای فیلمبرداران و ویراستاران حرفه ای که ممکن است سرعت عملشان از نرم افزار پیشی بگیرد، کافی نیست. اما برای مبتدیان و افراد متوسط که نیاز به ایجاد سریع ویدیوهای حرفه ای و عالی و محتوای رسانه های اجتماعی دارند، عالی است.
ممکن است ابزاری درجه یک برای ساخت فیلمی هالیوودی نباشد اما عملکرد آن برای یک ویرایشگر ویدیوی رایگان بسیار چشمگیر است.
ما همچنین دریافتیم که کار با ویرایش ویدیو ACDSee در رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های ارزان‌ قیمت آسان است. و وقتی این ابزار را روی یک لپ‌تاپ خانگی آزمایش کردیم، مشکلی با عملکرد آن نداشتیم.

نسخه رایگان تمام ویژگی‌های ارتقاء پرمیوم، پولی را حفظ می‌کند. تنها نقطه ضعف این است که Luxea یک مقدمه به همه ویدیوهای صادر شده اضافه می‌کند. که البته می‌توانید آن را در ابزارهای رایگان ادیت ویدیوی دیگر مانند CAMTASIA حذف نمایید.

نرم افزار ویراشگر ویدئوی Luxea Video Editor

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو Clipchamp

یک ویرایشگر ویدیوی آنلاین رایگان است، بنابراین می‌توانید آن را در مرورگر رایانه شخصی خود اجرا کنید. یک نسخه دسکتاپ ویندوز نیز برای این برنامه وجود دارد.
برنامه متعلق به شرکت مایکروسافت است که این شرکت با تولید آن به دنبال ارائه یک ابزار بسیار آسان برای استفاده بوده است. این برنامه تا حد زیادی برای کسانی ساخته شده است که تازه وارد هنر ویرایش شده‌اند یا کسانی که نیاز به انتشار سریع محتوای خود دارند. ویرایش ویدئو کاری ساده است، اگر قبلاً ویرایش ویدیو را امتحان نکرده‌اید، بهترین برنامه برای شروع Clipchamp است.

جادوی واقعی Clipchamp در قالب های آن است که ساخت ویدیوها را تقریباً برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی بسیار ساده می‌کند. اگر در زمینه بازاریابی یا تولید محتوا فعالیت می‌کنید ارزش امتحان را دارد. به خصوص که ویدئوها واترمارک نشده است و از آپشن فول اچ دی پشتیبانی می‌کنند. حتی می‌توانید با ویدیوهای کمتر از 15 ثانیه گیف ایجاد کنید.

نرم افزار ویراش ویدئوی Clipchamp

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو Apple iMovie

قبلا Apple iMovie ذر Mac برای مصرف کنندگانی بود که دانش کمی از ویرایش ویدیو داشتند یک قطعه عالی از برنامه ویرایشگر ویدیوی رایگان بود. اما لیست ویژگی‌هایی که در این نرم افزار وجود دارد، برای سال‌ها تقریبا ثابت مانده است و این به بزرگترین نقطه ضعف آن تبدیل شده است: از آخرین به‌روزرسانی بزرگ iMovie زمان بسیار طولانی می‌گذرد.

البته هنوز هم می‌توانید ویدیوهای خود را با آن ویرایش کنید، با استفاده از رابط شیک و ساده‌اش، و سازگاری iMovie برای iOS و حتی Final Cut Pro این امکان را به شما می‌دهد که ویرایش را در تلفن همراه خود شروع کنید و یکپارچه به مک خود انتقال دهید .توجه داشته باشید که این نرم افزار ویرایش ویدیو برای همه کاربران مک رایگان است.

نرم افزار ویرایش ویدئو Apple iMovie

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو Adobe Premiere Rush

اگر به دنبال بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدیوی رایگان برای Windows ، Mac، iOS یا Android هستید، Adobe Premiere Rush یک ابزار مفید و سرگرم‌کننده است.
در طرح شروع رایگان Premiere Rush، می‌توانید هر تعداد ویدیو که دوست دارید ویرایش و به اشتراک بگذارید، اما به ویژگی‌های رایگان محدود می‌شوید. ویژگی‌های خاص و برتر آن در پشت اشتراک پولی Creative Cloud قفل شده‌اند و شما باید برای استفاده از تمامی امکانات عالی آن دست به جیب شوید و هزینه پرداخت کنید.

همانطور که از Adobe انتظار می‌رود، که Premiere Pro آن برای ویرایشگرهای ویدیوی مدرن رشد کرده است، استفاده از Premiere Rush یک تجربه ساده و شیک است. در بررسی عملی خود، متوجه شدیم که این برنامه ویدیویی “یک رابط کاربری زیبا و تمیز با ویژگی های ویرایش بسیار ساده دارد. یک ویدئو ادیتینگ مناسب برای ساختن ویدیوهای کوتاه، که برای رسانه های اجتماعی عالی است.”

و این جذابیت اصلی Adobe Premiere Rush است: سرنخ در نام آن است. ابزار ویرایش ویدیو برای کار در چندین پلتفرم طراحی شده است: شروع در آیفون، ادامه در رایانه شخصی، صیقل دادن در اندروید و تنظیم دقیق در مک بوک.

از آنجایی که همه چیز به صورت آنلاین ذخیره می‌شود، می‌توانید به راحتی از یک دستگاه به دستگاه دیگر بروید البته تا زمانی که آنها به همان حساب Creative Cloud مرتبط باشند ، این انعطاف پذیری، گردش کار کارآمد را ارائه می‌دهد. اگر آن را به حالت Premiere Pro ارتقا دهید، طیف خوبی از ابزارها، از تصحیح رنگ گرفته تا عناوین، پوشش‌ها، انتقال‌ها و حتی نقشه‌برداری مجدد زمان را خواهید یافت.

نرم افزار ویرایش ویدئو Adobe Premiere Rush

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو Canva Video

یک نرم‌افزار ویرایش ویدیوی ساده است که برای تیم‌های بازاریابی، کسب ‌وکارهای کوچک و اینفلوئنسرهای آنلاین که به دنبال برش کلیپ‌ها در چند ثانیه هستند ایده‌آل است. این نرم افزار یک ویرایشگر ویدیوی کاملاً رایگان نیست، مانند DaVinci Resolve یا Lightworks در اینجا انتظار ابزارها، ویژگی‌ها و جلوه‌های ویژه در سطح هالیوود را نداشته باشید. برای شروع فقط می‌توانید فیلم ها را به MP4 و GIF تبدیل کنید.

آنچه در Canva Video برتری دارد این است که به مبتدیان (یا کسانی که عجله دارند) کمک می‌کند تا ویدیوهای کوتاه با ظاهری حرفه ای و مورد قبول رسانه های اجتماعی ایجاد کنند که به راحتی قابل اشتراک گذاری باشد. رابط کاربری آن تقریباً مشابه ابزار طراحی گرافیک آنلاین محبوب این شرکت است که به کشیدن، رها کردن و تغییر اندازه عناصر از پیش ساخته شده و قابل تنظیم روی بوم متکی است. اگر در ده سال گذشته به نرم افزارهای ویرایش نگاهی انداخته باشید، با چیدمان و عملکرد آن کاملاً آشنا خواهید بود.

Canva Video ویرایشگران با تجربه یا کسانی که به قدرت های استاندارد صنعتی Premiere Pro یا Final Cut نیاز دارند را این برنامه  ویرایشگر ویدیو رایگان راضی نمی‌کند. اما به عنوان یک ابزار سریع و برای ایجاد رسانه های تصویری و انیمیشن برای شبکه های اجتماعی شما، یکی از بهترین ها است.

نرم افزار ویرایش ویدئو Canva Video

 

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو Adobe Express Video Editor

ویرایشگر ویدیوی آنلاین رایگان Adobe Express مانند Canva Video عمل می‌کند. و در حالی که در عملکرد به اندازه کافی مشابه هم هستند، اما Adobe Express به اندازه رقیب خود روان نیست.

فریب نام Adobe را نخورید، این ابزار جایگزینی برای Premiere Pro، Premiere Elements یا حتی ویرایشگر ویدیوی موبایل Premiere Rush نیست. مانند برنامه ویرایشگر ویدیوی رایگان Canva ، بهترین استفاده از آن برای برش کلیپ های کوتاه و ساده برای رسانه های اجتماعی یا ایجاد نمایش اسلاید است.

با این حال Adobe Express که فقط در وب در دسترس است و نمی‌توان آن را در برنامه‌های موبایل Adobe Express که کاملاً بر روی طراحی متمرکز شده‌اند اجرا کرد، با این حال این ابزار نیز تحسین‌های فراوانی را برانگیخت.

در طول مدتی که با این ویرایشگر ویدیوی رایگان کار کردیم، آن را برای مبتدیان و متخصصانی که تایم محدودی دارند و به محتوای بصری سریع تری نیاز دارند ابزار ایده آلی یافتیم. با رابط کاربری بسیار ساده و تجربه کاربری پیشرفته Adobe ، برنامه ای مبتنی بر ویرایش فیلم، اضافه کردن عنوان، موسیقی و حتی صداگذاری که این کارها را بسیار ساده کرده است.

اگر اشتراک Adobe Creative Cloud Express را انتخاب کنید (کاربران قدرتمند ممکن است بعد از مدتی آن را ضروری بدانند)، می‌توانید به کتابخانه گسترده‌تری از دارایی‌های Adobe Stock دسترسی داشته باشید.

نرم افزار ویرایش ویدئو Adobe Express Video Editor

نرم افزار ویرایش ویدئو OpenShot

ویرایشگر ویدیوی رایگان OpenShot می‌تواند روی ویندوز، لینوکس و مک‌ها کار کند.
هربار که نسخه جدید از این برنامه می‌آید به قدرت و قوت بیشتری می‌رسد اما برخی از عناصر موجود در آن ممکن است گیج کننده و کار با آن را پیچیده کند.
می‌توانید تعداد فزاینده‌ای از افکت‌ها را در این ابزار داشته باشید که بسیاری از آنها در هر جریان کاری مفید هستند. همچنین آخرین نسخه  به شما امکان می‌دهد ایموجی ها را روی ویدیوهای خود بارگذاری کنید و همین ویژگی هاست که آن را به یکی از بهترین برنامه های ویرایشگر ویدیوی رایگان برای اینستاگرام و دیگر پلتفرم های رسانه اجتماعی به شدت کارآمد تبدیل کرده است.

کی از بزرگترین مشکلات این برنامه مربوط به انتقال ویدئو ها است که هنوز درست کار نمی‌کند. در جای دیگر، به نظر می‌رسید این نرم ‌افزار برای ویرایش فیلم ها در سیستم مک بوک مشکل دارد و به کاربران مک اجازه نمی‌دهد که بتوانند ویدیوها و کلیپ های تبلیغاتی خود را ویرایش کنند.

با این حال، این نرم افزار قادر به پشتیبانی از اکثر فرمت های ویدئویی است و پیشرفت های جدید در جدول زمانی خود ایجاد کرده است که، ویرایش را سریع تر و لذت بخش تر از قبل می‌کند.

ابزار رایگان ادیت ویدئو OpenShot

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو Microsoft Video Editor

یک ابزار ویرایشی است که به عنوان بخشی از برنامه Photos به رایانه شخصی شما ارائه می‌شود. ممکن است فکر کنید عجیب است که ابزار ویرایش ویدیوی رایگان درون یک برنامه که تمرکز آن بر فهرست‌ نویسی و تصحیح رنگ تصاویر است وجود دارد، اما این چیزی است که وجود دارد.

و در واقع، جایگزین مایکروسافت برای Apple iMovie است. می‌توانید کلیپ‌های ویدیویی خود را وارد این ابزار کنید (اگرچه نه آن‌هایی که در قالب‌های مدرن مانند HEVC هستند) فقط در صورتی می‌توانید از این فرمت نیز استفاده نمایید که اشتراک خود را ارتقا داده باشید و امتیاز برنامه را بپردازید، معلوم است که بهترین چیزها در زندگی رایگان نیستند و باید برای داشتن آنها هزینه پرداخت کرد.

رابط کاربری در بهترین حالت بسیار قدیمی و در بدترین حالت دست و پا گیر به نظر می‌رسد. اما هنوز هم این امکان برای شما وجود دارد که با آن ویدئوی قابل قبولی تولید کنید. حتی امکان ایجاد پروژه های عمودی نیز وجود دارد (به عنوان مثال 9:16 به جای 16:9). اما اگر منصف باشیم، نرم افزارهای رقیب رایگانی وجود دارند که بهتر هستند و خدمات بیشتری ارائه می‌دهند.

در نهایت، برای کاری که انجام می‌دهد خوب است. و یکی از بهترین نرم افزارهای رایگان ویرایش ویدیو برای رایانه های شخصی ارزان قیمت است.

ابزار ویرایش ویدئو Microsoft Video Editor

نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو EZGif

اگر به یک ویرایشگر ویدیوی کاملاً ویژه نیاز ندارید، EZGif ارزش دیدن را دارد. هنگامی که نیاز دارید یک ویدیو را به یک نسبت تصویر خاص برش دهید، این ابزار آنلاین ساده می‌تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. برای فایل‌های خیلی بزرگ مناسب نیست، اما می‌توانید ابعاد را تنظیم کنید، از فهرستی که از پیش‌ تعیین شده تنظیم‌ها را انتخاب کنید و ابعاد برش را خودتان تعیین کنید.

تا اینجای کار به شما کمک کردیم که بتوانید ابزارهای رایگان ادیت ویدیو را بشناسید البته این لیستی است که خود ما آن ها را امتحان کرده‌ایم و مسلما این لیست می‌تواند شامل چندین ابزار دیگر نیز باشد بنابر این اگر شما پیشنهادی دارید و یا ابزاری را می‌شناسید که با آن کار کرده‌اید به ما معرفی نمایید تا ما هم بتوانیم با کمک شما این ابزارهای کارآمد را به مخاطبان و دوستداران ادیت و ساخت تیزرهای تبلیغاتی کوتاه معرفی نماییم.

نرم افزارهای ویرایش ویدئو یا ویدئو ادیتینگ

آیا باید برای یک ویرایشگر ویدیوی ممتاز هزینه کنیم؟

اما ویرایشگرهای ویدیوی ممتاز معمولاً مزایایی دارند که نسخه‌های رایگان ندارند. این مزایا معمولاً به‌صورت منابع به دست می‌آیند که شامل موارد زیر است:

  • منابعی برای توسعه برنامه‌هایی که بیشترین کارایی و بهره را از سخت‌ افزارهای سطح بالا می‌برند.
  • منابعی برای ایجاد جلوه‌های بهتر
  • منابعی برای رفع اشکال‌های توقف نمایش
  • منابعی برای اطمینان از کارکرد برنامه بر روی جدیدترین سخت افزار
  • منابع برای صیقل دادن رابط کاربری و ایجاد فایل های راهنما و دستورالعمل ها و همه چیزهایی که از نرم افزارهای حرفه ای انتظار دارید.

بله همه اینها بهایی دارد و اگر یک حرفه ای هستید، زمان پول خرج کردن است، بنابراین برای صرفه جویی در زمان پول خرج کنید،چه زمانی که برای رندر گرفتن فیلم خود وقت صرف می‌کنید و چه زمانی که برنامه دقیقاً آن کاری را که می‌خواهید انجام نمی‌دهد، و دلتان می‌خواهد فریاد بزنید. یا حتی زمانیکه ویدئو در اواسط ویرایش خراب می‌شود.

هدف برنامه‌های رایگان برای کاربرانی ساده نگر و کم‌ توجه‌تر است. این بدان معنا نیست که آنها نمی‌توانند کارهای بزرگ و حرفه ای انجام دهند. آنها هم می‌توانند. اما این برنامه های رایگان اغلب یک رویکرد ساده را در نظر می‌گیرند که بر اصول اولیه تمرکز دارد و به شما امکان دسترسی به جزئیات دقیق را نمی‌دهد. اما کار کردن با آنها ممکن است برای شما ساده تر از موارد حرفه ای باشد.

طراحی سایت در آژانس دیجیتال مارکتینگ وینت

نقاط ضعف نرم افزار رایگان ویرایش ویدئو چیست؟

نرم افزارهای ویرایش ویدئو رایگان زیادی وجود دارد که دو صورت پشتیبانی می‌شوند. اولی اغلب یک نسخه کوتاه از یک محصول کامل است که به صورت رایگان ارائه می‌شود به این امید که برادر بزرگ آن را بخرید یعنی برای دسترسی به ویژگی های بیشتر پرداخت انجام دهید. دومی معمولاً یک محصول کامل است که توسط افراد یا تیم‌هایی از داوطلبان بدون انتظار هیچ گونه پاداش مالی در دسترس است. در حالی که اقدامات منبع باز ممکن است گاهی اوقات فاقد جلا و جلوه های کاربر پسند باشد، اما ممکن است بدون نیاز به هزینه کردن، تمام ویژگی های مورد نیاز شما را ارائه دهند.

اما چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. عملکرد آن ها، به‌ویژه رمزگذاری و خروجی گرفتن این ابزارها همیشه و برای همه افراد موفقیت آمیز عمل نمیکنند، چرا؟
چون اغلب متوجه می‌شوید که ویژگی‌ها خاص، تنها در صورتی در دسترس هستند که خریدهای درون‌برنامه‌ای انجام دهید یا اینکه اصلاً ویژگی شاخصی در تدوین و ادیت ویدئوهای خود استفاده نکنید.
برخی از آنها یک واترمارک عظیم را روی هر چیزی که خروجی می‌گیرید می‌چسبانند. تعداد کمی از آنها از انواع ویدیوها پشتیبانی فنی ارائه می‌دهند. ویژگی‌هایی در سطح حرفه‌ای به ندرت ارائه می‌شوند زیرا این برنامه‌ها برای حرفه‌ای‌های ویدیو طراحی نشده‌اند.

YouTuber ها از کدام نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو استفاده می‌کنند؟

به طور کلی یوتیوبرها تمایل دارند به سراغ برنامه‌های ساده، موثر و مقرون به صرفه بروند. یکی از بهترین برنامه های رایگان Lightworks است که می‌توانید آن را برای دستگاه های ویندوز، مک و لینوکس دریافت کنید. استفاده از آن در مقایسه با مایکروسافت Photos کاملاً وحشتناک و پیچیده به نظر می‌رسد، اما یادگیری آن زمان زیادی نمی‌برد و یک برنامه ادیت واقعاً خوب است.
گزینه های خوب دیگری نیز وجود دارند مثلا برنامه رایگان DaVinci Resolve بسیار خوب است، به خصوص در مورد تصحیح رنگ، در حالی که HitFilm به خصوص برای مبتدیان و ویرایشگران باتجربه قدرتمند و خوب است، البته پس از عبور از مرحله یادگیری.

فیلم‌های ساخته‌شده در iMovie اپل در طول سال‌ها جمعیتی را در جشنواره‌های فیلم مجذوب کرده‌اند، و برخی از افراد تنها با استفاده از آن و آیفون فیلم‌های کاملاً خوبی ساخته‌اند.

YouTuber ها از کدام نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو استفاده می‌کنند؟

آژآنس های دیجیتال مارکتینگ برای ساخت تیزر تبلیغاتی از چه نرم افزار های ویرایش ویدئویی استفاده می‌کنند؟

در آژانس‌های تبلیغاتی، استودیوهای فیلم مستقل و کسب‌وکارهایی که فیلم‌های YouTube را می‌سازند، احتمالاً Adobe Premiere Pro یا Apple Final Cut Pro و برنامه‌های مرتبط مانند Adobe’s After Effects، اینها ابزارهای بسیار بسیار خوبی هستند که برای اجرا بر روی رایانه های بسیار بسیار خوب طراحی شده اند.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با ساخت تیزر تبلیغاتی نقش مهمی در تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات برندها دارند. این آژانس‌ها با استفاده از استراتژی‌های متنوع بازاریابی دیجیتال و تولید محتوای بصری جذاب، به کسب و کارها کمک می‌کنند تا در دنیای رقابتی امروز بهتر دیده شوند و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.
و اگر شما نیاز به طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی و مشاوره کسب و کار دارید می‌توانید با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ وینت در ارتباط باشید. برای دیدن تیزرهای تبلیغاتی ما کلیک کنید: ساخت تیزر تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *