تلفن تماس

02191693670

پشتیبانی وینت

customer@wintseo.com

ارسال تیکت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سئو چیست؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جو است. در واقع سئو یک نوع مهندسی معکوس است که در آن تمرکز بر این است که نحوه عملکرد موتورهای جست و جو (مانند گوگل) درک شود تا بتوان در صفحه اول نتایج سرچ (SERP) جایگاه بهتری داشت.

انواع سئو

سئو چیست؟
سئو تکنیکال
سئو چیست؟
سئو داخلی
سئو چیست؟
سئو خارجی

سئو چیست به زبان ساده

سئو به زبان ساده یعنی انجام کارهایی در داخل و خارج سایت که باعث شود رتبه سایت شما در نتایج گوگل افزایش یابد.

چرا سئو سایت مهم است؟

سئو مهمترین ابزار شما در دیجیتال مارکتینگ است که به وسیله آن می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

یک استراتژی سئو قوی به شما کمک می کند ترافیک ارگانیک و رایگان دریافت کنید. ترافیکی که در غیر این صورت برای دریافت آن باید پول پرداخت کنید (مانند تبلیغات در گوگل و فیسبوک). به طور خلاصه می شود گفت داشتن سئو قوی و کسب رتبه برتر در صفحه اول نتایج سرچ گوگل، هم یک علم است و هم یک هنر.

در این روزها، اگر در نتایج جست و جو در صفحه اول نباشید، تقریباً هیچ ترافیکی دریافت نخواهید کرد؛ بنابراین اگر می خواهید در دنیای اینترنت حضور مؤثر و پررنگ تری داشته باشید باید روی مبحث بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) کار کنید. اگر در کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خودتان رتبه بالایی از موتورهای جست و جو دریافت کنید و تبدیل به یکی از سایت های برتر حوزه خودتان شوید ، نه تنها باعث شناخته تر شدن شما خواهد شد بلکه باعث می شود از رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشید. یک برند مشهور و شناخته شده، آمار فروش بیشتری نیز خواهد داشت.

حالا که به درکی واضح از مفهوم سئو و میزان اهمیت آن رسیده اید، به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا ببینید چگونه می توانید سئو سایت خود را به شکل حرفه ای ارتقا دهید.

سئو از نگاه برترین ها

چه عواملی بر سئو تاثیر می گذارند؟

سئو از عوامل متعددی تأثیر می پذیرد مانند قدرت و اعتبار دامنه روت شما (مثلاً impbrand.com)، دامنه جانبی شما (sub.impbrand.com) و خود URL شما ( https://impbrand.com).

همچنین گوگل هزاران مورد دیگر را برای رتبه بندی سایت شما در نظر می گیرد. عواملی مانند به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، سرعت سایت و غیره.
یادتان باشد، هدف گوگل این است که در همان چند نتیجه اول سرچ، بهترین اطلاعات را به بازدیدکننده بدهد. در نتیجه الگوریتم های آن باید فاکتورهای مختلفی را آنالیز کنند تا بتواند به این هدف دست یابد.

برای بررسی عوامل مؤثر بر سئو، آن ها را میتوان به دو دسته تقسیم کرد. سئو داخلی(آن – پیج) و سئو خارجی (آف – پیچ.)

البته که متخصصان سئو و دیجیتال مارکتینگ به خوبی می دانند در بحث سئو ، سئو تکنیکال نیز وجود دارد که عبارت است از به کارگیری ابزارهای تکنیکال و فنی برای بهبود و آنالیز صفحه های سایت و بهبود نقاط ضعف و قدرت بخشیدن به نکات ارزشمند هر کسب و کار اینترنتی در مقابل رقبا. ولی در این مقاله بسیار دوست داریم تا بیشتر درباره دو حوزه ON-PAGE SEO و OFF-PAGE SEO صحبت کنیم پس آماده باشید که می خواهیم به آن ها بپردازیم.

سئو داخلی (On-Page SEO) چیست؟

منظور از سئو داخلی اقداماتی هستند که برای بهینه سازی ساختار خود سایت انجام می دهید. تمامی این اقدامات برای موفقیت در زمینه سئو بسیار اساسی و کلیدی هستند. مانند تولید محتوای مناسب برای مخاطبان مناسب. یعنی کسانی که دقیقاً هدفشان از ارتباط گیری با سایت و صفحه شما رفع نیاز و یا خواسته شان می باشد و اهمیت این اقدامات بر هیچ دیجیتال مارکتری پوشیده نیست.

در ادامه مطلب قصد داریم مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی سایت را باهم بررسی کنیم. می توانید برای یادگیری هرکدام از فاکتورها روی آن کلیک کنید و مقاله مربوطه را بخوانید.

فاکتورهای سئو داخلی

سئو چیست؟
سئو محتوا
سئو چیست؟
تحقیق کلمات کلیدی
سئو چیست؟
تگ های هدینگ
سئو چیست؟
چگالی کلمات کلیدی
سئو چیست؟
سئو تصاویر
سئو چیست؟
متا دیسکریپشن
سئو چیست؟
لینک داخلی
سئو چیست؟
تگ عنوان

سئو تکنیکال چیست؟

به بهینه سازی فنی سایت برای خزیدن بهتر موتورهای جستجو سئو فنی یا همان سئو تکنیکال می گویند.

 

فاکتورهای سئو داخلی

سئو چیست؟
سرعت سایت
سئو چیست؟
امنیت سایت
سئو چیست؟
نقشه سایت (Sitemap)
سئو چیست؟
فایل Robots.txt
سئو چیست؟
کم کردن لینک های شکسته سایت
سئو چیست؟
از بین بردن صفحات تکراری duplicate content

سئو تکنیکال این امکان را برای موتورهای جستجو فراهم می آورد که کیفیت وب سایت شما را در هنگامی که می خواهند کاربران را به سایت شما هدایت کنند، ارزیابی نمایند. در مقاله سئو تکنیکال می توانید این استراتژی ها را بصورت کامل بیاموزید.

سئو خارجی (OFF-PAGE SEO) چیست؟

کارهایی که شما در این قسمت از سئوی سایت خودتان انجام می دهید موجب ایجاد اعتبار و یا افزایش میزان اعتبار سایت و یا اعتبار صفحه شما می شود. به صورت کلی DA/PA. پس اینجا کل کار، ایجاد بک لینکهای قدرتمند و اعتبار سازی برای سایت می باشد.

استراتژی هایی که توسط متخصصان سئو در این مرحله انجام می شوند، تولید بک لینک های قدرتمند است که برخی از مهم ترین تکنیک های آن را در ادامه برای شما بیان کرده ایم:

1. انتشار و شبکه سازی بر بستر شبکه های اجتماعی

شما به هزاران هزار سیگنال از شبکه های اجتماعی نیاز خواهید داشت. بله گوگل به شدت به ترافیکی که از شبکه های اجتماعی دریافت می کنید و اشتراک گذاری مقاله شما در این شبکه ها اهمیت می دهد.

  • در تعداد زیادی از گروه های فیسبوکی مربوط به کسب و کار خود عضو شوید و به طور منظم لینک مقالات خود را در آن ها قرار دهید. هر بار که پست جدیدی گذاشتید، لینک آن را در گروه ها قرار دهید و بعد از دو سه ماه، آن ها را بازنشر هم بکنید. این کار باعث افزایش چشمگیر ترافیک شما خواهد شد. ضمن آن که هر لایک، کامنت و شیر نیز امتیاز شبکه های اجتماعی شما را بالاتر میبرد.
  • همانطور که احتمالاً تصور کرده اید، پست کردن لینک مقالات در صد ها گروه مختلف فیسبوکی می تواند کار بسیار دشوار و وقت گیر باشد. به همین جهت توصیه ما به شما این است که از یک دستیار برای اداره این امور استفاده کنید تا بتوانید در وقت خود صرفه جویی کنید و کارایی بیشتری داشته باشید. منظور ما دستیار فیزیکی نیست بسیاری از ابزارهای مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی وجود دارند که اینکار را برای شما انجام می دهند.

2. دریافت بک لینک از سایتهای معتبر

هیچوقت برای به دست آوردن بک لینک های محکم و قدرتمند از سایت های معتبر و شناخته شده دیر نیست (یا حتی خیلی زود). در این مورد، کیفیت از کمیت مهم تر است و باید به دنبال جذب بک لینک از سایت های شناخته شده و معتبری باشید که روزانه هزاران بازدید دارند. داشتن بک لینک از سایتی مانند ورزش سه و یا سایتهای خبری معتبر و هزاران سایتی که در حوزه کسب و کار شما هستند، ارزش بسیار بیشتری از صد ها سایت سطح پایین دارد. ( این همان موردی است که ما در وینت سئو می توانیم به درست ترین شکل و کم هزینه ترین حالت شما را یاری رسانیم) اگر چه، همین سایت های سطح پایین هم به شما کمک می کنند تا حجم بک لینک های خود را افزایش دهید.

چگونه؟

  • با نویسندگان فعال در زمینه کاری خود ارتباط برقرار کنید و با آن ها مراوده داشته باشید

یک راه خوب برای انجام این کار دعوت از آن ها برای نوشتن پستی اختصاصی در سایت شما، به عنوان نویسنده مهمان است. سپس از آن ها بخواهید تا در مقالاتشان به وب سایت شما لینک دهند و این رابطه را به شکل مداوم حفظ کنید. هرچقدر تعداد بلاگر ها و نویسنده هایی که با شما در ارتباط هستند بیشتر باشد بهتر است. شما می توانید این افراد را از طریق شبکه های اجتماعی و یا بازاریابی ایمیلی پیدا کنید.

  • رپورتاژ آگهی

اگر کارآفرین هستید، می توانید با رپروتاژ کردن آگهی و یا نوشتن پست میهمان در بلاگ های معروف بک لینک دریافت کنید.

  • دعوت از محتوا نویسان تازه کار

برای تازه کارها، اگر می خواهید به عنوان نویسنده مهمان در سایت ما بنویسید، به کارشناسان ما در وینت سئو پیام بدهید و ایده خود را به طور خلاصه بیان کنید. از این لینک فرم تماس با کارشناسان وینت سئو را پر نمایید و تا به شما کمک کنیم.

3. برند سازی کنید

برند سازی کمک می کند تا در دراز مدت حتی ترافیک بیشتری نیز جذب کنید. فرض کنید موضوعی را سرچ کرده اید و در نتیجه هنگام کلیک کردن بر روی لینکی اقدام می کنید که برند معتبر و شناخته شده تری می باشد. در ادامه بیشتر راجع به این موضوع می خوانیم.

علاوه بر موارد گفته شده، سئو خارجی (بک لینک سازی ) تکنیک های دیگری هم دارد که در مقاله سئو خارجی چیست؟ کامل آنها را بیان کرده ایم.

اگه دوست داری راجب سئو بیشتر بدونی این مقاله ها رو از دست نده!

بهترین دوره آموزش سئو

من محمد حسین مهریزدان با سالها تجربه در زمینه اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتالی، مشاوره بازاریابی، فروش و برندسازی و مشاوره سئو به بسیاری از کسب‌و‌کارها و همچنین با بیش از 1000 ساعت تدریس در این زمینه، در دوره آموزش سئو مسیری را برای شما ایجاد می نمایم که بتوانید به درست ‌ترین شیوه ممکنه در آن قدم برداشته و از مزایا و ارزش‌های این بازار با فعالیت‌های عملی و هزینه های درست استفاده نمایید. سالها تجربه خود را با شما به اشتراک میگذارم تجربه ای که با بیش از 100 دوره دیجیتال مارکتینگ و سئو و همکاری با بسیاری از سازمان های به نام مانند مدیریت صنعتی به دست آورده ام .

اگر شما هم می خواهید از ین تجربه ها استفاده کنید، به ما بپیوندید.

 

بهترین دوره آموزش سئو

"بهینه سازی موتورهای جست و جو را فراموش کنید؛ وقت آن است که موتورهای جست و جو را تسخیر نمایید"

حالا که مفاهیم ابتدایی سئو و راه های بهینه سازی آن را توضیح داده ایم، بیایید راجع به این موضوع صحبت کنیم که چگونه می توانید موتورهای سرچ را تسخیر کنید. با معرفی سیستم Rankbrain، در قسمت های بالاتر ،کسب رتبه اول در گوگل به دو فعالیت مهم بستگی دارد.

این دو عامل که برای تسخیر سرچ گوگل لازم هستند عبارت هستند از:

1. تولید محتوا

2. بک لینک سازی

چگونه رتبه 1 گوگل شویم؟

یک مقاله باید چقدر طولانی باشد تا بتواند در صفحه اول نتایج سرچ جای بگیرد؟

به طور کلی، محتوای طولانی در مقایسه با محتواهای کوتاه شانس بیشتری برای دیده شدن در سئو دارد.

در یک تحقیق که در آن بیش از یک میلیون بلاگ پست مورد مطالعه قرار گرفتند، محققین دریافتند که اندازه ایده آل برای یک بلاگ پست حداقل ۱۹۰۰ کلمه است که در گراف زیر آن را می بینید:

 

تولید محتوای مناسب و طولانی برای بهبود سایت

 

مقاله های ۳۰۰ کلمه ای شانس زیادی برای موفقیت در دراز مدت ندارند. به این دلیل که کاربران روی لینک آن مقاله در سایت شما کلیک می کنند، در عرض سی ثانیه مقاله را می خوانند و سایت را می بندند. در این مدت کوتاه، شما شانس کمی برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری دارید.

همچنین، مقالات طولانی تر توزیع مناسب تر و ایده آلی از کلمات کلیدی در طول کل متن دارند. این را مقایسه کنید با یک مقاله سیصد کلمه ای که بیش از پنجاه کلمه آن را کلمات کلیدی تشکیل می دهند و غلظت آن ها بیش از حد بالا است.

نکته: به ساختار همین مطلب که دارید می خوانید دقت کنید. ببینید که چطور به طور طبیعی مجبور شده ایم تا از مترادف های متنوع برای کلمات کلید خود که هدف ما هستند استفاده کنیم: «چطور سئو را ارتقا دهیم»، «نکات و تکنیک های سئو»، بهینه سازی موتورهای جست و جو در CMS های مختلف» و غیره. همچنین توجه داشته باشید که در هدینگ های مختلف ( منظور تگهای H1 تا H6 است) نیز از کلمات کلیدی استفاده کرده ایم.یکی از مواردی که باید در طراحی سایت به آن توجه داشته باشید، طراحی سایت بر اساس قواعد سئوست. این قواعد باید به صورت جامع و کامل در قالب ویب سایت شما وجود داشته باشند.

از همه مهم تر، محتوای طولانی باعث می شود تا کاربر وقت بیشتری در سایت شما صرف کند (که به آن زمان DWELL می گویند). این عامل مهمی در رده بندی سایت ها برای گوگل و دیگر موتورهای سرچ است.

استراتژی کلی این است که بلاگ پستی بنویسید که ارزشمند و کارآمد باشد. امیدوارم این مطلب نیز جزو این بلاگ پست ها قرار بگیرد. این استراتژی باعث می شود تا در طول زمان محتوا های ارزشمند و طولانی را به طور مداوم تولید کنید. به عنوان مثال همین مطلب در حدود 11000 کلمه است که برای خودش غولی محسوب می شود!

هدف شما باید این باشد که بهترین عنوان را برای مطلب خود انتخاب کنید. عنوانی که تا قبل از این به فکر کسی نرسیده است. برای گرفتن ایده در این خصوص، کلمات کلیدی مورد نظر خود را سرچ کنید و عنوان ده مورد از بهترین وب سایت ها را با همدیگر مقایسه کنید و از دل آن ها برای عنوان خود ایده بگیرید. همچنین می توانید این تکنیک جذاب را نیز یاد بگیرید و بدانید چطور می توانید عنوان های مناسب به دست آورید. این مقاله را که یکی از کاملترین موارد آموزشی بحث عنوان نویسی است حتما مطالعه نمایید:

رازهای سئو کارها برای عنوان نویسی

حالا که محتوا را تولید کردید، برویم سراغ بک لینک ها

اهمیت بک لینک در سئو

 

اهمیت بک لینک ها در سئو

دوباره تأکید و اصرار می کنم: بک لینک ها جام مقدس سئو هستند. حال مهم این موضوع است که چطور باید بک لینک بگیریم که در ادامه این محتوا به آن خواهیم پرداخت. ولی قبل از آن به شدت توصیه می نماییم به محتوایی که خود ما بسیار به آن علاقه مندیم نیز سری بزنید محتوایی که در آن متوجه خواهید شد چرا سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو، کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است.

چطور بک لینک بگیریم؟

  • پروفایل بک لینک رقبای خود را بررسی کنید. برای این کار لینک صفحات آن ها را کپی و در Ahrefs یا SEMrush پیست کنید.

در این مقاله تفاوت دو ابزارسئوی کارآمد SEMRUSH و AHREF را برای پروژه های سئو به شما یاد داده ایم این مقاله کارآمد سئو در حوزه ابزارهای سئو را مطالعه نمایید:

بهترین ابزارهای سئو کدامند، مقایسه دو ابزار کارآمد سئو AHREF و SEMRUSH

از اینجا، به همه سایت هایی که آن ها دارند از آن بک لینک می گیرند دسترسی دارید. سعی کنید شما هم از این سایت ها برای سایت خود بک لینک جذب کنید.

  • همچنین می توانید دامنه های تاریخ مصرف دار بخرید و آن ها را به سایت خود لینک کنید. با این کار تأثیر مثبت و مهمی بر سئو خود خواهید گذاشت. این در واقع یکی از راه های مغفول مانده است که توجه زیادی به آن نمی شود اما تأثیر خوبی بر سئو می گذارد.
  • می توانید به عنوان مهمان در سایت های دیگر مقاله بنویسید یا در پادکست ها شرکت کنید.

حتماً یادتان باشد تمامی مواردی که در این مقاله در حال اشاره شدن به آن هستیم جز دسته سئوی کلاه سفید است و تمامی دوستان سئوکار ارزش این تکنیک ها و این مقاله که برای شما به صورت رایگان آماده کرده ایم را می دانند، از آنجا که این نکات برای هر دیجیتال مارکتر و صاحب کسب و کاری چه کسب و کار اینترنتی و چه کسب و کارهای سنتی بسیار مهم میباشند، سعی شده است این موارد با جزییات کامل شرح داده شود.

بهترین ابزارهای سئو در سال 2023

 

بهترین ابزار های سئو در سال 2023

همانطور که احتمالاً تا الان متوجه شده اید، ابزارها و اسکریپت ها نقش مهمی در راحت ساختن بهینه سازی سئو دارند. بعد از تست و کار با ده ها ابزار مختلف مرتبط با سئو در سال های اخیر، در این جا پنج مورد از ابزارهای ضروری که برای بهبود سئو هر سایتی مفید هستند را معرفی می کنیم.

اگر می خواهید با ابزارهای سئو بیشتری آشنا شوید توصیه می کنیم حتما مقاله ای را که در رابطه با ابزارهای سئو نوشته ایم بخوانید.

1. Ahrefs(پولی):

این ابزار به شما کمک می کند تا از رقبای خود جاسوسی کنید و بدانید که از کجاها بک لینک می گیرند. همچنین در زمینه تحقیق راجع به کلمات کلیدی نیز به شما کمک خواهد کرد.

2. SEMRush(پولی):

کارکرد آن مانند ابزار قبلی است با این تفاوت که در نسخه جدیدش، بهینه سازی محتوا را نیز ارائه کرده است.

3. Google Keyword Planner (رایگان):

با استفاده از این ابزار می توانید ببینید که یک دسته مشخص از کلمات کلیدی، چقدر سرچ می شوند و اهمیت آنها نزد کاربران گوگل چقدر است. البته که باید بدانید این ابزار در ایران فیلتر بوده و باید بتوانید از طریق داشبرد گوگل ادورز خود به آن دست یابید

4. Keywords Everywhere(رایگان):

با استفاده از این ابزار می توانید حجم کلمات کلیدی سرچ شده، CPC و رقابت بر سر یک موضوع خاص در گوگل را ارزیابی کنید و اطلاعات مربوط را به دست آورید. البته نکته مهم دیگر اینکه این ابزار یک اکستنشن گوگل و یا یک افزونه گوگل کروم نیز دارد که می توانید به راحتی بر روی مرورگر کروم خود نصب نمایید.

5. SEOQuake (رایگان):

اطلاعات فوق العاده ای از جزئیات و نکات پنهان هر نتایج سرچی نشان می دهد. این نیز یک افزونه گوگل کروم است.

همچنین خوب است که این ابزار ها را نیز داشته باشید:

6. Alexa Toolbar (رایگان):

اگرچه رنک یا همان رتبه یک سایت در الکسا ارتباطی به سئو آن سایت ندارد، اما به وسیله این ابزار می توانید اطلاعات ارزشمندی مانند این که ترافیک سایت خودتان و حتی سایت رقبا از چه مسیری می آید به دست آورید. البته در زمان نگارش این مقاله الکسا وجود داشت ولی همانطور که می دانید دیگر این ابزار وجود ندارد ولی برای تقدیر و تشکر از این ابزار کارآمد که سالها در کنار هر دیجیتال مارکتر و متخصص سئویی بود دوباره آن را نوشتیم.

7. Moz Toolbar (رایگان):

این ابزار به راحتی و در کوتاه ترین زمان به شما معیار های مختلف یک صفحه (مانند اعتبار دامنه آن) را نشان می دهد.

8. SEO Minion (رایگان):

با کمک این افزونه کروم می توانید میزان سلامت سئو داخلی هر صفحه از هر سایتی را ارزیابی کنید.

استراتژی گام به گام بهبود سئو سایت

استراتژی گام به گام برای بهبود سئو سایت

ما روی سایت های زیادی در زمینه بیمه، پزشکی، دیجیتال مارکتینگ و غیره کار کرده ایم. اگر چه هر سایت ویژگی های خاص خود را دارد و مخاطبان آن ها با یکدیگر متفاوت است، اما اصول سئو برای همه سایت ها یکسان است.

در ادامه طرح کلی که برای بهبود سئو هر سایتی قابل استفاده است را معرفی می کنیم.

گام اول: استراتژی محتوای خود را تعریف کنید

داشتن رتبه بالا در موتورهای جست و جو هیچ اهمیتی ندارد اگر نتوانید از محتوای خود برای برقراری ارتباط با خوانندگان، کسب درآمد از تبلیغات و یا تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری استفاده کنید.

بنابراین، اولین قدم برای نوشتن یک محتوا این است که مشخص کنید هدف شما از نوشتن این پست چیست. آیا می خواهید مشتری جذب کنید؟ ایمیل و شماره تلفن به دست آورید؟ یا می خواهید به عنوان پیشرو در صنعت خود شناخته شوید؟

هدف استراتژی محتوای شما تأثیر بزرگی بر ساختار پست بلاگ شما خواهد داشت.

برای مثال، اگر می خواهید به عنوان یک پیشرو و رهبر مقتدر شناخته شوید به یک پست طولانی نیاز خواهید داشت. یا برای جلب کاربر و ثبت نام بازدیدکنندگان به یک مطلب ساده، کوتاه و واضح نیاز دارید که مرحله به مرحله بازدیدکنندگان را راهنمایی کند.

گام دوم: حیطه تخصصی خود را مشخص کنید

بعد از مشخص کردن استراتژی محتوای خود، به این فکر کنید که خوانندگان شما به چه اطلاعاتی نیاز دارند و چه اطلاعاتی برای آن ها ارزشمند است. مثلاً اگر در زمینه رژیم و کاهش وزن فعالیت می کنید و می خواهید برنامه های خود را به فروش برسانید، نیاز به محتواهایی چند قسمتی دارید که در طول آن ها با مشترکین خود ارتباط برقرار کنید و همچنین به آن ها القاء کنید که شما در زمینه تخصصی خود خبره و با تجربه هستید. ممکن است بخواهید با استفاده از بازاریابی ایمیلی محصولات خود را به دست مشتریان برسانید.

وقتی که بدانید به چه اطلاعاتی برای رسیدن به اهداف خود لازم دارید، ایده های روشن تر و بیشتری برای کلمات کلیدی نیز به ذهن شما خطور می کند.

گام سوم: تحقیقات کلمات کلیدی فوق العاده ای انجام دهید

چگونه می شود تحقیقات کلمات کلیدی را به شکل درست انجام داد؟

برای اینکار پیشنهاد میکنیم حتماً مقاله راهنمای گام به گام تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه نمایید.

شما می توانید از ابزارهای مختلفی (مانند آن ها که در بخش قبل اشاره کردیم) برای پیدا کردن کلمات کلیدی با حجم سرچ مناسب و ایده آل پیدا کنید. در Ahrefs می توانید به قسمت Keyword Research تحقیقات کلمات کلیدی بروید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن تایپ کنید تا شما را راهنمایی کند.

پیدا کردن کلمه کلیدی استراتژی خاص خود را می خواهد که میتوانید از ابزارهای متعدد سئو استفاده نمایید ولی این ابزارهای سئو را باید بشناسید.

تحقیق کلمات کلیدی با ابزار سرچ کنسول

راهی دیگر برای یافتن کلمات کلیدی با استفاده از سرچ کنسول

آیا می دانستید که خود گوگل راه رسیدن به رتبه یک در سرچ را به شما نشان داده است؟

بله درست است در سرچ کنسول خود می توانید این راه حل را پیدا کنید.

اگر به Search Analytics سر بزنید خواهید دید که اطلاعات ارزشمندی مانند کلمات کلیدی که سایت شما به آن ها مرتبط شده پیدا خواهید کرد. همچنین توصیه می کنیم افزونه Keywords Everywhere برای گوگل کروم را نصب کنید تا اطلاعات مختلفی را راجع به کلمات کلیدی دریافت کنید.

کلمه کلیدی و روش به دست آوردن کلمه کلید مهم و واقعی برای استراتژی سئو در جهت انجام پروژه سئو سایت

بعضی اوقات بهینه سازی و به روز کردن پست های قدیمی از نوشتن پست های جدید راحت تر است. (برای مثال، ما به خیلی از پست هایمان و یا مطالبمان در زمینه های دیجیتال مارکتینگ و سئو هر چند وقت یک بار سر می زنیم و نکاتی جدید را به آن اضافه می کنیم).

وقتی می خواهید یک پست را آپدیت کنید، کلمات کلیدی که ابزارهای شما برای آن مقاله و تولید محتوا تشخیص می دهند استخراج کنید و آن ها را بر اساس حجم و محتوای مربوط دسته بندی کنید. سپس ببینید که برای کدام کلمه کلیدی محتوای کمی دارید و آن را اصلاح کنید.

گام چهارم: محتوایی بی نقص بنویسید که اتوماتیک وار سئو را رعایت کند

در بخش های قبل اشاره کردیم که باید به فکر تولید محتواهایی با بیش از 2500 کلمه باشید. در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید با صرف کمترین انرژی و زمان، یکی از این پست های هیولا گونه بنویسید.

ابتدا، با استفاده از روش های مرحله سوم در همین مقاله، کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب می کنیم و می بینیم که سایت های رقیب درباره آن چه چیزهایی نوشته اند که من از آن ها خبر ندارم. از اینجا، با انتخاب و قرار دادن هدر ها، ساختار پست خود را مشخص می کنم.

سپس بعد از آن که استراتژی کلمات کلیدی خود را در هدر های( تگهای) H2 مشخص و جایگذاری کردید، نوشتن پاراگراف های مربوطه کار راحتی خواهد بود و هر نویسنده محتوایی می تواند آن را انجام دهد.

 

نصب افزونه های سئو مثل افزونه یوست سئو

گام پنجم: نصب پلاگین های سئو

وقتی محتوایتان آماده شد، وقت آن است تا:

اگر سایت وردپرسی دارید با ابزار های سئو مانند Yoast (پلاگینی برای وردپرس) سئو مطلب را بررسی کنید

و اگر جوملا دارید حتماً با پلاگین RSS SEO این اقدام را انجام نمایید و روی کلمات کلیدی تمرکز کنید. از بین ۳ تا ۴ کلمه کلیدی اصلی، آن کلمه ای که بیشترین تکرار را دارد انتخاب کنید.

حالا دکمه انتشار را بزنید و به سراغ مرحله بعد برای بهبود رتبه بندی پست خود بروید. بله درست خواندید، حتی با انتشار پست کار شما هنوز تمام نشده است.

راه نیمه دستی، نیمه اتوماتیک برای رتبه بندی محتوا

قطعاً نمی خواهید زحمتی که برای تولید محتوا کشیده اید هدر برود. برای این که محتوای شما در صفحه اول نتایج سرچ رتبه بالایی داشته باشد، باید اقدامات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

گام ششم: دریافت بک لینک از طریق انتشار درشبکه های اجتماعی

مطلب خود را در تمام شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. یک راهکار جالب برای انجام این کار به شکل اتوماتیک، استفاده از IFTTT برای اتصال وردپرس به حساب های شما در شبکه های اجتماعی است. با این روش فقط کافی است ده دقیقه زمان صرف تنظیم این افزونه انجام دهید و پس از آن همه چیز به شکل اتوماتیک انجام خواهد شد.

نکته: با استفاده از پلاگین Medium در وردپرس کمک کنید تا محتوای شما جهانی شود.

این ها نکاتی هستند که به شما کمک می کنند تا برند شخصی خود را بهبود بخشید:

  • یک صفحه « درباره من » داشته باشید:

که در آن توضیح داده اید چه چیزی باعث می شود تا در موضوع مورد نظر تبدیل به فردی حرفه ای شوید.

  • در پادکست ها شرکت کنید، ویدیو یوتیوب بسازید:

جوایز و مقام های مرتبط به حرفه خود را کسب کنید تا اعتبار شما افزایش یابد. در سایت های مختلف به عنوان کارشناس موضوع مورد نظر مطلب بنویسید و نقل قول ثبت کنید.

 

راهنمای گام به گام سئو کلاه سفید

جمع بندی

این تمام ماجرا است. شما الان راهنمای گام به گام استراتژی سئو کلاه سفید که ما برای سایت خودمان و سایت های مشتریان خود استفاده می کنیم، به اتمام رساندید. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد و از امروز به بعد از نکات آن استفاده کنید.

هر کاری که می کنید، هرگز به سمت تکنیک ها و استراتژی های سئو کلاه سیاه نروید. تکنیک هایی مانند ساخت بک لینک اسپمی و جذب ترافیک مصنوعی. این تکنیک ها نه تنها باعث می شود تا از سوی گوگل با جریمه های سنگین مواجه شوید، بلکه اگر هم اثر داشته باشند اثر آن ها موقت است و ماندگاری ندارد.

و مطمئن باشید اگر مورد جریمه گوگل یا گوگل پنالتی قرار بگیرید، دیگر نمی توانید یا بهتر است بگویم در ایران، به خاطر شرایط تحریم و سایر موارد نمی توانید در آن کلمه و یا کلمات کلیدی به هیچ عنوان رتبه بگیرید.

اگر چیزی در مورد سئو می دانید که جای آن در این مقاله خالی است، در بخش نظرات آن را با ما و دیگر خوانندگان این صفحه در میان بگذارید تا همه از آن استفاده کنیم و حتماً از تمام مقالات و محتواهای دیگری که در همین مقاله در مورد سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو قرار گرفته است استفاده نمایید. اینگونه میتوانید مطمئن تر در زمینه تولید محتوا و سئو قدم بردارید.

و در آخر به شما که تا به اینجای مقاله آمده اید پیشنهاد میکنم این مقاله کارآمد برای تشکیل یک تیم تخصصی سئو و دپارتمان سئو و استخدام سئو کارها را از دست ندهید. هرچند که معتقدیم برای کسب وکارهای کوچک و متوسط و یا کسب و کارهایی که به تازگی وارد فضای آنلاین شده اند بهترین راهکار استفاده از متخصصان سئو و آژانس های سئو در بیرون سازمان است ولی خواندن این مقاله میتواند به صورت کارآمد به شما دید خوبی برای استخدام نیروهای متخصص در زیمنه سئو نماید. برای خواند این مقاله روی لینک روبه رو کلیک نمایید:    بهترین راهکارهای مهم تشکیل دپارتمان سئو و استخدام سئوکارها