بهترین ابزار های سئو برای مشاغل کوچک | معرفی 5 ابزار سئو

اشتراک گذاری در :
بهترین و کارامد ترین ابزارهای سئو برای مشاغل کوچک
فهرست محتوا

به نظر ما، دنیای سئو پر از ابزارهایی است که نه تنها غیرضروری، بلکه صادقانه بگوییم بی‌فایده هستند. ما در بیش از ۱۵ صنعت مختلف و استراتژی‌های سئوی متناسب با آنها را طراحی و اجرا کرده‌ایم و هرگز بیش از 5 ابزار سئو را استفاده نکرده‌ایم که دو تا از آن‌ها رایگان هستند و این ها کارآمدترین ابزار های سئو برای مشاغل کوچک نیز به حساب می‌آیند.
بنابراین، برای رفع ابهامات، تصمیم گرفتیم راهنمایی بنویسیم که تنها پنج ابزار سئو را که به عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک به آن‌ها نیاز دارید، معرفی کنیم.

ما واقعاً از ابزارهایی که در این راهنما معرفی کردیم، استفاده می‌کنیم و در ادامه قصد داریم توضیح دهیم که چگونه این ابزارها به ما کمک می‌کنند تا تبدیل‌ها را برای مشتریان خود به ارمغان آوریم تا شما نیز بتوانید همین کار را برای کسب‌وکار کوچک خود انجام دهید.

ما یک آژانس بازاریابی محتوایی و سئوی سایت هستیم که به گزارش تبدیل‌ها اهمیت می‌دهیم، نه به شاخص‌های بیهوده‌ای مانند ترافیک وب سایت و نظرات. اگر به یادگیری بیشتر درباره فرآیند ما علاقه‌مند هستید، می‌توانید یک تماس با ما کارشناسان ما داشته باشید.

منظور از تبدیل در این راهنما تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به کاربران هدفمند یا مشتریان است.

لیست ما از پنج نرم‌افزار برتر سئو برای کسب‌وکارهای کوچک به شما این امکان را می‌دهد که تمام نیازهای سئوی خود را پوشش دهید، از جمله تحقیق در مورد مخاطبان هدف و رقبا، ایجاد استراتژی‌های سئو، پیگیری عملکرد سئو و بهینه‌سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو:

  • Ahrefs
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Clearscope
  • Crazy Egg

اگر تمایل دارید کل فرآیند سئوی سایتتان را به یک آژانس که به‌طور قابل‌ اعتمادی تبدیل‌ها را به ارمغان می‌آورد بسپارید، می‌توانید یک تماس سریع با ما داشته باشید. ما هروز از این ابزارها استفاده می‌کنیم و آن‌ها کار را به درستی انجام می‌دهند.

ابزار Ahrefs یکی از بهترین ابزار های سئو برای مشاغل کوچک

برای استخراج گزارش‌های سئو اگر مجبور بودیم فقط از یکی از ابزارهای پولی این لیست استفاده کنیم، Ahrefs را انتخاب می‌کردیم. Ahrefs پایه و اساس فرآیند سئو ما است و ما به عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک، استفاده از آن را توصیه می‌کنیم زیرا به شما یک نمای کلی و دقیق از فعالیت‌های رقبا و آنچه مخاطبان شما جستجو می‌کنند، می‌دهد.

می‌توانید URL وب‌سایت خود را در Ahrefs وارد کنید و این ابزار مجموعه‌ای از آمارها را به شما ارائه می‌دهد، از جمله:

  • ترافیک ارگانیک ماهانه
  • تعداد بک‌لینک‌های فالو
  • میانگین رتبه جستجو
  • کلمات کلیدی ارگانیک که رتبه گرفته‌اند
  • رقبای ارگانیک برتر

ابزار Ahrefs چه کمکی در سئو به ما خواهد کرد؟ ابزارهای سئو برای مشاغل کوچک

تحلیل شکاف کلمات کلیدی با Ahrefs

برای این کار، کلمات کلیدی که سه رقیب برتر شما برای آن‌ها رتبه گرفته‌اند را استخراج کرده و آن‌ها را در یک صفحه‌ گسترده وارد کنید. سپس، کلمات کلیدی را که خودتان در آن رتبه دارید، فیلتر کنید تا بتوانید روی کلمات کلیدی که هنوز در آن‌ها رتبه‌ای ندارید، تمرکز کنید.

تحلیل شکاف کلمات کلیدی با کمک ابزار Ahrefs
در مرحله بعد، این کلمات کلیدی را از نظر نیت خرید، از بالا به پایین مرتب کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم این کار را به یک دلیل ساده انجام دهید: کلمات کلیدی با نیت خرید بالا، نرخ تبدیل را بهتر افزایش می‌دهد.

برای مثال، در زمینه نرم‌افزار حسابداری، افرادی که به دنبال کلمات کلیدی با نیت خرید بالا مانند “بهترین نرم‌افزار حسابداری” هستند، آماده خرید هستند و نیازی به پرورش و ترغیب ندارند. بنابراین، با اولویت دادن به این کلمات کلیدی با نیت خرید بالا، می‌توانید مشتریان بالقوه را سریع‌تر از زمانی که به دنبال کلمات کلیدی با نیت خرید پایین‌تر مانند “چرا نرم‌افزار حسابداری مهم است؟” بروید، تبدیل کنید.

نتیجه این کار، یک صفحه گسترده از کلمات کلیدی با نیت خرید بالاست که شما پتانسیل رتبه گرفتن برای آن‌ها را دارید و این اساس استراتژی سئوی مبتنی بر تبدیل شما را تشکیل می‌دهد.

تحلیل بک‌لینک رقبا با ابزار Ahrefs

علاوه بر ایجاد استراتژی‌های سئو، Ahrefs به شما کمک می‌کند تحلیل بک‌لینک‌های وب‌سایت‌های رقبای خود را انجام دهید و فرصت‌های ایجاد بک‌لینک را شناسایی کنید.
برای انجام این کار، به بخش Site Explorer بروید و URL وب‌سایت رقیب خود را وارد کنید:

تحلیل بک‌لینک رقبا با ابزار Ahrefs چگونه انجام می‌شود؟
به بخش پروفایل بک‌لینک‌های آن‌ها بروید و تمامی وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها لینک داده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

این گزارش را بر اساس حجم فیلتر کنید تا وب‌سایت‌هایی که بیشترین لینک را به رقبای شما داده‌اند، ابتدا نمایش داده شوند.

بهترین ابزار های سئو برای مشاغل کوچک | معرفی 5 ابزار سئو
با این لیست از وب‌سایت‌ها، می‌توانید آدرس‌های ایمیل افرادی که مسئول هستند را پیدا کنید و با آن‌ها تماس بگیرید تا ببینید آیا تمایل دارند با شما همکاری کنند و به وب‌سایت شما لینک دهند.
بنابراین، به عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک، اولین ابزاری که توصیه می‌کنیم Ahrefs است. این یک ابزار جامع سئو است که در همه موارد خوب عمل می‌کند: تحقیق کلمات کلیدی، تحقیق درباره رقبا، تحلیل بک‌لینک‌ها و غیره.

اگر برای آنالیز بک لینک تمایل به شناخت ابزارهای بیشتری دارید این راهنما برای شماست که در آن ده ابزار انالیز بک لینک معرفی کردیم: ابزارهای آنالیز بک لینک

همچنین این راهنما در مورد تحقیق کلمات کلیدی حاوی مطالبی است که هر سئوکاری باید آنها را بداند پس توصیه میکنم این راهنما را نیز مطالعه بفرمایید: تحقیق کلمات کلیدی

ابزار Google Analytics

برای استخراج داده‌های کاربران Google Analytics یکی دیگر از ابزارهای اصلی در فرآیند سئوی ما است و ما تمایل داریم که در اولین تماس با مشتریان، به حساب Google Analytics آن‌ها دسترسی پیدا کنیم.
اگر هنوز Google Analytics خود را تنظیم نکرده‌اید، فوراً این کار را انجام دهید زیرا این ابزار به شما امکان دسترسی به آمار وب‌سایت مانند تعداد بازدیدهای صفحه، نرخ پرش، میانگین زمانی که خوانندگان در هر صفحه از وب‌سایت شما سپری می‌کنند و موارد دیگر را می‌دهد!

می‌خواهید بیشتر در مورد گوگل آنالیتیکس بدانید؟ ما در دو راهنما به طور کامل در مورد این ابزار و نحوه کار با آن توضیحاتی داده ایم برای دیدن این محتوا های روی لینک های زیر کلیک کنید:

گوگل آنالیتیکس چیست؟

12 معیار کلیدی گوگل آنالیتیکس

Google Search Console برای استخراج داده‌های وب‌سایت

ما همچنین دوست داریم به حساب Google Search Console مشتریان دسترسی پیدا کنیم زیرا ترکیب آن با Google Analytics به ما دیدگاهی جامع از رفتار بازدیدکنندگان و عملکرد سایت می‌دهد.
بنابراین، به عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک، بسیار مهم است که حساب‌های Google Analytics و Google Search Console خود را تنظیم و لینک کنید.

تفاوت بین Google Analytics و Google Search Console چیست؟

افراد اغلب دچار سردرگمی در مورد تفاوت بین Google Analytics و Google Search Console می‌شوند.
به این صورت می‌توان این ابزارها را در نظر گرفت: Google Analytics اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان شما (نرخ پرش، بازدید صفحات، میانگین زمان در صفحه و غیره) ارائه می‌دهد، در حالی که Google Search Console بینش‌هایی درباره عملکرد وب‌سایت شما (میانگین رتبه‌بندی، کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده، بک‌لینک‌ها و غیره) فراهم می‌کند.

گزارش‌های Google Search Console که به عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک استفاده خواهید کرد

از آنجا که Google Search Console گزارش‌های بی‌پایانی دارد که ما به‌طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، نمی‌توانیم به همه آن‌ها بپردازیم. در عوض، گزارش‌هایی را که احتمالاً بیشتر از همه استفاده خواهید کرد، فهرست کرده‌ایم:

  • گزارش عملکرد: گزارش‌های عملکرد Google Search Console تمام اطلاعاتی که نیاز دارید را درباره عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو ارائه می‌دهد. این شامل تغییرات ترافیک جستجو شما در طول زمان و جستجوهایی که مردم قبل از ورود به وب‌سایت شما تایپ می‌کنند، می‌شود.

گزارش عملکرد در سرچ کنسول

  • Position: همانطور که از نامش پیداست، این گزارش نشان می‌دهد که در جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی خاص در چه موقعیتی رتبه دارید.
  • Clicks: گزارش کلیک نشان می‌دهد که چقدر افراد بر روی وب‌سایت شما از گوگل کلیک کرده‌اند و کدام صفحات شما بیشترین کلیک را دریافت کرده‌اند.
  • Impressions: این عدد به تعداد دفعاتی اشاره دارد که لینک وب‌سایت شما در صفحه نتایج گوگل دیده شده است.
  • Click-Through Rate (CTR): یا نرخ کلیک‌خور میزان درصد افرادی که پس از مشاهده صفحه شما در نتایج گوگل، بر روی آن کلیک می‌کنند را اندازه‌گیری می‌کند.
  • Index Coverage Report: این گزارش نشان می‌دهد که کدام صفحات وب‌سایت یا URLها توسط گوگل ایندکس شده‌اند. این برای صاحبان کسب‌وکار کوچک مهم است زیرا اگر گوگل لینک‌های شما را ایندکس نکند، وب‌سایت شما در موتورهای جستجو ظاهر نخواهد شد.
  • Links Report: آخرین گزارشی که می‌خواهیم بررسی کنیم، گزارش لینک‌ها است. این گزارش تمامی لینک‌های خارجی که به وب‌سایت شما اشاره دارند و همچنین نحوه پیوند خوردن صفحات وب‌سایت شما به یکدیگر را نشان می‌دهد.

ترکیب این گزارش‌ها با گزارش‌های Google Analytics، به شما این امکان را می‌دهد که ببینید وب‌سایت شما چگونه در موتورهای جستجو عمل می‌کند و بازدیدکنندگان چگونه با محتوای شما تعامل دارند.

Clearscope برای بهینه‌سازی مقالات سئو

قبل از انتشار مقالات در وب‌سایت‌های مشتریان، ما آن‌ها را در Clearscope قرار می‌دهیم تا برای سئو بهینه شوند.
در تجربه ما، Clearscope بهترین ابزار بهینه‌سازی محتوا است، بنابراین اگر می‌خواهید احتمال رتبه‌بندی محتوای خود در صفحه اول گوگل را افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتشار، آن را در Clearscope قرار دهید.

گزارش‌های کشف کلمات کلیدی Clearscope

ویژگی‌ای که ما به‌طور مکرر در Clearscope استفاده می‌کنیم، گزارش‌های کشف کلمات کلیدی است. این گزارش‌ها به محتوای شما نمره‌ای از A++ تا F می‌دهند و هرچه نمره شما بهتر باشد، احتمال بیشتری دارد که محتوای شما رتبه بگیرد.

برای مثال، فرض کنید شما در حال نوشتن مقاله‌ای با هدف کلمه کلیدی «بهترین اپلیکیشن نوشتن نامه» هستید. می‌توانید «بهترین اپلیکیشن نوشتن نامه» را در Clearscope وارد کنید و این ابزار تمامی مقالات اینترنتی که به این کلمه کلیدی هدف‌گیری کرده‌اند را اسکن می‌کند. سپس تعدادی کلمه کلیدی مرتبط را که باید به مقاله خود اضافه کنید تا بتوانید مقالات صفحه اول گوگل را رتبه‌بندی کنید، به شما ارائه می‌دهد.

گزارش‌های کشف کلمات کلیدی Clearscope به چه صورتی است؟

بهینه‌سازی مقالات سئو به کمک Clearscope

این ابزار همچنین فرکانس نیاز به ظاهر شدن این کلمات کلیدی و طول مورد نیاز مقاله شما را ارائه می‌دهد. هرچه کلمات کلیدی Clearscope بیشتری به محتوای خود اضافه کنید، نمره محتوای شما بالاتر خواهد بود.
بهینه‌سازی مقالات خود برای جستجو به عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک بسیار مهم است زیرا وب‌سایت شما احتمالاً رتبه بالایی در نظر گوگل ندارد. بنابراین، با بهینه‌سازی مقالات خود در Clearscope، بهترین شانس را برای بالاتر بردن رتبه خود نسبت به وب‌سایت‌های با اعتبار بالا به خود می‌دهید.

Crazy Egg برای درک رفتارهای کاربران

اگرچه Crazy Egg به‌طور خاص یک ابزار سئو نیست، اما گزارش‌های اسنپ‌شات آن به ما این امکان را می‌دهد که ببینیم بازدیدکنندگان چگونه با مقالات ما تعامل دارند تا بتوانیم آن‌ها را بر اساس این رفتارها تنظیم کنیم.
این کمک می‌کند تا نرخ پرش را کاهش دهیم، زمان صرف شده در صفحه را افزایش دهیم و در نهایت، تجربه کاربری را بهبود بخشیم. و از آنجا که تجربه کاربری یکی از عوامل اصلی رتبه‌بندی است، این به محتوای ما کمک می‌کند تا رتبه بهتری بگیرد.
بنابراین، اگر به عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک در حال انتشار محتوا هستید و می‌خواهید بینش‌هایی درباره نحوه تعامل کاربران با محتوای خود کسب کنید، ما به شدت Crazy Egg را توصیه می‌کنیم.

دو گزارش Crazy Egg که ما در SaaSpirin بیشترین استفاده را از آن‌ها داریم شامل:

  • Heatmaps
  • Scroll maps

گزارش Heatmaps

نقشه حرارتی Crazy Egg به شما نشان می‌دهد که کاربران در صفحه شما کجا کلیک می‌کنند و ایده‌ای از اینکه کدام بخش‌های وب‌سایت یا محتوا بیشترین توجه را دریافت می‌کنند، به شما می‌دهد. هرچه نقشه حرارتی روشن‌تر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری روی آن کلیک کرده‌اند.
بهترین ابزار های سئو برای مشاغل کوچک | معرفی 5 ابزار سئوبرای مثال، اگر نقشه حرارتی شما نشان دهد که بازدیدکنندگان بر روی عبارتی مانند «بیشتر تبدیل‌ها» در مقدمه کلیک می‌کنند، اما لینکی در آنجا وجود ندارد، ممکن است ایده خوبی باشد که لینکی به این عبارت اضافه کنید که به مقاله‌ای دیگر در وب‌سایت شما که در مورد افزایش تبدیل‌ها صحبت می‌کند، ارجاع دهد.

گزارش Scrollmaps

نقشه‌های اسکرول به شما نشان می‌دهند که بازدیدکنندگان چقدر پایین صفحه شما را پیمایش کرده‌اند قبل از اینکه از صفحه خارج شوند. این می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات مهم مانند CTAها را در مناطقی که بیشترین توجه را جلب می‌کنند، قرار دهید.

در اینجا یک مثال از اینکه چگونه این نقشه‌های اسکرول به ما کمک کردند تا تبدیل‌ها را افزایش دهیم: وقتی که برای اولین بار به بازاریابی محتوا پرداختیم، به اهداف تبدیل خود نمی‌رسیدیم. زمانی که به CrazyEgg پیوستیم، نقشه اسکرول نشان داد که هیچ‌کس به انتهای مقالات ما نمی‌رسید، جایی که CTAهای ما قرار داشتند.

و این واقعیت نوشتن وبلاگ است. بیشتر مردم به انتهای مقالات نمی‌رسند. بنابراین، ما یک CTA دیگر در انتهای مقدمه‌های خود قرار دادیم و این به ما اجازه داد تا خوانندگان را راحت‌تر تبدیل کنیم.

نتیجه

در نهایت، انتخاب بهترین ابزارهای سئو برای مشاغل کوچک به نیازها و اهداف خاص کسب‌وکار شما بستگی دارد. Ahrefs با قابلیت‌های قدرتمند خود در تحلیل رقبا و کشف کلمات کلیدی، برای بهبود رتبه‌بندی ضروری است. Google Analytics و Google Search Console اطلاعات بی‌نظیری درباره عملکرد سایت و بهینه‌سازی‌های مورد نیاز فراهم می‌کنند. Clearscope به شما کمک می‌کند تا محتوا را برای کلمات کلیدی هدف بهینه کنید و Crazy Egg با نقشه‌های حرارتی، راهی عالی برای بهبود تجربه کاربری ارائه می‌دهد. این ابزارها با ترکیب مناسب می‌توانند به شما در بهبود رتبه‌بندی و افزایش ترافیک وب‌سایت کمک کنند و تاثیرات مثبتی بر رشد کسب‌وکار شما داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *