موثرترین روش ها برای افزایش فروش در اینستاگرام | چطور فروش اینستاگرام را افزایش دهیم؟

اشتراک گذاری در :
چگونه فروش اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟
فهرست محتوا

چگونه می‌توانیم در اینستاگرام، این پلتفرم محبوب و پر طرفدار فروش خوبی داشته باشیم؟ افزایش فزوش در اینستاگرام با انجام یکسری تکنیک ساده امکان پذیر است ولی نیاز به صبر و مداومت دارد اگر آماده قدم گذاشتن در این مسیر هستید، بیایید تا بگویم چه کارهایی شما را زودتر به هدفتان میرساند.

اکثر برندها از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند استفاده می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به منابع بزرگ درآمدی برای برندها تبدیل شوند. طبق تخمین‌های Statista، در سال ۲۰۲۲ حدود ۹۹۲ میلیارد دلار فروش جهانی از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی انجام شده است.

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی نیز به این فرصت پی برده‌اند و ویژگی‌های جدیدی برای حساب‌های تجاری ارائه داده‌اند که به خرده‌فروشان امکان راه‌اندازی فروشگاه، ارائه خدمات به مشتری و انتشار محتوای قابل خرید را می‌دهد که کاربران بتوانند مستقیماً در اپلیکیشن اینستاگرام خرید کنند.

با دو میلیارد کاربر فعال ماهانه (و همچنان در حال افزایش)، اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای فروش اجتماعی است. کاربران به طور متوسط ۲۹ دقیقه در روز را در این شبکه اجتماعی سپری می‌کنند و روزانه ۴۰۰ میلیون استوری جدید اضافه می‌شود. علاوه بر این، پلتفرم تصویری اینستاگرام برای کشف محصولات و محتوای برندها بسیار مناسب است.

در یک نظرسنجی که توسط Meta انجام شد، ۸۳٪ از پاسخ‌دهندگان گفتند که اینستاگرام به آن‌ها در کشف محصولات و خدمات جدید کمک می‌کند.

اینستاگرام ابزارهای متنوعی برای فروشندگان با حساب‌های تجاری ارائه می‌دهد که شامل پست‌های قابل خرید است. فروشندگان می‌توانند در پست‌های خود محصولات را تگ کنند، یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنند و پرداخت‌ها را از طریق اینستاگرام بپذیرند.

در ادامه، روش‌هایی برای شروع  افزایش فروش در اینستاگرام، بهینه‌سازی فروشگاه اینستاگرام و ساخت کمپین‌های تبلیغاتی موفق آورده شده است.

بهینه‌سازی پروفایل و بیوگرافی اینستاگرام

بیوگرافی اینستاگرام هویت برند، محصولات و خدمات و پیشنهادات ویژه شما را به نمایش می‌گذارد. بیوی شما باید مختصر، مفید و خوانا باشد و نباید بیشتر از ۱۵۰ کاراکتر باشد. همچنین باید قول برند شما را بیان کند (مثل: خدمات مشتری عالی یا محصولات منحصر به فرد) و شخصیت برندتان را نشان دهد (مثل: خنده‌دار، بی‌دغدغه، بازیگوش، آموزنده).

اینستاگرام تنها اجازه می‌دهد یک لینک قابل کلیک در بیو قرار دهید، پس باید با دقت انتخاب کنید. در حالی که بیشتر کسب‌وکارها به طور پیش‌فرض لینک وب‌سایت خود را قرار می‌دهند، می‌توانید به جای آن لینک به تخفیف‌ها یا دعوت به اقدام (CTA) برای ثبت‌نام در خبرنامه را قرار دهید. همچنین می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که کاربران را به صفحه فرودی سفارشی هدایت می‌کنند که شامل میان‌برهایی به سوی محتوای ویژه و صفحات محصولات است.

در نهایت، به یک نام کاربری نیاز دارید که به مردم اجازه دهد شما را پیدا کنند و یک عکس پروفایل که ترجیحاً لوگوی برندتان باشد. صفحات تجاری همچنین دارای دکمه‌های فراخوان به عمل مانند “follow”، “send a message”، “مشاهده فروشگاه” و “تماس” هستند که در قسمت بیو قرار دارند.

منتشر کردن محتوای جذاب در اینستاگرام

یک استراتژی ایده‌آل در شبکه‌های اجتماعی شامل ایجاد تعادل بین محتوای ارگانیک و محتوای پولی می‌شود. همچنین باید تعادلی بین پست‌های فروش و محتوای غیر تبلیغاتی داشته باشید.

به عنوان مثال، می‌توانید ویدیویی از پشت صحنه تولید یک محصول منتشر کنید و بعد از آن استوری‌ای برای تبلیغ جدیدترین محصولات خود بگذارید. سعی کنید انواع مختلف محتوا مانند نظرسنجی، ویدیوهای زنده، استوری‌ها، عکس‌ها، گیف‌ها و ویدیوها را منتشر کنید تا مخاطبانتان درگیر باقی بمانند. پرسیدن سوال از مخاطبان باعث می‌شود آن‌ها احساس کنند که در گفتگو حضور دارند، به جای اینکه فقط درگیر یک ارتباط یک‌طرفه باشند و با شما احساس صمیمیت کنند.

ساخت ویدئوهای خلاقانه میتواند به وایرال شدن پست های شما کمک کند که برای این کار نیاز به ابزار های ویرایش ویدئو دارید که ما در این راهنما چندتا از بهترین آنها را معرفی کرده‌ایم: بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدئو

در یک نظرسنجی که توسط Meta انجام شد، پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که دوست دارند محتوای برندها سرگرم‌کننده (۵۵٪)، واقعی (۵۳٪) و خلاقانه (۵۳٪) باشد.

محتوای جذاب چگونه باید افزایش فروش در اینستاگرام می‌شود؟

اصالت خود را در اینستاگرام نشان دهید

داستان‌هایی را درباره چگونگی تولید محصول، مسیری که به کارآفرینی منجر شده و معرفی اعضای تیمتان به اشتراک بگذارید. میم‌ها، گیف‌ها، شوخی‌ها، صحنه‌های خنده‌دار و طنز خودانتقادی باعث می‌شود برند شما اصیل‌تر به نظر برسد.

بر اساس نظرسنجی Stackla نود درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که اصالت در تصمیم‌گیری برای انتخاب برندهایی که آن‌ها را دوست دارند و حمایت می‌کنند، اهمیت دارد (این رقم از ۸۶٪ در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است). به مردم بگویید که مواد اولیه خود را از کجا تهیه می‌کنید یا چرا تصمیم گرفتید نجار، سرآشپز یا حسابدار عمومی شوید.
با مخاطبان خود به طور فعال ارتباط برقرار کنید. به نظرات و پیام‌های مستقیم (DMها) پاسخ دهید و با صفحات دیگر تعامل داشته باشید.

از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید

محتوای استوری‌های اینستاگرام تا ۲۴ ساعت در سایت نمایش داده می‌شود و یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام است. به جای نمایش در فید خبری مخاطبان، استوری‌ها در بالای صفحه نمایش داده می‌شوند و فقط توسط دنبال‌کنندگان قابل مشاهده هستند.
استوری‌های خود را با افزودن عناصر تعاملی مانند نظرسنجی‌ها، سوالات، شمارش معکوس، آزمون‌ها و اسلایدرهای ایموجی جذاب‌تری کنید. پرسیدن سوال یا درخواست پیشنهادات از دنبال‌کنندگان، آن‌ها را به تعامل با محتوای شما تشویق می‌کند.

استوری‌های اینستاگرام برای نمایش‌های اولیه، تصاویر پشت صحنه و معرفی اولیه محصولات ایده‌آل هستند. لینک‌هایی به استوری‌های خود اضافه کنید تا ترافیک را به وب‌سایت یا صفحات محصولات خاص هدایت کنید یا کدهای تخفیف ارائه دهید. کاربران می‌توانند برای دسترسی به URL صفحه را بالا بکشند و وارد سایت شوند.

ساخت یک فید قابل خرید در اینستاگرام

حساب‌های تجاری واجد شرایط می‌توانند از Instagram Shopping بهره‌مند شوند، که راه‌اندازی فروشگاه، ساخت بنر محصولات و نمایش آن‌ها در پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام را آسان می‌کند.
پیج اینستاگرام یک ویترین است که مشتریان می‌توانند مستقیماً از پروفایل تجاری شما، پست‌ها یا استوری‌ها به محصول یا خدمات شما دسترسی پیدا کنند. در اینجا می‌توانید محصولات را به همراه قیمت و توضیحات، مانند هر پلتفرم تجارت الکترونیک دیگری، نمایش دهید و دسته‌بندی کنید.
شما می‌توانید محصولات را در پست‌های قابل خرید برجسته کنید، جایی که کاربران می‌توانند روی محصول کلیک کنند و یک تگ با اطلاعات قیمت و لینکی به صفحه محصول در تب فروشگاه اینستاگرام شما مشاهده کنند.

نوشتن کپشن جذاب برای پست های اینستاگرام

در حالی که برندها اغلب کپشن‌های کوتاه و جذاب را ترجیح می‌دهند، به این دلیل باور عمومی که متن طولانی باعث ریزش پیج خواهد شد. اما آمارهای تعامل در اینستاگرام نشان می‌دهند که کپشن‌های طولانی‌تر اغلب عملکرد بهتری دارند.

طبق تحقیقات Fohr، طول متوسط کپشن‌ها از سال ۲۰۱۶ بیش از دو برابر شده است. وقتی داستانی تعریف می‌کنید، توصیه‌ای ارائه می‌دهید یا یک حکایت شخصی را به شیوه‌ای مرتبط و آموزنده به اشتراک می‌گذارید، افراد تا پایان کپشن را می‌خوانند. از یک عکس یا ویدیوی چشم‌نواز برای جلب توجه استفاده کنید و در کپشن اطلاعات بیشتری ارائه دهید.

در اینجا چند نکته برای نوشتن کپشن جذاب در اینستاگرام آمده است:

  • اولین جمله را مانند تیتر یک روزنامه بنویسید، هدف این است که بیننده را جذب کنید.
  • ایده‌ها یا پیشنهادات جذاب خود را در ابتدای متن قرار دهید (کاربران باید برای خواندن بیشتر پست را باز کنند).
  • با آموزش، تعریف یک داستان یا ایجاد احساسات (مانند طنز، هیجان یا همدردی) ارزش افزوده ایجاد کنید.
  • به همان شکلی بنویسید که صحبت می‌کنید، خشک و روباتیک نباشید.
  • با یک فراخوان به اقدام (CTA) مانند: دعوت به بازدید از وب‌سایت، خرید محصول خاص یا شرکت در یک قرعه‌کشی، کپشن را به پایان برسانید.

استفاده از هشتگ‌ها در کپشن اینستاگرام

هشتگ‌ها مانند سئوی سایت برای پست‌های اینستاگرام عمل می‌کنند: آن‌ها محتوای شما را زمانی که مردم به دنبال موضوعات خاصی در اینستاگرام می‌گردند، قابل جستجو می‌کنند. بنابراین، برای افزایش دیده‌شدن و کشف محتوا اهمیت زیادی دارند. از یک تولیدکننده هشتگ استفاده کنید تا هشتگ‌های پرطرفدار مرتبط با صنعت یا محصول خود را پیدا کنید و از آن‌ها برای الهام‌گرفتن برای محتوای آینده استفاده کنید.

هشتگ‌های برند شده یک روش ایده‌آل برای تبلیغ کمپین یا محصول خاصی هستند. هشتگ‌های برند شده باعث افزایش تعامل می‌شوند، زیرا دنبال‌کنندگان شما می‌توانند عکس‌ها یا ویدیوهای محصولات شما را با استفاده از آن هشتگ پیدا کنند. افرادی که برای اولین بار با برند شما درگیر می‌شوند، می‌توانند روی هشتگ کلیک کنند و تمام پست‌های مرتبط را به صورت یک‌جا مشاهده کنند.

در مورد تعداد هشتگ‌ها، توافق کاملی وجود ندارد. اینستاگرام اجازه می‌دهد تا ۳۰ هشتگ در پست‌ها و ۱۰ هشتگ در استوری‌ها استفاده شود. صفحه @Creators اینستاگرام توصیه می‌کند که از ۳ تا ۵ هشتگ بیشتر استفاده نکنید، در حالی که یک مطالعه توسط Later.com نشان داد که پست‌هایی با ۲۰ تا ۳۰ هشتگ بیشترین تعامل را داشته‌اند.

تصاویری که مشتریان با محصولات شما می‌گیرند را به اشتراک بگذارید

دنبال‌کنندگان شما ممکن است عکس‌ها یا ویدیوهایی از خودشان در حال استفاده از محصولاتتان را با استفاده از هشتگ برند شما یا با ذکر @ حساب شما پست کنند. شما می‌توانید این پست‌ها را دوباره به اشتراک بگذارید و اعتبار پست‌کننده اصلی را نیز ذکر کنید. همیشه قبل از به اشتراک گذاشتن، با گذاشتن نظر زیر پست یا ارسال پیام مستقیم از آن‌ها اجازه بگیرید.

شما می‌توانید این تصاویر را هم در پست و هم در استوری‌ها به اشتراک بگذارید. محتوای تولید شده توسط کاربر(UGC) منبع بسیار خوبی برای وب‌سایت شما نیز است، به‌ویژه اگر محصولات فیزیکی می‌فروشید. در واقع، ۷۹٪ از مردم می‌گویند که UGC تاثیر زیادی بر تصمیمات خرید آن‌ها دارد، و مصرف‌کنندگان محتوای تولید شده توسط کاربران را ۹.۸ برابر تاثیرگذارتر از محتوای اینفلوئنسرها در هنگام تصمیم‌گیری خرید می‌دانند.

استفاه از هشتگ چطور باعث افزایش فروش می‌شود؟

ایجاد و بهینه‌سازی استراتژی تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام برای کمپین‌های آگاهی از برند ایده‌آل هستند. شما می‌توانید هر پست اینستاگرام را به تبلیغ تبدیل کنید، یا می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها و کاروسل‌های تصویری اصلی منتشر کنید. تبلیغات اینستاگرام هم در فید خبری و هم در استوری‌های اینستاگرام نمایش داده می‌شوند.

تعیین بودجه تبلیغات اینستاگرام

قبل از صرف هزینه برای تبلیغات، هدف خود را تعیین کنید. تبلیغات در اینستاگرام برای افزایش تعداد دنبال‌کنندگان، جذب مشتریان بالقوه یا هدایت ترافیک به وب‌سایت است.
هزینه تبلیغ در اینستاگرام به عواملی مانند: ویژگی‌های جمعیتی مخاطبان، روز هفته و مدل مزایده شما مانند هزینه به ازای کلیک (CPC) یا هزینه به ازای نمایش (CPM) بستگی دارد. معمولاً شرکت‌ها بین ۰.۵۰ تا ۱ دلار به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنند.

هزینه‌ها همچنین به مدت زمان کمپین بستگی دارد. تبلیغات می‌توانند به‌طور نامحدود اجرا شوند تا زمانی که به‌طور دستی غیرفعال شوند یا در یک بازه زمانی مشخص متوقف شوند. برای تعیین بودجه تبلیغات در اینستاگرام، کافی است مبلغی را که می‌خواهید روزانه خرج کنید محاسبه کنید.

بودجه شما بر تعداد نمایش‌های تبلیغ تأثیر می‌گذارد. متا توصیه می‌کند با حداقل ۵ دلار به عنوان بودجه روزانه شروع کنید و مدت زمان بیش از شش روز را انتخاب کنید تا سیستم تحویل تبلیغات بتواند بهترین افراد را برای تبلیغ شما پیدا کند. اگر خیلی کم هزینه کنید، بازدهی مطلوبی نخواهید داشت. اگر بیش از حد هزینه کنید، ممکن است منابع خود را بیش از حد تحت فشار قرار دهید.

استفاده از محتوای خلاقانه هماهنگ با برند در اینستاگرام

از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت و اصلی استفاده کنید که با زیبایی‌شناسی برند شما همخوانی دارند. از تصاویر استوک دوری کنید زیرا هویت برند شما را تضعیف می‌کنند. گرافیک‌ها برای تبلیغ رویدادها، پیشنهادات محدود و تبلیغات ایده‌آل هستند، زیرا می‌توانید اعداد، قیمت‌ها و تاریخ‌ها را برجسته کنید. قبل از طراحی محتوای خلاقانه، با انواع فرمت‌های تبلیغاتی که اینستاگرام پشتیبانی می‌کند آشنا شوید:

  • تبلیغ تصویری: یک تصویر ساده با یا بدون متن، مانند عکس محصول یا یک گرافیک.
  • تبلیغات ویدیویی: ویدیوهای انیمیشنی یا زنده. به یاد داشته باشید، ویدیوها باید پیام را بدون صدا نیز منتقل کنند، زیرا اینستاگرام به‌طور پیش‌فرض ویدیوها را بی‌صدا پخش می‌کند.
  • کاروسل تصویری: پستی که شامل بیش از یک تصویر یا ویدیو، یا ترکیبی از هر دو است. کاروسل‌ها برای تبلیغ چندین محصول که در یک تصویر قابل نمایش نیستند (مانند یک مجموعه لباس) ایده‌آل هستند. هر اسلاید از یک تبلیغ کاروسل اینستاگرام می‌تواند تیتر و CTA مخصوص خود را داشته باشد.
  • استوری‌های اینستاگرام: استوری‌ها توسط دنبال‌کنندگان دیده می‌شوند و پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. این ویژگی برای ماندگاری مخاطبان فعلی شما مناسب است، نه لزوماً برای جذب دنبال‌کنندگان جدید. ش

آزمایش چندین مخاطب هدف در اینستاگرام

قبل از شروع تبلیغات، باید شخصیت‌هایی برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید، از جمله سن، جنسیت، مکان، علایق، عدم علایق و مشکلاتی که دارند. این اطلاعات را میتوانید از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، ابزارهای تحلیل وب‌سایت و سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی بدست آورید.

همچنین به دنبال‌کنندگان فعلی اینستاگرام خود توجه کنید، شما می‌توانید این جزئیات را در بخش تحلیل اینستاگرام پیدا کنید. گزینه دیگر استفاده از نظرسنجی‌های اینستاگرام برای درک بهتر ترجیحات مخاطبان است. به‌ عنوان مثال، می‌توانید بپرسید که چه ویژگی‌های محصولی را ترجیح می‌دهند.

پس از شروع اجرای تبلیغات، با هدف قرار دادن گروه‌های مختلف جمعیتی در اینستاگرام آزمایش کنید. به‌عنوان مثال، مخاطب اصلی شما ممکن است زنان ۱۸ تا ۲۵ ساله و مقیم ایران باشند. می‌توانید تبلیغات خود را برای مخاطبان مسن‌تر و در خارج از کشور امتحان کنید. به تغییر هدف‌گذاری مخاطبان خود ادامه دهید تا زمانی که بازده سرمایه‌گذاری (ROI) مطلوب خود را به دست آورید.

بازی با تصاویر، متن و ویدیوهای مختلف برای تبلیغات اینستاگرام

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بیشتر بر پایه آزمون و خطاست. متن، تصاویر و ویدیوها را بر اساس معیارهای تعامل خود تغییر دهید. به مخاطبان خود محتوایی که دوست دارند را بیشتر و محتوای مورد علاقه آن‌ها نیست را کمتر نشان دهید. گاهی اوقات نیاز است متن CTA (دعوت به اقدام) تغییر کند، یا یک تصویر جذابیت کافی نداشته است، یا ویدیوی شما بیش از حد طولانی بوده است. این جزئیات ظریف می‌تواند تفاوت بین یک کمپین تبلیغاتی موفق و یک کمپین ناموفق را رقم بزند.
اگر نرخ کلیک مورد نظر خود را به دست نمی‌آورید، به اصلاح متن و محتوا ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

نظارت بر نتایج تبلیغات اینستاگرامی و اصلاح آن‌ها

باید حداقل یک بار در روز بر تحلیل‌های تبلیغات خود نظارت کنید و محتوای مختلف را به صورت A/B تست کنید. بودجه روزانه تبلیغاتی خود را افزایش یا کاهش دهید و ببینید چگونه بر نرخ کلیک، نمایش‌ها و تبدیل‌ها تأثیر می‌گذارد. این به شما نشان می‌دهد که آیا بیش از حد هزینه می‌کنید یا کمتر از حد لازم.

استفاده از اینستاگرام برای راه‌اندازی یک مسابقه

آیا به یاد دارید که چالش سطل یخ ALS در سال ۲۰۱۴ دنیا را تحت تأثیر قرار داد؟ اگرچه این مسابقه در تلویزیون زنده به شهرت رسید، اما به‌سرعت در اینستاگرام نیز فراگیر شد. مسابقات منبع عالی برای محتوای تولید شده توسط کاربران هستند و به افزایش تعامل و آگاهی از برند کمک می‌کنند. قبل از راه‌اندازی یک مسابقه در اینستاگرام، با یک هدف واضح شروع کنید.
به‌طور کلی، هدف از یک مسابقه در شبکه‌های اجتماعی شامل موارد زیر است:

  • ایجاد تعامل بیشتر با پست‌های شما
  • تولید محتوا توسط کاربران
  • افزایش تعداد دنبال‌کنندگان اینستاگرام

سپس، جایزه‌ای را انتخاب کنید که مخاطبان شما به آن علاقه دارند. برای مثال، اگر قرار است هدیه بدهید، آیا این موارد، اقلام محدود و خاصی هستند که مشتریان شما نمی‌توانند از فروشگاه آنلاین شما خریداری کنند؟

شرایط مسابقه را مشخص کنید، مردم چگونه باید در مسابقه شرکت کنند و برنده چگونه تعیین می‌شود؟ برخی مسابقات برندگان را به‌صورت تصادفی انتخاب می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به شرکت‌کنندگانی که بیشترین تعامل را دارند، پاداش می‌دهند.

چند فرمت محبوب از مسابقات اینستاگرام

  • تگ کنید تا برنده شوید: برای شرکت در مسابقه، شرکت‌کنندگان باید خانواده و دوستان خود را در پست شما تگ کنند (نیازی به ارسال محتوای جدید توسط آن‌ها نیست). افرادی که تگ می‌شوند، پست شما را خواهند دید. همچنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید که صفحه شما را دنبال کنند. شخصی که بیشترین تگ را انجام دهد، برنده می‌شود. این نوع مسابقه برند شما را به یک مخاطب جدید معرفی می‌کند.
  • جشن گرفتن یک دستاورد: دستاوردها فرصتی عالی برای قدردانی از مشتریان وفادار و ایجاد اعتماد اجتماعی هستند! برای مثال، اگر به تعداد مشخصی از فروش یک کالای پرفروش رسیدید، می‌توانید یک هدیه بدهید. یا اگر به تعداد مشخصی از دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی دست یافتید، می‌توانید از این فرصت برای افزایش بیشتر دنبال‌کنندگان استفاده کنید.
  • لایک کنید تا برنده شوید: برای شرکت، دنبال‌کنندگان باید پست شما را لایک کنند تا شانس برنده شدن داشته باشند. برندگان به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند. پست‌های اینستاگرامی که تعامل بیشتری دارند، بازدید بیشتری نیز دریافت می‌کنند، بنابراین این نوع مسابقه برای جذب مشتریان جدید ایده‌آل است.
  • درخواست برای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC): از دنبال‌کنندگان بخواهید عکسی از محصول شما ارسال کنند، برند شما را در عکس و کپشن تگ کنند و از یک هشتگ برندسازی شده استفاده کنند. بهترین عکس برنده خواهد شد.
  • کپشن بنویسید: از دنبال‌کنندگان بخواهید برای یک عکس کپشن بنویسند. بهترین کپشن جایزه‌ای دریافت خواهد کرد.
  • چالش‌های اینستاگرامی: از دنبال‌کنندگان خود بخواهید برای چند روز عکس یا ویدیویی از خود با استفاده از یک پیشنهاد روزانه ارسال کنند. کسانی که چالش را کامل کنند یا بهترین محتوا را ارسال کنند، برنده می‌شوند.

مسابقه خود را در شبکه‌های اجتماعی، خبرنامه و وب‌سایت خود، چند هفته قبل از راه‌اندازی تبلیغ کنید تا شور و هیجان ایجاد کرده و افراد بیشتری را درگیر مسابقه کنید.

ایجاد روابط با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرهای معتبر اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا اعتماد مخاطبان هدف خود را جلب کنید. بر اساس نظرسنجی eMarketer در سال ۲۰۲۱، ۴۰٪ از نسل هزاره و ۳۸٪ از نسل Z گفتند که محتوای اینفلوئنسرها آن‌ها را بیشتر به خرید محصولات یا خدمات جدید ترغیب می‌کند.

ابتدا، هدفی برای اینفلوئنسرمارکتینگ تعیین کنید. برای مثال، افزایش فروش یک محصول خاص یا بهبود معیارهای تعامل خود. سپس، اینفلوئنسرهای مرتبط با محتوای مربوط به محصول خود را پیدا کنید. برای مثال، اگر محصول یا خدماتی مرتبط با سفر ارائه می‌دهید، با یک وبلاگ‌نویس سفر معروف ارتباط برقرار کنید.

به طور کلی، می‌توانید اینفلوئنسرها را با جستجو در پست‌های مرتبط با هشتگ‌های محصول خود پیدا کنید (مثلاً: #سفرآسان). به یاد داشته باشید، مهم‌ترین معیار در انتخاب اینفلوئنسر برای همکاری، تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها نیست بلکه میزان تعامل آن‌ها است.

آیا مخاطبان آن‌ها پست‌هایشان را لایک و کامنت می‌کنند؟ آیا استوری‌های آن‌ها تعامل زیادی دارد؟ داده‌ها نشان می‌دهد که میکرواینفلوئنسرها در حال افزایش هستند. با وجود پایگاه دنبال‌کنندگان کوچکتر، دنبال‌کنندگان آن‌ها معمولاً بیشتر درگیر هستند.

پس از انتخاب اینفلوئنسرهای احتمالی، درخواستی برای همکاری ارسال کنید. تا حد امکان اینفلوئنسر را در طراحی کمپین دخالت دهید. برای مثال، می‌توانید نظر آن‌ها را در مورد مکان‌های فیلم‌برداری و یا محصولات مورد علاقه‌شان برای مدل‌سازی جویا شوید. این مهم است زیرا هیچ‌کس به اندازه خودشان مخاطبانشان را نمی‌شناسد.
مانند هر کمپین بازاریابی دیگری، باید معیارهای تعامل خود را دنبال کنید و استراتژی خود را بر اساس یافته‌های خود اصلاح کنید.

موثرترین روش ها برای افزایش فروش در اینستاگرام | چطور فروش اینستاگرام را افزایش دهیم؟

کلام پایانی

اینستاگرام پلتفرم عالی‌ای برای ساختن روابط موثر با مشتریان، ارائه خدمات مشتری از طریق پیام‌های مستقیم (DM) و افزایش آگاهی از برند است.
با این حال، برای موفقیت در اینستاگرام، نیاز به مداومت دارد از جمله تولید محتوا و زمان‌بندی مناسب پست‌ها. Hootsuite توصیه می‌کند برندها محتوای جدید را ۳ تا ۷ بار در هفته در فید اینستاگرام خود منتشر کنند و روزانه حداقل دو استوری به اشتراک بگذارند.
اگر رسانه‌های اجتماعی کانال کلیدی فروش برای برند شما هستند، فروش در اینستاگرام می‌تواند سطحی تحول‌ آفرین از دیده‌شدن و دسترسی به مخاطبان جدید را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *